روايات

رواية روح الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية روح الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية روح الجزء الخامس

رواية روح البارت الخامس

رواية روح الحلقة الخامسة

كسر الباب بعصبيه اتفاجئ اول ما كسر الباب لقها وقع على الارض فاقده الوعي
اسر بجنان روح ياروح لكن للاسف ما كانش في رد
اسر شالها زي المجنون ونازل على تحت وحطها في العربيه وركب العربيه
علي صوت عبدالله ابن عمه في ايه
اسر معرفش عبد الله طب يلا بينا على المستشفى.
عبد الله ركبةالعربيه مع اسر جري بيها على المستشفى
واول ما وصل المستشفى اسر شالها
دكتور ودخل يجري على المستشفى ويقول دكتور دكتور يلحقني وفعلا الدكتور جاء ودخل غرفه الكشف عليها
والدكتور بدا يكشف عليها اسر طمني يا دكتور في ايه الدكتور اهدى بس كده ان شاء الله خير
انا عايزه افهم بس ايه اللي حصل
اسر بدا يحكي لدكتور الا حصل وهي فقده الوعي
الدكتور طلب شويه اشاعات وتحاليل

 

كان عبد الله واسر الاثنين موجودين مع روح في المستشفى
عملوا كل الاشاعات والتحاليل المطلوبه وخدوها ودوها للدكتور في نفس اليوم الدكتور اول ما شافت الاشاعات والتحليل انصدم وقال لهم حصل اللي كنت خايف منه
طريقه كلام الدكتور كانت بتاكد ان هو شاف روح قبل كده
عبد الله هو حضرتك تعرفها
الدكتور ايوه اعرفها اسر تعرفها منين وازاي
الدكتور دي حاله وبتتعالج هنا وانا طلبت اشاعات وتحليل عشان اشوف حل تواصلت لحد فين عشان بقى لها اربع ايام ما بتجيش تاخد العلاج حتى خليل البيه سب لها فلوس في الحسابات تيجي تاخد علاجها بس هي ما جتش للاسف
اسر . انا مش فاهم حاجه انا عايزاك تفهمني من الاول خالص
.
الدكتور لو حضرتك ما تعرفش حكايه روح الاحسن انك تسمعها منها الاول علشان انا عندي عيانين تانيين عموما هي هتاخد المحلول اللي بتاخده دلوقتي
وبعدها هتفوق وتبقى كويسه وتقدر تتكلم معاها لما نشوف هنعمل معاها ايه
والدكتور خرج وساب روح واسر وعبد الله الثلاثه في الاوضه

 

عبد الله هو ايه اللي بيحصل يا اسر انا مش فاهم حاجه من كلام الدكتور اسر ولا انا عبد الله فاهم اي حاجه خالص مستني لما هي تفوق نفهم منها
كانت بدات روح تفوق وتفتح عينيها بالراحه
اول ما شافت اسر خافت
لكن اسر قاعد على السرير وبدا يطبطب عليها ويقول لها ما تخافيش وبدا يطمنها ويتكلم معاها ويقول لها انا عايزه اسمع منك الحكايه من الاول لما انتي تعبانه ما قلتليش ليه
روح انت ما اديتنيش فرصه اتكلم ولا اقول حاجه من اول ما شفتني في الحفله مع خليل بيه لما انت قلت لي محتاجك في شغل وانا قلت ان هو شغل فعلا وجيت معاك شقتك كان غرضي شغل مش غرضي حاجه ثانيه لكن للاسف انت فكرتني واحده ش”مال
اسر ما انا كنت شايفك في حضن خليل
روح كدب او انت فهمت غلط انا كنت دايخه وتعبانه عشان ما اخذتش علاج وكنت هقع لولا هو سندني
عبد الله ايوه تعبانه عندك ايه عايزين نفهم بقى
روح.عندي كانسر في دماغي مريضه
اسر وعبد الله الاثنين انصدموا انتي بتقولي ايه

 

روح. هي دي الحقيقه والدكتور عندك ممكن تتاكد منه وللاسف ما ليش علاج هنا لازم اتعالج بره مصر وللاسف برده ما عنديش فلوس وما ليش حد غير ربنا فعشان كده هموت
كلامها كان ماثر عليهم قوي
والدكتور فعلا دخل ولما اسر ساله اكد له كلام روح انها تعبانه وما لهاش علاج غير بره مصر بس المصاريف هتبقى كتير قوي والعمليه مكلفه اسر قال له بس انا متكلف بكل حاجه اي فلوس واي حاجه
دلوقتي هي مراتي
الدكتور بصدمه مراتك ازاي انت بتقول ايه هي ما تنفعش تتجوز بسبب المرض اللي عندها
اسر..ازي
الدكتور . صدقني ياسر بيه زي ما بقول لك اي حالتها صعبه ومتاخره يستحسن انها تسافر تعمل العمليه انما موضوع الجواز انساه خالص هي ما ينفعش تتجوز عشان تعبانه
الدكتور خرج
اسر بص لعبد الله وقال له روح للدكتور يا عبد الله واعرف منه التكاليف العمليه وحول الفلوس واحجز لها اول طياره مسافره او طياره خاصه ليها مخصوص عشان ما تتاخرش في العلاج اكتر من كده وفعلا عبد الله خرج مع الدكتور يظبط التفاصيل دي

 

واسر قعد جنب روح وبدا يطبطب عليها ويقول لها انا اسف بسبب كل اللي حصل انا دخلت حياتك لخبطتها وانا ما اعرفش حاجه وفعلا انا اسف وهفضل جنبك لما لما تبقي كويسه
روح.. ممكن اطلب منك طلب
اسر..اطلبي
روح..طلقني
اسر.. حاضر بس مش دلوقتي لما اطمن عليكي
روح.. ارجوك لو هتساعدني ساعدني ان انا طلقني انا مريضه مش عايزه اموت وانا مرات حد انا عايزه اعيش لوحدي ولو خفيت افضل عايشه حياتي اللي انا اتحرمت منها ارجوك طلقني وفعلا اسر نفذ لها كلامها وطلقها وكمان صممت انها تسافر لوحدها تعمل العمليه واسر ما يروحش معاها ولا عبد الله
واسر دفع لها كل فلوس العمليه وسافرت وعملت العمليه واسر فضل في مصر يكمل شغله وشركته
وطبعا موضوع الفرح وكل حاجه اتلغت ولما مامته جت اتكلمت معاها حكى لها اللي حصل وقال لها ان هو غلط في حقها وانها مريضه وطلقها وسفرها تتعالج

 

وراح لخليل يتاسف له في المكتب ان هو ساء الظن فيه
وبقى هو وخليله أصحاب
وهي عملت العمليه وبدات تتعالج وفضلت بره مصر وكان اسر دايما يتصل بيها يطمن عليها ويتصل بالدكتور ويتابع حالتها وكان بيبعت لها فلوس باستمرار لانه حس بالذنب من اللي هو عمله معاها
واللي حصل معاها بسبب روح علمه درس كويس ان هو ما يحكمش على حد غير لما يسمع منه وهي فضلت بره تتعالج وعاشت حياتها
وخلصت حكايتنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى