روايات

رواية رسالة قدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الخامس عشر 15 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء الخامس عشر

رواية رسالة قدر البارت الخامس عشر

رواية رسالة قدر الحلقة الخامسة عشر

تالين: هنخرج صح قول اه بالله عليك
احمد بخو’ف: ايوا ايوا هنخرج لو معرفتش اخرج انتي اخرجي وامشي وبعدين انا هلحقك استني
احمد راح عشان يشوف مخرج يخرجو منه لكن لقي الشباك الوحيد الي ف الاوضه مقفول بحديد راح عند الباب حاول يفتحه لكن معرفش حاول يكسره لحد متكسر
احمد مسك ايد تالين: يلا لا استني اصبري حطي الشال دا عليكي عشان يحميكي من النار*
-حاضر
احمد وصل لباب المخزن لاقاه مقفول قرر انه يخرج تالين وهو بعدين يحاول يخرج
احمد وقف ومسك بكف ايده وشها: بصي مفيش غير حل واحد انتي هخرجي من هنا انا هرفعك علي ضهري وتطلعي من الشباك الي فوق دا وبعدين انا هشوف اي حاجه اطلع عليها والحقك وان معرفتش شوفي اي حد يساعدنا بأي طريقه
تالين للحظه نسيت كل حاجه فاتت نسيت وجعها* من احمد والاذه الي سببه ليها وقالت بعيا’ط وخو’ف عليه: لا مش هسيبك لازم نطلع سوا
احمد مسح دمو’عها: عشان خاطري اسمعي الكلام وبلاش تعندي المره دي لازم تعيشي ياتالين لو مش عشاني عشان ابنك
تالين بصوت متقطع بسبب عيا’طها: لا لا مش هسيبك لا يااحمد مش هطلع واسيبك انسي انا وعدتك اني مش هسيبك والمره دي لازم انفز وعدي
احمد: عشان خاطري انا اطلعي بسرعه يلا الدخان ملا المكان كله بالله عليكي لو لسه بتحبيني
تالين حضنته وعيطت* كانت حاسه ان دي اخر مره هتشوفه فيها حاسه ان قلبها فيه نا*ر
تالين بدموع: توعدني انك هتخلي بالك من نفسك لحد مرجع
احمد باس ايديها: اوعدك يلا
فعلا احمد رفعها وساعدها تطلع علي ظهره عشان تخرج من الشباك وهرجت
فضلت ماشيه لحد مقابلت شخص راكب عربيه
حاولت توقفها
ااشخص: فيه حاجه حضرتك
تالين: تلفون تلفون بسرعهه ساعدنا جوزي محبوس في المخزن والمخزن بيو*لع اتصل بالاسعا’ف الشر’طه بسرعهه
الشخص: طيب ثواني
اتصل فعلا
الشخص: فين جوزك دا
تالين بعيا’ط: جوا الله بخليك تعاله ساعده لحد ميوصلو
الشخص: طيب طيب اهدي
________________________________________________
لاريـــــــن🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
________________________________________________
عند يحيي)»»»
ليلي: احنا رايحين علي فين يايحيي
يحيي وهو بيلم الهدوم في الشنطه وبياخد اوراقه المهمه: لبسي الولاد بسرعه من غير اساله كتير
ليلي: طيب حاضر بس انت عملت اي مع تالين
يحيي بعصبيه: بقولك خلصي من غير كلام ويلا ولا اسيبك وامشي
ليلي بخوف: لا خلاص خلاص
عند تالين في البيت))))))&
فاطمه: ها يمحمود محدش لسه لقاها
محمود: مش عارف لسه مكلم الظابط وقال هيبدأو يدورو عليها
فاطمه: طيب متكلم يحيي يمكن تلفونه اتفتح
يحيي: يحيي مش هيفتح تلفونه يفاطمه يحيي عمل حاجه في بنتي انا عارف
فاطمه: طيب اهدا عشان ميجرالكش حاجه متخفش هيلاقوها انشاء الله
محمود: يارب
عند تالين))))))»»»
كانت وصلت الاسعا’ف والمطافي وبدأو يطفوا النا’ر اخدو وقت لحد مطفت وفتحو الباب
اول مفتحو الباب تالين جربت تدور علي احمد حاولو يمنعوها بس هي مسمعتش من حد
لكن لما دخلت شافته واقع علي الارض وحاضن الشال الي كان علي كتفها وقت مطلعت من النا’ر
حست ان جسمها اتشل* لما شافته واقع علي الارض ووشه ازرق قربت عليه وقعدت جمبه في الارض
تالين بعيا’ط بدأت تملس علي وشه: احمد احمد رد عليا خلاص احنا كويسين خلاص كل حاجه هتبقي كويسه احمد عشان خاطري فوق انا طلعت عشانك انت وعدتني احمد
بدأت تحس برعشه ودقات قلبها ذات لما ملقتش فيه نبض: احمد لا لا فوق يلا بالله عليك احمد متسبنيش انت وعدتني انك مش هتسبني ازاي هتسبني لوحدي في الدنيا ياااااارب لا ونبي
لا قوم يلا بص هنرجع لو صحيت وفتحت عينك احنا كل مره بنبعد بس بنرجع تاني بتبقي موجود في حياتي متعودتش انك تسبني اصحااا يلا هات ايدك احمددد
بدأت تعيط* وتخبط علي وشه بأديها وتصر*خ بهستريااا**: لاااا قوم متسبنيش اصحااا هتسبني اززاي انت وعدتني هنخرج سوا من هنا ازاي موفتش بوعدك انت دايما بتخلف بوعودك ليااا لي
حضنته وبدأت تعيط* بكل قهر* ووجع**: مسمحاااك والله مسمحااك ومش زعلاانه منك صدقني محبتش غيرك ولا هحب غيرك ولا هعرف احب غيرك انت كنت عاوز تعرف كده صح انا عارفه اني عمري مقولتلك الي في قلبي كنت بخا’ف دايما بس انا دلوقتي خايفه اكتر لتسبني يلا يحبيبي افتح عينيك
الشخص الي ساعدها كان سامع كل كلامها وبيعيط** علي عيا’طها مسح دموعه* وقرر يتكلم
تاج: يمدام تالين قومي مينفعش كده خليهم يشوفو شغلهم
تالين بصر”يخ: ملكش دعوه انت هو كويس هو هو هيصحي بص هيقوم دلوقتي بدأت تملس علي شعره وتعيط اكترر
قوله انك كويس قوله انك مش هتسبني قوله انا هقوم واغمي* عليها
تاج شالها وطلع بيها براا وركبها العربيه واخدها علي المستشفى
والمسعفين خدو احمد علي المستشفى
كانت نايمه وبتشوف الي حصل من تاني بيتعاد
تاج: بقيتي كويسه
تالين: فين احمد
تاج: ارتاحي بس شويه لحد ما اهلك يوصلو
تالين: رد عليا احمد فين
تاج: انا مش عارف اقولك اي بس هو حاليا في المشر’حه **
تالين: لا اكيد بتهزر احمد عايش بس هو اكيد بيهزر بيختبر نسبه خوفي* عليه انا هروح اشوفه هو مستحيل يسبني
تاج وقفها وحاول يهديها لكنها كانت بتصر*خ بأسم احمد
تاج: ياممرضه يادكتورر حد يجيي بسرعه
الممرضه دخلت وحاولت تنيمها علي السرير وتديها مهدء ونامت

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى