روايات

رواية رحمة الفصل الأول 1 بقلم آية أبوالخير

رواية رحمة الفصل الأول 1 بقلم آية أبوالخير

رواية رحمة الجزء الأول

رواية رحمة البارت الأول

رواية رحمة الحلقة الأولى

لاقيت نفسي مرميه علي الارض بفستان الفرح
وحواليا دم كتير واهلي كلهم حواليا وبيعيطو بحرقه
عليا اتصدمت من المنظر وقولت بصدمه .. ايه ده
مين ده دي انا ايوه انا طب ازاي ما أنا اهو ولابسه
فستان فرحي اهو اومال مين اللي قدامي دي فضلت
اصرخ ونادي.. يا بابا واخويا علاء واقولهم .. أنا
عايشه اهو انا مموتش انتم مش سامعيني ليه حد يرد عليا فضلت اصرخ بصوت عالي بس لا حياه لمن تنادي وهنا ادرقت فعلا اني خلاص موت وانا مجرد روح بس ازاي انا موت حد قاتلني ايوه افتركت اللي عمل فيا كده
ورجعت بزاكرتي لي اول فرحي بس اعرفكو بنفسي
انا رحمه عندي 25 سنه محبوبه بين الكل وده بشهاده كل اللي يعرفني مخطوبه وخطيبي بيحبني وانا بحبه ومتفاهمين جدا مع بعض وكان النهارده يوم فرحنا وكنت مبسوطه جدا وفرحانه بي فستاني الابيض زي ما اي بنت بتفرح بي فستانها وتحس كأنها ملكه ومستنيه الأمير بتاعها وفجاه تليفوني رن وكان كريم خطيبي اللي قالي.. انا مبسوط اووي يا رحمه اخيرا هنتجمع انا وانتي في بيت واحد كلها دقايق وتبقي
مراتي يا حبيبتي
رحمه.. وانا كمان مبسوطه اوي اني هكون معاك
رد عليا بفرحه وقالي.. ربنا يخليكي ليا أنا جاي في الطريق
قفلت معاه ودخلت عليا يارا ودي بقي صحبتي وزي اختي معزتها حاجه كده مقدرش اوصفها هي بالنسبالي كل حاجه قالتي بغرحه.. زي القمر يا رحمه انا مبسوطه اووي وكأني انا اللي يتجوز مش انتي
رحمه.. ربنا يخليكي ليا يا يارا
يارا.. هو العريس فين اتأخر
رحمه.. جاي في الطريق
يارا… اخوكي حالا هيدخل يعملنا هوليله علشان كريم اتأخر
دخل علاء وقال.. مين بيجيب سيرتي
رحمه.. جبنا سيره القط اهو طلع ينط
علاء.. هههههه بقي كده ماشي الله يكون في عونك يا كريم
رحمه.. ريح نفسك ده بيموت فيا شوف نفسك بقي
يارا.. لا يا حبيبتي انا وعلاء بنموت في بعض وكمان ده جوزي حبيبي
علاء.. شوفتي بقي
رحمه.. هههههه ربنا يسعدكم المهم شكلي حلو ولا ايه
يارا.. قمر يا حبيبتي
رحمه.. يا تري كريم لما هيشوفني هيقول ايه
علاء.. مش كفايه انه هياخدك مننا
رحمه.. محديش يقدر ياخدني منكم ابدا
دخل بابا وقالي.. بسم الله تبارك الرحمن قمر يا حبيبتي
رحمه. ربنا يخليك ليا يا بابا
بابا.. ويسعدك يا حبيبتي
علاء.. اومال فين كريم كل ده علي ميجي
بابا.. مستعجل علي ايه زمانه جاي في الطريق خلينا نشبع منها شويه
دخلت مني وقالت.. مين العروسه ناو
علاء.. أهي جات تي نونو اهيه
مني.. يا رخم انت ملكش دعوه أنت
رحمه.. تعالي يا مني
مني.. حاسه انها من غير نفس يا رحمه
رحمه.. مالوش داعي الكلام ده دلوقتي
يارا.. طيب يالا احنا دلوقتي
كلهم خرجو وفضلت مني اللي قالتلي.. انا عارفه انك زعلانه مني بس والله كان غصب عني
رحمه.. غصب عنك انك تحبي خطيبي غصب عنك لما الاقي صورته عندك بالصدفه
مني.. قولتلك انها كانت من زمان ونسيت امسحها انا كنت بحب كريم بس لما عرفت انكم بتحبو بعض والله شلتو من دماغي بس فعلا نسيت امسح الصوره والله صدقيني
رحمه.. معني انك تحتفظي بصورته يبقي انتي لسه بتحبيه
مني.. كنت دلوقتي لا صدقي بقي
رحمه.. عالعموم مش وقته الكلام ده يا مني
دخلت حور وقالت.. يا عروسه مبروك
رحمه.. الله يبارك فيكي يا حور
حور.. زي القمر يا حبيبتي ربنا يسعدك
تليفوني رن وكان كريم وقولت.. طيب عن اذنكم
مشيت من قدامهم وقالت حور.. يختي منصوفه هتجوز قبلنا وكريم قمر ومز اتنصفت مش زينا معرفتيش تزقعيه انتي يا خايبه
مني.. يالا بقي نصيب
حور.. ما هو كان قدامك طلعت ناصحه عنك يالا المعفنين دايما ليهم حظ
روحت عليهم وقولت.. ها بقي بتنمي علي ايه يا حور
حور.. لا ابدا ده انا كنت لسه بقول لي مني إنك قمر اوي بي الفستان
رحمه.. عقبالكو يا حبيبتي
دخلت مرات ابويا وقالتلي.. مبروك يا عروسه
حور.. طيب هنخرج احنا علي متخلصو
وخرجو فعلا وقالتلي.. خلاص صممتي وعملتي اللي في دماغك
رحمه.. النهارده فرحي يا مرات ابويا مش وقتو
مرات الاب.. قولتلك اتجوزي محسن ابني وكان هيسعدك وكانت فلوسك مش هتروح لحد بعيد بس اقول ايه واطيه زي امك
رحمه.. ملكيش دعوه بي ماما الله يرحمها لو سمحتي
ردت عليا وقالتي.. جتك نيله عليكي وعليها معرفتش تربي بس وحياه ابوكي اللي بره ما هخلي جوزك يتنهنا علي مليم من ورثك سلام يا عروسه
خرجت وانا قولت.. الله يسامحك يا بابا جبتها منين دي بس
دخل محسن وانا قولت.. هو في ايه بقي النهارده هو كلكم ورا بعض كده
محسن.. جاي اباركلك يا عروسه ما خلاص اخر يوم ليكي النهارده
رحمه.. ليه هموت ولا حاجه
محسن.. وليه لا حد عالم
رحمه.. محسن افهم انا عمري ما حبيتك ولا هحبك انت زي اخويا يا محسن
محسن.. يعني انا اللي كنت بحبك انا بس اللي مستخسر فلوسك دي مش انا كنت اولا
رحمه.. أنت بجح اووي انت وامك اطلع برا
محسن.. ماشي بس هتندمي
خرج محسن وقولت.. يا ساتر ده كويس اني هغور من وشهم دول أهل دول
لاقيت الباب بيخبط ودخل سليم وقالي.. قولت اجي اسلم عليكي
رحمه.. الله يسلمك يا سليم عقبالك
سليم.. لا خلاص بقي انا عرفت نصيبي
رحمه.. ليه بس يا سليم انت لسه صغير
سليم.. الواحد مبيخدش كل حاجه يا رحمه
رحمه.. مالك يا سليم انت زعلان من حاجه
سليم.. لا ابدا مفيش حاجه مبروك يا رحمه
رحمه.. طيب انا حلوه بالفستان
سليم.. انتي اجمل عروسه شافتها عيني يا رحمه
رحمه.. الله علي الكلام الحلو كان نفسي كريم يعرف يتكلم زيك يا سليم
سليم.. ده مش كلام يا رحمه كده ده كلام جاي من القلب
رحمه.. ربنا يسعدك يا سليم
ولاقيت صوت زغاريد مره واحده وقولت.. كريم جه اهو
سليم.. خلاص هتمشي يا رحمه
رحمه.. اه ابقي تعالا زورني
دخل كريم وقال بنبهار.. ايه الجمال ده يا رحمه
رحمه بكسوف.. بجد يا كريم
كريم.. ايوه بجد انا مراتي قمر يا جدعان
سليم.. طيب استأذن بقي ومبروك يا رحمه
خرج سليم وقال كريم.. ايه اللي دخل ده هنا
رحمه.. ليه يا كريم مش فاهمه
كريم.. باين عليه اووي أنه زعلان اننا اتجوزنا
رحمه.. حرام عليك يا كريم سليم زي اخويا بالظبط وهو عمره ملمحلي بي حاجه زي كده خالص بلاش تبقي سئ الظن كده
كريم.. امم ماشي ياستي ومش وقته الكلام ده مبروك يا حبيبتي
جه علاء وقال.. يالا كريم علشان المأزون جه
كريم.. عن اذنك يا حبيبتي اكتب الكتاب وارجعلك تاني
رحمه.. ماشي يا حبيبي
خرجو من للاوضه وبعد دقيقه حد دخل عليا كله لابس اسود في اسود مش باين منه حاجه خالص اتصدمت وقولت.. انت مين مين وعاوز ايه
صرخت صرخه بس هو كتم بؤي ورماني من البلكونه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى