روايات

رواية رهف حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء الرابع عشر

رواية رهف حياتي البارت الرابع عشر

رواية رهف حياتي الحلقة الرابعة عشر

سيف:انا سيف يارهف ممكن تفتحي نتكلم شويه.
رهف ارتبكت جامد اوي وخافت لحسن اسر يسمع او يشوفه.
رهف:ياسيف الوقت دلوقتي متاخر اوي بكره نبقي نتكلم.
سيف:بس انا عايز اتكلم معاكي دلوقتي ف موضوع المهم.
رهف فضلت تفكر تطلع تشوفه عايز اي عشان الصبح اسر هيبقي موجود وميحصلش مشاكل.
رهف:حاضر ياسيف ثواني هلبس وطلعالك.
رهف لبست وطلعت وهي هتموت من الخوف من اسر.
رهف:وهي طلعه من الاوضه خير ياسيف ف اي.
سيف:ابدا مفيش عايز نتكلم شويه تعالي نطلع في الجنينه شويه.
رهف:ماشي.
سيف:روحي انتي وانا هجيب لينا اتنين عصير وهاجي.

 

رهف:تمام ماشي وراحت الجنينه استنته وهي بتبص يمين وشمال من الخوف عشان ميكنش اسر موجود.
سيف:انا جيت اهو معلش اتاخرت عليكي اتفضلي العصير.
رهف:شكرا ها كنت عايزني ف اي.
سيف:هو انتي ليه بتعملي معايا كدا.
رهف:يعني اي ليه بعمل معاك كدا وضح كلامك معلش.
سيف:اشربي بس العصير وقولي اي رأيك.
رهف شربت العصير امم حلو تسلم ايدك.
سيف:الله يسلمك وهو عمال يبتسم ابتسامه لأيمه.
رهف:وهي عنيها بدقت تزغلل انت بتضحك كدا ليه اااااه انا حسه اني في صدع جامد ف دماغي وبتقوم من ع الكرسي بتتوح يمين وشمال اي العصير دا ف اي مش قادره.
سيف:وهو بيضحك في كل خير ياحلو تعالي معايا.
رهف:لا سبني بقي ابعد عني يااسر انت فين يااسر وبتنادي ع اسر؛ سيف جري عليها كتم صوتها وشلها وطلع بيها اوضته ورماها ع السرير وكانت نورهان مستنيه جوه.
نورهان:اسيبك بقي ياحبيبي عيش براحتك.

 

سيف راح نيمها ع السرير واغتص*بها.
صبح يوم جديد
اسر:اومال فين رهف يابابا.
مصطفي:مش عارف مشوفتهاش من الصبح اتلقيها نايمه لسه ولا بتذاكر.
اسر:لا دي بتصحي اول واحده ازاي.
مصطفى:روح اسال رانيا ف المطبخ.
اسر راح المطبخ:رانيتي اومال فين رهف مش بينه يعني ولسه رانيا هترد عليه.
يالهوووووووووي اي دا يانهار اسود يانهار اسود.
اسر:اي دا ف اي مين بيصوت.
رانيا:دي نورهان اختي اي دا ف اي تعالي نشوف ف اي بسرعه.
وطلعوا هما التلاته عند اوضت سيف والصدمه انه لقو رهف وسيف جمب بعض ع السرير والملايه بتاعت السرير ملاينه د.م من عذر*يت رهف.
اسر:شياطين الدنيا كلها دخلت فيه وبقي مصدوم صدمت عمره وطلع يجري ع سيف ورنه علقه وفضل يضرب في لحد مااغم عليه.

 

رهف فاقت مش فاهمه ف اي بتبص لقت نفسها ف المنظر دا فضلت تصوت بقهره لاااااااا لا ازاي لا لا لا يارب لا يارب يكون حلم يارب لا يارب.
رانيا:بنتي لا بنتي لا مش رهف والله يامصطفي مش رهف بنتي لا.
مصطفي:اهدي يارانيا اكيد ف حاجه غلط اهدي.
اسر لمه وقع سيف من كتر الضرب قرب نحيت رهف وشد*ها من شعرها وهي لفه الملايه عليها .
رهف:اه سبني يااسر ابعد عني سبني ابوس ايدك والله انا معملتش حاجه وحش ومعرفش اي اللي حصل والله معرفش وبتصرخ من العيط.
رانيا:لا يااسر سبها انا عارفه انه بنتي متعملش كدا والله لا متعملش كدا يااسر سبها.
نورهان:مينفعش كدا يارانيا لازم نجوز رهف لسيف والا سيرتها هتبقي ع كل لسان مينفعش.
اسر:قرب نحيت نورهان وكان هيمد ايده عليها افتكر انها ست كبيره انتي تكتمي خالص والا وربنا هرادك جمب ابنك دا فاهمه.
نورهان:اتخضت منه سكتت.
مصطفي: راح خد الملايه اللي مليانه د.م وخبها كدا.
مصطفى:سيب رهف يااسر روحي يارنيا خدي بنتك ودخليها اوضتها لحد مانتصرف ونشوف هنعمل اي.
بقلمي رحمة محمد

 

