روايات

رواية ريم ويونس الفصل الثاني 2 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الفصل الثاني 2 بقلم حنين محمد

رواية ريم ويونس الجزء الثاني

رواية ريم ويونس البارت الثاني

رواية ريم ويونس الحلقة الثانية

انت بتعمل اي هنااا ؟؟؟؟؟؟؟
انت بتمشي ورايا يا معاذ ؟؟
_اه بمشي وراكي يا ريم ومش هسيبك غير لما توافقي تتجوزيني
انت مريض يا معاذ بجد سيبني ف حالي بقا يا اخي مش كفايه انك انت وعمتي سبب دخول بابا المستشفي وانه يتعب عايزين اي تاني
_عايزك وانتي عارفه اني مليش دعوه بالحوارات ظي
وانا بكرهك يا معاذ
_لو مش هتبقي بتاعتي مش هتبقي لحد تاني هطلعلك ف كل حته يا ريم
لا انت بجد مريض
زقيته جامد ومشيت بسرعه……
_____________
ردي يا مريم ردي يا مريم
مريم : يا بنتي بقا صحتيني من احلي نومه عايزه مني اي
ريم : معاذ بيراقبني وبيمشي ورايا
مريم :ابن عمتك الحربايه ؟
ريم : يستي ايوه هو
مريم : ده عايز اي عملك حاجه ابت
ريم :لا ميقدرش عيب عليكي بس استفزني علي الصبح تعرفي تقابليني بسرعه عشان اتخنقت
مريم: حاضر هقول لماما واجيلك اقولها هنذاكر سوا ونذاكر لما نروح
ريم :حلو اوي هقعد ف كافيه …. عرفاه ولا هتوهي ؟
مريم : عيب عليكي
ريم : ربنا يستر يلا سلام
مريم :سلام
_________________
روحت قعدت ف الكافيه اللي ف وش البحر وطلبت قهوه
فلاش باااك ….
ريم قاعده ف الاوضه وسامعه صوت زعيق من بره …..
بابا ريم : انتي ازاي تسرقيني يا صبرين انتي اختي ده انا عمري ما اتأخرت عنك ف حاجه انا دايما معاكي لي تعملي كده
(صبرين عمه ريم وتبقي ام معاذ)
صبرين : انا ميهمنيش اي حاجه غير الفلوس وهبيع الشقق اللي حيلتك واخدت الفلوس وخلاص
بابا ريم : انتي بتقولي اي انا مصدوم فيكي بجد
صبرين: خليك مصدوم طول حياتك المهم اني خدت كل حاجه المفروض تبقي بتاعتي وورث ابويا اللي سبهولك
بابا ريم : ورث انتي بعد كل الفلوس اللي عطتهالك بعد ما أطلقتي وكنت بصرف عليكي لسه ناقصك فلوس !
صبرين : اخدت كل اللي بتمناه مش عايزاك ولا محتجااك
بابا ريم : انا مش عايز اشوفك تاني
صبرين :يعني انا اللي هموت واشوفك تموت يا شيخ ونخلص منك
ماما ريم (صفعه قويه علي وش صبرين ) : صبرين انتي اتجاوزتي حدودك اوي اطلعي بره بقااا
صبرين بصدمه : انا هندمك علي القلم ده يا نوال يا بت العطار
ماما ريم : العطار ده انضف منك متجبيش سيره ولا سيره جوزي علي لسانك ده تاني
صبرين خرجت وهيا بتقول والله هندمكم اكتر
بابا ريم بتعب ووقع علي الارض انا عملت اي وحش عشان تعمل فيا كده عملت اي
ماما ريم : اهدي متعملش كده هنعرف نرجع كل حاجه متخفش
بابا ريم : ازاي دي سرقتني وخدت كل الاوراق و……… اه
بابا ريم يغم عليه ….
صوت صويت وصراخ علي ابو ريم ….
__________
ماما ريم : اي يا دكتور طمني هو كويس
الدكتور: دخل ف غيبوبه بسبب صدمه اتعرض ليها
ريم: ماما هو بابا كويس
ماما ريم: ان شاء الله هيبقي كويس……..
البقاء لله شدوا حيلكم….
___________________باك #
ريم ف الكافيه وعنيها دمعت ووقفت تفكير ف عمتها اللي اذيتهم ….
مريم وصلت : اي يا بنتي مالك
ريم: حوار معاذ وعمتي كل ما اشوفه افتكر الاي عمتي عملته وانه دافع عنها كذب وشاركها ف الوحش
مريم: متزعليش نفسك بقاا احنا الامتحانات قربت مش ناقصين يلا نتمشي
ريم: يلا
_____
بعد ما اتمشوا روحوا ذاكروا وبعد ساعات نزلت ريم توصل مريم….
_____
ريم بتتمشي شويه ف الشوارع
شخص مجهول:فكراني ؟!
بتبص عليه ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم ويونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى