روايات

رواية دموع معاقة الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء الثالث عشر

رواية دموع معاقة البارت الثالث عشر

رواية دموع معاقة الحلقة الثالثة عشر

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على وهي نايمه في العربية على الكرسي وجمبها انس عمال يعيط

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يعمل تليفون

المتصل ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا ياسيف انت فين يابني كدا

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات انا مسافد السكه هكون عندكم بس كل حاجه جاهزة

المتصل ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا بس في ريك جنات هتوفق على كدا

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠حتي لو ماوقفكتش هايحصل غصب عنها فاهم يا سعيد

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ماشي انت مفيش حد هيقدر عليك اصلا على العمَوم كل حاجه جاهزة مش فاضل غيرك انت وهي

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠حلو هروح اجيب ريهام والبنات وخلال ساعة بكتير هكون عندك ان شاء الله

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠هو انت ناوي تجيب العقربه دي وبناته معاك

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا لانهم بين عليهم محتاجين يتربو من جديد

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ليه هم مالهم

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠سلام دلوقتي انا وصلت ولم نوصل هتعرف لوحدك هم مالهم

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠ابن عم سيف وجنات وجان وجني سكن في الصعيد مع سيف وهو اقرب واحد لسيف شباب حلو الشعر اسود والعيون بني وجسم عادي بس شجاع وديماً جدا مع سيف

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يوصل الفيلا ويوقف العربية وينزل ويفتح الباب ويشايل جنات

انس٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بدموع ويمسك في جنات انت وخد اختي فين ياسيف

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠في نفسو ويبص على انس انا اسف يانس عارف انك هتكرهني بس أنا انكبرت على كدا وكلام انس بحنان متخفيش يابطل اختك كويسة هي بس تعبانه شوية

انس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بتفكير أطفال انت جايب أختي هنا علشآان تقتلها انت وماما ريهام وجان وجني صح

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على انس بستغراب هو ليه بيقول كدا على ريهام وجني وجان مش مفروض يكون فرحان علشآان رجعلهم ويكون مطمئن على جنات مع ريهام وجني وچان
سيف لا يابطل مش هقتل جنات ولا انا ولا ريهام وجني وچان بس انت ليه بتقول كدا

انس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا علشان هم وحشين
ياسيف

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على انس بص يابطل احنا لازم ندخل دلوقتي علشآان اعلاج جنات وبعدين نقاعد مع بعض وتحكيلي كل حاجه ماشي وفي نفسوا ياوليك ياريهام مني لو كنتي كذابه او كذبتي على في اي حاجه ويبص على جنات ام انتي حسابك معايا انا حتي لو كنتي مظلومه انا مش هسمحك

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يدخل وهو شايل جنات على ايدي

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠نزلها من على السلم تشوف سيف وبصدمه جنات انا ماصدقت ارتحت منها معقوله الغبي ده رجعها تاني وتشيل وشي الغضب وتحط وش الحزن وزعل والخوف ودموع تمسايح جنات بنتي وتجري مالك ياقلب ماما وتقاعد على الارض جمب جنات وهي نايمه على الكنبه بنتي حبيبتي مالك وتبص على سيف جنات مالها واي الدم ده هو اي حصل لبنتي ومين وصلها للحاله دي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على ريهام ومش دخل دماغو اللي ريهام بتعملوا ويحط ايدي في جيبوا انا اللي عملت كدا في جنات

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بصدمه وتبص على سيف وفي نفسها يارب تموت واخلاص منها على لاخر وتمثل الصدمه والغضب انت وبصوت على وتمسك سيف من هدوموا انت ازي تعمل كدا في بنتي انت اي ياخي مش عندك قلب انت مفروض تحميها مش تئذيها وتوصلها لكدا انت لم جيت فكرة انك هاتصلح كل حاجه بس ماتوقعتيش منك كدا

جني وجان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يسمعوا صوت ريهام عالي ينزلو وتفجاؤ من منظر ريهام وخوفها على جنات

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠معقوله ماما خايفه على جنات بجد ولا بتمثل قدم سيف

جنات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠والله عَلمي علمك ياختي ماما شكلها كدا بتمثل ماهو مش معقولة امك هتخاف على حد بشكل ده

ونزلو لاتنين في صوت واحد ماما مالك وبتعيطي ليه كدا هو في اي واي حصل ومسكها سيف كدا ليه

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص لجنات بقرف ويشايل ايدي ريهام بدايق وبنبرة حدها معاكي خمس دقايق تكوني جاهزتي انتي وبناتك علشآان هتيجوا معايا الصعيد ويدخل المطبخ

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بديق وزعل حقيقي انا هروح الصعيد

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا مستحيل هوفق اروح المكان ده

جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠هو ليه سموه الصعيد وبعدين المكان ده عمال ازي المهم انا موفقة على العموم هكون جمب سيف مش عندي مشكلة

جان وريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبصوا عليه
بغضب

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تخاف من نظرت جان وريهام وتسكت

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يطلع من المطبخ وفي ايدي سكينه

ريهام وجني وچان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبصو على سيف بخوف

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص عليهم ويعرف انهم خايفين منوا انتو لسه مكانكم ويبص على السكينة اللي في ايدي انتو هو انتو مش نوين تكونوا شاطرين وتسمعوا الكلام ولا اتعمل معكم بطرقتي ويقرب منهم

جني وجان في صوت واحد ٠٠يامامي ويجرو على ريهام ويدرو فيها

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بخوف انا مش عايزه اروح المكان ده

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص علىها وبعصبيها نعم ياروح امك هو انا بخد رايك

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠طيب ليه الغلط بس

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يرفع السكينة ويخَوف جان هو انا لسه عملت حاجه غلط ياقلب ماما

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تبص على سيف ومسكت السكينة وبخوف انا بقول خمس دقايق وهكون جهازة وتجري على السلم

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص عليها وعايز يضحك بس يمسك نفسوا علشآان مايضحكش َويبص على جني ريهام وانتوا بقاا

جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تجري على السلم استنى ياجان خديني معاكي

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تمثل القوة هو انت ليه عايز تخدنا الصعيد معاك انا مقدرش اسيب شغلي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على انس ويحط السكينة في جيب بنطلون اللي وراه وبحنان انس حبيبي تعرف فين غرفة جنات اللي هنا
ض
انس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا اعرفه

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ماشي يابطل اطلع وحط كل حاجه جنات بتحبها في شنطه وحط هدوم جنات كلها كمان

انس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ليه هي جنات هتسافر وهاسبني

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠لا يابطل َوجهاز شنطتك انت كمان علشآان احنا هنروح عند تيته حبيب مش انت بتحبها

انس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بفرحت أطفال ايوا بحبها اوي انا اروح اجهاز شنطه ليا وشنطه لجنات ويجري على السلم

يسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يتاكدا ان انس وصل الغرفة يطلع السكينة ويروح عند جنات ويفتح زرير الفستان

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انت هتعمل اي وبعدين جوبني على سؤالي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على ريهام وبرود معاكي خمس دقايق ياريهام لو خلاصت اللي انا هعملو وانتي وبناتك ماجهزتوش هتشوفي مني حاجه مش هتعجبك ويبص على جنات ويحط السكينة في مكان الجرح

جنات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠من الوجع تفوق وبصوت على يوسف

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يغير علشان قالت اسم يوسف وبكل غل ويدخل السكينة في قلب الجرح ويطلع الرصاصة لجنات على الحي من غير بنج ولا اي حاجه

جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠من الوجع عمالها تصرخ

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يطلع الرصاصة ويرمي السكينة بقرف ويمسك جنات من شعرها اقسم بالله ياجنات لو اسمعك تقولي اسم يوسف او اي اسم راجل غيري لكون قتلك بجد

بس كنت جنات من كتر الوجع راحت في عالم تاني

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات ويحول انو يفوقها بس كل محولتو بتفشل

عند ريهام وجان وجني

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا مش عايزه انزل الصعيد دي مكان بيئه

خالص انا مش عايزه مش عايزه وتفضل تعيط انا بكرهك ياسيف

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تقعد جمب جان معلش ان شاء الله مش هنكمل اسبوع وهنرجع

جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بس انا مستغرب من حاجه ليه سيف عايز يخدنا مع الصعيد يعني هو بيجي هنا كتير بس اول مره يطلب انو ننزل معها

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠معقوله يكون علشآان جنات

جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠مش فاهمه وجنات مالها ومال الموضوع اصلا

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠لو اللي انا شك في صح تكون نصيبه
.
جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠شك في اي ياماما

ريهام لس هتتكلم

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بصوت عالي لسه كتير ولا اي

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بنفس الصوت نزلين اهو يلا يابنات وهافهمكو كل حاجه بعدين

أنس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا خلاصت بس الشنطه تقيل مش عارف انزلها

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠خليك انت يابطل ويندي على الخدم علشآان ينزلوا الشنطه

ريهام نزلها هي وجان وجني وكل واحدة شايله شنطة

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص عليهم مالسه بدري والله

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بقرف وتبص بجمبا على ماخلصنها والله

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص بغضب اتكلامي زي اناس علشان ماقطعش لسانك ياشاطره

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بنفس النبرة اما انا بتكلم زي الحمير يعني

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠الله ماطولك ياروح يلا كل واحدة تخد نفسها وعلى العربية بدل معمل جريمه هنا ويبص على جان اما انتي بقااا هتروحي الصعيد موصلات ويويلك لو ماوصتيش في الوقت

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بصدمه انت بتقول اي انا حتي معرفش اوقف تاكسي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠من غير مايبصلها يبق احسن تمشي دلوقتي علشآان لسه هتتعلمي ويروح عند جنات ويشايله يلا

جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠تبص على ريهام ودموع في عنيها

ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠سيف يابني معليش خلي جان تركب معانا وسمحها المره دي هي لسانه اعمها بس والله هبله وعلى نيتها

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على حان تصدقي طعله أجمل وانتي بتعطي يلا علشان اتاخرنا

جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠طيب وجان

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جني حبها تروحي معها روحي وبالمره تتفسحي ويطلع ويحط جنات في العربية ويركب انس جمبها
ويبص على ريهام وجان اللي عمالها تعيط وجني اي هتركبوا ولا عايزين تروحوا مواصلات كلكم

ريهام وجني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠لا احنا جاين اهو ويجرو
على العربية

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على ريهام بستغراب ويكلم نفسي والله انا مستغرب معقوله انتي ام ازي هيهون عليكي تسيبي بناتك تمشي لواحدة في مكان اول مره تروح في سيف يعمل اتصل

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ايوا ياسيف انت فين دلوقتي

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا جاي اهو بس اسمع انا هقول اي

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠خير ياخوي

سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠طيب انا هعرفها ازي دي ولا هي هتعرفني كيف

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا هبعتلك صورتها بس مهم يحصل اوع تسبها ماشي

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ربنا يستره ماشي ياخوي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يلا سلام

سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠وعليكم السلام
سعيد بيكلم نفسوا والتلفون لسه مفتوح انا هاعرفها كيف البت دي

سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠يقفل التلفون ويضحك على كلام سعيد ابن عموا والله انا خايف عليك يابن عمي بصراحه البت عملها زي الاسد ربنا يسترها عليك ويركب العربية ويسيب جان لواحده

جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ترمي الشنطة على لارض بغضب اوووووووف انا هعمل اي دلوقتي؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى