روايات

رواية زواج بالاكراه الفصل السابع 7 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الفصل السابع 7 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الجزء السابع

رواية زواج بالاكراه البارت السابع

رواية زواج بالاكراه الحلقة السابعة

عمر بص لنور بصدمه وقال: ‏ايه اللي خلاكي تسامحيني بسهولة دي
نور: المسامح كريم
عمر: يعني بجد انتي مسمحاني
نور: اه
جاسم: كويس انا كنت عايز اعترف وأقول حاجه
عمر:ايه يا بابا
جاسم: انا عندي السرطان
عمر ونور في صوت واحد: اييييييييه ودا حصل امتى
جاسم: ايوا انا عندي السرطان و انا عرفت الموضوع دا قبل ما باباكي يموت يا نور
فلاش باك:
جاسم: اه راسي في ايه انا لازم اروح عند الدكتور انهرده قبل بكرا
عند الدكتور:

 

 

الدكتور: احنا عملنا لحضرتك تحاليل ولسا النتيجه هتطلع بكرا
جاسم : ماشي أبقى بلغني
(اليوم اللي بعده)
جاسم: الو مين معايا
الممرضة تسنيم: الو معاك الممرضة تسنيم
جاسم: اه اللي عملتلك التحليلات انبارح
الممرضة تسنيم: اه
جاسم: خير
تسنيم: حضرتك نتيجه التحلاليل ظهرت وحضرتك عندك سرطان في المخ
جاسم: اييه انتي بتهزري صح
تسنيم : لا والله النتيجه طلعت كدا
جاسم: ماشي السلام عليكم
تسنيم: وعليكم السلام
جاسم قفل المكالمة وكلم بابا نور(مالك)
جاسم: ايوا يا مالك
مالك: في ايه يا جاسم
جاسم: انا لازم اقابلك
مالك: مانتا عارف ان مش هينفع اخرج من البيت
جاسم: انا هجيلك
مالك : ماشي
(في بيت مالك):
مالك: ايوا يا جاسم في ايه
جاسم: حكاله كل حاجه
مالك: لا اله الا الله
جاسم: احنا الاتنين دلوقتي فاضل لينا ايّام معدوده
مالك: وانا عايز نور تبقى في أمان
جاسم: ايه رايك نجوز اولادنا لبعض
مالك: ايوا فكره كويسه
(باك):
جاسم: وكدا جوزناكو لبعض وفاضل ايّام معدوده وأموت
عمر: بعد الشر عليك يا بابا
جاسم: كلنا هنموت يا ابني

 

 

عمر: ايوا يا بابا اكيد بس بردو متفولش على نفسك
جاسم: لا يا ابني دي الحقيقه وانا عايزكو تعيشو مع بعض ومتسيبوش بعض ابدا علشان خاطري
نور: بس يا عمو استريح وان شاء الله خير
عمر: ايوا يا بابا
جاسم: لبسين ومتشيكين يعني غريبه
عمر: انا كنت ناوي اني اخرج انا و نور بس خلاص هنفضل
جاسم: لا يا ابني اخرج عادي
عمر: لا يا بابا احنا لاذم نفضل معاك
جاسم: لا يا حبيبي اخرجو انتو عادي
نور: انا شايفه ان الأفضل ان احنا نفضل معاك
جاسم: لا اخرجو انتو
عمر: زي ما انتا شايف يا بابا
عمر ونور خرجو و بصراحه الخروجه كانت حلوه بس كانو زعلانين ان جاسم قرب يموت وكانو عمالين يدعو ان ربنا يشفيه
بس عمر ونور مينكروش انهم استمتعو بالخروجه
عمر: نور
نور: نعم
عمر: ايه رايك نروح البحر
نور: ايه دا بجد يلااا
عمر: حاضر يا هبله
نور: انا مش هبله
عمر: ماشي يا عاقله
نور: ايوا كدا
بصراحه كل واحد حاول يخفي الحزن عن التاني بس على مين الاتنين كانو عارفين ان كل واحد فيهم بيتألم وخاصه نور لان باباها لسه ميت من شهر
نور كسرت الصمت اللي مابنهم وقالت: هييييه وصلنا البحر
عمر(في نفسه): عبيطه بس عسل
نور: يلا يا عمر
عمر: حاضر جاي اهو بس مفيش نزول بحر
نور: ليه كدا ان شاء الله
عمر: يعني هتنزلي البحر بفستان وكمان مش معاكي غيار
نور: صح تصدق
عمر: صبرني على مابتلتني يا رب

 

 

نور: يلا ياخويا
عمر: جاي
نور: يلا
جرينا على البحر واستمتعنا
وروحنا الفيله
عمر: ازيك يا بابا
جاسم: كويس يا ابني
عمر: طيب يا بابا انا طالع فوق
جاسم: ماشي نور تعالى
نور: حاضر يا عمو
جاسم: عمر كويس معاكي ولا بيضربك زي الاول
نور: والله احسن من قبل كدا بكتير
جاسم: طيب كويس انا عايزك تهتمي بيه يا بنتي
نور: حاضر يا عمي انا هطلع فوق بقى حضرتك عايز مني حاجه قبل ماطلع
جاسم: لا شكرا
نور: طيب استأذنك
نور طلعت فوق ودخلت لاقت عمر لسا طلع من الحمام ومكانش لا بس حاجه غير فوطه ملفوفة على خصره
نور: يااااه
عمر: في ايه
نور(وهيا مغميه عينيها): ادخل جوا البس حاجه بسرعهه
عمر: والله
نور: والله ايه
عمر: انتي مراتي
نور: مراتك بالإجبار
عمر: مش قضينا الموضوع دا
نور: ادخل بس غير
عمر: ماشي بس ليكي حساب تاني معايا
نور: ليه
عمر: هبرد
نور: خلاص ادخل غير
عمر: ماشي
عمر دخل البروفا وغير ونور زعلت استحمت ولبست
نور جت علشان تنام لقت عمر قاعد على السرير
نور: يلا انا عايزه انام
عمر: متنامي
نور: ايوا انتا قاعد على السرير
عمر: وايه يعني
نور: هوا انتا هتنانم جنبي
عمر: ايوا

 

 

 

نور: ايه لا طبعا
عمر: ليه ان شاء الله
نور: انا مش عايزه انام جنبك
عمر: مش انتي سامحتيني
نور: اه بس مقلتش اني مراتك
عمر: قصدك ايه؟
نور: انا مش هناك جنبك
عمر: لا هتنامي
نور: لا مش هنام
عمر: نووووور (بزعيق)
نور: خلاص
عمر: ايوا ستات مبتجيش غير بالعين الحمرا
نور: خلاص بقى
(تاني يوم):
نور: عمر عمر عمر
عمر: ايه سرعتيني
نور: عندنا جامعه
عمر: انا هقوم اهو
عمر قام وخلص هوا ونور وراحو الجامعه
(في الجامعه):
عمر: لسا متقوليش لحد ان احنا متجوزين
نور: وحد قالك اني هقولهم
عمر: بعرفك بس
نور: ماشي
(تسريع الأحداث: بعد المحاضرات)
نور: يلا علشان نروح يا عمر
عمر: يلا
بعد كدا حد اتصل على عمر وقالو حاجه
عمر: اييييييه
يا ترى مين الي اتصل على عمر وقالو ايه؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالاكراه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى