روايات

رواية ريم وسليم الفصل الثاني 2 بقلم فريدة سليم

رواية ريم وسليم الفصل الثاني 2 بقلم فريدة سليم

رواية ريم وسليم الجزء الثاني

رواية ريم وسليم البارت الثاني

رواية ريم وسليم الحلقة الثانية

رريم .ي بنات م تيجو نخرج أنا جالي اكتئاب م الثانوي والقرف ده والله
رنا .اه والله يلا بينا ي بنات هنسئاذن م بابا أو أبيه احمد ونخرج
البنات .احنا كدا كدا لابسين يلاا
عند الشباب
سليم. معلش اسبقوني انتو ي شباب لو عايزين تمشو أنا رايح مشوار
مصطفى.طيب أنا هروح ارتاح شويه علشان مفرهد والله
سليم. خد عبدالرحمن وعلي ومحمد معاك علشان باين ع عبدالرحمن أنه تعبان
محمد .لا روحو انتو أنا هستنا معاه
علي . مصطفى خد عبدالرحمن روحه يرتاح شويه وانت ارتاح
مصطفي .ماشي سلام لو عوزتو حاجه رنو عليا
سليم .ماشي يحبيبي سلام
محمد وعلي وسليم اللي باقين
علي . طيب هنعمل اي بقااا
سليم .أنا مخنوق
محمد.طيب تعالي نقعد ف النادي طيب أو ننزل اسكندريه اللي يريحك
سليم .لا مش مشكله تعالي نقعد ف النادي
وركبو العربيه ومشو
ريم يلا ي بنات أنا اللي هسوق
لارا .لا مليش دعوه انت اللي هسوق
ريم .وربي محدش سايق غيري
وبيزعقو وكدا
لينا بزعيق .جرا اي يبت منك ليها أنا اللي هسوق
ريم بصوت اعلي . هيا هربت منك ولا اي أنا اللي هسوق
نيره .وربي لو م احترمتوش نفسكم ومشيتم لا أنا داخله نايمه ومش جايه وبعدين انتو عارفين اللي ريم هي اللي بتحب تسوق فكونا ويلا
رنا .والنبي يلا متبوظوش اليوم ويلا ي ريم حقك عليا سوقي
ريم .ركبت وطلعت الفون شغلت الكاسات
نيره بسخريه .طيب بعد اذن حضرتك ممكن تشغلي اغنيه
ريم ببرود .لا
نيره بصت ل رنا
رنا . علشان خاطرنا ي ريم
ريم . طيب شغلو اللي عايزينه
شغلو حبيت ورسمت طريقي بس الحب كتبلي جروح
ريم بسخريه .هو ده اللي اغنيه يعني وبعدين شغلو حاجه تانيه علشان بعيط منه ولا اقولكم خلاص
البنات .بدئو يغنو والمهرجان جه عند
ريم .الناس كانت أن احنا معاكم بتلعب ب الدولارات ومحدش عارف أناا قضينا معظم وقتنا حوارات
الباقي. ف الاول عملو اخوات بعدين دارت الحكايات يشهد ربنا ملكوش عندنا واتعورنا ف الوفاتت أنا نفسي اسألكو سوال وتردو عليا متتهزوش لما بتاكلو ف حقنا ي شمال بطنكو مبتوجعكوش
ريم . بس كفايه كدا شغلو حاجه تانيه علشان هعيط ها
البنات قفلوه خالص. طيب هى
نروح فين
رنا . هنروح النادي خالصا
ع الجهه الاخري سليم ومحمد وعلي وصلو النادي
علي . تعالو نلعب رمايه يلا بينا
محمد . يلاا
سليم .روحو انتو وانا هقعد هنا
علي و محمد .ماشي ومشو
سليم قعد .ورجع ضهره لورا وغمض عينه بحزن ودموعه بتنزل
البنات دخلو النادي وقعدو
ريم قاعده سرحانه وبداءت تعيط
رنا وباقي البنات بخوف .مالك ي ريم ف اي
ريم بعياط .مفيش مخنوقه شويه سبوني بس وقامت تتمشي شويه
رنا بصوت واطي خليكم انتو ي بنات وانا مش هغيب وجايه
ومشت ورا ريم
ريم قعدت ع الأرض ف زاويه و فضلت تعيط
سليم سمع صوت حد بيعيط قام بيبص لقاها ريم
سليم هزها بقلق .ريم مالك وجيتي امتي اصلا
ريم رفعت راسها وبصتله وفضلت تعيط اكترر
سليم بقلق.ي بنتي ف اي اهدي طيب
ريم بعياط .خايفه اووي
سليم بقلق .من اي طيب اهدي بس ومتعيطيش حد مزعلك ولا حاجه
ريم بحزن .لا خايفه م الامتحانات خايفه اووي
سليم .لا متخافيش إنشاءالله ربنا هيفرحنا بيكي وتطلعي م الاوائل كمان
ريم .ي رب ي سليم وورجعت تعيط
ريم بخوف .سليم عايزه اقولك حاجه
سليم .قولي
ريم .سليم أنا أنا
سليم .انتي اي
ريم .سليم أنا بحبك
سليم.
رد سليم هيكون اي واتفاعلو ي صحابي♥️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وسليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!