روايات

رواية خلف أسوار القلب الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة عبدالجواد

رواية خلف أسوار القلب الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة عبدالجواد

رواية خلف أسوار القلب الجزء الثاني

رواية خلف أسوار القلب البارت الثاني

رواية خلف أسوار القلب الحلقة الثانية

مريم _عادي المهم انا عازماكوا بعد بكرة علي خطوبتي
رد مروان بصدمة_ اييييه!!! دقيقه افهم بس خطوبه مين
مريم_ خطوبتي يامروان الله مانت عامل عيد ميلاد للسنيورة بتاعتك ومفرحها ولا فكرت تكلمني وبعدين انا متقدملي رجل اعمال كبير هيعيشني مرتاحه ومبسوطه لا وايه حاجه قمر كدا ويلا بقاا سلام عشان حبيبي بيغير عليا
مروان بصدمه_حبيبي وبيغير عليا
رجع لنور ووشه مخطوف
نور:_مالك يا مروان
مروان رد وهو مازال بنفس صدمته_ مريم
نور_ اي جرالها حاجه
مروان_خطوبتهاا بعد بكرة
نور بذهول_ نعممممم!!!!دا اللي هو ازاي يعني
يوسف ورنا لمحوا شكل مروان فراحوله
يوسف _اي يسطا في ايه
مروان_ مريم اتصلت وعازمانا بعد بكرة علي خطوبتها
يوسف_ اتخطبت ازاي وامتي اي العك دا
مروان _معرفش بتقولي واحد رجل اعمال مشهور وهيعيشها مرتاحه وهوب لاقيتها بتقولي سلام بقاا عشان حبيبي بيغير عليا
يوسف بصدمه_لا دي اكيد اتجننت
رناا_ طب هنعمل ايه
يوسف بحيرة وحزن_ يا صاحبي سيبك منهاا بكرة تلف وترجعلك
مروان اتنهد _ مش هترجع يا يوسف مش هترجع
سابهم ومشي ونور حصلته ومسكت ايده وفضلت ماسكاها لحد ما وصلو للعربيه وفضلوا قاعدين فيها من غير مايتحركوا ونور ماسكه ايده
مروان_هو اي اللي حصل دا !! هو بجد مريم عملت كدا !!
نور_انا جمبك اطمن
مروان_ عملت كدا ليه
نور: عشان مش بنت اصول ومحبتكش وجريت ورا الفلوس
مروان_ بس انا حبتها اوي يانور بقا انا استاهل الوجع دا
نور_أنت ماتستاهلش الا كل الحب والخير اللي في الدنيا
مروان وبدات الدموع تظهر في عينه وسند دماغه ع الكرسه ونور ماسكه ايده اكتر_ خير يمروان خير يمكن ربنا مش عاوزها تكون من نصيبك لانها مش هتنفعك
مروان_ حاسس ان قلبي بيتقطع
نور وهي بتمسح دموعه بايدها هات هسوق انا ونروح
مروان_خليكي قاعده معايا شويه
نور_ طيب
مروان_شكراا
نور: العفو قولي بقاهتعمل ايه
مروان_ مش عارف
نور_هنرووح خطوبتها ؟!
مروان بتحدي_ عندك حق احنا لازم نروح
نور_ طيب يالا نروح وانا هكلمك بليل
مروان_اشطا يصحبي
نور _ خلاص بقاا و يلا روحني
مروان: حاضر اهو
وروحوا
___________________
يوسف _انا مروان صعبان عليا اوي
رناا_ وانا كمان والله بس تعرف ممكن تكون فرصه لنور انت عارف انها بتحبه من زمان وعلي طول واقفه جمبه ممكن يكون ربنا بعتلهم الفرصه دي عشان يلاقوا بعض
_ عندك حق ربنا يجمعهم ببعض ويجمعنا
– طيب ياعم الرومانسي انجز بقاا عاوزة اروح
_____________________
هبه_ تعالي احكيلي اللي حصل
حكت لها نور كل اللي حصل
هبه_ ياحرام مريم عملت كدا ليه دا بيحبها اوي
نور _معرفش ياماما كلنا مستغربين اوي وهنروح كلنا بعد بكرة خطوبتها
هبه_ تمم ومروان رايح
نور_اه رايح
نور_ماما هرد ع الفون وارجعلك
_طيب ماشي
________
نور_الو يا مريم
مريم _ازيك يا نور عامله ايه
نور _انا تمم وانتي
مريم_الحمدلله انا استغربت انك رديتي انا اتصلت برنا فقفلت فوشي وضحكت
نور_ امم معلش انت عامله ايه احكيلي يا اروبه مين العريس دا واتقابلتوا ازااي
مريم بفرحه_طب تمم هحكيلك بصي انا قابلته في الكليه كان جاي ياخد صحبتي اللي هي اخته وبدأ يكررها واتعرف عليا وبقينا نتكلم وجي يخطبني بكرا
نور_اممم علي كدا بتتكلموا من امتي
مريم_ بقالنا شهرين
نور_امم يحببتي ربنا يتمملك علي خير
مريم _يارب انتي هتيجي الخطوبه بعد بكرا ماشي
نور_ اه اكيد يالا سلام عشان مارو بيرن عليا
مريم بحقد _سلاام
__________
نور_ايه
مروان_ اي يا يبنتي نمتي
نور_ لا لسه
مروان_ طيب هتنامي
نور _ لا وعفكرة مريم كلمتني
مروان_ وقالتلك ايه
نور_ قالتلي انها بتكلمه من شهرين وكدا وكانت قابلته في الجامعه كان بياخد اخته اللي هي صاحبتها واتعرفه وكدا يعني
مروان بصدمه_شهرين وانا اقول كانت متغيرة معاايا ليه ..نور!!
نور_نعمين
مروان_ تتجوزيني؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خلف أسوار القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!