روايات

رواية دموع معاقة الفصل السابع عشر 17 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل السابع عشر 17 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء السابع عشر

رواية دموع معاقة البارت السابع عشر

رواية دموع معاقة الحلقة السابعة عشر

يوم جديد علي أبطالنا

في غرفة زكريا وجني

زكريا. ياصحه من النوم وبدعج في عين مكان النوم ويبص على جني اللي بين عليها مش مرتاحه في النوم على لارض ويالهههوي الله يخربيت جمالك ياشيخه عملها زي الاطفل وانتي نايمه ويفتكر كلامه مع بديق ويقوم ويجي كوبايت ماء ويجي على وش جني ويكب الماء على وشها

جني. تقوم من النوم علي صرخه يالههههوي بغرق الحقوني بغرق اععععع وتمسك في زكريا من رجليه جامد والماء وقع على البلط ويجي مسحلك واقع جمب جني

زكريا. اعع الله يخربيتك ياشيخه كسرتي ضهرو ياحيوانه

جني. تفوق وتخد بالها وغضب انا برضو اللي حيوانه يامتخلف يامريض ذهنياً في حد يصحي حد بطريقة المتخلفها دي

زكريا. يانهارك اسود الكلام ده ليه انا

جني. لا لابن الجران وتجي تقوم هي عايزة تهرب من غضب زكريا

زكريا يمسك جني جامد ويشدها عليا

جني تقع على صدر زكريا اها اي يامتخلف انت وتخد بالها هي وقعت فين

زكريا. يمسك جني جامد انا متخلف ومريض ذهنياً

جني. تتوتر ها لا اصدي اها هو لو انت عقل وبدلع كنت تصحى بنت اموورره وموزه زي بطريقة دي

زكريا. يسيب جني ويعدل نفسو قبل ماياضعف لجمال جني وبيتريق ويجلد جني بنفس طريقة كلامها انتي اموورره ومووزه. قومي يابت اعملي الفطار على منزل

جني. تبص على زكريا وتفتح بوقها على لاخر انا اجهزلك الفطار

زكريا. امل امك قومي اخلصي يابت انتي علشآان التأخير عند بحساب

جني متخترام نفسك ياجدع انت احسلك اي امل امك دي واحد اوفر والفزو اوفرا زيوا

زكريا. نعم ياروح ماما وبغضب ارعب جني أنا هدخل الحمام وهخرج اللقي الفطار انتي فاهمه
وبصوت عالي انتي فاهمه

جني. بخوف ايوا فاهمة يااسبع

زكريا ييبصلها وعايز يضحك بس يمسك نفسو ويسبها ويدخل الحمام ناس مش بتجي غير بالعين الحمراء

جني. الهي يطلعلك عفريت يخدك يابعد ويريحني منك بقاا يالههههوي انا هعمل فطار ازي لان ماعرفش ازي بيولعو البتجاز

زكريا. يبق احسن تخفي نفسك وتنزلي قبل ماطلع

جني. بصدمه هو انا متجوز سوبارو بان ومش عارفة اي يابني الله واكبر سمعك سيت على سيت

زكريا يضحك ويمثل الغضب علشان يخوف جني عايزين اطلعلك بالحزم صح

جني. بخوف لاء نزلها اهو وتجري على بره

زكريا يطلع من الحمام بسرعه خدي يابت ويجري وراء جني ويمسكها قبل ماتنزل على السلم زكريا بغضب يرمي جني على السرير ?

جني اعععع في اي يابني انت بتجيلك حالة

زكريا بغضب بجد ويمسك جني من شعرها انتي عايزها تفضحيني يابت انتي

جني. بستغراب وانا عملت اي بس

زكريا. بغضب انتي ازي تطلعي بهدوم النوم يابت انتي هو انتي عايشه لوحدك

جني. تسكت وماتتكلمش وتبص على زكريا والابتسامه على وشها من غير ماتحس انت بتغير عليا

في غرفة سيف

جنات قاعدة على لارض وبين عليها انها مانامتش وعيونها ورمين من كتر العياط

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات انتي مش هتبطلي عياط بقاا عينك باظط من كتر العياط

جنات تبصلو وماتتكلمش

سيف بعصبيها ويروح عند جنات انا مش بكلمك يابت انتي

جنات. عايز اي ياسيف انا والله للي في مقفيني

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات هو فعلاً صعبان على حالت جنات واللي هي في بس يبين وشي الجد وانو مش هامو حاجه ولا هامو حالت جنات ونبرة خالي من المشاعر انا هدخل الحمام عايز اطلع القي الفطار جاهز انتي فاهمه

وقبل مايخلص كلامو كنت جنات طلعت من الغرفة على بعضها

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات والله للربيكي ياجنات وهعلمك ازي تمشي قبل ماخلاص كلامي بس لم تجمدي شوية كدا الاول اعمل اي علشان اطلع جنات من حالت الحزن دي استغفرالله العظيم انا مابقتش فاهم نفسي انا كنت نوي على حاجة بس بيحصل حاجه غير اللي انا عايزو هو انا ليه بضعف قدام جنات بطريقة دي اووووف بقاا هوو انا هفضل اكلم نفسي كتير ويخد هدومو ويدخل يجهز علشآان ينزل

في المطبخ جنات نزلها وتشوف مظر المطبخ تقف مكانه

جنات. جني بتعملي اي

جني. تحت ايديه على صدر بسم الله الرحمن الرحيم اي يتزفت انتي مش كفاية العفريت اللي فوق هتكوني انتي وهو

جنات. عفريت مين ده ?

جني هو في غيرو

جنات اصدك على زكريا

جني اتحط ايديه على بوق جنات اسكتي وبعدين قبل ماتجيبي اسم العفريت قولي بسم الله الرحمن الرحيم لاول علشآان انتي مش عارف ممكن يطلعولك في اي وقت

جنات. تشايل ابدي جني طيب اوعي كدا خليني اعمل فطار العفريت اصدي لسيف

جني يابنتي البتوجاز ده خربان من الصبح بحول اولع في مش بيولع

جنات ازي مش بيولع وتروح عند التجاز وتولعو يولع جنات تبص على جني مابيولع وكويس اهو

جني. اها وتمد شفيفها ممكن انا اللي مستعملتش الولعه

جنات. بصدمه امل هتولعي ازي من غير ولعه ياجني

جني مانا بقول يابشر مش بعرف اولع بتجاز ازي اعمل فطار

جنات. يعني انتي بتعملي فطار علشآان زكريا

جني. ايوا هو قالي اجهازلو الفطار على ماينزل ونبتسم وتفتكر اي حصل قبل ماتنزل

جني بتغير عليا يازكريا

زكريا. امل لو ماغرتش عليكي هغير على مين على امك مثلا
انتي مراتي دلوقتي وانا راجل حشمي وبغير على حرماني ومرضاش مراتي تنزل بهدوَم النوم قدام حد

جني. بس دي بجامه عادي

زكريا. حتي لو اي انتي من هنا ورايح تنسي شغل ماما وبابا ده ونظام لبسك ده يتغير انتي فاهمه

جني امل هلبس اي

زكريا. متخفيش هدومك في الادلب من اسبوع

جني. بفرحه هدوم جديده بجد

زكريا يبص على جني هو انتي بنتي وانا جيبلك هدوم العيد يالههههوي عاملها زي العيال والله العظيم

جني. تضرب زكريا انا مش طفلة ياعجوز انتي تروح على الادلب علشان تشوف الهدوم الجديده اللي زكريا جبهلها جني بصدمه اي ده

زكريا. هدوم

جني انا مش نظام لبسي كدا

زكريا. مانا بقولك هتغيري نظام لبسك ده

جني. دموعه تنزل علي وشها بس انا هدومي حلوه اما دي شوف عامله ازي انا مش بلبس فساتين ازي هلبس البتاعه دي

زكريا. يروح عند جني ويمسحلها دموعها اهدي بصي انتي هتلبس العبايه وانتي نزل او وانتي خرجها ولم تكوني في الغرفة البسي زي مانتي بتحبي بس لبس البطلون ده مايمشيش معايا اوك وكمان الطرحه لو شوفت شعرها منك قدام حد هقولك انتي فاهمه

جني. ماكنت من شوية حبيب وهدي وانسان رقيق اي حصل على فكرة انا مش بحب العونف خليك هدي ورقيق احسن

زكريا يضحك على كلام جني ماشي انا هكون هدي ورقيق واي تاني ياختي اها وحبيب بس لم تسمعي الكلام اشطا

جني خلاص اتفقنا انا هلبس البتاعه دي ازي

زكريا. متخفيش انا هعلمك تلبسيها ازي ويجيب عباية ويلبسها لجني

جني. مكسرفها من زكريا وهو بيعلمها تلبس العبايه ازي

زكريا اهو خلاص شوفتي لبسها سهل جدا ويحتلها الطرحه ويبصلها بعجاب كبير الله وأكبر عليكي يابنت عمي مشاءالله انا بعترف انك اجمل بت شفاته عيني ياجني

جني تضحك

جنات. بستغراب بتضحكي على اي

جني. تفوق وتخد بالها ها لاولاحاجه

جنات. طيب انا خلاصت الفطار ودنتي من غير واعي وبصوت عالي يايوسف الفطار جهاز اهو يلا علشان متتاخرش

جني. تبص على جنات وتحط ايديها انتي بتندي على مين جوزك دلوقتي اسمو سيف مش يوسف

جنات. تسيب اللي هي كنت مسك وتحرب علشآان دموعها ماتنزلش

في الحظه دي كان سيف وزكريا نزلين من علي السلم

زكريا يبص على سيف اديها فرصة ياسيف على متتقبل الموضوع

سيف. بغضب انت عارف يعني اي مراتك تحب واحد غيرك َتفضل تندي على زي كدا انا زهقت

زكريا. معليش ياسيف شوية وهتنس كل حاجه واللي حصلها مش سهل برضو بس انت أفضل هدى واصبر علىها لحد الاخر

سيف وهو نزل من علي السلم خليها على الله ويلا علشان الحك اروح اجيب الجماعه من المطار

زكريا. ينزل وراء سيف ويبص على جني ياتاره اي هايحصل لم امي تعرف ان مرات ابنها مش بتعرف تولع البتجاز ويبص على المطبخ هو اي حصل في المطبخ هو عارف ان جني هي اللي عملت في كدا

جني تتخض ياماما في اي هو انتو متفكين علىا كل واحد يجي يخضني وبعدين مالو المطبخ

زكريا. عمل زي مايكون في عفريت سكنها في

جني. بظبط كدا الله ينور عليكَ وتبص على جنات مش انا قولتلك يابنتي ان فى عفريت في البيت ده علشان كدا لازم تسمي وتيص على زكريا بسم الله الرحمن الرحيم يلا انصرف من هنا

زكريا. بغضب انا عفريت ياشبه البومه يامسللوعها ياعملها زي عود القصب انتي

جني. تبص على نفسها فشر ياخوي مين دي يابوا القردان انتي اللي مسلوعه وشبه عود القصب دي ده انا موزه يااعما ياعديم الفاهم انت معليش مانت مسلوعه وافر خالص علشان كدا مافكر الكل زيك؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى