روايات

رواية ستندم الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

رواية ستندم الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

رواية ستندم الجزء الثاني

رواية ستندم البارت الثاني

رواية ستندم الحلقة الثانية

سكر بصدمة..ماما
داليا بتوتر..إنتي اي اللي جابك دلوقتي
ايمان..اي كنتي فاكرة اني مش هعرف اجي وهحسبك علي عملتيه فيا وفي بنتي
محمد..عملت اي فيكي وانتي ليكي عين تيجي هنا بعد اللي عملتيه يا ايمان
ايمان..انا كنت مسافرة علشان تعالج يامحمد مش زي م بنتك قالت انا لو مكنتش كلمت سكر وقالتلي علي بتعمله داليا مكنتش هعرف
محمد اتصدم من كمية الشر الحقد اللي في قلب بنته
ايمان..الحقيقة كان عندي السرطان مكنتش عايزة اقولك وقلقك علياا بس داليا سمعتني ونا بكلم الدكتورة صحبتي جيت قالتلي اني مفروض اسافر برا وتعالج من غير محد يعرف وقول ليك اني رايحة عند امي وفعلا سمعت منها وياريتني ماسمعت منها سافرت فعلا وتعالجت الحمدالله من فترة عرفت وقولت اجي وضحلك كل حاجة بس وبصيت ل داليا وقالت ليه الحقد والغل دا كله ليه عملتلك اي انا وبنتي
داليا بحقد.. قولي متعمليش اي انا امي ماتت بسببك وانتي معندكيش دم ورحتي انجوزتي ابويا وخليته يحب سكر اكتر مني مع اني بنته الحقيقية بس لا كان بيحبها هي اكتر لو مكنتيش تجوزتي بابا كنت انا وماما عايشين في سعادة
محمد..ياسفي عليكي يا داليا ونا لما تجوزت كنت بحاول عوضك وخلي ايمان تكون مامتك ياخسرة انتي متعرفيش حاجة ولا تعرفي امك ماتت ازاي والاحسن انك متعرفيش ونا عمري م فرقت بينك وبين سكر بحبك زي م بحبها بس انتي اللي الحقد ملي قلبك لا وكمان طلعتي مراتي خاينة وقعدتي تقوليلي سمعتيها بتكلم راجل وبتقوله اجيلك مش قولتي كد صح ولا لا ومسكها يهزها وقال هاااا
داليا بصريخ..اها قولت كد لو يرجع الزمن هعمل كد بردو
سكر حطت ايدها علي بوقها بصدمة
محمد..ياخسر تربيتي فيكي تطلعي برا مش عايز شوف وشك يلا برا
داليا بصتلهم بحقد وقالت هيجي يوم وهخليكو تمنوا الموت وطلعت ومشيت.
محمد بندم..انا اسف يا ايمان انا اسف ياسكر انا مكسوف منكو
سكر رحت حضنته وقالت متقولش كد ياحبيبي انت متعملتش حاجة وداليا يومين وترجع وهتعرف غلطها انت متزعلش نفسك
ايمان..ايوا يامحمد كلام سكر صح
محمد بندم..وانتي يا ايمان ليه متقوليش ليه متخلينيش اكون جنبك ف اوقات الصعبه
ايمان..عضب عني مكنتش عايزة قلقك ولا انت ولا سكر بس اهو الحمدالله حفيت ورجعت
محمد حضنها وقال الحمدالله
سكر ..ونا مليش ف الحضن داا
محمد بضحك وشدها وحضنها.
____________________________________________
أمير..اي ياحبيتي طلبتي تقابلني وعايزني في موضوع ضروري اي اهو
داليا..أمير بابا لما عرف غلي علاقتنا سكر قالتله يطردني وبابا اعمل كد شوفت بقي انك كنت متجوز شيطانة
أمير بضيق قال حقك علياا معرفش ازاي سكر طلعت كد كويس انه مفيش أطفال منها
داليا بحقد..احنا لازم نتجوز في اسرع وقت
أمير..حاضر ياحبيتي انهاردة بليل هيكون الكتب الكتاب
داليا بدلع قربت منه وقالت انا هنسيك سكر واي بنت عدت على حياتك قبلي
أمير بضحك..مانا عارف يابطل متيجي معايا
داليا بدلع..فين
أمير..اااه منك اللي مجنناني هنروح نجيب هدوم كتب الكتاب
داليا بدلع..ماشي ياحبيبي يلا بينا .
____________________________________________
سكر خبطت علي أوضة ابوها..بابا ينفع دخل
محمد..طبعا ياحبيتي اتفضلي
سكر..لو فاضي كنت عايزة تكلم مع حضرتك في حاجة
محمد..طبعا قولي
سكر..بابا أمير عقيم
محمد بصدمة..اييي
سكر..ايوا أمير عقيم ونا خبيت عليه علشان ميزعلش لما كننا بنعمل التحاليل انا اللي خدت الورق وشوفت قولت الدكتور يغيره
محمد..اوعي تقولي انك
سكر قطعته وقالت لا يابابا متقلقيش متقولش اني عقيمة بدله ولا حاجة قولت ان احنا كويسين ومفيش حاجة هو صدق بس طلعت غلطانة اني خبيت دلوقتي المفروض نمنع داليا تجوزه علشان هو غدر بيا رغم انه عرف اني بحبه واللي يغدر مرة يغدر الف مرة لازم منخليش داليا تجوزه
محمد..طيب هنعمل اي
سكر..رن علي داليا ممكن ترد عليك
محمد رن عليها كسنلت
سكر..طيب رن علي أمير
محمد رن علي أمير
أمير.. خير مش كفاية اللي عملته يااستاذ محمد
محمد..بقولك يلا هات داليا
أمير.. احنا مش فاضين بنعمل تجهيزات الكتب الكتاب وفقل
محمد بغضب..يابن الكل.ب
سكر..هنعمل اي يابابا
محمد..مش عارف مش عارف
بعد ٤ ساعات
محمد..يا داليا بنتي اسمعي بس
داليا..يااااة قولي اخر مرة قولتي فيها بنتي ياااه يابابا
محمد..حقك عليا رجعي وهفهمك كل حاجة بلاش تجوزي أمير هتندمي
داليا..ليه انشاءالله كل دا علشان الهانم سكر متزعلش
محمد بغضب..إنتي غيبة انا بعمل كد علشان مصلحتك أمير عقيم مش بيخلف وسكر خبيت عليه علشان ميزعلش بي هو غدر بيها هبيقي يغدر بيكي انتي كمان
داليا …..
محمد بصدمة..إنتي بتقولي اي يخربيتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ستندم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى