روايات

رواية ساحري الفصل الثالث 3 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري الفصل الثالث 3 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري البارت الثالث

رواية ساحري الجزء الثالث

رواية ساحري
رواية ساحري

رواية ساحري الحلقة الثالثة

احمد: كل دا بتجهزي نفسك يالله
ذهبت حور معه و هي تتذكر ما حدث
……….. f… b…………………..
ليفتح لها تميم
حور: تميم احمد عايزني اسافر خليني عندك
تميم: ارجعي ي حور
حور بصدمه: بتقول اي ي تميم
تميم: بقولك ارجعي ي حور امشي
حور ببكاء: بس انا عايزا ابقى جنبك انت ع عشان انا انا
تميم: حووور بقولك امشي ليغلق تميم في وجهها
لترجع ايلا الواقع
B
احمد: اجبلك حاجه تاكليها
حور: مش عايزا حاجه
……………………………………………………….
مالك: لي كدا ي تميم
تميم بحزن: انا مش ضامن حاجا ي مالك مقدرش اديها امل ولا اعشمها ف حاجا.. انشاء الله اعمل العمليه و اشوف وضع شركتي بس منا بقالي سنه مرمي هنا و اكيد بعدها مش هخليها تبعد عني لحظه
مالك: ربنا يسعدك يصاحبي يالله عشان منتأخرش
……………………………………………………………….
بعد مرور شهر….
احمد: رشا شوفي حور جهزت ولا لاء المأذون وصل
لتذهب رشا حتي ترى حور
رشا: بقا حد يزعل و كتب كتابه النهارد
حور بحزن: انا بقيت جاهزه
رشا: طب يالله الشيخ جيه
لتذهب معها اللي الخارج بحزن شديد
ليبداء الشيخ بل حديث…. ولكن ينصدم الجميع عند رؤية ذالك الشاب الوسيم اللذي يقول بكل ثقه اللي الشيخ
مجهول: بقا في حد يجوز واحده متجوزه ي شيخنا
(ثم جاء كالمعجزة في اللحظه التي انتهى بها املي) 🥺🌠♥
احمد: انت بتقول اي انت مين اصلا مين دا ي حور
كانت حور لا تتحدث كانت فقد تنظر اليه و تقول في بالها هل هوا ام انا احلم كيف ومتي اصبح بتلك بتلك الوسامه يا إيلهي
احمد بصوت عالي: حووور ردي انتي تعرفيه
لتهز رائسها ب لا
ليبتسم ذالك الشخص لها و يقول متخفيش انا جنبك
كل ذالك يحدث و حور فقد تنظر اليه
ليذهب احمد اليها و يصفعها
احمد: و بتبوصيله بكل جرأه وحنا واقفين
لتسود عيون ذالك الوسيم و يصبح ك الاسد اللذي يهجم على فريسته
المجهول و هوا يلكمه: دا عشان مديت ايدك عليها و دا عشان خليتها فيوم تحس بل خوف ليسدد له لكمات عديده و دا عشان خلتها تبكي ف كل صلاه ليها وهي بتدعي ان حد ينجيها منك….
لتنصدم حور كيف له بمعرفت كل ذالك
ليحاول الشباب منعه ولكن لا يقدرون عليه فهوا كا الوحش لا يرحم.
الشباب: هيموت ف ايدك
حور: تمييييييم…. ليغمى على حور
ليتوقف تميم عند ضرب ذالك الحقير و يجري عليها
بعد ساعه
الدكتور: هيا عندها انهيار عصبي محتاجه ترتاح شويه
عمر: اخو حور: عايز اتكلم معاك
تميم: اتفضل
عمر: هي فعلا تبقى مراتك
تميم: ونت تصدق انها تعمل كدا من وراك
عمر: لا مصدقتش ولا كلمه من اللي قلتها.. بس ازاي اتجوزتها
تميم: كنا بنرسم انا و هيا عادي و كل واحد وقع على صورتو ونا خد توقعها يعني متسجل بس
عمر: كل دا طب مكنت جيت اتقدمت ليها و خلاص
ليضحك تميم: لا دي قصه طويله بقا… انا بس عايز اسالك سؤال.. انت عمرك ما فكرت اذا كانت اختك بتحب اي و لا عايزا اي
عمر: حاولت اتكلم معاها كتير بس خالتي كانت ديما بتمنعني و بتقولي ان هيا بتحبه.. مع اني مستريحتش له بس اللي وصلي انها بتحبه
تميم: ممكن ادخلها اشوفها
عمر: لا ونت فكرك بعد اللي قلتو دا هسيبك هتتجوزها قدام الكل كدا ادبست فيك خلاص
تميم بضحك:و احلى تدبيسه
عمر بضحك: بكرا تيجي و تقولي ونبي خدها
تميم: دا في احلامك نا رايح اشوفها
ليدخل تميم ايلا غرفة حور و يبتسم
تميم: شكرا ليكي عشان خلتيني اوصل في الوقت المناسب
رشا: مقدرش اشوف صحبتي زعلان ولاا حور تستاهل واحد حقير زيه….. عن اذنك
تميم: ها ي ست حور هتفضلي نايمه كدا كتير….. طب تحبي اغنيلك اصل تامر حسني سلفني اغنية انا كمان
ليبداء تميم بل غناء
تميم: الناس شايفينك بطريقه ونا لوحدي شيفك بطريقة ديما عايزين منك حاجه و كلو بيتعامل بسزاجه شايفينك كدا من براكي و محدش شاف اي جواكي بتحسي ب اي وانتي لوحدك و اللي بتحلمي بيه و في نفسك….لتدمع عيون تميم…… مين الانسان اللي لحد دلوقتي مهزش مره عواطفك دايبين ف عنيكي و لون شعرك ومحدش بيراعي مشاعرك…..
لتفتح حور عيونها..
تميم: حور انتي كويسه
حور: انت مين
تميم: حور انا تميم
حور: تميم.. تميم مين
لينصدم تميم هل هل هي لا تتذكره
ر رشاااا ي رشاا
رشا: اي يتميم
تميم: اندهي الدكتور بسرعه
بعد مرور بعض الوقت….
الدكتور استنوني برا لو سمحتو
الدكتور: لي بتكذبي و عامله نفسك مش فاكره حاجه
حور: بعد اذنك ي دكتور متقولش لحد
الدكتور: ماشي بس ممكن اعرف السبب
حور ب ابتسامه خبيثه : حابه العب شويه
ليخرج الدكتور من الغرفه
تميم: هيا كويسه
الدكتور بجديه امام الجميع عقلها من الصدمه مش مستوعب حاجه دلوقتي محتاجه وقت اهم حاجه محدش يحاول يفكرها بحاجا….
تميم بحزن: تمام
الدكتور: ممكن اتكلم مع حضرتك لوحدنا
تميم: اتفضل… هيا كويسه
الدكتور: انا عايز اقولك انها قالتلي اكذب عليكم عشان عايزا تلعب ف اعصابكم و كدا قلت اقلك بما انك جوزها عشان تخلي بالك منها…. عن اذنك
ليضحك تميم بعلو صوته
تميم: بقا كدا ماشي ي حور هنشوف مين اللي هيلعب ف اعصاب مين مش انتي حابه اللعب ونا موافق العب معاكي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى