روايات

رواية حياتي في رواية الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية الجزء الثاني

رواية حياتي في رواية البارت الثاني

رواية حياتي في رواية الحلقة الثانية

اخد يبصلى بستغراب وانا باصه في الارض علشان مبينش انى خايفه والا حاجه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعدين قال هو
صاحب العربيه :حضرتك ممكن افهم الى حصل من شويه ده
انا رديت وانا ليسا وشى في الارض..انا اسفه حضرتك للى حصل بس والله كانو فيه اتنين بلطجيه بيجرو ورايا وانا كونت خايفه اوي فتخبيت في عربيتك من الخوف بس
بصلى بستغراب علشان لهجتي باين انها من الصعيد طبعا مهما اتكلمنا احنا الصعايده بتبان لهجتنا علشان مميزه طبعا
رد صاحب العربيه:باين انك مش من هنا علشان لهجتك من الصعيد مش كده
هزيت رأسي بمعني ايوه
كمل هو كلامه:طب ممكن تردي عليا وانتي رافعه رأسك بدل من كده
رفعت رأسي ليه ياحضرات بصيت عليه كتير كده بصراحه اصله شبه الى بيبقى في الرويات واكتر وانا ماصدقتش الى بشوفه من الاخر اجمد من الى بيبقى في الرويات اوي
صاحب السياره مانا ليسا معرفش اسمه:ياأنسه ليكي ساعه باصه فيا كده في حاجه والا ايه
انا بصراحه احرجت من كلامه اوي ورديت بصعوبه
..بصراحه انت احلا من الى بيبقى في الرويات الى بقراها انا..وااانا مندهههشه
ضحك غصب عنه من كلامي وقال:رويات ايه الى بتتكلمي عليها انتى دي
طلعت الفون بعدها وفتحته وورتهاله
..اهو قصدي على الرويات دي
اخد مني التلفون وقعد يضحك عليا
انا بصراحه خوفت كمان يسرقه مني فاخدته منه علطول وقولتله
..بتضحك حضرتك على ايه مش قصص اطفال هيا
قال هو:انتى بتصدقي الكلام ده والا ايه 😂
رديت ..مانا هنا بقى علشان اعرفه كذب والا حقيقه
قال هو:ازاي ده انشاء الله 🤨
..بص انا ارتحتلك علشان كده ححكيلك بس متضحكش عليا اوك
رد هو:اوك
..انا بصراحه من وانا صغيره وانا بحب اقرأ الرويات ده اوي وكونت متعلقه بقصصها اوي كمان يعني قول كده كونت مدمنه رويات وبعدين كبرت وكل مكبر فضولى عنها يكبر اكتر وانا اقول ياترى الى في الرويات ده ممكن يتحقق طب هو فيه شركات زي الى في الرويات دي حقيقي وقصور برضو زيها حقيقي كبر فضولى اوي وبقى حلم عاوزه احققه بعد ماخلصت معهدي التجاري علشان عندنا مبيحبوش يعلمو البنات كده ويطلعوها من الصعيد وكده انا بصراحه هربت بعدين من بلدي لهنا وانا نفسي احقق الحلم ده وفضولى ده يخلص علشان ارتاح مع اني مش اعرف حد هنا والا عمري زورت البلد دي بس بقى الى حصل لقيت نفسي ركب القطر وجيت اول ماجيت هنا لقيت البلطجيه علامه خير على قدومي هنا علطول بس ده الى حصل
هو باستغراب مني اوي:يعني انا اسمع ان البنات بتهرب من بيت اهلها علشان عاوزين يجوزها غصب مثلا بس حكايتك دي اول مره اسمع عنها بصراحه
..مانا قريت كتير في الرويات عن الموضوع ده فحبيت اجدد بقى 😅
قال هو:يابتي اطلعي من دور الوهم الى انتي عايشه فيه ده
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قولت بضيق..ملكش دعوه انت وشكرا على مساعتك مع السلامه كونت خلاص حقوم لقيته
بيقولى:طب استنى انتى رايحه فين انتى مش بتقولى ملكيش حد هنا
بعدها قعدت علشان كلامه صح
كمل كلامه:بصي الاول حنتعرف انا فارس الهواري صاحب شركات الهواري للعقارات
..اتشرفت بي حضرتك انا نور وبعدها بصتله بدهشه
..انت قولت معاك شركات يعني رجل اعمال زي الى في الرويات كده
فارس بضحك:مثلا كده 😂انتى متعرفنيش والا ايه انا محدش ميعرفتيش في البلد
..بصراحه انا اول مره اعرف علشان مش من هواياتي اخبار البلد انا
فارس بدهشه:طب افتحي فونك وشوفي على قوقل كده اسمي وحتعرفيني
فتحت فوني وكتبت اسمه وبعدين ظهرت صور ليه وشركته قعدت فتره ابص في الفون وابص فيه لحد مااستوعبت الحقيقه هو مكانش بيكذب عليا
..ده انت صحيح الله اكبر دنا امي داعيالى انهاردا كده اول موضوع في الرويات طلع صحيح
فارس بضحك:موضوع ايه ده الى طلع صحيح
..انو فيه رجال اعمال وحلوين زي مارويات بتقول اهو
انفجر ضحك من طريقه كلامي
فارس:اه وايه تاني في الرويات عن رجال الا.حلوين
..بص هما صحيح بيبقول حلوين بس بيبقو شريرين كمان وبيفضلو يعزبو البطله الاول ويجوزها عضب عنها وفي الاخر قال يحبو بعض ويعيشو في سبات ونبات
فارس:طب اهو النهايه يعني بتبقى حلوه
..بس انا البدايه بفضل ادعي على البطل لحد مافي الاخير يطلع مظلوم بعد مايطلع غلبه كله على البطله حبه عيني
فارس بضحك:لا انتى على الله حكايتك والله يابت شويه كده وحتقولى ايه الى جاب القلعه عند البحر 😂
..احم طب ممكن اطلب منك طلب بس وحيات ربنا ماتكسفني
فارس:قولى وان شاء الله مش حكسفك
..ممكن تشوفلى مكان هنا اقعد فيه بس لمده شهر وبعدها انا حرجع بلدي تاني علشان انا معرفش اي حاجه هنا
فارس:بصى انا حتي لو شوفتلك مكان هنا انتى مينفعش تقعدي في مكان متعرفهوش لوحدك
..بس انت شوفلى مكان حتي لو اوضه كده وانا حتصرف متقلقش
فارس بقلق:طب حتعيشى الشهر ده ازاي كده منغير اكل مثلا
..لا انا معايا فلوس كده محوشاها للرحله دي بس علله يكفو بس
فارس:طب بصى انا عندي حل انتى ممكن تجي تشتغلى عندي في القصر بتاعي وبالمقابل الاكل والمكان الى حتنامي فيه عليا وكمان حديكي مرتب اخر الشهر ايه رئيك
اخدت افكر كده شويه هو عرض مغري بس برضو ملهوش امان
..بص بصراحه انت باين عليك شخص محترم وكمان انا نفسي اروح اشوف قصر كده زي الرويات بس برضو كان في الرويات القصر ده بيخوف والبطله بتتبهدل علشان كده مضمنوش
فارس بضحك:يابتي افهمي بقى الى في الرويات ده خيال يعني مش حقيقي طبعا
..لا مانت اهو رجل اعمال ومز كمان زي الروايات اهو
فارس بضيق :بصى مش معني كده انو كل الى في الرويات كمان حقيقي ولو مش عاوزه براحتك برضو
اخدت افكر كده في كلامه وقولت في بالى برضو يمكن عنده حق وانا معندييش خيار تاني دلوقتي الوقت اتاخر اوي
..اوك انا موافقه بس انا حشتغل ايه عند سعتك
فارس:بصى الى تعرفي تعمليه في القصر اعمليه انا عندي شغالين كتير في القصر يعني متخفيش
.. اتوكلنا على الى موكلنا بس انا جايه هنا علشان اشوف حجات معينه هنا موجوده زي الى في الرويات اه والا لا يعني وجودي في القصر مش حيمنع ده
فارس:ماشي براحتك ياله بينا بقى علشان انا ليسا جاي من الشغل وتعبان وحضرتك عطلتيني
ابتسمت وقولتله..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي في رواية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى