روايات

رواية زهرة المعز الفصل السادس 6 بقلم رضوى بلال

رواية زهرة المعز الفصل السادس 6 بقلم رضوى بلال

رواية زهرة المعز الجزء السادس

رواية زهرة المعز البارت السادس

رواية زهرة المعز
رواية زهرة المعز

رواية زهرة المعز الحلقة السادسة

تاني يوم زهره صحت وجهزت فطار ليها ولمعز وفطروا سوا

زهره يلا يمعز عشان منتاخرش يلا

حاضر يستي يلا

دخلوا الشركه سوا ودخلوا الاسانسير معز بسرعه وقف الاسانسير

وقرب علي زهره جامد

زهره هو الاسانسير وقف ولا اي

معز :ششش بس ومسح الروج ال طالع برا شفايفها وز٨هره واقفه كأنها متبنجه وقرب من عند ودنها انتي جميله اوي يزهره ولسه هيبوسها عند ودنها

التلفون رن

معز ب عصبيه خير يزفت في اي متصل لي

وسام هو انا اتصلت ف وقت مش مناسب ولا اي

غور يوسام ١٠ د وهبقي عندك

سلام وقفل ف وشه

قرب من زهره تاني وزهره قالك يلا هنتاخر سرحوا ف عين بعض دقايق وكل واحد فيهم عاوز الدنيا والشوق باين ف العين

وقرب منها وباسها تحت شفايفها زهره فاقت

يلا يمعز يلا هنتاخر زهره وشها احمر من كتير الكسوف يلا بقي يمعز

معز انتي محروجه اوي كده

طلعوا الشركه

معز يلا يزهره جهزي ورق الصفقه والعقود عشان الاجتماع بسرعه مفيش وقت

زهره راحت وملقتش العقود اختفت

راحت لمعز معز بيه العقود اختفت ومش عارفه اتصرف راحوا مني انا كنت شيلاهم معرفش اعمل اي

معز بعصبيه يعني اي مش عارفه انتي عارفه العقود دي مهمه ازاي لو خسرنا الشركه هتخسر انتي بتهزري يزهره

اطلعي برا يزهره بره وانا هتصرف برا

زهره بعياط انا السبب انا ال ضيعت انا هقوم استقالتي وابعد عنه خالص

وسام مالك يزهره في اي العقود مش لقياها

وخايفه اوي ومعز زعقلي جامد اوي وانا مش عارفه اعمل اي انا مضيعتش حاجه والله معملتش حاجه

وسام : اهدي اهدي يزهره كله هيتحل انا هتصرف متقلقيش والله

وسام : كلم حد من معارفه

عاوز ورق الصفقه يجي من تحت الارض بسرعه بسرعه يوليد

وليد صاحب معز ووسام من اعدادي واخوات وأصحاب وهو شغال في المخابرات وعارف كل تفصيله

بعد ١٠ د الو يوسام ناهد هي ال بعتت حد يسرق ورق الصفقه

امه هي ال ورا كل ده

وانا جبته ومعايا اهو ٥ د وهبقي عندك

بعد ١٥ د دخل وليد ووسام وزهره الاجتماع

ووسام قدم الورق وزهره شرحت واتعاملت في الاجتماع وخلص ومضوا العقود

بعد م خلص الاجتماع كله طلع وفضل وليد ووسام ومعز وزهره لسه هتتطلع وسام قال استني يزهره خليكي

وسام زهره مش السبب يمعز امك هي ال سرقت الورق وانت ظلمتها وهنتها ظلم

ووليد هو ال جاب الورق

زهره عن اذنكم

زهره روحت لمت هدومها من بيت معز كان معز حصلها

زهره

معز : زهره انا بكلمك علي فكره ردي

زهره لا رد

معز بعصبيه زهره ردي عليا بقولك

زهره نعم عاوز اي في اي تاني يتري سرقت اي تاني ولا اتهمتني ب اي تاني

منتا عارفيني من الشارع صحيح

معز قرب عليها زهره انا اسف والله سامحيني بس انا ف الشغل واحد تاني لان ده شغلي ال بنيته يزهره والله سامحيني اسف بجد

زهره لا رد

معز مش هتسامحيني يعني يزهرتي

معز قرب عليها وهمس ليها ف ودنها” تتجوزيني”

زهره بصدمه اي

تتجوزيني يزهره انا بحبك والله وبعشقك بجد فكري عقبال م اروح مشوار واجي

معز عن امه ناهد

ناهد هانم انتي فين ردي عليا

اي يمعز عاوز اي

لي بتعملي كده لي عاوزه تأذيني عشان بكرهك عشان شبه ابوك ال دايما كان بيأذيني ال كان بيعذبني بقيت بكرهك عشان شبهه يمعز وهفضل أذي فيك لحد منا عايشه

معز انتي استحاله تبقي امي بجد استحاله انا بكرهك اوي يناهد

معز روح

وهو في حاله مش حلوه خالص ومدايق وزعلان اوي ومكسور

زهره معز في اي مالك حصل اي بس احكيلي انا معاك

معز رمي نفسه ف حضنها وبدأ يعيط هي اذتني اوي يزهره خلتني معقد كرهتني ف نفسي اوي يزهره انا بكرهها

زهره مين دي طيب

امي يزهره امي ال بتكرهني وبتأذيني ال اخدت ورق الصفقه وكانت هتأذنيني يزهره امي انا بكرهها اوي يزهره اوي بجد انا تعبان اوي

زهره ششششش اهدي خالص

ونام ف حضنها

تاني يوم صحت بصت ل ملامحه وقد اي هو جميل وبتحسس ف وشه

معز هو انا جميل اوي كده يزهره

زهره بحرج اي اه اه لا صباح الخير انا هقوم

معز بضحك

بقولك اي يعروسه انا النهارده كتب الكتاب ومفيش لاء

هبعتلك الميكب ارتسيت والفستان وكل النهارده وهاجي ب المأذون بليل

معز دخل يلبس ونزل بسرعه

بعد ساعه الميكب ارتست جت والفستان جهه

البنت ال ساعدت زهره ف البس الله اكبر عليكي انتي قمر اوي ملامحك حلوه اوي اميره بجد زهره وانتي زهره

كانت لابسه فستان منفوش عليه كرستال وحجاب وميكب بسيط زاد جمالها

وهي نازله معز اتصدم من جمالها

وفاق لما بتقول مش يلا ولا اي

يلا يزهرتي

كتبوا الكتاب المأذون بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير

معز حضن زهره بقيتي ليا بحبك اوي

عملوا حفله صغيره وكله مشي

زهره قاعده مكسوفه اي بقي يزهرتي

زهره انا هروح اغير

معز مش عوزاني اساعدك

لابسه درس قصير نسبا ما لونه بيج وفردت شعرها ونزلت لمعز

معز يخربيت حلاوتك يزهره اي ده

أكلوا وصلوا ودخلوا الاوضه معز قرب منها وقعدها علي رجله

وطلع دبله وخاتم الماظ ولبسه لزهرة

وطلع سلسله بسيطه وقالها متتقلعش من رقبتك يزهرتي وباسها من رقبتها خلاها تتوتر

وبعدين باسها تحت عنيها وف وشها ورقبتها لحد م استسلمت ليه وتسكت شهرزاد عن الكلام غير المباح وبقت حبيبته قولا وفعلا

تاني يوم صحي لاقها نايمه علي دراعه وسرح ف ملامحها الجميله

صحت زهره علي بوساته

اي يمعز صباح الخير

صباح النور يقلب معز

وباسها ف رقبتها تاني زهره انتي مزهقتش مني

انا مش بشبع منك يزهرتي

وغرقوا ف بحر عشقهم مره تانيه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة المعز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى