روايات

رواية حور ياسين الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي

رواية حور ياسين الجزء الثاني عشر

رواية حور ياسين البارت الثاني عشر

رواية حور ياسين
رواية حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة الثانية عشر

هناء: ياسر دي دي بنتي حور اللي كنت بكلمك عنها
ياسر بي ابتسامة: نورتي يا حور
حور: شكرآ
ياسر: نقلت كل حاجة
اسر: كلو جاهز انا نقلت كل شغلنا امريكا عشان حور متبقاش لوحدها
هناء بدموع حضنت ياسر: بجد شكرآ اووي
ياسر: دي اقل حاجة اعملها عشانك انتي فضلتي جنب اسر لحد ما خف وبقا كويس وهو مش ابنك كنت بشوف ندمك على بعد حور عنك وانك اتغيرتي
محمد بمرح : احم احم لو المسلسل الهندي خلص نجيب قناة اكل عشان جعان
هناء: مسلسل هندي انا قولت معرفتش اربي تعالو يلا عشان ناكل
حور: لا انا عايزة ارتاح شوية
هناء: لا لازم تاكلي يلا الغدا جاهز ومسكت ايد حور وخدتها معاها ومحمد وياسر واسر راحو وراها
وقعدو على السفرة وبدأو اكل حور مكنتش بتاكل وكل لاحظ دا بس محبوش يكلموها لحد ماتخد عليهم
حور: لو سمحت انا عايزة ارتاح شوية
هناء: تعالي هوديكي اوضتك وطلعو سوا

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ساعات وصلو الاقصر
ياسين دخل بسرعة عل امل انو يلاقي حور رجعت الاقصر طلع اوضتها ملقهاش نزل سأل عليها الحرس قالو انها ماجتش
حنان:خلاص يا ياسين تلقيها مشيت ماهي زي امها
ياسين: ماما خلاص كفاية اووي كدا انتي بقالك يومين مكنتيش طيقاها معرفش لي
حنان.: اقولك انا ليه حور بتكرهك يا ياسين وخالتك سمعتها وهي بتكلم واحد وانها بتكرهنا ولو فرضنا ان خالتك بتكدب ملك برضو بتكدب ماهي شافتها وهي بتركب مع واحد العربية فوووق بقا يا ياسين
ياسين سابهم وخرج وراح ورا ادهم
تاليا: ملك تفتكري حور تعمل كدا
ملك: لا حور عمرها ما كانت بتكرهنا
تاليا:طيب ملك انا هروح انا وبكرا هجيلك
ملك: طيب استني سيف تعالي وصل تاليا بيتها
تاليا: لا لا انا هروح لوحدي
ملك: لا طبعآ مينفعش سيف هيوصلك
سيف: يلا يا تاليا اوصلك
تاليا: يلا ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــ
عند حور هناء وصلتها اوضتها
هناء: حور بالله عليكي تسمحيني انا اتغيرت وندمت والله سمحيني قبل ما اموت يا حور اسر اكيد قالك على مرضي
حور: مسمحاكي يام
هناء: قوليها يا حور نفسي اسمعها منك اووي
حور: يا ماما
هناء حضنتها: ربنا يخليكي ليا يا قلب ماما انتي
انا هسيبك ترتاحي دلوقتي
حور: اوك وخرجت هناء من الاوضة
حور لنفسها: لو مكنتش قابلت اسر وعرفت بي مرض ماما اكيد كنت هبقا دلوقتي في الاقصر وكنت هستحمل تغير ماما حنان معايا

 

 

««فلاش باك»»
في الجامعة ملك: يا حور يلا السيكشن دا مهم ولازم نحضرو
حور: مش هحضر حاجة انا تعبانة ومش عايزة وجع دماغ روحي انتي وبعدين تبقي تشرحيلي في البيت وانا هستناكي هنا في الكافتيرا
ملك: تمام ماشي براحتك يا حور وسابتها ومشيت
حور ماسكة فونها وبتلعب في حد جه وقعد معاها
حور بصتلو بستغراب: نعم اي الهبل دا بقا
..: ممكن اكلم معاكي دقيقتين بس
حور: ولا ثانية وبعدين انتي تعرفني منين عشان تقعد تكلم معايا
..: انا اسر ياسر الصاوي ابن جوز مامتك
حور بعصبية:ممكن تقوم تغور من قدامي بدل ما اخلي الامن جامعة يرموك برا
اسر: طب ممكن تسمعيني وبعدين مش هوريكي وشي تاني ودا وعد مني
حور: اقول بسرعة وبعدين خور من وشي
اسر بنفاذ صبر: حاضر ماما هناء اتغيرت والله وندمت على بعدها عنك ارجعلها
حور: خلصت كلامك روح قول للي بعتاك

««فلاش باك»»
في الجامعة ملك: يا حور يلا السيكشن دا مهم ولازم نحضرو
حور: مش هحضر حاجة انا تعبانة ومش عايزة وجع دماغ روحي انتي وبعدين تبقي تشرحيلي في البيت وانا هستناكي هنا في الكافتيرا

 

