روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء الثاني والثلاثون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت الثاني والثلاثون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة الثانية والثلاثون

عدت فترة محمد طلق مراتو وحاول يحسن حلاقتو بأمو وتلين بس تلين مش مديالو فرصة وام تلين رجعت بيتها ومعاها محمد وتلين ومالك حدد معاد فرحو على تلين وفارس جمع معلومات عن عيلة المصري والنهار ده اليوم المنتظر بالنسبة لفارس اخيرآ هيرجع لعيلتو وهيعرفو انو عايش
فارس متوتر جداً خايف ومبسوط وقلقان خليط من المشاعر هو مش فاهمو مش عارف المفروض يعمل ايه لحد ما جت نور
نور:عامل ايه
فارس بتوتر: الحمدلله
نور:مالك
فارس:مالي … زي الفل
نور:شكلك مش مظبوط تعبان أو قلقان من حاجة
فارس:عاوز احكيلك حاجة يا نور بس اياكي حد يعرف حاجه عن الكلام دا
نور:اكيد مش هحكي
فارس:أنا عرفت مين اهلي
نور:بجد رجعتلك الذاكرة
فارس:للاسف لا
نور:امال عرفتهم ازاي
فارس حكالها كل حاجة معدا طبعاً أن ابوها السبب في الحصل معاه
نور بمفاجئة :كل دا يحصل ومتقوليش
فارس :معلش مكنتش جاهز احكي دلوقتي.. المهم أن النهاردة اول مرة هشوف اهلي فيها
نور محاولة مساعدته:امسك نفسك كدا حبيبي كلو هيعدي وان شاء الله خير دا يوم انت مستنيه من زمان اجهز كدا وخليها على الله
فارس:ونعم بالله….أنا بحبك اوي
نور بكسوف:وانا كمان
فارس:انتي كمان ايه
نور:احم أنا ورايا حاجات عاوزة اخلصها باي يا سكر
وسابتو وجريت على اوضتها
………………………..عند تلين
تلين وكلمتها ومحمد قاعدين بيفطرو بهدوء
محمد محاولا فتح كلام مع تلين:عاملة ايه في كليتك
تلين:ملكش دعوه خليك ف حالك
محمد:توتة ولله اسف طيب اعمل ايه عشان تسامحيني أنا اتغيرت كانت فترة غباء مني وعدت وكلنا بنغلط و….
تلين بمقاطعة :كلنا بنغلط بس غلط عن غلط يفرق يا استاذ محمد يعني انت كنت سبب في موت ابوك لو ناسي افكرك لما اتصلت بيك وقولتلك انو محتاج عملية قولتلي بكل برود وانا اعملو ايه وحتى مهانش عليك تنزل إجازة تاخد العذاء بعد ما مات امك كانت كل يوم تنام معيطة عشان بس نفسها تسمع صوتك وحضرتك مش هاين عليك ترد على موبايلك لحد ما غيرت رقمك عشان معرفش اوصلك ولما حنيت وجيت طردتني أنا وامك في الشارع عشان السنيورة الباعتك عشان قرشين وامك كانت هتموت من الزعل بسببك ولما احتاجت عملية انت كنت عارف ومع ذالك مهانش عليك تدفعلها فلوس المستشفى وسبتنا احنا الاتنين نخبط لوحدنا لولا مالك الدفع الفلوس تعرف بقا ايه المقابل؟ انت تعرف أنا عملت ايه مقابل انو ينقذ امك بس بردو الحمدلله تعرف ليه لأنو حبني أنا ومالك اتجوزنا مقابل أن امك تعمل عمليه (وعسى أن تكرهوا شئً وهو خيرٌ لكم ) انت اوحش من انك تتسامح يا محمد متستاهلش اني اسامحك تفتكر كل الأخطاء دي ممكن تغتفر بكلمة اسف؟ عيشت منغير اب ولا اخ بسبب انانيتك منك لله مش مسامحاك ليوم الدين
وسابتو في دوامة افكارو وقامت لما حاجتها بغضب وراحت على كليتها
الام بهدوء:معلش مش هتسامحك بسهولة
محمد:انتي ازاي سامحتيني…أنا فعلا مستاهلش انك تسامحيني اخطائي اكبر من أنها تغتفر
الام:انت ابني في الاخر مهما عملت بردو هسامحك
…………………………………..
عند مالك
كان داخل الشركة بهيبتو المعتادة
مالك:هاتيلي قهوتي على المكتب
السكرتيرة:حاضر
بعد فترة دخلت حطت القهوة على مكتب مالك
السكرتيرة:تؤمر بحاجة تانية
مالك وهو مركز في الورق قدامو:لا شكراً
……………………………………عند مراد
نسيت اقولكم انو خرج من المستشفى
مراد في شغلو قاعد وواقفة قدامو فاطمةوابن اختها
مراد:بكرا هتتعرضو على النيابة بتهمة خطف تلين وملك
فاطمة:يا باشا بقولك بنت جوزي وكانت هربانة من البيت وكنت بربيها
مراد:وانا بقولك مراتي ومكنتش هربانة ولا حاجة وبعدين لو كلامك صحيح بالنسبة لتلين بقا كنتي وخداها ليه ..بتربيتها هي كمان ؟
فاطمة معرفتش تقول ايه ف سكتت ومراد نده على العسكري رجعهم الحجز
………………………………….
بعد وقت
مالك خلص شغل واتصل على فارس
مالك:جاهز؟
فارس:مش عارف
مالك:لو يعني محتاج وقت أجل عادي
فارس:لا تمام يلا بينا
……………………………
بعد وقت في فيلا الالفي واقف مالك وفارس ومراد
مالك:أنا هطلع اجيب حاجه من فوق
وطلع وخرجت ام مالك
الام:مالك ايه مرجعك بدري كدا في حاجة ولا ايه
بصلها فارس باستغراب بس حاسس بحاجة غريبة اتجاه الست دي احساس اول مرة يحسو
مراد:دي مامتك
الام:ما شاء الله انت بتعرفو على امو يا مراد باشا
مراد:أيوة عشان….
في الوقت دا نزل مالك من فوق
مالك:ماما عاملة اي يا حببتي
الام نقلت النظرات بين مالك وفارس بصدمة ووقعت على الأرض………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى