روايات

رواية زهرة زين الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية زهرة زين الفصل الخامس 5 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية زهرة زين الجزء الخامس

رواية زهرة زين البارت الخامس

رواية زهرة زين الحلقة الخامسة

#زهرة_الزين.( ٥ )
سامي:بص يا سيدي انت عارف أن هبه سابت خالد عشاني وبعدين خالد بسبب ورث مراته بقي غني ومعاه فلوس ف انا اتفقت مع هبه أن هي ترجع لخالد وتضحك عليه وبعدين تاخد منه كل حاجه وهترجعلي وانا هاخد ال معاها واسبها وأهرب.
صاحبه:يا ابن الاعيبه انت دماغك دي اي ده الشيطا*ن يركن علي جنب ويسقفلك.
سامي قال بغرور:طبعا انا مش اي حد .
صاحبه:طبعا.
______
(في المستشفي)
زهره فاقت وزين دخل ليها.
زين ببرود: حمدالله على سلامتك.
زهره بتع*ب:الله يسلمك هو انا فين.
زين بسخرية:في الجنه .
زهره بصت بضيق وقالت:انت بتتريق.
زين:لا طبعا ده انا برد عليكي احسن انتي بتسالي انتي فين ف رديت عليكي .
زهره:لو سمحت بلاش تتريق انا في المستشفي مش في الجنه.
زين بتمثيل الدهشه:سبحان الله اول مره اعرف ان احنا في مستشفي .
زهره:مش هرد عليك عشان انت مش من مستوايا.
زين بسخرية:فعلا انا مش من مستواكي اصلي نسيت اني جايبك من شقة دعار*ه عشان كده متقرنيش نفسك بيا .
زهره بصتله بو*جع وسكتت.
زين:شكل القط اكل لسانك .
زهره:مش مهم هو انا هخرج واروح السجن.
زين ببرود:لا انا اتصرفت وانتي هتطلعي من القضيه بس متنسيش الشرط بتاعنا.
زهره:مش نسيته.
زين:تمام هتبقي في المستشفي لغايت بكره و بعدين نخرج .
زهره:تمام.
زين قال كده وروح.
_____
(في بيت زين)
زين وصل ولاقي مامته ف راح باس راسها وقال:عامله اي يا ست الكل.
أمه بحز*ن:كويسه يا بني بس ليه عملت كده.
زين بستغراب:عملت اي مش فاهم.
أمه:طلقت مراتك هو كل ده عشان مسحت ما انا يوم وهي يوم .
زين بسخرية:يوم اي ده الهانم قاعده وانتي بتعملي وانا حذرتها وكام مره اخش الا قيكي لاما بتطبخي أو بتمسح*ي والهانم قاعده ومش هممها حاجه كفايه اني اتحرمت من الخلفه بسببها.
أمه بحز*ن:أن شاء الله ربنا هيعوضك.
زين:يارب أنا هقوم انام.
أمه:ماش يا حبيبي تصبح على خير.
زين:وانتي من اهل الخير.(ودخل ينام)
ام زين :ربنا يرزقك ببنت الحلال يا ابن بطني.
______
(تاني يوم )
زين صحي بدري وراح علي المستشفي .
زين وهو قاعد قدام زهره قال:بصي انا هوديكي الشقه بتاعتي محدش يعرف الشقه دي غيري ف هسيبك هناك وهجبلك كل حاجه وهستني ٣شهور عما عدتك تخلص واكتب كتابي عليكي.
زهره بحز*ن:تمام هو خالد طلقني ولا لسه.
زين ببرود:هشوف يلا .
واخدها وراحوا علي الشقه بتاعته وسبها ومشي أما زهره اول ما هو. مشي قفلت الباب وقعدة تعيط .
زهره بقه*ر:انا والله مظلو*مه يارب وانت عارف بس انا ذنبي اي اتحط في الموقف ده زين هيتجوزني عشان الولد وخالد هيطلقني وانا هترمي بعدها مش هيكون ليا حد هتحرم من ابني اعمل اي.
قالت كده وقعدة تعي*ط لغايت لما نامت مكانها.
_____
(في بيت ابو زهره)
كانت مرات ابوها قاعده وبتتفرج علي التلفزيون وسمعت صوت الباب ف قامت تفتح ف لاقت واحد معاه ورق.
مرات ابوها (سعاد):انت مين.
الراجل:انا جاي من المحكمه ودي ورقة طلاق المدام زهره .
مرات ابوها:طب هات يا خويا.
الراجل :وقعي عشان تستلمي.
مرات ابوها:مش بعرف اكتب.
الراجل:خلاص ابصمي.
مرات ابوها بصمت واخدت الورق وقفلت الباب وابنها طلع.
ابنها:مين ال كان علي الباب.
سعاد:ده راجل جاي من المحكمه وبيقول ورقة طلاق بتاع زهره.
ابنها :طب هنعمل اي هي مش هنا.
سعاد :معرفش .
ابنها :خلاص اح*رقيها أو اعملي بيها اي حاجه.
سعاد:ماش.
ابنها:انا خارج بق (وخرج)
سعاد في نفسها:طول عمرك فقر يا بني ما كنت جوزتك زهره بس خالد منه لله هو ال سبب.
_____
(عند خالد)
خالد كان قاعد مع هبه وأمه ف قال:انا هجيب المأذون النهارده .
أمه بضيق:لسه بدري مستعجل علي اي.
هبه :ولا بدري ولا حاجه يا مرات عمي.
أم خالد بصت ل هبه بقر*ف وقالت:…….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!