روايات

رواية احببت ممرضتي الفصل السابع 7 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الفصل السابع 7 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الجزء السابع

رواية احببت ممرضتي البارت السابع

رواية احببت ممرضتي الحلقة السابعة

رجعنا بعد ماتاليا كلمت عمر وقفلت معاه وافتكروا الناس اللي قاعدين بقالهم فترة 😂
تاليا/يالهوي دا عمو فوق انا نسيت خالص
زين /يلا نطلع بسرعة
وطلع الجميع وقعدوا معاهم
دكتور محمد ابن عم تاليا/عموا انت وعدتني وانا صغير انوا انا لتاليا وتاليا ليا
جاسر /نعم ايه اللي بيحصل ده ياعمو
الاب /اهدي يبني كمل كلامك يامحمد
عبد الله ابوا محمد/انا طالب ايد تاليا لابني محمد وعلى سنه الله ورسوله وده انت واعدنا بيه
جاسر /ماتتكلم ياعمو

 

محمد/وانت مالك انت مجرد مريض عندها عمال تقول اكلم ياعموا ليه
جاسر قام مسك محمد من قميصه وكان لسه هايضربه تاليا مسكت ايده
جاسر سابه وقال/اولا انا مش مجرد مريض انا خطيبها
الحاج عبدالله /ده صح يامحمود (محمود ابو تاليا)
الحاج محمود /اه صح وانا مش هاغير رايي في الموضوع ده انا اديت كلمة لجاسر ومش هارجع فيها
الحاج عبدالله /تمام انت رجعت في كلامك معايا وانت اللي بدأت العداوة اللي مابينتنا
ومشيو وقبل مايمشي محمد وجه كلامه لتاليا /انتي عمرك ماهاتكوني ليه هاعمل اي حاجة مهماكانت عشان تكوني ليا ومشي قبل ان ينقض عليه جاسر/انا هاجي النهاردة باليل عشان نكمل خطوبتنا عشان تكوني ملكي
الام / لولولولوي الف مبروك ربنا يكملكوا علي خير
جاسر وتاليا/الله يبارك فيكي يأمي
وتليفون تاليا رن وكان عمر اخدها جاسر واستئذن منهم وخرج يملي عليها الكلام

 

تاليا/الو
عمر/الو وحشتيني ياروحي
جاسر قوليله وانت كمان
تاليا/وانت كمان
عمر/لازم نتقابل النهاردة العصر كده
تاليا/بس انا مش فاضية
عمر /خلاص دلوقتي
جاسر قوليله تمام وانا هاكون وراكي متخافيش اي حاجه هاتحصل هادخل
تاليا/تمام انا هاخرج اهو
عمر/في انتظارك في المكان**** ياقمر
جاسر بعد ماخلصت المكالمة كان دمه غلي ووشه احمر وقال اه يابن 🐕ياواطي

 

تاليا/جاسر انت كويس
جاسر /اه تمام يلا نروح عشان ورانا حاجات كتيرة لازم تتعمل
تاليا/تمام وراحت ووصلت المكان ونظلت وجاسر كان وره عشان محدش يشك
واول مادخلت المكان كان الصدمة
تاليا/عمر ومحمد
عمر /انتي تعرفيه
تاليا/اه ياحبيبي ده كان هايبوظ خططنا النهاردةانا وقعت جاسر وهايجي يتقدم باليل ومحمد كان هايبوظ خططنا وبعدين هوا التجأ ليك مش عشان يساعدك لا عشان بيحبني
عمر /صح يامحمد
محمد /اه بحبها وهاتبقي ليا وكمان هيا بتخدعك وهيا بتحب جاسر مش انت ياعمر
عمر/اخرس ماسمعكش تتكلم خالص وضربه بالكف علي وشه
محمد/انت الاهبل وهما بيضحكوا عليك وفي الاخر هايقوللك انت الحمار
عمر/طلع مسدس من جيبه وضرب محمد في قلبه
تاليا/انت عملت ايه انت هاتودينا في داهية وكانت من جواها مرعوبة وقال لها يلا نهرب وخرجوا
وهيا ركبت مع جاسر واول مادخلت بدأت في البكاء

 

جاسر/في اي ايه انتي كويسة وحضنها
تاليا/قتله وشهقات بكائها عليت اكتر
جاسر هداها وقال احكي بدات تاليا تحكيله وحكتله اللي حصل
جاسر/يعني محمد كان شريك مع عمر
تاليا /اه
ومشيوا وروحها عشان تهدي وبعدين وقالها هاجي العصر عشان هانروح مشوار وبغدين نجيب فستان الخطوبة
تاليا /تمام وطلعت
وجه العصر اذن قامت صلت ولقت التليفون بيرن واختها جاسمين مسكته وردت قالت الو
جاسر /الو
جاسمين اه عايز حبيبة القلب كانت بتصلي اهي خد كلمها وفتحت الاسبيكر عشان تسمع وحلفت تاليا ماتقفلهوش وتاليا سمعت كلامها

 

جاسر/الو حبيبتي استريحتي شةية انا تحت قاعد مع مامتك وباباكي انزلي يلا
تاليا تمام انا نازلة وجاسمين وانا نازلة اهوا كمان رجلي علي رجلكوا
جاسر/تمام يالمضة انزلي
ونزلوا الاتنين وجاسر قال بعد اذنك ياعموا وخد تاليا وجاسمين وانا اروح فين
جاسر /ثانية واحدة ياتاليا وخد جاسمين ولقي زين جاي اخده معاه وقالهم انوا عملها مفجاءة وهما هايساعدوه وان كل التجهيزات جاهزة وانوا اللي عليهم ينفذوا الخطة وقال لهم الخطة**** وبعدين خرج هوا وتاليا واتصل علي سيرين تروح لزين وجاسمين وراحتلهم وجهزوا الخطة
وفجاءة وقف جاسر العربية وقال هوا فين هوا كويس تمام انا جاي في الطريق حالا ولف ورا ح المكان وكان عتمة اووي
تاليا /انت ليه جايبنا هنا وبعدين اخويا هوا دا مكان الحادثة وبدأت في البكاء

 

جاسر جري من قدامها وقعدت تعيط وتنده عليه وفجاءة حد مسك ايديها هيا خافت اووي وبعدين جاسر شاور ليهم ينوروا المكان والمكان كان غاية في الروعة وهيا فرحت اووي وجاسر قعد علي الارض وقالها تقبلي تتجوزيني وتبقي معايا لاخر العمر
تاليا /موافقة وكاد قلبها ان يقف من الفرحة
قام ووضع للخاتم في ايديها وحملها وقعد يلف بيها وبعدين نزلها بعد مازين قال ليه انت استحليت الموضوع ولا ايه نزل اختي
وبعدين جاسر قرب من البحر لان المكان كان فيه بحر شبه الجزيرة
وقال Love you Talia
تاليا راحت وقفت جنبه ومسكت ايده وقالت Love you Gaser
زين مسك ايد سيرين ووقفوا جنبهم
زين/Love you Sereen
سيرين /Loveyou Zeen
جاسمين وقفت جنبهم وقالت وانا احب مين. كلهم /😂😂😂
جاسمين /ماتضحكوش Love my self
وجه ابن عم جاسر وهيا بتقول كده

 

ياسين/وليه ياقمر وانا مش موجود ولا ايه
جاسمين /احترم نفسك وهيا البلاوي دي بتتحدف علينا منين
جاسر/😂😂😂 البلوة ده ابن عمي واسمه ياسين
جاسر يلا بينا نروح نجيب الفساتين يلا انا وتاليا في عربية
وزين وسيرين في عربية. وجاسمين وياسين في عربية
جاسمين /انا لا يمكن اركب معاه في عربية ابدا
ياسين /انا اللي هاموت اووي وتركبي معايا العربية ياشيخة اهمدي
جاسمين/اهمد ايه ياشبح
جاسر وتاليا وزين وسيرين عشان خاطرنا ياجاسمين
جاسمين /تمام
البارت انتهي التفاعل عشان التاني ينزل بسرعة
ياتري هايروحوا فين وايه اللي هايحصل مع جاسمين وياسين هل هايحبوا بعض وعمر هايعملوا ايه مع تاليا والخطوبة هاتم ولا لا كل ده هانعرفه في البارت الجديد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ممرضتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى