روايات

رواية رغد الفهد الفصل الثاني 2 بقلم شيماء الشريف

رواية رغد الفهد الفصل الثاني 2 بقلم شيماء الشريف

رواية رغد الفهد البارت الثاني

رواية رغد الفهد الجزء الثاني

رواية رغد الفهد
رواية رغد الفهد

رواية رغد الفهد الحلقة الثانية

انا مراتك ياباشا
-اي؟!
-ايوا والله انا مراتك
-انتي شكلك مجنونة وهتطلعي جنانك عليا واوعي كدا من سكتي لما اشوف اي المسخ”رة اللي بتحصل دي
خرج فهد من غرفته وهو غاضب جدا ونزل الي الاسفل
-باباااا اي المسخ”رة دي وازاي اتجوز من غير ما اكون عارف هو انا عيل صغير ولا اي
-اتكلم كويس مع ابوك ياقليل الاد”ب
وقام بضربه كف علي وجهه جعل فهد في صدمة كبير
-ماهي مش اول مرة ولا اخر مرة تمد فيها ايدك عليا عشان كدا عادي
والبنت اللي فوق دي مستحيل تكون مراتي مستحيل
-انا اللي اقوله او اعلمه هو اللي هيتنفذ في القصر دا وغير كدا اتفضل اطلع برا قصري
-بتمسكني من ايدي اللي بتوجعني حااااضر
وتركه فهد وذهب الي الاعلي لينفجر في تلك المسكينة
-ربنا يهديك يابني بقا نفسي اشوفك عاقل واكيد رغد اللي هتغيرك يافهد انا متاكد
في الاعلي
-انتي يازبااااااااا”لة
-نعم ياباشا نعم
اتت رغد وهي تركض بخوف
-انتي زيك زي الخدامين هنا تكنسي وتنضفي وتمسحي فاهمه
-وهي يعني دي اول مرة حاضر ياباشا حاضر
كانت تلك جملة رغد المسكينة
امسكها فهد من شعرها
-شكل الكلام مش عاجبك يابت الكل”ب ياو*** انتي دفعولك كام عشان تيجي هنا
-لو سمحت انا مش من النوع دا وسيب شعري بقا اوعي
-انتي بتردي عليا انا ايما وريتك اسود سينين عمرك
ورماها علي الارض وقلع الحزام وهو ينظر لها بغضب
-ان..انت بتعمل اي؟!!!
-اااااااااااااااااااه لااااااااا حرام علييييك
كان ذلك صراخ رغد من الالم بسبب ضرب ذلك الحيوان المفترس عليها برأس الحزام
-افتح يافهد الباب مش كدا
كان صوت والده من الخارج وهو يحاول فتح الباب
-اجري ياسعاد هاتي المفتاح الاحطياتي من جوا بسررررعه
ذهبت سعاد واحضرت المفتاح وفتحوه ولكن صدموا من ذلك المنظر الاليم
كانت رغد مغمى عليها وفهد يحاول افاقتها
-انتي بت انتي رديي
ولكن لارد
اتصل فهد بسرعة علي الدكتور مازن
-عشر دقايق تكون عندي
واغلق الهاتف في وجهه
-حرام عليك يابني ليه تعمل فيها كدا لييه
-ممكن لو سمحت تطلع برا اطلعععع
خرج والده وهو يدعي له بالهداية وهو قلق علي تلك المسكينة التي ليس لها اي زنب في شيئ
كان فهد جالس بقلق وخوف لا يعرف سببه علي تلك الفتاة ولكن هل عشق عنادها والذي واجهه لمدة ساعة فقط
بعد قليل دق باب غرفته
ذهب وفتحه بسرعة كبيرة وكان الدكتور مازن
-ثانية واحده يامازن
-ماشي بس هو في اي
ولكن ذهب فهد الي الداخل ولم يجبه
اخذ طرحة رغد التي وقعت منها اثناء ضربها ووضعها عليها وهو لا يعرف لماذا يفعل ذلك
ثم سمح لمازن بالدخول فتفاجأ مازن من تلك الحورية المعزبة امامه
-اخذ يفحصها تحت نظرات فهد المتوترة فهو اقنع نفسه انه قلق من ان يحدث لها شيئ ويعاقب عليها
-ها عامله اي
-هي اتعرضت لضرب قاسي اوي واتعرضت لكسر في دراعها عطيتها شوية مسكنات واحتمال تفوق في اي وقت
-ماشي شكرا يامازن اتفضل
وخرج مازن ثم عاد فهد بعد قليل ليجلس بجانب رغد يتفحصها وهي نائمة فهي جميلة بحق ولكن قطع تأمله رغد وهي تأن من الالم وبدأت تفيق حتي وقع نظرها علي الجالس بجانبها وينظر لها بقلق
-ابعددددددد عنيييييييي لاااااااااا ماتضربنيش انا ماعملتش حاجه
-اهدي اهدي مش هعملك حاجه اهدي انا مش هعمل حاجه صدقيني
هدأت قليلا ولكن كانت مرعوبة وهو قد شعر بالندم لما فعله لتلك المسكينة بدون سبب
جلس بجوارها ولكن كانت خائفة جدا وهو شعر بذلك الخوف فابتعد عنها
-انا هنزل وابعتلك سعاد هنا تقعد معاكي
وخرج بدون ان يسمع ردها
-سعااد اطلعي للهانم فوق انا خارج
ثم اخذ سيارته وذهب الي البار ليفعل ماحرمه الله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!