روايات

رواية حور ومازن الفصل الثاني 2 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن الفصل الثاني 2 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن البارت الثاني

رواية حور ومازن الجزء الثاني

رواية حور ومازن
رواية حور ومازن

رواية حور ومازن الحلقة الثانية

قامت من نومها بفزع لما حست بحد بيحضنها
ولسه هتصرخ كتم بوقها بايدو
علي بتوهان في ملامحها…. نا اهدي نا علي يحبيبي
علي حاش ايدو من على بوقها ع تتكلم
زينه بهدوء وراحه… فكرت حد غيرك
علي بق يمشي صوابعو على وشها بحنيه وبق يلعب فشعرها بتوهان كبير
زينه ببرود…. ايي اللي فكرك بيااا
علي باستغراب من طريقتها… اعدلي كلامك يزينه ع مزعلكيش
زينه زقتو وقامت وقفت وعطيتو ضهرها وقالت ببرود تام….اظن انو كلو حاجه انتهت صح ولا لا
علي حط ايدو فجيبو وقال بهدوء… منتهتش وم هتنتهي غير لما نا انهيهااا
زينه اتعدلت وبصتلو بجمود وقالت….م بمزاجك ي علي صدقني م بمزاجك ونا م لعبه تحركها زي منتااا عايز
علي ببرود…. امال بمزاج اهلك نتي اتعدلي احسنلك ع متجننش على اللي جابوكي
زينه بغيظ ووجع… نتا اللي تتعدل وتكلمني عدل فاهم نتا ولا خطيبي ولا جوزي ولا حته ابويا ولا اخويااا ع تتحكم فحياتي بالشكل ده
علي شدها من دراعها عليه وقربها ليه اوي
علي ببرود…. كلك بتاعتي كلك ونا مصيرك ي زينتي
زينه حاولت تبعدو بس مسكها من وسطها بتحكم ومن قوتو مقدرتش تبعد عنو
زينه بعصبيه… ابعد عن حياتي ي علي نتا بتسببلي مشاكل كتير اوي ابعد عني بق وسبني فحالي
علي بضحكه سخريه…. ابعد عنك ده لما تشوفي حلمه ودنك
زينه لسه هترد الباب خبط
زينه برقت بصدمه وخوف وقالت… علي علي امشي ع خاطري لو حد شافك هتبقى مصيبه امشي
علي حاب يغظهاااا راح بعد عنها وقعد عالسرير وفرد رجلو ببرود وبق يلعب ف فونو
زينه بخوف وغيظ… نتا بتعمل ايي بقلك امشي نتي بتعصبني وخلاص
علي ببرود…. عايزاني امشي
زينه بخوف من الخبط اللي عالباب… ايوااا انجزز
علي ببرود… عايز بوسه ونا همشي
زينه بغيظ وخلاص كانت قربت تعيط من افعالو… نتا اتجننت صح امشي بقلك
علي طفا النور وقلع جزمتو واتغطاا وقاصد يستفزهاااا ويعصبهاا
زينه بصتلو وكانت هتتجن منو وم عارفه تعمل ايي
امها من ورا الباب… زينه افتحي كل ده بخبط من بدري افتحي
زينه بصت للباب ورجعت بصت ل علي وراسها هتتفرتك
زينه مشت ناحيت علي بخوف وربكه وقربت منو وبقت تهز فيه
زينه بدموع…. علي قوم ع خاطري امشي امي لو شافتك معايااااا هتروح فيها
علي قام وبصلها وكان هيحنلها بس رفض وقرر يلاعبها وينكش فيها
علي ببرود… قولتلك ونتي م موافقه بوسيني ونا همشي بس نتي شكلك حابه قعدتي
زينه بلعت ريقها بصعوبه
بس قررت تسمع كلامو ع يمشي ويسبهااااا
راحت عندو وميلت عليه وباستو فخدو ولسه هتبعد مسك شعرها بايدو وقربهااا منوو وباسها فشفايفها
زينه كانت مصدومه وم قادره تتحرك من صدمتها وبعد دقيقه بعد عنها وقال بعشق… طعمهم حلو اوي وصاحبتهم حلوه اوي اوي
وقام لبس الكوتش بتاعو وقرب منها وباسها فخدها وقال ببرود… متخرجيش من غير ما اعرف مفهوم
وسابها وخرج من البلكونة
زينه مكنتش مستوعبه اللي حصل ومفقتش غير لما صوت الخبط عالباب زاد اوي
فاقت على نفسها ومسحت وشها بايدهااا وراحت فتحت
سوسن بغيظ….ايي ساعه على م تفتحي
زينه بصوت يكاد يكون مسموع… معلش يماما كنت نايمه
سوسن لاحظت صوتها قالت بهدوء… مالك يحببتي فيكي ايي
زينه راحت حضنتها وقالت بتعب… مفيش يحببتي مرهقه شويه هدخل اخد دش واصلي وهطلع اجيب يوسف من الحضانه واروح عالدرس
سوسن بحب… طيب يحببتي خلصي وتعالي احطلك تفطري…
زينه بهدوء… ماشي يست الكل
زينه دخلت خدت دش دافي وطلعت سرحت شعرها وكانت لابسه بجامه بيتي ولبست عليها الاسدال صلت الصبح وقرت ورد قران واذكار الصباح وراحت غيرت ولبست جيبه كافيه وبضي اسود وشيميز اسود وخمار كافيه وخرجت
كانت سوسن قاعده بتسمع التلفزيون
زينه بهدوء… نا همشي ي سوسو عايزه حاجه
سوسن بحب… سلامتك يقلبي…
وسابتها وخرجت
(يوسف عندو 8سنين و زينه عندها 17 وهماا اتنين بس)
……………….
زينه خرجت ووقفت عالناصيه وكانت مستنيه صاحبتها
ولسه هتمشي وقف قدامها شابين
زينه بقرف… متوسع يبغل منك ليه
الشاب بغمزه… بس نا اول مره اعرف انو القمر بيطلع بالنهار كد ولا ايي ياض ي جمال
زينه بملل.. وحيات امك ننا وهو مناقصه عالصبح بقلك ايي وسع من طريقي نتا وهو بدل متزعلو مني
جمال بصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال… يهون زعلنا يهون عشانك يقمر
زينه بصوت عالي… طب اسمع ي حيلتها نتا وهو هعد لغايه خمسه وعارف نتا وهو لو قولت خمسه ولاقتكو لسه مكانكو متلومنيش
الشاب بضحك… ورينا هتعملي ايي
زينه ببرود… طيب واحد اتنين تلاته اربعه….
نتو م عايزن تجيبوها البر
ولسه واحد منهم هيقرب منها زينه اديتو بالكوع فبطنو
وقع وهو بيتالم من كتر الوجع
الناس اتلمت عليهم والحريم كانت بتحوش زينه اللي راسها والف سيف تعورهم وتضربهم
جمال بصراخ وجنان… والله لوريكي بق نتي تعملي كد
وقرب منها والحريم اول ما شافوه بيقرب خافو وسابو زينه وبعدو
زينه طلعت مطوه من شنطتهااا وعورتو ف دراعو
زينه بقرف… جاتكم القرف ناس زباله اتفو
ولسه هتمشي سمعت صوت البوكس
وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ومازن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى