روايات

رواية دموع معاقة الفصل الثامن عشر 18 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل الثامن عشر 18 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء الثامن عشر

رواية دموع معاقة البارت الثامن عشر

رواية دموع معاقة الحلقة الثامنة عشر

زكريا. يابت هضربك لمي لسانك علشآان متزعليش

جني. انا برضو يابوا القردان

زكريا. الله ماطولك ياروح

يسف. بصوت عالي بس اسكتو انتو الاتنين بقاا انا مش ناقص جنان على الصبح ويبص على جنات فين الفطار

جنات. من غير ماتتكلم تروح المطبخ وتجيب الصحون و ترسها على السافرة

زكريا. روحي شوفي جنات بتعمل ايه اعملي معها بدل مانتي واقفه زي القضاء المستعجل كدا

جني. تخبط رجليها في الارض وتروح المطبخ علشآان تساعد جنات

زكريا. في نفسو ياخربيتك اسد ? ويغمز لسيف شايف بتحكم فيها اهو

سيف. يبصلو وبغضب ظهر على وشووا امل عايزه هي تتحكم فيك

زكريا. اي ياصاحبي اهدي وروقك كدا انا بهزار

في غرفة سعيد وجان

جان نايمه وراحها في النوم وسعيد واقف قدام المرايه بيسرح شعرو وبظبط نفسو

جان نايمه وتنزعج من الماء اللي بيجي على وشها من شعر سعيد وهو بيسرح شعرو. تقوم من النوم علي صرخه في اي

سعيد. بسم الله الرحمن الرحيم مالك يابت انتي لبسك عفريت

جان. عفريت لم يخدك يابعدي

سعيد الله يخربيت امك هو في
حد يقوم من النوم بشكل ده

جان. اي ياجدع انت ماتلم لسانك شوي وبعدين انت اللى بتجلد الجو وهو بيشتي حماتني وانا نايم وبعدين ياجاهل في حاجه اسمه منشف لشعر

سعيد. يبص على جان انا ايدي وجعني علشآان كدا ماعرفتش اانشف شعري قبل ماسرحو

جان. تمد شفيفها على جمب طيب وتقوم من علي السرير تعالى انا هنشفهولك

سعيد. واقف وحسيس ان قلبوا هايقف من الفرح هو مش عارف ليه فرح من جان لم قالت انها هاتساعدو علشآان ينشف شعرو سعيد يبص على جان بجد ملكة جمال العالم هتقف تنشف ليا شعري

جان. اها شَوفت بقاا ملكة جمال العالم هتتنزل وهتنشفلك شعرك وتقوم َوتمسك سعيد وتقعدو على كرسي السراحه اقعد بقا هنا علشان اشوف شغلي

سعيد. يقعد على الكرسي وعينوا على جان وهي بتشفلوا شعرو

جان. بجد شعرك جميل اوي مانو مش طويل جامد بس حلو

سعيد. يعني شعري حلو وانا مش حلو

جان. تبص على سعيد من المرايه وسعيد كمان يبصلها ومفيش واحد فيهم يتكلم بعد كدا

جان تخلص تنشيف شعر سعيد انا خلصت وتسيب سعيد واقف وتدخل الحمام

سعيد. جان ماتتاخريش جوه علشان انا هستنكي ننزل مع بعض

جان. لو عايز تنزل انزل انا مش صغيرة

جان تخرج هو فين هدومي

سعيد في الدولاب

جان. لا مش في الدولاب غير هدوم غريبه زي هدوم جنات

سعيد. يبص على جان هي دي هدومك من هنا ورايح

جان. بغضب نعم ياخويا انا البس هدوم الشحتين دي

سعيد. يتعصاب من صوت جان ويجي مسكها من درعه جامد وبنبرة مخيفة جان أقسم بالله ياجان لو صوتك ده ياعالي علي مره تانيه لكون قطعلك لسانك ومفيش غير الهدوم اللي في الدولاب دي عاجبك ولا مش عاجبك انا مليش في شغل الحريم ده ويجي رمي جان على السرير وسيبها.ونزل

جان. بدموع من وجع درعه انا مستحيل اسمحك ياماما انتي السباب ممكن لو كنتي قولتي مش موفقة كانت حياتي رجعت زي الاول

على السافرة قاعد سيف وزكريا

سعيد. السلام عليكم

الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ?

زكريا. بغمزه اي ياعريس صاحي متاخر عن كل يوم ليه

سعيد يبصلو بقرف ويقعد على الساافرة

جني وجنات يخلصو رس الاكل على السافرة

جنات. بعد اذنكم انا طلع وتجي تمشي

سيف. وهو قاعد مكانو ومن غير مايبص على جنات يجي مسكها من درعها رايحه فين

جنات. بوجع درعي

سيف يمسكها اكتر رايحها فين

جني واقفه وزعلان علشآان جنات بس تجي تتكلم

زكريا. يبص عليها بمعناانتي ملكيش دعوا ويشور على بوقو بمعنا اوعي تفتحي بوقكك بكلمه

جني. ترجع لوراه من الخوف من زكريا ودموعها على وشها

جنات. من الوجع وبصوت عالي يابن آدم درعي وجعني انت اي حيوان مش يتفهم ولا بتحس

يسف. يقوم وبكل غضب ويجي ضرب جنات بالقلم ويجي رميها على لارض

جني تجري على جنات وميهمهاش حد وبدموع حنات حبيبتي انتي كويسة وتبص على سيف انت اي ياخي مش بتحس ده لوكنا حيوان مفترس مكنش هيكون بي الوحشية ده كلو

سيف. بعضب وبصوت على انتي عارفه عواقب الكلامك ده يابت انتي ويبص على زكريا بمعنا سكت مراتك

زكريا.٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يروح عند جني ويمسكها من درعه جامد ويبعده عن جنات

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. بصوت عالي سبني ياحيوان انت كمان

زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يغضب من جني علشان شتمتوا قدام ولاد عمو الاتنين وبنفس غضب سيف ويجي ضرب جني بالقلم

جني٠٠٠٠٠٠٠٠ من قوت القلم تيجي وقع على لارض

ريهام. ٠٠٠٠٠٠٠٠نزلها من علي السلم وتشوف زكريا وهو بيضرب جني تنزل جري وبصوت عالي جني بنتي وتروح عند جني علشان تقومه من علي لارض

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠. بدموع ايكي تلمسني بصوت كلو وجع َودموع انتي السبب في كل حاجة بتحصلي دلوقتي

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠. يبص على جنات ويسمكها من شعرها انا هعرفك مين حيوان

جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠. بوجع ودموع وكسر وقهر شعري

يسف. ٠٠٠٠٠٠٠٠٠من كتر الغضب يمسك جنات من شعره لدرجه كان هيطلع في ايدي

جنات٠٠٠٠٠٠٠٠. من الوجع تصرخ وتمسك ايدي سيف وبتحول تخلاص نفسها من مسكت سيف

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. تقوم من علي لارض وتروح علشان تضرب سيف علشان يبعد عن جنات

زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠٠. يمسك جني تعالى هنا انتي رايحه فين

جني. ٠٠٠٠٠٠ بدموع سبني ياحيوان انت كمان

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. نزلها من علي السلم تشوف ان سيف مسك جنات وبيضرب فيها وزكريا مسك جني وبين عليه انها بتعيط

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تجري على سيف وتجي ذقه جامد وكان هايقع على الأرض بس قدر انو يسيطر على نفسو.

سعيد.٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يروح علشآان يمسك جان

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تمسك السكينة من علي طبق الفواكه لو حد قرب مني او من واحدة من خواتي انا هقتلو وتروح عند جنات اللي غرقانه في دمه من الجرح اللي في كتفها من وقعتها على لارض الجرح نظف

جني.٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تعض زكريا من ايدي وتجري على اخواتها لاتنين جنات حبيبتي انتي كويسة

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ وجني يخدو جنات في حضنها زي مايكونو هم اللي هايحموها من الوحش البنات التالت اتحدوا مع بعض ضد تالت شباب اللي مايعرفوش حاجه عن الرحمه وضد الظرف اللي هم فيها

ريهام.٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تجي تروح عند البنات وبدموع حقيقة ماتخفوش انا معاكم

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. ترفع السكينة في وشي ريهام اوعي تقربي خطوه واحد انتي واحدة من الوحوش دول انتي السبب في كل حاجة حصلت انتي اكتر ام أنانية انا شوفتها في حياتي انتي بتقولي بناتي وبدموع مانتي عارفه ان أحنا بناتك ومش لينا حد غيرك ليه رمتين في وسط الوحوش دي ليه علشان شوية ورق ضحتي بين بس بقا احنا تالت بنات ايتام ام واب من هنا ورايح جان مالهاش غير خواتها هم جني وجنات وهنكون ام واب لانس وتبص على جنات وبدموع انا اسفه اوي ياجنات بالله عليكي سامحيني

جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بدموع وتحضن جان وجني انا تعبانه اوي ياجان وتفضل تعيط

جني. ٠٠٠٠٠٠ تحط ايديها على شعر جنات وبحنان اخت كبيرة ماتخفيش ياجنات انا وجان معاكي ومش هانسمح لحد يلمسك من بعد النهاردة والتالت بنات يحضنو بعض كل واحدة تبص على جوزه بتحدي

الشباب كل واحد يبص على مرات في اللي قبل التحدي وفي اللي بص بإعجاب وفي اللي بص بغضب

زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يحت ايدي فى اجيب البنطلون اي ياحلوه هتعملي اي

جني.٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ هعمل كتير أوي

سعيد ٠٠٠٠٠٠ . اي ياقطه مش خايفة السكينة تعورك ارميها على لارض احسن

جان. ٠٠٠٠٠٠ ترفع حاجب وتنزل التاني لا متخفيش لو كنت انت خايف ماتقربش

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بتحديني ياجنات

جنات.٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ انا مبقتش اخاف منك ياسيف من بعد النهاردة

سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يروح عند جان ويمسك ايديها اللي فيها السكينة بس انا اخاف عليك يابطال انك تتعور

زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠ يخد جني بتحديني ياحلوه بس انا هاعرف ازي اربكي ويجي شايله

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بتضرب في زكريا سبني ياحيوان انت

جان٠٠٠٠٠٠٠٠. ماتخفيش ياجني وتروح علشآان تساعد جني

سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠ يقف قدم منها

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يحط ايدي في جيب بنطلونوا وواقف بكل ثقة ويبص على جان بصات جان ماقدرتش تفهمها رايح فين ياقطه ده راجل ومراتو احنا مالناش في تعالى معايا انا عايزك وبغضب ويجي مسكها جامد انا مكنتش عايز اخدك غصب بس انتي اكبرتني ياجان

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. بخوف انت قصدك اي

سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ متخفيش هاتعرفي كل حاجه فوق في الغرفة ياقطه عيب نتكلم قدم الناس

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. بدموع لا كل اللي كدا انا مش موفقة

سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ كان لازم تفكري في كدا قبل ماتطولي وتعملي اللي انتي عملتي ده ياقطه ويخدها بالعافية

ريهام٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تقف على اول السلم وتفتح درعاتها انتو وخدين بنات جان وجني على فين انا مستحيل اسمح لكم تعملو حاجه بناتي مش راضيين عليها

زكريا ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠وسعيد يبصو لبعض ويفضلو يضحكوا

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تبصلهم بستغراب هو انا بقول حاجه تضحك

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ وجان يبصو على ريهام وبدموع والله احنا كمان حبين نضحك على كلامك

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ هههههههه ودموعها في عينها ليه ماقولتيش الكلام ده إمبارح كان هيكون احسن من دلوقتي

ريهام٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تروح عند جان جان حبيبتي ممكن اكون غلطانه اني وافقت بس والله انا وافقت علشآانك انتي وجني بس ماكنتش اعرف ان كل ده هايحصل انا اسفه

جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ اسفه اي بس ياشيخه روحي منك الله انتي تمردينا ودمرتي الغلبانه جنات وانتي السبب في كل حاجة انتي اللي وتخد بالها هي هتقول اي تجي سكتها

زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يمسك جني وهي اي

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ كملي ويبص على جنات عملت اي في جنات???

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى