روايات

رواية حياتي أنا الفصل السادس 6 بقلم قسيمي سلمى

رواية حياتي أنا الفصل السادس 6 بقلم قسيمي سلمى

رواية حياتي أنا الجزء السادس

رواية حياتي أنا البارت السادس

رواية حياتي أنا الحلقة السادسة

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
وأنتي حاتبقي السكرتيرة الخاصة بيا وتحت تدريبي أنا ).
_الكل كان مصدوم من لهجة جاسر مع فاطمة وجعلها تحت تدريبوا هو بدات ومباشرة معاه .
فاطمة: حاضر حظرتك أنا دا بيشرفني أني أكون تحت تدريب منك .
جاسر:(وعينيه حمراء ويحس بشعور يجعله يحترق من نظرات الموظفين لها ،(أول حاجة راح تبلشي فيها تطلعي على مكتبي الخاص وترجعي وراق المناقصة الجديدة تلاقيهم فوق مكتبي عشان ساعتين كمان وراح نعمل إجتماع مع الوفد ويلااا كلوا على شغلوا …) .
فاطمة (بخوف حاولة إخفائه وإظهار التحدي): حاضر حظرتك تؤمر بحاجة ثانية أعملهالك .
جاسر:(وهو يكاد يموت غيظا ويشعر بإحتراق في صدره ):لاتقدي تروحي ياا أنسة ومتطلعيش من المكتب إلا بعد ما تقري الملف وتفهمي .

 

 

فاطمة : حاضر حظرتك .
_دهبت وكل المتواجدين ينظرون إليها إما بغيرة أو بإعجاب.
👀👀👀👀👀👀👀👀
جاسر:في حاجة الكل يلا يطلع على شغلو إيه مستنيين إثنين ليمون يلااااا.
_الكل طلع جري وهو طالع سمع كلام خلاه يتجنن أكثر.
البنت (بغيرة): شفت الكل عمال يطلع عليها زاي كأنها حاجة وهي مبتسواش ربع جنيه وعمالة توقع الرجالة.
شاب:(بإعجاب):أسكتي قال مبتسواش ربع جنيه دي فلوس الدنيا كلها بحطهم تحت رجليها لو قبلت تجي معايا ليلة وحدة (وقال بشهوة أنا مستعد مووت وتكون بتاعي لو يوم واحد ).
جاسر:وكان هيموت من الغيرة وهو سمعهم وسايبهم يكملوا للأخر.

 

 

البنت (بحقد):أتلهي فعمرك دي موش أي بنت دي بتدرس معايا فالجمعة وموش من سكتك خالص دي بتاع جواز وقال إيه عملالي فيها الخضرة الشريفة عموما شوفت حتى المدير عاطيها أهمية أزاي أكيد دورة عليه هو كمان عشان كل ألي عندنا بالجمعة ميتين فيها وهي موش على بالها حد حتى بتعرف المعيد بتاعنا ميت عليها وهي رفضاه .
الشاب:أنا خلاص هعمل أي حاجة وتكون بتاعي أو ميكونش أسمي رامي الحناوي حتى لو خطفتها .
جاسر:سمع كدا تجنن وراح عليهم وقال لاااامتعزبش حالك خااالص تعالا ياحبيبي هنا وقاام عليه ضرب وعطاه البوديڨارد بتاعوا .
جاسر:خدوه ويبقى يتعلم عليه ومفيش منحة ونتي بقا عشان بنت راح أسحب منك المنحة بس .
البنت (بخوف وحقد): ححظرتك سسساامحني أرجوك اااأنا أااسفة وطلعت جري من شركة وهي بتتوعد لفاطمة.
_أما جاسر فكان متعصب جامد وميعرفش لي وراح على مكتبوا وهو يتوعد لفاطمة.
_(مكااانش يومك …

 

 

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
جاسر:سمع كدا تجنن وراح عليهم وقال لاااامتعزبش حالك خااالص تعالا ياحبيبي هنا وقاام عليه ضرب وعطاه البوديڨارد بتاعوا .
جاسر:خدوه ويبقى يتعلم عليه ومفيش منحة ونتي بقا عشان بنت راح أسحب منك المنحة بس .
البنت (بخوف وحقد): ححظرتك سسساامحني أرجوك اااأنا أااسفة وطلعت جري من شركة وهي بتتوعد لفاطمة.
_أما جاسر فكان متعصب جامد وميعرفش لي وراح على مكتبوا وهو يتوعد لفاطمة.
_(مكااانش يومك يافاطمة ياحبيبتي أهربي دا حايدبحك ياعنيا😱😱).
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
_فاطمة كانت قاعدة في مكتبو وبتشتغل على الأوراق فجأة إنفتح الباب جامد وهي من الخوف بقت موش عارفة تنطق.
جاسر:في إييه شوفتي عفريت كملي شغلك يلااااا (بصراخ).
فاطمة :من الخوف معرفتش تنطق بس لما صرخ عليها تشجعت وقالتلوا (لو سمعت ماتعليش صوتك عليا أنا معملتش لحظرتك حاجة).
جاسر:إنتي يابتاع راح تعلميني أحكي أزاي ومع مين .(وصرخ بغيرة عمياء:أنا موش أي حد من معجبينك يا أنسة عشان أسمع كلامك وأكلمك بحب وموش بتاع السكة الزبالة دي إلي زيك ).

 

 

فاطمة:(بالدموع على وجنتيها:حظرتك أنا مسمحلكش تكلمني بطريقة دي أنا محترمة غصبا عنك ومعملتش أي حاجة عشان تقولي كدا).
جاسر: وعضبه يتحكم به (أمسك يداها وطالعها من مكتبه وقال لها أطططللللعي براااااااا مشوفش وشك هنا تاني ).
فاطمة :(بالدموع ماشي حظرتك أنا ماشية وأصلا ميشرفنيش أشتغل عند واحد زيك.
جاسر:إطلع عليها وهي تغادر المكان فأحس بالإختناق ونظر إلى الموظفين ليجدهم الكل يتطلع إليها فقال لها كلام جرحها وجرح روحه معاها (عملالي فيها الخضرة الشريفة ولابسة البتاع دا وهي مدوراها على الكل هه).وطلع على
كل الموظفين لقاهم متنحين لها وفي بعضهم يطالعها بشهوة واضحة على أي راجل يشوفه بيطلعلها أزاي ودا ألي خلاه راح يتجنن ميعرفش ليه أما حاسس أن البنت دي من حقوا بس هو يطلع عليها ويشوفها ودا لي خلاه يتعصب ويصرخ فيها .
فاطمة :(ودموعها نازلة):وهي خارجة ألتفتت ليه وقالت لو سمحت متعيطش على أي حد المرة الجاية مغلطش معاك و أه متتريقش على لبسي لأنو دا لبسي أنا حرة فيه وأنتا مين وأزاي تحكي معايا أنا كدا .
جاسر :(بغرور):أنا صاحب الشركة دي وكلامي يتسمع ولبسك دايتغير .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى