روايات

رواية رحمة ومحمد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى عبدالعزيز

رواية رحمة ومحمد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى عبدالعزيز

رواية رحمة ومحمد الجزء الرابع عشر

رواية رحمة ومحمد البارت الرابع عشر

رواية رحمة ومحمد الحلقة الرابعة عشر

وقفنا البارت اللي فات لحد ما سافروا وقعدوا يخرجوا ويروحوا البحر عدا يومين ومحصلش فيهم اي حاجه وحشه والكل كان مبسوط
الأم : امال خطيبتك واهلها جاين امتى يا علي
علي: هما قالوا مش هم قالوا مش هيعرفوا يجوا اليومين دول علشان عمو كمال عنده شغل
فقالوا هيجوا في اخر يومين
الأم : يعني هيجوا بكره
علي : اه إن شاء الله
مريم : طب اي يا شباب ما تيجوا نلعب
الكل : نلعب اي
مريم بحماس: في لعبه اسمها الجاسوس حد يعرفها
اسيل ومنه : اه احنا عارفنها كنا بنلعبها احنا وباقي الشله
الشباب والأم : فهمونا طيب
مريم : بصوا دي لعبه بتتلعب من ٣ افراد لأكتر وبيكون فيها جاسوس او اكثر من جاسوس وما حدش بيقول ان اللي طلع له الجاسوس يعني لو حد جاسوس ما يقولش ان هو جاسوس ويحاول يبين للافراد التانيين ان هو عارف معنى ان هو معنى الاكله او المكان وكل واحد هيسال مثلا اي فرض قدامه سؤال زي مثلا لو اختارنا مكان هيقول مثلا المكان ده ينفع نروح الصبح او بالليل وهكذا من الاسئله يعني فهمتوا
الكل : اه فهمنا
مريم : طيب يلا كل واحد يبصم هنا وميقولش طلعله اي
كل واحد فيهم بصم ومقالش طلعله اي
مريم : هسأل علي
علي : يلا
مريم : المكان ده ينفع لفرد واحد ولا كذا فرد
علي : على حسب ممكن وممكن
اسيل : هسأل مريم
مريم : ماشي يلا
اسيل : المكان ده بنروحه الصبح ولا بليل
مريم : في اي وقت عادي
الأم : هسأل مالك
مالك : تمام
الأم : المكان ده في حاجات وحشه ولا كلهم حلوين
مالك : في وفي بس اغلبيتهم مش حلوين
وقعدوا يسألوا بعض كذا سؤال لحد ما الوقت خلص
مريم : بس كده الوقت خلص ، ها تتوقعوا الجاسوس مين
احمد : مالك
مريم واسيل ومنه : مالك
علي والأم : مالك
مالك : اي خلاص كلكوا اجمعتوا عليا على العموم مريم هي الجاسوس
مريم : يا ابن الإيه عرفت منين ده كله شاكك فيك
مالك بضحك : ما انا كان قصدي اشككهم فيا اصلاً
اسيل : ها ي مريم المكان اي
مريم : نادي ، مطعم ، ملاهي
الكل : غلط
مريم: امال اي
الأم : الجنه
مريم : طب وانا المفروض اعرف منين طيب
الكل بضحك: ملناش دعوه وعقابك انك هتقومي تعملي للكل نسكافيه
مريم : طيب ده سهل خالص اهو هقوم اعمل مش كنتوا تقولوا عقاب اصعب من كده هو ده عقاب
الكل بضحك: معلشش
عدا اليوم بسلام ومفيش اي حاجه حصلت
(يخوفي اي اللي هيحصل بعد كده بعد كل السلام اللي بيحصل ده )
علي : ياسمين وعبدالله وعمو كمال جاين ف السكه
الأم : طيب يجوا بالسلامه
اسيل ومنه ومريم : يسسي ياسمين جايه والشله هتكتمل
مريم بحزن : كان ناقصنا سالي بس هي اللي الحقد والغل ملوا قلبها
اسيل بحزن هي كمان : والله كلنا كنا بنحبها
منه بحزن: هي مكانتش شايفة ده كله كل اللي كانت شايفاه انها بتتقارن ب مريم وبينا والحقد والغل اللي جواها وصلها لحد ما عملت لنا سحر كلنا
مريم : كله من اهلها الله يسامحهم بسبب المقارنات
اسيل ومنه : يلا الله يهديهم ويهديها
مريم : يارب
بعد شويه مانت ياسمين جت هي واهلها
وهما بيسلموا عليهم محمد لاحظ ان مريم دايخه
محمد : مريم انتِ كويسه
مريم بدوخه : الحقن وملحقتش تكمل الكلمه وكان اغمى عليها
محمد بخضه : مريم مريم فوقي ، علي انزل شغل العربيه بسرعه وانا هجبها وانزل
علي : حاضر هاتها بسرعه
محمد شال مريم ونزل بيها والكل نزل وراه وراحوا المستشفى
الدكتور دخل ل مريم وبعد شويه طلع
المل : خير ي دكتور طمننا في اي
الدكتور بأبتسامه : متقلقوش ي جماعه دي الأعراض الطبيعيه لحالتها
محمد بأستغراب : حالة اي مش فاهم
الدكتور: مدام مريم حامل في اول شهر
محمد والكل بفرحه : الحمدلله يارب الحمدلله
محمد : طب هي هتخرج امتى
الدكتور: دلوقتي عادي هكتبلها على خروج
محمد: تمام ي دكتور شكراً
محمد بفرحه ل مريم : شوفتي ي مريومتي مش قولتلك ان ربنا مش بيزعل حد ابداً وبيراضي الكل مبروك ي مريومتي
مربم بحب: الحمدلله ي حبيبي ، الله يبارك فيك
الكل بحب وفرحه : مبروك ي مريومه
مريم : الله يبارك فيكوا يارب
محمد : بالمناسبه دي بقا انا عازمكوا كلكوا على العشا النهاردة
علي بضحك : يلهوي محمد بذات نفسه هيعزمنا لا مش قادر اصدق
محمد بضحك : لا صدق ي خويا بدل ما اخليك تدفع لنفسك
علي : ده انت حبيبي ي محماا
محمد بضحك : بعد محما دي انا هخليك تدفع الحساب كله
عدا باقي الأسبوع بسلام ورجعوا القاهرة وفي يوم مانت مريم ومحمد قاعدين لقيوا حد بيخبط
محمد فتح
محمد بصدمه:………
مريم : مين ي محمد
مريم بصدمه هي كمان : ………
كده البارت خلص عايزاكوا تتوقعوا اي اللي هيحصل في الأحداث الجايه وياترى هيبقى خير ولا شر
#Nada abd elaziz

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة ومحمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى