روايات

رواية زواج بالاكراه الفصل الخامس 5 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الفصل الخامس 5 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الجزء الخامس

رواية زواج بالاكراه البارت الخامس

رواية زواج بالاكراه الحلقة الخامسة

عمر: الو ازيك يا جوجو
جنى: ازيك يا قلبي
عمر: الحمد لله يا روحي
جني( بدلع ) : يعني ينفع انك تسيبني الكام يوم اللي فاتو من غير متكلمني كدا
عمر: والله يا قلبي انا كنت مشغول وكان عندي مشاكل
جنى: خلاص عوضني
عمر: ازاي؟
جنى: تعالى نروح نتمشي ونعمل shopping
عمر: لا مش هينفع
جنى: ليه يا عموري
عمر: علشان مش فاضي
جنى: لا والله يعني سايبني الكام يوم اللي فاتو ولما أقولك عالى نتمشي تقلى مش هينفع
عمر: أسف والله بس في حد وعدته بحاجة وانتي عارفه اني مش بخلف وعدي
جنى: طيب اجل الحاجه دي علشان خاطري
عمر: لا يا روحي مش هينفع
جنى: بليييز انا مش هكون فاضيه

 

 

عمر: خلاص يا جنى جاي
جني: ماشي قلبي
عمر: هنتقابل فين
جنى: عند مول…. انتا عارف اني محتاجه حجات كتيره الفتره دي
عمر: ماشي
(خلّصو المكالمة)
نور: مين دي؟
عمر: وانتي مالك
نور: بسأل بس عادي
نور: يلا علشان نروح الدريم بارك
عمر: لا مش هينفع انهرده
نور: ليه ان شاء الله؟
عمر: علشان حببتي كلمتني وهنخرج نتمشى
نور: طب ووعدك ليا
عمر: مقلتلك مش انهرده
نور: لا كدا حرام دا وعد
(محستش بنفسي بعدها غير وانا على الارض ووشي محمر عالمه ان في حد ضربني)
عمر: دا جزاء كل شخص يرد عليا
نور: ماشي يا عمر ان مورتكش
عمر: هتعملي ايه يعني
نور: روح عند حببتك
عمر: انا اساسا هروح من غير ما استنى امر منك
مسكت خدي مكان مضربني بالقلم وقَعَدت اعيط واستحلفتلو اني مش هسيبه غير لما اقول ل عمو جاسم لان دا الشخص الوحيد الي عمر بيعملو حساب
نور: ماشي يعمر

 

 

طلبت اوبر وأول موصلت ودخلت لقيت عمو جاسم قاعد بيعمل حجات تبع الشركه بتاعتو
نور: السلام عليكم
جاسم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بعدين بصلي(بصدمه): رقابي ايه اللي حصل لوشك يا نور
نور: دا عمر يا عمو
وبدا اعيط بصراحه صعبت عليا نفسي اوي
جاسم: لا دا الموضوع محتاجله قاعده بقى تعالي يا بنتي واحكي اللي حصل
قعدت جنبه وحكتها كل اللي حصل من اول ماجتله المكالمة لحد ما مشي
جاسم: وحيات انك لوريك يا عمر
نور: هتعمل ايه يا عمو
جاسم: هربيه من اول وجديد
نور: لا انا مش عايزه مشاكل ممكن بس تقله ميمدش أيده عليا
جاسم : ماشي يا نور
نور طلعت وغيرت هدومها وابتدت تذاكر
(بعد خمس سعات)
عمر: ازيك يا بابا
جاسم: تعالى يا حيوان ازاي تمد إيدك على مراتك
عمر: لا حلوه الحركه دي يا نور
جاسم: يعني اللي انا شفته على وشها دا منك( بيمثل ان نور مقالتلهوش حاجه وان هوا خمن)
عمر: ايه دا يعني نور مقالتش حاجه
جاسم: لا بس انا عارف كل حاجه لان انا كنت بشوف معاملتك ليها
فلاش باك:
في أوضه النوم:
عمر: اوعي تقولي لبابا حاجه من اللي بيحصل وإني بضربك وإلا هوريكي
نور: ح.ح. حاضر
جاسم كان واقف ورا الباب بيسمع كل حاجه
جاسم: ماشي يا عمر دا اخره تربيتي ليك
باك:

 

 

عمر: يعني انتا. عارف كل حاجه طب ليه مدافعتش عنها
جاسم: علشان اشوف آخرتها معاك ايه بس واضح انك مش راجل وقد المسؤوليه
عمر: مين دا اللي مش راجل وقد المسؤوليه (بصوت عالي)
عمر لقى قلم جامد جاي على وشه من باباه
جاسم: مش عايز اشوف وشك غير لما تحترم نفسك مع مراتك
عمر: خلااااص انا ماشي
جاسم: روووح في ستين الف داهيه
(عمر مشي )
جاسم: واضح اني زودتها اوي
عمر قعد يشرب بلاوي من الخ*مر ورجع في نصاص الليالي ودخل الاوضه و ….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالاكراه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!