اسر:لا مش هسبها غير لمه اعرف انا بنفسي ازاي دا حصل مش هسبها وهو عمال يشد ف شعرها وهي تصرخ من الوجع.
رانيا:سبها يااسر ابوس ايدك سبها.
اسر:لا مش هسبها يااما تخدوني معاكم واعرف كل حاجه.
رانيا: حاضر حاضر بس سبها ونبي.
اسر سبها وحدفها ع الارض واتوجه لاوضة رهف ورانيا ورهف دخلوا الاوضه.
رهف:والله ياماما ماعملت حاجه والله صدقيني عشان خطري والله ماعملت حاجه.
رانيا:وهش بتعيط اهدي ياحبيبتي اهدي انا عارفه والله انا واثقه فيكي والله.
اسر:واثقه اي بنتك ضيعت شرفها وتقولي واثقه فيها.
رهف:والله انا هحكي كل اللي فاكره كل اللي حصل انه كانت حوالي الساعه3 الفجر كدا باب اوضتي خبط لقيته سيف سألته عايز اي قالي عايز اتكلم معاكي شويه رفضت وهو مرديش قالي موضوع مهم جدا روحت طلعت ليه وقعدت ف الجنينه جبلي عصير شربته ومن ساعتها محستش با اي حاجه والله دا كل اللي حصل.
اسر:اه وطبعا روحتي تكلمي وانا منبه عليكي انك متكلمهوش صح.
رهف:انا غلطانه والله انا عارفه انه غلطانه يارب سمحني يارب سمحني يارب والله انا معرفش انه كل دا هيحصلي والله.
رانيا: اعمل اي طيب ف المصيبه دي اعمل اي طيب.
رهف:انا موافقه اتجوز سيف ياماما عشان الفضايح.
بقلمي رحمة محمد

 

اسر اول لمه قالت كدا جري عليها وشد*ها من شعرها ومسكها من رقبتها دا ع جثتي لو حصل يارهف ع جثتي.
رانيا: مفيش حل غير كدا يابني ابوس ايدك يااسر مش عايزه بنتي تتفضح ونبي.
رهف:قامت وقفت كدا وانا مش هممني الفضايح انا كل اللي يهمني اني مكنش عملت كدا ف الحرام عشان مغضبش ربنا مني وانا موافقه اني انا وسيف نتجوز.
اسر مره واحد عيط بصريخ:لييييه يارهف ليه انتي اكتر بنت اتعلقت بيها ليه انتي كمان هتبعدي عني زي ماما ليه يارهف.
رهف فضلت تعيط جامد وجريت ع اسر اول مره تشوفه بيعيط كدا دا معيطش كدا ساعت ما مامته اتوفت :اسر اهدا والله انا مش قصدي انا تم اغتصا*بي مش ب ارادتي والله صدقني والله.
اسر: وانا مش هخلي الواد دا يتجوزك وعقابا ليكي يارهف اني هخليكي ع غلطك دا والله ماهتتجوزي يارهف.
رهف:وهي بتعيط جامد يعني يرضيك اني اكون واحده غلطت مع واحد.
اسر: وهو بيعيط لا يارهف مش هتبعدي عني وتتجوزي واحد غيري ونبي خليكي معايا متسبنيش انا بحبك يارهف بحبك متسبنيش ونبي.
رهف فضلت تعيط جامد وهاين عليها تقوم تحضنه وتواسي في بس مش عارفه.
رهف:حقك عليا يااسر انا اللي مقدرتش احافظ ع نفسي حقك عليا.
رانيا:مفيش حل غير انك تتجوزي سيف يارهف.
رهف رضيت وهي مجبره ع دا:ممكن تطلعوا لحد مااغير هدومي.

 

رانيا:يلا يااسر يابني اسر ام معاها من غير اي رد ف سكوت تام منه.
رهف غيرت هدومها وطلعت ليهم.
مصطفي: ها هتعملوا اي.
رانيا:هات المأذون يامصطفي.
اسر قاعد وحاسس انه قلبو مكسور اوي.
نورهان:ايوه هو دا الصح طبعا.
سيف:قاعد مبسوط من دا اوي وفرحان اكتر ب انه قهر اسر.
مصطفي:هكلم المأذون وهيجي كمان يومين كدا.
بقلمي رحمة محمد
مصطفى:رانيا تعالي انا عايزاكي ع انفراد.
رانيا:اي يامصطفي ف اي.
مصطفي:ان مش مطمن من اللي بيحصل دا وحاسس انو دي لعبه من اختك وابنها.
رانيا:ازاي يعني.
مصطفي:هتأكد بس من حاجه كدا و الكل هيعرف.
عدا اليومين واكنهم سنين عدت ع اسر ورهف لحد ماجه يوم كتب كتاب رهف وسيف.
رانيا:تعالي يحضرت المأذون.
وطبعا اسر قاعد ف اوضته عمال يعيط مش مستوعب انه رهف خلاص مش هتبقي ليه وندم انه متجوزهاش من الاول.
رانيا:فين اسر وبتنادي عليه ياااااسر

 

اسر طلع ليها نعم ياخالتو.
اسر:فين مصطفي عشان يوكل لرهف.
اسر:معرفش رني عليه.
رهف كانت قاعده عماله تعيط.
فجأه دخل مصطفي:ثواني يحضرت المأذون كتب الكتاب دا هيتلغي…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى