روايات

رواية زهرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية زهرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية زهرتي الجميلة الجزء الرابع

رواية زهرتي الجميلة البارت الرابع

رواية زهرتي الجميلة الحلقة الرابعة

عمار وهو يبكي معقول تعمل كده ليه عملت كده ليه انت انسان غبي ومتخلف كنت قلت لي وانا عمري ما كنت هروح لها ولا هقول لها حاجه ليه تضحي بحبك وبسعادتك عشان خاطر مين عشان خاطري انا والانسان اللي جوه دي اقول لها ايه انت كده فاكر نفسك انقذتني انت كده دمرت ثلاث قلوب يا غبي غبي
زهره تدخل الاوضه وتبكي ليه كده يا اكرم ليه كده انا عملت لك ايه عشان تعمل فيا كده وتسيبني في الموقف ده كنت قلت انك انت مش بتحبني ليه تسيبني في الموقف الزباله ده ليه اكرم ليه انا عمري ما هسامحك في حياتي وبدعي من ربنا ان في حياتك ما تفرح ولا تتهنى زي ما ظلمتني وكسرتني في يوم فرحي
وتبكي وتنام وهي حزينه ب الفستان الفرح
في صباح يوم جديد يقوم عمار ويدخل الحمام ويجهز نفسه ويرتدي تيشرت ابيض وبنطلون اسود ويخرج الى الخارج وينظر الى غرفه ويستغفر ربه
عمار ويدخل المطبخ ويجهز الفطار

 

ويدق الباب على زهره زهره وهي تقوم بنوع وتلعب في يدها في شعرها وتنظر الى نفسها وتبكي وتذهب الى الباب وتفتحه
عمار . ينزل راسه في الارض الفطار جاهز تعالي افطري معايا
زهره بصوت باكي لا انا مش عايزه افطر مع حد افطر واحده وتقفل الباب في وشه وتدخل ثاني الغرفه وتترمي على السرير وهي تبكي
ملك…. تذهب الى الفلا وتدق الباب على عمار واتضرب على وشها عشان خاطري يبان ان هي باكيه
عمار .. يقوم اكيد عمي جاي عشان يطمن على زهره
يفتح الباب
ملك تجربه… ترمي في حضنه عمار ايه اللي انت عملته ده انا اتجوزت وسبتني بعد الحب اللي بينا ده كله والعشره تتجوز وتسيبني يا عمار وانا دلوقتي اعمل ايه واعمل ايه في قلبي اللي حبك ده ده انا اتحديت العالم كله وتحديت بابا وماما وكان كل بابا ما يجيب لي عريس عشان خاطرك انت دلوقتي اقول ايه لبابا اقول له لا والنبي اللي كنت عامله عليه كل حاجه سابني واتجوز
عمار وهو يبعد يدها عنها ويدخل الفيلا
بص يا ملك انا عارف كل حاجه عملتيها اكرم بعث لي فيديوهات وصور ليكي هاتي من الاخر وتقولي عايزه ايه من الاخر عشان خاطري انا مخنوق ومتضايق من نفسي واكتر من كده هتزعلي من طريق الكلام

 

ملك..وهي تبكي كذاب اوعى تصدقوا ده واحد كذاب بيقول كده عشان خاطري عايز يبعدنا عن بعض اوعى تصدقه وانا عمري ما اتخلى عنك ولا ابيعك كنت ممكن عملت كده مع اي حد جاني وسبتك بس انا بحبك يا عمار وعمري ما اتخلى عنك هو عايز يخلص من زهره باي طريقه و الصور اللي انت شفتها صور مفبركه والصوت ده اكيد مش صوتي انت ممكن تصدق اي حد بيقول علي حاجه يا عمار ده الحب والصقه اللي بينا والوعود
زهره..تخرج على الصوت وتنظر اليهم وتذهب الى المطبخ وتفتح الثلاجه وتخرج قزازه مياه وتشرب وترجع ثاني تدخل الغرفه بتاعتها
ملك وهي تمثل البكاء والحزن انا هسيبك لضميرك واللي يقول لك عليه ضميرك اعمله سلام
وتخرج من الفلا
عمار..يترمي علي الانتريه
اعمل ايه دلوقتي اقول لزهره وعمي مجدي ولا اسكت
بس لو سكت كده انا بكدب عليهم أوووف ويقوم ويقف بجوار اوضه زهره وياخد نفس عميق الباب ويدق علي باب زهره
زهره. تقوم وتمسك بسرعه الطرحه وتوضعها علي شعرها اتفضل
عمار..يفتح الباب ويقول بصوت مهزوز انا عايزك اتكلم معاكي بره لو سمحتي
زهره..تقوم بغضب..حاضر

 

يمشي..عمار ويجلس وهو متوتر ويجلس
زهره..تاتي خلفه وتجلس علي الكرسي وتقول بغضب ايه في جاحه نسيت انت ولا اخوك المحترم تعملوها
عمار..اسمعيني ..انتي معاكي حق في كل كلمه ويعطي ليها التلفون
زهره…تمسك التلفون
عمار…بعد ما تسمعي ده تقولي رايك وانا اسف مقدم ويقوم انا ماشي وانت شفيه برحتك بعد اذنك
زهره..تنظر اليه بتعجب وتفتح التلفون ايه في ده
وتفتح الفيديو
وتسمع كلام أكرم بعد.مده تقوم زهره وترمي التلفون وتصرخ
عمار..يخرج بسرعه من الاوضه ويجري عليها زهره اهدي مش كده
زهره..ترمي يده بعيد كفايا بق انت واخوك عملتوني لعبه في أيديكم صح هو علي شان يحميك كن ملك وانتي علي شان تحمي سمعت اخوك وانا فين من ده كله محدش فكر ليه في وفي مشاعري ولا انا حيوانه مش بحس وتجري علي الاوضه
عمار…يضرب التربيزه ويخرج من المكان وهو خزين عليها ويركب السياره ويسوق بجنون
زهره..في الغرفه وهي تبكي كفايا اوي لجد كده انا مش هسكت لحد وتخضر شنطه الهدوم وترميها علي السرير وتفتح الدولاب وتخرج هدومها وتوضعهم في الشنطه

 

عند عمار..بيسوق بسرعه ويضرب في السيارة نحن دمرنا حيات البت ايه اللي نحنا عملنا ده وفجاه يرا قدامه سياره كبيره يحاول ان يتفاده السياره ويضرب في شجره كبيره علي الطريقه
صاحب ..التريره ينزل ويجري عليه ويحاول ان يخرجه من السياره
ويشد فيه
يخرح عمار من السياره
ويجمله علي ظهره ويتجه بسه الي عربيته ويذهب بيه الي اقرب مشفي
عمار..بدون وعي زهره انا اسف سمحيني
يمسك.يده اهدي يا ابني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرتي الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى