روايات

رواية زين الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية زين الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية زين الصعيد الجزء الرابع

رواية زين الصعيد البارت الرابع

رواية زين الصعيد الحلقة الرابعة

في الصباح….
في قصر الشرقاوي…..
استيقظ زين لقي حور في حضنه اعدل الخصلات المتمرده من علي وجهها وظل يتأملها…
احس ان حور بدأت ان تستيقظ
ف عمل نفسه نايم علشان يعرف هتعمل اي …..
استيقظت حور …
حور بصوت واطي ….. يخربيت جمال امك اي يا ولا الحلاوه دي .
زين …… ليه سيره الام طيب 😉
حور اتكسفت جدا….. ااانا م مكنتش بقولك انت علي فكرا .
زين بمشاكسه …. يالهوي علي الخدود .
حور بتوتر اكتر ….. اناا ه هروح الحمام..
وجريت علي الحمام..
في الحمام ….
حور . ….يا لهوي هموت اي دا
راحت الخزانه لبست عبايه استقبال بيضه علشان الصبحيه وكدا ..وفردت شعرها وحطت القليل من الميكب اللذي أصبحت اكثر جمالا وطلعت من الحمام ….
حور …. انا هنزل تحت .
زين بتوهان من جمالها …. لا استني هننزل مع بعض.
حور ….. حاضر
دل زين الحمام ولبس تيشيرت لونه ابيض و وبنطلون لونه اسود ورش من عطره المفضل وكان في غايه الجمال..
وطلع من الحمام
زين…. يلا بينا
حور ……تمام
مسك زين يد حور اللي اتكسفت جدا منه
اول ما الحاجه روح شافتهم زغرطت كتير
وشاديه بصتلهم وحقد و كره …
حور باست ايد الست روح…. ازاي حضرتك صباح الخير
الحاجه روح بسعاده…. صباح النور يا حبيبتي صباحيه مباركه ..
حور ….الله يبارك في حضرتك.
الحاجه روح بحب …. حضرتك اي بجا جوليلي ياما او يا ماما كيف ما بتجولي …
حور بحب …..حاضر يا ماما .
زين بضحك …. اي يا روح نستيني.
الحاجه روح وهي تحضنه …. لا طبعا هوا انا أجدر انساك .
بعدين حور سلمت علي شاديه …
شاديه بسخريه…. ازيك يا عروسه.
حور … الحمدلله .
حور مستريحتش ليها…
بعدين راحت للحاج كارم…
حور . …. ازاي حضرتك يا عمي..
الحاج كارم…..الحمدالله يا بتي انتي كيفك.
حور بحب … الحمد لله
راح زين با ايد الحاج كارم
زين … كيفك يا بوي .
الحاج كارم…. الحمد لله يا ولدي .
الحاجه روح بود ….. يلا بجا الفطار هيبرد يلا يا عروسه …
وبلفعل فطورا وراحوا شربوا الشاي والحاج كارم راح الارض …
الحاجه روح…. عايزيك يا بتي تعتبريني زي امك بظبط ولو الواد زين ده زعلك تجوليلي عل طول.
حور …. حاضر
زين بضحك…. انتي هتسخنيها عليا ولا اي يا روح …
الحاجه روح …. ايوه … دي حبيبتي.
الحاجه روح …. عيزاك يا حور تجبيلنا دستة عيال ماشي يا بتي.
حور بكسوف…. أنشأ الله.
شاديه بغيظ….. انا ماشيه .
الحاجه روح بستغرب… ماشي يا بتي مع السلامه خلي بالك من نفسك…
شاديه …. حاضر
ومشيت شاديه ….
وبعد شويه طلعت حور و زين …..
في غرفه زين ….
حور دخلت الحمام بتعب وخرجت …
حور بتعب…. زين .
زين بقلق ….مالك يا حور في حاجه تعبانه .
حور …. لا بطني وجعاني بس .
زين بقلق… اجبلك اي حاجه طيب .
حور بكسوف….. ممكن تجبلي حاجه من الصيدليه.
زين وقد فهم …. اااه طيب تمام خمس دقايق واكون عندك….
وبلفعل اتي زين واعطي حور الحجات …
دخلت حور الحمام واستحمت ولبست برنس وطلعت …
زين كان واقف قدام التسريحه ولما شافها وهي وتمشط شعرها المبلول وقدر وتحكم في نفسو ……
وراح قبلها بعن*ف وحرك يده علي ظهرها بجرا*ه وحور كانت مكسوفه جدا ومصدومه زين بعد شويه بعد عنها لاحتيجها للهواء
زين …. حور روحي غيري بسرعه انا مش ضامن نفسي ..
حور جريت بسرعه علي الحمام بكسوف ولبست وطلعت …
———-♡———.
في قصر الحديدي….
في غرفه عاصم و مريم
صحي عاصم لقي مريم بتبصله …..
عاصم …. صباح الخير يا عروسه وغمز .
مريم بكسوف… صباح الخير … انا رايحه الحمام …
عاصم مسك اديها بسرعه وقال
عاصم ….. اهدي تعالي اكملك حدوته امبارح ٠
والتهم شفتيها ووووووو.
(وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح😂)
(فصيله انا صح 😂)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زين الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!