 

ملك: تمام ماشي براحتك يا حور وسابتها ومشيت
حور ماسكة فونها وبتلعب في حد جه وقعد معاها
حور بصتلو بستغراب: نعم اي الهبل دا بقا
..: ممكن اكلم معاكي دقيقتين بس
حور: ولا ثانية وبعدين انتي تعرفني منين عشان تقعد تكلم معايا
..: انا اسر ياسر الصاوي ابن جوز مامتك
حور بعصبية:ممكن تقوم تغور من قدامي بدل ما اخلي الامن جامعة يرموك برا
اسر: طب ممكن تسمعيني وبعدين مش هوريكي وشي تاني ودا وعد مني
حور: اقول بسرعة وبعدين خور من وشي
اسر بنفاذ صبر: حاضر ماما هناء اتغيرت والله وندمت على بعدها عنك ارجعلها
حور: خلصت كلامك روح قول للي بعتاك ليا تنساني عشان انا مش عايزة اشوفها
اسر: حتي لو قولتلك انها عندها كانسر في المرحلة الاخيرة ومحتاجة تعمل عملية ونسبة خروجها منها عايشة 5%بس
حور بدموع: لا انت بتكدب
اسر: تمام ممكن ابعتلك نتايج التحليل والاشعات وعنوان الدكترا اللي روحنلهم وانتي اتأكدي
حور: ولو حتى اتأكدت هعمل اي يعني
اسر: خليكي معاها وجنبها لحد ماتعمل العملية هي روحها فيكي انتي ياحور
حور: مينفعش ابيه ياسين مش هيرضا
اسر: خلاص اقل ما فيها ابقي كلميها حتى لو فون
««بااااااااك »»
ومن وقتها حور واسر على تواصل عشان تعرف اخبار مامتها حور تعبت من التفكير فا نامت
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين وادهم
ياسين: مش عارف اعمل اي ولا ادور فين انا تعبت
ادهم: اهدي عشان نعرف نفكر
ياسين: نفكر انا مش عارف افكر
ادهم:طيب نبلغ البوليس
ياسين: لا عشان هي مش مخطوفة هي ماشيت بمزاجها
ادهم: طب تعالى بس نرجع الاقصر يمكن نعرف من ملك حاجة
ياسين: يلا وركبو العربية واتجهو الي الاقصر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور الباب خبط جامد حور صحيت بفزع
حور: ادخل
محمد: وسع وسع انا جيت
حور بضحك: ودا اسمو اي يعني
محمد: حسيت انك زهقانة وانتي نايمة قولت اصحيكي
حور: ههههه بجد
محمد: ايوآ اي رأيك ننزل نقعد تحت
حور: ماشي يلا ونزلو سوا وكانت هناء واسر وياسر قاعدين
هناء: حبيبتي صحيتي
محمد: تؤتؤ انا اللي صحيتها
اسر: انا معرفش انت اخويا ازاي عيل مقلق

 

 

محمد: بس يا بابا
اسر: والله هقوملك
محمد: لا وعلى اي الطيب احسن
حور: خواف اوووي
ياسر: ها هتعملي اي ياحور انا عرفت انك مكتوب كتابك من ياسين
حور: مش عارفة بس انا عايزة اطلق
اسر: تسافر الاول وبعدين ترفع قضية خلع
ياسر: تمام السفر امتا
اسر: بكرا الصبح انشاء الله
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الاقصر هو وادهم
ملك: عرفتو عنها حاجة
ياسين: لا
ادهم: ملك انتي تعرفي الشاب اللي حور ركبت معاه
ملك: لا اول مرة اشوفو
ياسين: طلع فونو ورن على حد
ياسين: الو……….. هبعتلك صورة بنت عايزك تعرفلي هي فين ولو مرجعتوش بيها ارجعو بي كفنكم وقفل وبعت الصورة وشال فونو
ياسين: انا طالع اوضتي وانت يا ادهم خليك النهاردة في الاقصر متروحش
ادهم: ماشي وسيف رجع وعرف انهم لسة معرفوش حاجة عن حور وكل واحد طلع اوضتو
ـــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح هناء خبطت على اوضت حور
حور: ادخل دخلت هناء
هناء: صباح الخير
حور: صباح النور
هناء: اجهزي عشان هنفطر ونطلع على المطار
حور: حاضر وجهزت حور ونزلت وكانو قاعدين على السفرة مستنينها
حور: صباح الخير
الكل: صباح النور
اسر: حور رجعي نفسك لأخر مرة واي تقوليها هتمشي وهبقا واقف معاكي متخفيش
حور: انا خلاص قررت هسافر معاكو
هناء: بفرحة ماشي يا حبيبتي

 

 

وبدأو الاكل وبعد وقت قامو
اسر: يلا كل حاجة جاهزة
وركبو العربيات حور ومحمد واسر في عربية وهناء وياسر في عربية
وبعد ساعة وصلو المطار وركبو طيارة وسافرو
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين مكنش عارف ينام فونو رن مسك فونو بسرعة ياسين: الو
ياسين بصدمة: وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى