روايات

رواية رهف حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء الثالث عشر

رواية رهف حياتي البارت الثالث عشر

رواية رهف حياتي الحلقة الثالثة عشر

اسر وشه احمر من الغيظ واتوجه نحيت سيف راح مسكه من رقبته ورجعه لوره وانت مين انت عشان تقول واخده راهف ع فين لوحدكم.
كلهم اتخضه من اسر.
نورهان:اي دا سيب ابني انت عبيط اوعي كدا هتموته.
رهف:سيبه يااسر سيبه وعماله تشيل ف ايده من رقبت سيف.
مصطفي وهو بيزعق:اسررررر سيبه انا بقولك سيبه.
اسر راح اداله بالبونيه ف وشه وسابه بوق سيف نزل دم.
نورهان:ابني حرام عليك انا هسجنك.
رانيا:اي يااسر اللي انت عاملته دا .
اسر:ملهوش انه يسأل كدا هو مين هو اصلا.
سيف وهو بيمسح الدم من بقوه بكل غيل:انا هبقي جوزها.
اسر:رايح يضربه تاني مصطفي وقفه.
اسر:سبني ياحج والله لموته انهارده.
رهف:باااااااس ف اي اي اللي بتعمالوا دا وانت ياسيف هتبقي جوز مين حد قالك انه موافقه ولا حاجه.
سيف:هتجوزك يارهف انا فضلت طول عمري مستنيكي ومش هسيبك ابدا للشخص دا انه يخدك مني.
اسر عايز يقوم يموته وابوه اللي مسكه.

 

رهف:وانا مش عايزك يااخي انا مش موافقه بيك هو بالعافيه وبعدين انا مقولتش ليك تستناني كنت دايما بعرفك اني مش موافقه.
نورهان:بقي كدا يارانيا انا ابني يتعامل كدا عندك عملت نفسها مقموصه وهتمشي.
رانيا:لا طبعا مش هتمشي وكل حاجه هتتحل.
نورهان:بعد ماابني اضرب كل حاجه هتتحل.
رانيا:اه استني بقي خلاص.
مصطفي:اتأسف لسيف يااسر.
اسر:نعم اتاسف لمين ان شاء الله.
مصطفي:انا بقولك اتأسف ليه انك انت اللي بدأت الضرب.
اسر:مش متأسف لحد راح مسك ايد رهف واخدها ومشيو.
نورهان بمياصه:عجبك كدا يااستاذ مصطفي.
مصطفي:معلش يامدام نورهان حقك عليا ياسيف معلش.
سيف:ولا يهمك ياعمي.
رانيا:يلا اطلعوا الاوضه بتاعتكم وروقه كدا حصل خير.
نورهان:حاضر ماشي وطلعوا هما الاتنين.
رانيا:مينفعش اللي اسر عملوا دا يامصطفي.
مصطفي:وهو ابن اختك بيستفزه ليه انتي عارفه انه اسر عصبي.
رانيا:عارفه بس مكنش ينفع بردو.
مصطفي:احسن انا فرحان في مش عارف ليه وفضل يضحك.😹

 

رانيا:بس ياراجل الله.😹
بقلمي رحمة محمد
نورهان:ورحمت ابويا لعرفهم مقامهم بس يستنه عليا هقلبها عليها وطيها بس يصبره بس الصبر جميل.
سيف:مش هسيبه ياماما ومش هسيب رهف انا تكلمني كدا ماشي.
نورهان:هتعمل كل الكلام اللي قولتلك عليه بكره ماشي.
سيف:دا اكيد.
وفضلوا يخططه هيعملوا اي.
رهف:سيب ايدي كدا اي اللي انت عاملته دا.
اسر:عملت اي انتي مش سامعه قال اي.
رهف:مايقول اللي يقوله انت شوفتني رديت عليه.
اسر:وانا محدش يمشيني ع مزاجه وهو يسأل ليه تمشي لوحدك معايا ولا متمشيش هو عبيط دا لا واي جوزها.
رهف:بس مكنش ليه لزوم انك تضربه كدا يااسر.
اسر:رهف انا اي حد هيجي على سكتك هقتلوا انتي فاهمه.
رهف حست انها مبسوطه اوي منه لمه قال كدا.
رهف:قصدك اي يعني.
اسر:قصدي يلا اركبي العربيه عشان نروح الكافيه.
رهف:طب فين منه وعلي استني ارن على منه وانت رن ع علي.
اسر:ماهو لا مفيش منه وعلي.
رهف:ازاي يعني.
اسر:زي الناس اخلصي اركبي.
رهف:ماشي اما اشوف اخرتها معاك اي.
نزلو ف مكان حلو اوي كدا ع البحر اسر استني متقعديش.
رهف:اي ف اي.
اسر:استني اشلك الكرسي وقعدي نعم زي الافلام وبيغمز ليها.😉
رهف:والله طب يلا وهي مبتسمه.

 

اسر شد ليها الكرسي وقعدت ودخل الكرسي تاني وهو كمان قعد جمبها.
اسر:انتي قمر اوي ع فكره.
رهف اتكسفت كدا شويه:ميرسي انت كمان شكلك حلو اوي.
اسر:شكلك عسل وانتي مكسوفه.
رهف:ماخلاص بقي الله.
اسر:تحبي تشربي اي.
رهف:اللي هتجيب منه انا هشرب منه.
اسر:عايز اشربك انتي ااااااحم قصدي نشرب ايس كوفي اي رأيك.
رهف:ضحكت كدا خلاص ماشي.😹
اسر:انتي هتروحي الجامعه امتي عايز ابقي اروح معاكي.
رهف:الاسبوع اللي جاي هروح هو انت متخرج من اي.
اسر:كليه تجاره جامعه القاهره بردو.
رهف:اه جميل جدا وبدأت بعد كدا ازاي لمه اتخرجت.
اسر:عايز اقولك الموضوع بدء يبقي صعب اوي من هنا.
رهف:ازاي يعني.
اسر:روحت اشتغلت بشهادتي ف شركات كتير اوي وكان اخر مرمطه وظل بقي عملت ليه شويه فلوس كدا وروحت سافرت برا كملت شغل هناك وتعب بردو ومرمطه لحد ماعملت لنفسي شركه صغنن كدا هنا ف مصر وبدءت اشتغل لحد ماربنا وقف معايا وبقي اسمي اسر مصطفي المنشاوي والكل عارف اني من اكبر رجال الاعمال ف مصر.
رهف:تعبت كتير ف حياتك وربنا بيعوضك صدقني.
اسر:الحمدلله ع كل شئ فعلا الحلال بيجي بالصعب اوي.
رهف:انا بقي مش عايزه اي حاجه غير اني بعد مااتخرج افتح ليا عياده خاصه بس.
اسر:ان شاء الله هيحصل متقلقيش وانا هفضل ف ضهرك ومعاكي.
اول لمه اسر قال الجمله دي رهف حست بأمان وبسند ومبسوطه منه اوي.
رهف:شكرا يااسر.
اسر:شكرا ع اي يابت احنا صحاب واعز كمان.

 

رهف:قولي بقي حد دخل حياتك قبل كدا.
اسر:كتيررررررر وهو بيضحك.😹
رهف حست انها اديقت منه اوي:اااااه يعني بتاع بنات.
اسر:لا والله كنت وانا صغير شويه عن كدا دلوقتي توبة الحمدلله.😹
رهف:ماهو باين ايوه ايوه.
اسر:والله توبة الحمدلله كنت ف سن ال 20 كدا مقضيها دلوقتي خلاص بح.
رهف:اشمعني بقي.
اسر:زهقت كنت كل يوم بكلم واحده شكل وهما كلهم واحد.
رهف:لا مش كلهم واحد على فكره.
اسر:يمكن انتي اضره طب وانتي ف حد دخل حياتك.
رهف:لا ماانت عارف اني عمري مافكرت ف الحاجه دي غير لمه اخلص تعليمي انما اه عندي اصحابي معايا ف الجامعه وكدا.
اسر:نعم ياختي صحاب ف الجامعه مفيش منه الكلام دا.
رهف:ايوه نعم ف اي.
اسر:انتي سمعتي قولت اي يبقي هو دا اللي هيحصل ولا اقولك وريني فونك دا كدا.
رهف:خد اهو.
اسر: مشاء الله احمد و كمال و حسن حلو اوي الكلام دا.
رهف:يابني دا احنا بنبدل لبعض ملازم هو انت مسكت ف الولاد بس مافي بنات اهي.
اسر:بلوك بلوك بلوك.
رهف:يخربيتك مش بلوك طيب امسح الارقام ولا هات الفون دا كدا انا ادتهولك ليه اصلا هااااات.
اسر:بس يابت انتي اسكتي راح عمل لكل الولاد بلوك وادها الفون.
رهف:ماشي يااسر ماشي.
اسر:ماتيجي نقوم نتمشي ع البحر شويه.
رهف:يلا بينا.
قاموا ومشو ع البحر.
اسر:رهف.
رهف:نعم.
اسر:هو انتي لسه زعلانه مني ف حاجه.
رهف:لا خالص.
اسر:انا عايز اقولك ع حاجه.
رهف:قول.

 

اسر:انا مش عارف ليه بحس اني عايز امسك خدودك دي افضل اضربها واعضها وفضل يضحك.😹
رهف:ها ها ها ها ياخافه انت امشي ياض وانت ساكت.
اسر:طب ماتجيبي اجرب كدا.
رهف:اسر احترم نفسك عشان وربنا محدفكش ف المايه دي.
اسر:خلاص دا انتي بت بارده.
رهف:انت متجوزتش ليه لحد دلوقتي.
اسر: ملقتش البنت اللي هتبقي مراتي وحبيبتي يعني محبتش حد عشان اتجوزه.
رهف:امممم طب ماتدور.
اسر:لا ماانا خلاص شكلي لقتها وابتسم.
رهف:ومين اللي امها دعيلها دي.
اسر: ضحك هي عارفه نفسها.
رهف من جوها مبسوطه اوي وقالت:طب كويس وضحكت هي كمان.
اسر:يلا بينا نروح.
رهف:يلا بينا.
روحه هما الاتنين
مصطفي:اي كل دا تأخير الله.
اسر:كنا بنتفسح ياعم.
رهف:كانت فسحه حلوه بصراحه.
رانيا:ربنا يجعلكم مبسوطين كدا دايما ياحابيبي.

 

بقلمي رحمة محمد
الوقت اتاخر والكل طلع الاوضه بتاعته.
باب رهف بيخبط.
رهف:مين.
سيف:انا سيف يارهف……………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى