روايات

رواية سجينتي فتاة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الجزء السابع والعشرون

رواية سجينتي فتاة البارت السابع والعشرون

رواية سجينتي فتاة
رواية سجينتي فتاة

رواية سجينتي فتاة الحلقة السابعة والعشرون

نور :كريم. …….كيمو……كيمو كونوا
ههههههههههه
كريم بنعاس:عايز ايه يا زفت
نور :بقولك
كريم :لا متقولش ،انا عايز انام
نور:طب انا ظهري وجعني ،عايز انام علي السرير
كريم :وانا اروح فين
نور :تنام مكاني
كريم :لا ،اتفقنا من الاول انك تنام على الكنبة
نور بزن :بس انا ظهري وجعني
كريم :خلاص تعالي نام جم
ولم يكمل كريم جملته حتي تذكر ماذا حدث عندما نام نور بجواره ،نفض كريم افكاره وقال
كريم بصوت منخفض : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم.
كريم :خلاص يا عم نام انت علي السرير ،النهاردة بس فاهم
نور وهو يذهب اتجاه السرير :ان شاءالله
قام كريم بإلقاء وساده عليه
نور :ٱه في ايه هو انا قولت حاجة
كريم :اتخمد مش عايز اسمع صوت فاهم
نام كريم علي الاريكة ونامت نور علي السرير وعدت الليلة علي خير .
…………. ………………. ……….
للتذكير فقط 👇
يستيقظ نور ويجد نفسه في حضن كريم وذراعاه يحاوطون نور من خصرها.
نور بنعاس:يخربيت ام الجمال ده، اول مرة اشوف حد حلو وهو نايم كدا مش بيكون فاتح بوقه واللعاب نازل ، خدت قلبي يا سطا.
حاول نور النهوض لكن لم يستطع لان كريم ممسكا به بقوة
نور:وبعدين بقا، اعمل انا ايه دلوقتي.
وسرحت في شكله وهو نائم ولم تنتبه الي الوقت الذي يمر، وبعد فترة ليست بقليلة اذ يقوم كريم بفتح عينيه ويجد نور سارحةً في وجهه، انصدم كريم لان نور كانت علي مقربةً منه
لم يشعر كريم بنفسة الا بعد ان سمع صوت صراخ نور، حيث انه كان تحت تاثير الصدمة فقد القاها بعيدا عنه، ولضيق السرير فقد سقطت نور علي الارض.
من البارت العاشر
……………… ……….. ………..
في صباح يوم جديد :…
في تمام الساعة العاشرة صباحا
ظهرت بطلتنا نور وهي تقف علي السرير وممسكة بمكنسة لا لست للتنظيف بل لسبب اخر
نور وهي تصرخ :كرييييييييم الحقني ، كريييييييييم وبدأت بالبكاء
نهض كريم من نومه مفزوعا :في ايه
واخذ يتلفت يمينا ويسارا

نور وهي تزداد في البكاء :الحقنيييييي
نظر اليها كريم مخضوضا :في ايه حصل ايه
وذهب ناحية السرير ليري ما خطب نور
نور وهي تبتلع ريقها : صرصار ……..صرصار كبير اوي
قد …قد كف الايد
كريم بصدمة : صرصار ، انت ….انت عمال تصوت وتقومني من النوم مفزوع عشان صرصار، انا كنت ممكن اموت من الخضة دي ، ويقولوا مات مخضوض من الصرصار ،يا شيخ حرام عليك استرجل بقا
هو فين سي صرصار ده
نور وهي تشاور لكريم :تحت الطربيزة
وبعد عملية استغرقت ربع ساعة
كريم وهو ممسك بحذائه بيد ، واليد الاخري ممسك بها الصرصار ويركض خلف نور به
نور وهي تصرخ :ٱاااااه كريم ،ابعده عني ، كرييييييم بطل رخامة ،هموت حرام عليك ، كريييييييييم
كريم وهو يركض خلفها :خد استني بس ،بص هقولك
خد هنا
وبعد ربع ساعة اخري من العمليه
كريم :نور افتح الباب بص شوف شكله كيوت خالص ازاي
نور وهي خلف باب المرحاض ومقفلة علي نفسها :يا مقرف ، انت انسان مقرف وقذر
كريم :ليه الغلط ده بقا
نور وهي علي وشك البكاء :عشان خاطري يا كريم ارميه
كريم :اطلع بس
نور :مش هطلع غير لما ترميه
كريم :خلاص رميته
نور وهي تعرف نية كريم :كداب
كريم :خلاص بجد رميته
نور :احلف
كريم:اين الثقة انا لا اراها ، خلاص يا عم رميته والله
عايز اغسل ايدي بقا
فتحت نور الباب برفق ونظرت من فتحة صغيرة وجدت ان كريم رماه حقا ، فخرجت وهي مطمئنة
ودخل كريم ليغسل يداه .
……… …………. …………. ……………….
في مكان اخر ~
جومانة بغضب:انتي يا زفته يا ال اسمك لارا
لارا :نعم . خير علي الصبح كده
جومانة :الزفت كريم فين
لارا :وانا اش عارفني انا
جومانة : خلاص خلاص شوفي شغلك علشان شوية وهنفتح المطعم
لارا:حاضر
ذهبت جومانة الي مكتبها :ياترا انت فين يا كريم فاضل نص ساعة ونفتح ، انت فاكره مطعم ابوك تيجي وقت متحب ، الشغل ليه مواعيد لما اشوفك بس
واخذت تحاول ان تتصل به
عذرا هذا الهاتف مغلق او غير متاح ارجو المحاولة مرة لاحقا
جومانة :اهي كملت
………… ……… ………………. ………….
خلاص قررت تاخد ده ؟!
كريم :اه خلاص قررت
يلا نسمي الله ونشيله
كريم :بسم الله
……….. ………. ……………. ……………
بعد ساعتان ~
كريم :ايوه كده يا رجاله ، تسلم ايديكم
اتفضلو حقكم
شكرا يا باشا ، تؤمرنا بحاجة تانية
كريم :لا شكرا ،تعبتكم معايا
وخرج الرجال من المنزل في نفس اللحظة التي دخلت بها نور
نور بإستغراب وهي تنظر لهم ، ثم توجهت الي الداخل لتسأل كريم من عن سبب وجودهم
نور :مين دول يا كريم
كريم بفرحة :هوس … بص ايه رايك
نظرت نور الي المكان الذي يشاور كريم اليه
نور بعدم تصديق :دا بجد
كريم:اه عشان منتخانقش مين ينام علي السرير تاني
نور : الله انا هاخد السرير ال فوق
كريم :عادي اصلا انا عملوه عشانك
ونظر كريم الي ساعته
كريم :ياااه انا اتأخرت علي الشغل جامد ، شكله يوم مش معدي
يلا سلام عايز حاجه
نور :لا
كريم
كريم :نعم
نور بفرحة :شكرا
ابتسم كريم له ثم غادر
……… ………. …………… ……………….
في المطعم ~
جومانة :يا صباح الفل والياسمين عليك
كريم وهو ممسك بضحكته :انا
جومانه بغضب:انت ايه ..ها انت ايه ،انت متأخر علي الشغل بساعتين
كريم :والله كان عندي مشوار مهم
جومانه : والله، لا صعبت عليا ، مشوار ايه الاهم من الشغل ده
وبدأت بالصراخ عليه مره اخري
كريم :اسف
جومانة وهي تحاول ان تتمالك اعصابها :غور من قدامي
والتفت كريم ناحية الباب وهو يتمتم بتريقة :غور من قدامي
لارا :كنت فين ،دي جومانة لو شافتك هتعمل منك بطاطس محمرة
كريم :لسة خارج من عندها
جومانة : والله نكمل اليوم كلام بقا صح، يبقي تأخير وكلام
نظر كريم ولارا الي بعضهما وحاولا امساك ضحكتهما
…………. …………….. ………….
وعد اليوم بمشاكله علي خير .
لنستيقظ من نومنا ونواجه مشاكل جديده🙂
في اليوم التالي ~
استيقظت نور علي صراخ كريم
نور وهي مخصوضة :كريم في ايه ،انت فين
وسارت مع مسار الصوت لتجد كريم ساقط علي ارض المرحاض وممسكا يداه
نور بخضة:كريم !!
كريم:مش قادر ايدي الحقني يا نور
نور :تعالي نروح المستشفى بسرعة
……………. ………….. …………..
في المستشفى~
نور:خير يا دكتور
الدكتور:خير ان شاءالله ، انا جبستله ايده وشهر ان شاءالله ونفكها ، ابقي خد بالك يا كريم بعد كده
كريم وهو ممسكا يداه من شده الالم : شكرا يا دكتور
بعد خروج الدكتور
نور :خير يا كريم ايدك اتكسرت ازاي
كريم :اتزحلقت وايدي اتخبطت في البانيو
يلا الحمدلله خير
يلا عشان نروح
نور :تعالي براحة
…………. ……… ………..
في المنزل ~
كريم وهو نائم علي السرير :نور خد اتصل ب جومانه وقولها ان ايدي اتكسرت واني مش هقدر اجي
نور تمام
ونفذت نور ما قاله كريم له .
بعد نصف ساعة ~
اذ بباب المنزل يطرق
نور :حاضر جاي
وفتحت نور الباب
جومانة :انتي؟!
نور بتوتر :اه …..ازيك
قامت جومانة بدفعها ودخلت
جومانه :ابعدي كده
نور بتضايق عما حصل :مالها دي
جومانه وهي حزينة علي حبيبها :الف سلامة عليك يا كريم
كريم بتوتر : الله يسلمك
نظرت جومانه الي نور وملابسها ثم ذهبت عيناها الي السرير الاخر
وقالت بصدمة :انتوا عايشين مع بعض؟؟؟!
كريم بتوتر وصدمه وحاول اخفاء الامر بضحكة بلهاء:لا طبعا انتي بتقولي ايه
جومانة بغضب:اومال هي لابسة لبسك ليه ، والسرير التاني تفسيره ايه.
كريم وهو يبلع ريقه :ده …ده ..
ولكن قاطع حديثهم صوت الباب مره اخري
نور:حاضر
فتحت نور الباب
لارا :مش ده بيت كريم
نور بإستغراب:اه
لارا:هو كريم هنا
نور بإستغراب :اه
لارا بتكبر:طب ابعد من طريقي ايه دا
ودخلت .
تمتمت نور بصوت منخفض وهي تغلق الباب :هو كريم كل اصحابه كدا بنات
عندما وجد كريم لارا امامه عرفه انه الان في مصيبة كبيرة جدا
لارا :كريم الف سلامة عليك يا قطة ، كده خوفتني عليك
اه بالمناسبة مين الاخ ده ، ده صديق السكن ؟؛
كريم:…….
+
يا تري كريم هيعمل ايه في المصيبة دي ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى