روايات

رواية زوجة رجل ضعيف الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية زوجة رجل ضعيف الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية زوجة رجل ضعيف البارت الرابع

رواية زوجة رجل ضعيف الجزء الرابع

رواية زوجة رجل ضعيف
رواية زوجة رجل ضعيف

رواية زوجة رجل ضعيف الحلقة الرابعة

دعاء وأنا هشتغل أيه في المطعم
شادي أي حاجة يا دودو ممكن تشتغلي في المطبخ وده هيبقي سهل أوي بالنسبالك .
دعاء طيب يا شادي كلم صاحب الشغل ويارب يوافق .
تاني يوم كلم شادي صاحب المطعم أستاذ كامل الذي وافق بصعوبة !!
وبدأت دعاء تستعد للنزول للعمل مع شادي في المطعم .
وفي صباح اليوم التالي ذهبت دعاء مع شادي للمطعم وقابلا أستاذ كامل صاحب المطعم الذي بمجرد رؤيته لدعاء سال لعابه عليها !!
فأنوثة دعاء المتفجره استطاعت أن تأسر أستاذ كامل ذلك الرجل الأرمل الخمسيني الذي ترمل منذ ۏفاة زوجته منذ خمسة أعوام !!!
وافق الأستاذ كامل فورا علي أستلامها للعمل في مطبخ مطعمه !!
دخلت دعاء لمطبخ المطعم وبدأت في التعرف علي زميلاتها الجدد .
وأرتدت ملابس العمل وبدأت عملها وبعد حوالي ساعة دخل استاذ كامل الي المطبخ وكانت نظراته لها كالسهام الموجهة تجاة معالم أنوثتها !!
سألها ها يا مدام دعاء أخبار الشغل ايه معاكي
دعاء تمام يا فندم .
كامل مش بحب كلمة يا فندم دي كل اللي هنا بيقولولي يا مستر كامل ثم اقترب من أذنها وقال لها ولما نكون وحدنا ممكن تقوليلي كامل بس .
ثم قال لباقي العاملين في المطبخ وأنتم أخبار الشغل معاكم أيه
ردت هند المشرفة تمام يا مستر كامل .
كامل فيه حاجة نقصاكم هنا فيه اي صنف مش موجود أو قرب يخلص علشان نشتري مكانه
هند لا يا مستر كله تمام .
كامل خلي بالك يا هند كويس من مدام دعاء علميها الشغل كويس علشان تبقي شاطرة زيك .
هند حاضر يا مستر .
أنصرف مستر كامل وتركهم لعملهم وبدأت دعاء في التعرف علي الموجودين والحديث معهم عن طبيعة العمل ومواعيده والمرتب .
ثم قالت لها أنا سمعت مستر كامل بيقول عليكي مدام دعاء !! أنتي متجوزة
دعاء أيوه شادي اللي شغال بره ده جوزي .
هند معقول !!! ورضي يشغلك هنا !!
دعاء أيوه علشان اكون جنبه ونروح ونيجي مع بعض .
هند ربنا يوفقكم .
دعاء أنا أول مرة أشتغل لكن ظروفنا الأيام دي هيه اللي أجبرتني علي الشغل .
هند ربنا يوفقك يا حبيبتي لكن أنتي شكلك هتعمري معانا هنا .
دعاء ربنا يسمع منك أنا محتاجة الشغل أوي خصوصا الأيام دي .
هند أسمعي مني أنا زي أختك الكبيرة .
دعاء أكيد طبعا . للكاتب عادل عبد الله
هند مستر كامل معاه فلوس كتير و كريم ولو انبسط منك هيغرقك فلوس .
دعاء يغرقني فلوس !!!!!
هند أيوه .
دعاء للدرجادي
هند ايوه .
دعاء وأعمل ايه علشان ينبسط مني
هند أي حاجة يقولك عليها تسمعي كلامه ساعتها هينبسط منك اوي ويديلك كل اللي أنتي عايزاه .
شرد ذهنها قليلا وبدأت دعاء في الربط بين كلام المشرفة هند وكلام مستر كامل وبدأت تشعر بانه سيطلب منها أشياء خارج أطار العمل !!!
أنتهي اليوم الأول في العمل وفي نهاية اليوم نادي مستر كامل علي شادي ثم اعطاه خمسمائة جنيها !!
نظر شادي له بتعجب ثم قال له خير يا مستر كامل فلوس أيه دي
مستر كامل دي علشانك خارج حسابك علشان أنا حاسس بظروفك .
شادي متشكر جدا يا مستر مش عارف أقولك ايه !!
مستر

كامل لا أبدا متقولش حاجة المهم تهتم بشغلك كويس وتجيب مراتك معاك علطول علشان تساعدك في المصاريف .
شادي حاضر يا فندم أنا فعلا حبيت الشغل في المطعم هنا وان شاء الله أكون عند حسن ظن سعادتك .
أخذ شادي دعاء ثم أنصرفا وهو في قمة السعادة وقال لها شوفتي مستر كامل أداني ايه !!
دعاء ايه ده
شادي خمسمائة جنية وقالي دول خارج حسابي علشان حاسس بظروفنا وقالي أهتم بالشغل وأجيبك معايا علطول علشان نساعد بعض في المصاريف .
دعاء فعلا هند المشرفة قالتلي أنه كريم أوي لكن الصراحة انا مش مرتاحة للراجل ده .
شادي ليه يا دعاء
دعاء مش عارفة لكن مش مرتاحة له خالص نظراته كده فيها حاجة غريبة وكلامه فيه تلميحات مش فاهمها لحد دلوقتي !!
شادي بعصبي نظرات أيه وتلميحات أيه !!! ده راجل قد أبوكي ومن ساعة ما أشتغلت في المطعم مفيش واحدة أشتكت منه !!
دعاء أنا بقولك علي أحساسي .
شادي أحساسك غلط وبلاش بقي الكلام ده علشان منقطعش عيشنا عنده بأيدينا احنا ما صدقنا لقينا شغل والراجل كريم وأيده فرطة أهو .
دعاء طيب يا شادي يارب يطلع أحساسي غلط .
شادي تحبي تتعشي أيه بقي
دعاء أي حاجة .
شادي بضحك نتعشي سمك وجمبري علشان تبقي ليلتنا حلوة .
وفي اليوم التالي ذهب شادي ودعاء الي عملهم في المطعم وفوجئ شادي بمستر كامل يقول له أنت من النهاردة مش هتدخل المطعم جوه تاني !!
تعجب شادي ليه يا مستر أنا عملت حاجة غلط
مستر كامل لا يا حبيبي بالعكس لكن بدل اعمال لم الصحون والأطباق وأعمال النضافة هخليك تقف علي باب المطعم تستقبل اللي داخلين هتستقبل اللي داخلين وتقعدهم مع كلمتين حلوين وابتسامتك الحلوة وبس وتنادي كابتن الصالة لهم وترجع تقف تاني بره .
تعجب شادي ثم قال له حاضر يا مستر .
مستر كامل أنا شايفك لسانك حلو وبتتكلم كويس ومظهرك حلو علشان كده لازم تبقي واجهة مشرفة للمطعم وفي مقابل ده هزود اجرك .
شادي بفرحة حاضر يا مستر وان شاء الله هكون عند ظنك فيا .
استلم شادي عمله الجديد في المطعم وأنقطعت صلته نهائيا بالمطبخ وأصبح لايري دعاء الا وقت خروجهم فقط !!
مستر كامل أصبح دائم التردد علي المطبخ سواء بسبب او بدون !!
وبعد عدة أيام دخل مستر كامل للمطبخ وسأل دعاء ايه يا دعاء أخبار الشغل معاكي أيه
دعاء تمام يا مستر .
وضع مستر كامل يده يتحسس ظهرها بلمسات شھوانية ثم قال لها لو فيه أي مشكلة معاكي في الشغل قوليلي .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة رجل ضعيف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!