روايات

رواية خفايا القدر الفصل السادس 6 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل السادس 6 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء السادس

رواية خفايا القدر البارت السادس

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة السادسة

يوسف أخذ ملك بسرعه الي المستشفي وهو خايف جدا عليها ولا يعلم متي أصبح عاشقا لها
يوسف بصريخ:عايز دكتوره بسرعه يلاااا
موظف الإستقبال بخوف من هيئه يوسف :حاضر حاضر ثواني
يوسف:مافيش ثواني
جه دكتور علي صوت يوسف
الدكتور :اي في اي ليه الصوت دا
يوسف لف له :عايز دكتوره حالا
الدكتور بخوف:يوسف بيه حاضر هاتها
يوسف بغضب :انا قولت دكتوووووره
الدكتور:حاضر حاضر وذهب حتي ينده للدكتورة
جات الدكتوره
الدكتوره:هاتها هنا بسرعه
خدها يوسف لاوضه كشف والدكتوره كشفت عليها
الدكتوره:……
عند مالك
الشخص:والله ووقعت ي مالك بيه
مالك بضحكه جانبيه حتي يطول معاه في الكلام لغايت م يوصل زين:اهلا اهلا دراع البيه اليمين أي لسه قاعد زي ما انت بتاخد أومر منه
الشخص بغضب:خاف علي نفسك انت دلوقتي لوحدك
مالك:لا لا متقولش كده هفتكر انك كبرت وخرفت يا سالم بيه
سالم ببرود:لو تعرف مدفوع كام لقتلك مكنتش قولت كده
مالك ببرود استفزاز لأنه عارف انهم عايزينه حي: لو فعلا عايز تقتلني مكنتش اتكلمت معايه دا كله وقتلتني من بدري
سالم ضحك:هههه لسه ذكي يا مالك بيه
مالك:اممممم كده نحكي علي المكشوف
سالم:موافق
مالك بضحك استفزاز:بص الشخص اللي هناك هو اللي هيرد عليك
سالم بص ولقي زين واشخاص كتير معاه وقد قتلوا رجاله سالم كلها
سالم:يابن ال……… عملتها يا مالك
مالك:تؤتؤ معلش تعيش وتاخد غيرها يلا روح وقول للبيه اللي باعتك متحولش
ذهب سالم بغضب وجري زين لمالك بسرعه
زين :مالك انت كويس ومين دي
مالك: اه الحمد لله ودي ليل
زين :ليل مين
مالك بتعب :حكايه طويله مش وقته واغمي عليه وليل في حضنه
زين :مالك فوق مالك ندا علي الرجاله اللي معاه تعالوا بسرعه هاتوهم في عربيتي ناخدهم المستشفي وعربيه وحده تيجي معاي والباقي يروح المقر
الرجاله:حاضر
وتحركوا متجهين الي المستشفي
عند يوسف
الدكتوره: جالها أنهيار عصبي وهي باين عليها عندها فوبيا من حاجه عشان كده مقدرتش تستحمل
يوسف:تمام هتفوق امتي
الدكتوره :كمان نص ساعه عشان خدت مهدأ بس لازم حد يكون معاها عشان تطمن
يوسف بتعب:تمام
خرج يوسف خارج اوضه ملك وقعد علي المقعد أمام غرفتها وحط رأسه بين ايده وقعد يفكر في اللي حصل
عند زين وصل المستشفي وقال لواحد من رجالته روح هات ممرضين وترولي يلا اتحرك
ذهب الرجل وأحضر معاه تلات ممرضين واتنين ترولي واخدوا مالك وليل
داخل المستشفي زين بصوت عالي:يلا بسرعه عشر دقايق ويفوقوا والا هحرق المستشفي باللي فيها
الدكاتره والممرضين بخوف:حاضر هنعمل ما في وسعنا
زين:لا انتوا هتخلوهم يفوقوا اتحركوا
حصل دوشه جامده في المستشفي
عند يوسف فاق علي صوت دوشه جامد
يوسف قام وسأل واحد:هو في اي واي الصوت دا
الشخص:صاحب المستشفي متصاب ومعاه وحده وفقدين الوعي ومعاهم واحد بيزعق
يوسف بخضه وخوف:مالك وجري عليهم
يوسف شاف زين
يوسف لزين:اي في مالك ماله
زين :اي ياعم حتي قول ازيك ياصحبي
يوسف: معلش بس الممرض بيقول صاحب المستشفي متصاب
زين بضحك: و لا متصاب ولا حاجه مجرد خدوش خارجيه
يوسف:امال ليه الدوشه دي
زين بضحك:انا بحب اعيش الدور هههه
يوسف بضحك:هههههه والله وحشتني وحضنه
زين:وانت والله يا جو بس قولي بتعمل اي هنا
يوسف: موضوع كبير
زين: احكي لي
يوسف حكي لزين الحصل
زين:اممممم
يوسف:اه صح مالك ازاي اتصاب
زين بحزن:رجع بس اقوي
يوسف بصدمه:رجع😳😳
عند مالك وليل
ليل بدأت تفوق
ليل بتعب:ااااااه انا فين
الممرضه جريت عليها:انتي في المستشفي
ليل بعد ما افتكر قامت مخضوضه علي مالك :فين مالك
الممرضه:اهدي اهو بس لسه مفقش
ليل:تمام امتي هيفوق
الممرضه:لسه عشان نزف دم
ليل بقلق واضح :ازاااااي طيب هو كويس
الممرضه:اهدي متخفيش هيبقي كويس خدوشه سطحيه
ليل بقلق: تمام
الممرضه:ارتاحي انتي عشان لسه تعبانه
ليل:تمام
عند احمد كان قلقان جدا علي بناته واتصل علي يوسف كتير ومكنش يرد رن تاني
عند يوسف فونه رن بص لقيه رقم مش متسجل فافتكر احمد ابو ملك ورد
يوسف:الو
الشخص:اهلا اهلا حضرت الظابط يوسف
يوسف مصدوم ان حد عارف هويه الحقيقه :ميين
الشخص: مش لازم بس حابب احذرك لو حاولت تساعد مالك او فكرت تفكير تساعده استعد عشان تخسر كل غالي في حياتك
يوسف وقد ظهر جانبه الجاد الذي يخاف منه أكبر المجرمين:امممممم مين الي هيخليني اخسرهم بقا
الشخص:كتير وانت عارف كده كويس
يوسف ببرود مرعب : وبعدين
الشخص باستغراب:وبعدين اي
يوسف:عايز اي
الشخص: تبعد عن مالك وتسيبه لوحده
يوسف بشخصيه اول مره يتكلم بيها من مده كبييره:امممممم بما انك عارف اني ظابط فأكيد عرفت ممكن يعمل اي أسد المخابرات فخاف علي نفسك مالك بيعور مش بيقتل اما انا مش بقتل عشان بعذب الاول وبعد كده اموت واكيد عارف كام مافيا وقعت علي ايدي
الشخص بخوف لأنه ظن أن يوسف لم يعد في المخابرات:احم انا حذرتك وقفل في وشه
يوسف بضحك:جبان
زين بضحك:ياشيخ جبان اي دا انا صاحبك اهو وخفت منك
يوسف بضحك:هههههه علي اساس انك مش ثعلب المخابرات وايدك طاهره
زين:اي اي نسيت ان احنا في مكان عام ولم يكمل حديثه لان تلفون يوسف رن تاني بس المره دي كان احمد
يوسف دا مش نفس الرقم استني ارد
يوسف: الو مين
احمد: انا يابني
يوسف وقد عرف انه احمد :الو يا عمي
احمد:ملك وليل فين وهم كويسين في حاجه حصلت لهم
لهفه احمد علي ليل وملك فكرته ب باباها
احمد:رحت فين يابني
يوسف فاق :مع حضرتك هم كويسين بس من الخضه اغمي عليهم واحنا في مستشفي ….
احمد : شكرا يابني علي مساعدتك عشر دقايق واكون عندك
يوسف :تمام
وقفل
عند مالك بدأ يفوق
مالك:اي حصل
الممرضه بإعجاب:حمد الله على سلامتك
مالك اضايق منها:الله يسلمك اي حصل وفين اللي كانت معايه
الممرضه:اهي جمب حضرتك علي السرير التاني وفاقت وكانت قلقانه عليك لولا اني اعرفك واعرف انك مش متجوز كنت قولت مراتك من خوفها وقلقها عليك
مالك فرح لكن خاف اكتر
مالك:تمام
قام مالك وبص علي ليل وطلع برا لقي زين ويوسف
مالك:اي يا رجاله
يوسف وزين قاموا اتخضوا عليه
يوسف:اي اللي قومك من سريرك انت كويس
زين:ليه قومت عايز حاجه
مالك بضحك:في اي يا جماعه يعني هي اول مره
يوسف:ولا اخر مره
مالك:عارف قابلت سالم
زين:احنا معاك في اي حاجه
مالك بضحك:غصب عنك
يوسف بضحك:ههههه لا في دي معاك حق
زين بضحك هو الآخر:اللي تؤمر بيه يا كبير
مالك:ههههههه هنرجع للأيام دي تاني بس في فرق
زين :اي هو بقا
مالك بص ليوسف اللي فهمه
مالك:واحد مننا عنده غالي يخاف عليه
زين بضحك:اوباااااا اكيد الواد جوووو عارف اكيد الشيطان مش بتاع الكلام ده
يوسف:لا ناااصح ياض
زين:من يومي
مالك:خلاص مش وقته لازم نجتمع في حاجات كتير لازم نتفق عليها
زين ويوسف وكأنه دا الطبيعي بتاعهم:تمام
عند ملك فاقت
ملك :ااااه انا فين
الممرضه:في المستشفي
ملك تذكرت كل حاجه وقعدت تبكي وتصرخ جامد وسمعها يوسف ومالك وزين ويوسف اول واحد جري عليها
يوسف :اهدي متخفيش خلاص مشيوا
ملك شافت يوسف وقامت حضنته جامد وهي بتبكي ومنهاره
يوسف خدها في حضنه جامد وبقي يهديها
زين لمالك:هي دي
مالك:اها
زين :شبه طنط فريده اوي
مالك:تصدق صح اول مره اخد بالي طول عمرك ذكي هههه
زين :خمسه خمسه في عينك
مالك بضحك:هههههه تشكر
عند المجهولين
شخص:١ ها عملت اي
الشخص اللي مكلفه انه يراقب مالك واسمه محسن:انهارده حد حاول يقتله
الشخص١:مين ده
محسن:احتمال كبير حد يعرفه ومن المافيا لأنه قله انه يوافق علي حاجه
الشخص١:اي الحاجه دي
محسن : مش عارف
شخص١:تمام امشي انت وخليك مراقبه
محسن بطاعه:حاضر
شخص٢: مين دول وعايزين يقتلوه ليه شكل الموضوع كبير
شخص١:امممممم لسه في أسرار متخبيه بس علي مين هعرفها
شخص٢:بس اعرف ليه كل الكره دا له طب انا وعرفنا انت ليه دا كله
شخص١ مسكها من شعرها:مش شغلك فاهمه
شخص٢:ااااه سبني عنك ما قولت لي
شخص١:رماها علي الارض ومشي
شخص٢:بس احط ايدي علي فلوس مالك اول واحد هتخلص منه هو انت يا سمير الكلب اتفوووو
في مكان جديد اول مره نروحه
سالم:لسه زي ما هو
البيه الكبير:هههههههههه تربيتي ولا تزعل نفسك يا مالك بيه هترجع بالذوق بالعافيه هترجع وهدفعك تمن اللي عملته فيا هههههههه
سالم:وهنعمل اي دلوقتي
البيه الكبير:تؤتؤ احنا مش هنعمل سمير هيعمل وهيعمل كتير ههههههه الواد مالك ده محبوب اوي عشان كده الناس كلها عايزه تقتله ههههههه
سالم:سمير ياااااه لسه عايش دا لو عرف انك لسه عايش هيروح فيها هههه
البيه الكبير:هههههه طب خد الكبيره هي معاه هههههه
سالم :لا متقولش هههه وانت عرفت دا كله منين
البيه الكبير:انا مافيش حاجه تتخبي عليا
سالم :وضعك يسمح لك هههه
البيه الكبير بشر وخبث:هههههههه حسابك كبر معاي يا مالك
انتهي البارت انتظروا الاحداث القادمة نااار
ومين الأشخاص دول واي علاقتهم بمالك واي علاقه المافيا بيهم هنعرف كله دا في الحلقات الجايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى