روايات

رواية روح الروح الفصل الخامس 5 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح الفصل الخامس 5 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح البارت الخامس

رواية روح الروح الجزء الخامس

رواية روح الروح
رواية روح الروح

رواية روح الروح الحلقة الخامسة

انت وصلت للحب في حاجه اسمها اعجاب دي فاتتك
ليرد عمرو بتهكم: انا مش بهزر علي فكره انا بتكلم جد
يقوم سعيد بعصبيه: وانت مفكرتش قبل ما تسيبها في فرحها
ليرد عمرو بحزن: للاسف مفكرتش
يمسكه سعيد من تلابيبه:فوق هي كده مش هتنسالك اللي عملته فيها
ولو كلمتك وسمعت كلامك تبقي ناويه علي شر
انت عارف ومتاكد انها مش بتسيب حقها وانت جيت عليها جامد
ولو جيت عليها تاني او نويت حاجه من قرفك ده تاني انا اللي هقفلك
عمرو بعصبيه وصوت عالي: هو بمزاج امي
ابوها هو اللي جالي مش انا اللي عملت كده من دماغي
سعيد بقسوه: بس انت وافقت معني كده انك مشترك معاه في الجريمه
عمرو بدموع: والله العظيم ما قصدي اقسم بالله ما كنت اعرف ان هيحصل كده

 

 

سعيد محاولا تهدئه نفسه وصديقه: بس ده اللي حصل
عمرو بقله حيله: انا هحاول ولو سمحاتني يبقي كده تمام ولو مسمحاتنيش يبقي اسمها حاولت
سعيد وهو يتافف بضيق شديد: لو عملت حاجه كده حاجه كده متزعلش من اللي هيحصل
___________________
تخرج روح من المشفي وتتجهه للمنزل مع والدتها
نجوي بصوت عالي: لمار ي لمار
تستيقظ لمار من غفوتها
تجد نفسها ملقاه علي الارض بعد بكائها
لما بفرحه: ماما افتحي لي الباب
نجوي باستغراب: الباب كان مقفول عليكي ي لمار؟!
تفرك لمار يديها بتوتر: اههه
تخرج صرخه مفاجأة من نجوي: اي اللي حصل ومين اللي قفل عليكي
لمار بدموع: بابا وحكت لها ما حدث
تخرج روح عن صمتها: ماما اي رايك لو لمار تيجي معايا
ثم تابعت بنبره ذات مغزي

 

 

منها تونسني ومنها تغير جو
تصمت نجوي فتره ثم ترد عليها: هو قرار حلو وكل حاجه
بس انا
روح بترجي: بالله ي ماما وافقي
نجوي بنبره مرحه لتخفف عن ابنائها: انا اصلا موافقه بس كنت برخم عليكم
يجروا علي امهم لاحتضانها
روح: احلي ام في الدنيا كلها
لمار: ربنا يحفظك لينا ي ماما ي قمر انتي
نجوي بمرح: بس ي بكاشه
روح بجديه: طب يلا عشان نجهز الشنط
نجوي بزعل: من دلوقتي دا انتي لسه تعبانه
روح بهدوء: هكون مرتاحه اكتر هناك صدقيني
نجوي بدعاء: تروحو وتيجو بالف سلامه ي حبايبي
روح ولمار: الله يسلمك ي ماما
________________
ايهاب بحنان: الجميل زعلان لي
تيا: مش عارفه
حاسه ان اعصابي بايظه و تايهه.
ايهاب بحب: واي اللي يرضي بنوتي الجميله

 

 

تيا بفرحه: عاوزه اخرج اتفسح
ايهاب بنبره ذات مغزي: مش موافق
تيا بمداعبه: لي بس كده ي اخويا ي حبيبي
ايهاب بزهق: ما انتي فاهمه اللي فيها
تيا: انك ما بتحبش البحر
ثم تابعت بضحك
او الادق انك بتخاف منه
ايهاب بعصبيه: اي بخاف دي
تيا ببرائه مصطنعه: اومال مش عاوز تيجي معايا لي
لم يجد ايهاب رد فهي بالفعل محقه
ايهاب ببعض التوتر: عندي شغل
تيا برخامه: ما تعترف انك بتخاف منه وخلاص لازم يعني اللف والدوران ده كله دا انت غلبت احمد حلمي
ينظر لها ايهاب بصدمه من جرائته هذه الوقحه: يعني انتي عاوزه اي دلوقتي

 

 

تيا ببرائه: اروح اسكندريه
ايهاب بتنهيده: ماشي ي ستي اما اشوف اخرتها معاكي اي
تيا بتمني: عند عريسي ان شاءلله
________________
لمار: انا قولت اسيبك لحد ما تهدي
روح بعصبيه: اي تهدي دي شيفاني بشد في شعري
لمار ببرود: خلصتي هتعملي اي معاه
روح بضحك: هسويه تلي نار هاديه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى