روايات

رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الجزء الثاني

رواية ذات النقاب البارت الثاني

رواية ذات النقاب الحلقة الثانية

صباح يوم جديد على ابطالنا
عند بطلنا كان نايم صحى على صوت المنبه بتاعه قفله وقام دخل ياخد شور وخرج بجسده العضلى والفوطه على وسطه ودخل غرفت الملابس لبس بدله المصممه فة لندن لونها كحولى وقميص أبيض ولبس ساعه براند ورش البرفان بتاعه إلى مجنن نساء العالم ونزل على السلم بكل غرور وثقه فى النفس
ساجد: يا داداه
داداه حليمه: نعم يا ساجد بيه
ساجد: يا داداه مش قولتلك متقوليش بيه دى تانى انتى إلى مربيانى بعد موت بابا وماما
داداه حليمه: عارفه يا ساجد يابنى حاضر مش هقولها تانى
ساجد: ماشى يا ست الكل فين حلم لسه مصحيتش
داداه حليمه : لا لسه نايمه
ساجد: طب صحيها ونبى يا داداه عندها جامعه هتتأخر
داداه حليمه: حاضر يابنى
عند حلم كانت صحيت وبتصلى وبتقراء قران
دخلت داداه حليمه: عليها انتى صحيتى يا حلم يا بنتى ساجد مستنيكى على الفطار تحت وعشان جمعتك
حلم: حاضر يا داداه هلبس ونزله
داداه حليمه: ماشى يا حبيبتى
نزلت داداه حليمه ودخلت حلم تغير هدومها ولبست دريس بيبى بلو وخمار نفس اللون ونزلت
حلم: صباح الخير يا ابيه
ساجد: صباح النور يا حبيبتى
خلصوا فطار وراح ساجد الشركه بتاعته دخل الشركه بكل غرور والبعض ينظر له بأ عجاب والاخرين بحقد
دخل مكتبه وانده على السكرتيرة بتاعته
ساجد: يا ياسمين
دخلت ياسمين بلبسها الضيق وحطه اتنين كيلوا مكياج فى وشها وبتتمايص فى ماشيتها بصلها ساجد بقرف
ياسمين: نعم يا ساجد بيه
ساجد: ابعتى لمازن خليه يجى
ياسمين: هو مازن بيه لسه مجاش
ساجد : تمام لما يجى خليه يجيلى
شويه ومازن دخل من غير ما يخبط
ساجد بعصبيه: مش فيه باب تخبط عليه يا حمار انت
مازن:خلاص يسطا بقى
استوب ( مازن عنده 25 سنه صاحب ساجد من الجامعه بيعتبره اخوه مازن ده حاجه كده عسليه بتاع بنات عينه سوده وشعره بنى وطويل وعنده عضلات)
ساجد: يابنى احنا فى الشركه دلوقتى يسطا اى بس احترم نفسك
مازن : خلاص عملت اى فى الصفقه إلى مع فارس الألفى
ساجد: انا سيبه بس شويه كده يلعب لعبته ونشوف هيعمل اى
مازن: انت عليك دماغ شيطان
ساجد: عيب عليك انا ساجد الاسيوطى
عند البنات فى الجامعه
حلم: اى الحلاوة دى يا بنتى
حياة: انتى إلى قمر يا روحى
(حياة كانت لبسه دريس واسع لونه بيج ونقاب بيج)
حلم: احنا عندنا دكتور مين دلوقتى
حياة : الدكتور الرخم مراد تعالى نلحق نروح قبل ما يدخل ويسمعنا كلمتين ونطرد
ذهبا البنات الى المدرج وكان دكتور مراد لسه مدخلش قعدوا فى أول مدرج
دخل دكتور مراد
مراد : السلام عليكم
الجميع : عليكم السلام
بدأ مراد شرح المحاضرة وبعد ما خلص
مراد: اى حد وقفوا حاجه يجيلى المكتب وفى امتحان المحاضرة الجاية
حياة: بقولك يا حلم فى حاجه واقفه معايا هروح لدكتور مراد واريهاله واجى واستنينى فى كافيتريا الجامعه اشطا
حلم: اشطا بس متتاخريش
ذهبت حياة لدكتور مراد خبطت على الباب
طق طق طق
حياة: ينفع ادخل يا دكتور
مراد بأعجاب : اتفضلى يا حياة
حياة : بعد اذنك كان فى حاجه وقفه معايا فى درس……. ممكن حضرتك تشوفها
مراد : طبعا
بدأ مراد يفهمها إلى واقف معاها وبعد ما خلص
مراد: كده تمام يا دكتورة حياة
حياة: اه شكرا يا دكتور
كانت حياة خارجه راح مراد مسك ايديها
مراد : استنى يا حياة
حياة: بصتله وراحت ضربته بالقلم
يا ترى اى إلى هيحصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذات النقاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!