روايات

رواية رغد الفهد الفصل الثالث 3 بقلم شيماء الشريف

رواية رغد الفهد الفصل الثالث 3 بقلم شيماء الشريف

رواية رغد الفهد البارت الثالث

رواية رغد الفهد الجزء الثالث

رواية رغد الفهد
رواية رغد الفهد

رواية رغد الفهد الحلقة الثالثة

-يارب انا زهقت يارب مش انت بتحبني خدني بقا عندك يارب
واخذت رغد تبكي بحر”قة فهي كانت تظن ان الحياة ابتسمت لها ولكن رأت عكس ماكانت تحلم به فقطع شرودها سعاد الواقفة علي الباب وهي تدقه
-مين
-انا سعاد ياهانم
-ادخلي ياسعاد
دخلت سعاد وهي تبتسم ابتسامه بسيطة
-عامله اي دلوقتي ياهانم
-مابلاش هانم دي وقولي يارغد عشان انا قربت انسى اسمي وانتي شكلك قريبة من سني
ضحكت سعاد وقالت
-ليكي نفس تضحكي ياهانم..قصدي يارغد بعد دا كله
-وهو اللي عمله دا يجي اي جنب اللي كنت بشوفه ياسعاد دا انتي شكلك غلبااانه
-يالهوي يارغد انتي بتقولي اي يعني حد بيعمل فيكي كدا مين دا
-مابلاش السيرة دي بقا واقلبي عنها عشان بطني بتوجعني منها او ممكن اكون جعانه صح
ضحكا الاثنان معا وقالت سعاد
-اروح انا بقا احضرلك لقمة تاكليها
وخرجت سعاد وتركت رغد وهي تسند راسها علي وسادتها وتبكي بصمت لا يعلمه الا من جرب ذلك الالم
-اااه ولسه هتشوفي يارغد لسه
وذهبت في نوم عميق
-ماما انا هنا تعالي ماما مامااااااااا
ولكن استيقظت رغد بفزع
سعاد بلهفة
-سلامتك يارغد اروح اطلبلك الدكتور
-مالوش لازمه ياسعاد مالوش لازمه روحي انتي دلوقتي واه صحيح هي الساعة كام
-انا جبتلك الاكل والساعة داخله علي 12 اهو
-ياااه انا نمت دا كله ازاي وليه ماقومتنيش
-صعبتي عليا والله وقلت اسيبك تريحي شوية
-تعرفي ان دي اول كرة حد يعاملني بالطريقة الجميلة دي من بعد ماما الله يرحمها
ربتت سعاد علي كتف رغد وتركتها وذهبت
بعد قليل سمعت رغد صوت سيارة فهد ارتعبت من اللحظة التي سوف يدخل بها الي الغرفة ولكن هيهات فلم يخب ظنها
دخل الي الغرفة وهي سكير يترنح هنا وهناك وهو فاقد توازنه
-فهد انت كويس مالك
-نظر لها فهد ثم القاها علي الارض فتألمت بشده ولان يداها كان مكسورة لم تستطع ان تقف
تركها ولم ينظر لها والقي بجسده ع السرير برائحته الدني”ئة تلك والتي لم تستطع تحملها ولانها متألمة نامت مكانها
في الصباح استيقظ فهد وهو يشعر بصداع كاد ان يفتك برأسه ثم نهض ودلف الي المرحاض وارتدي بدله فخمه من اللون الاسود وقميص ابيض ومشط شعره الاسود فأصبح شديد الوسامة بحق
وعند خروجه لمح تلك المسكينه وهي نائمة ع الارض
ذهب مسرعا اليها وحملها ووضعها ع السرير وقال بقلق
-انتي انتي اي اللي نيمك علي الارض كدا ها قومي
-حرام عليك ياشيخ حرام عليك انت اللي عملت فيا كدا
كان ذلك ردها بعد ان استيقظت وهي مفزوعة منه
-بس انا ازاي عملت كدا
-حضرتك كنت سكران امبارح ورميتني علي الارض ونمت وولا فكرت فان ايدي مكسورة ومش هعرف اقوم بسبب الجروح اللي في جسمي كمان حرام عليك
تركها فهد ولم يعطيها رد او لم تشعر بنظرة الندم في عينه فكيف يكون بذلك الجمود والبرود
-ابومنظرك وانت مز كدا وربنا انتي رايقة يارغد اتهدي بقا ناقص تكراشي علي طوب الارض عااااااااا
ثم القت الوساده علي الارض
-انا اتجننت من اللي بشوفه والله
ثم ضحكت قليلا واكملت
-انا هقوم اتمشي شوية في شارع محمد علي دا
نزلت الي الاسفل وجدت الجمبع ياكل علي السفرة فنظر لها فهد نظرة لم تفهمها
-اوبا شكلي جيت في وقت غير مناسب علي الاطلاق اسفين ياجماعة سوف اعود ادراجي كما اتيت منها
ضحك الباشا الكبير ونادي عليها
-تعالي يارغد يابنتي تعالي
انتبه فهد من اسمها ثم اعاده اكثر من مرة في عقلة كانه يحفره فيه
لسه رغد هتقعد
-طب هقوم انا بقا عشان اروح الشركه واخذ مفاتيح سيارته وذهب
احسا رغد بالاحراج
-ولا تحطي في دماغك يابنتي هو فهد ابني كدا والعشم فيكي وانتي اللي هتغيريه
-بس ازاي وهو ليه بيعاملني كدا وبالطريقة دي ليه احسه شوية كويس وطيب وشوية احسه عاوز يق”تلني
-هقولك انا…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!