روايات

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم مي عبدو

رواية حور ياسين الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية حور ياسين الجزء الثاني البارت الخامس

رواية حور ياسين الجزء الثاني
رواية حور ياسين الجزء الثاني

رواية حور ياسين الجزء الثاني الحلقة الخامسة

عند ايمان فوق ردت على الفون

ايمان: الو عملت اللي انت قولت عليه وكلو تمام لا وصدقوني فعلآ

…: تمام خليكي كدا معاهم يومين بس عشان نخلص بسرعة وانا فاضلي يومين واخلص الورق

ایمان: تمام یا فهد هستنی مکالمة منک سلام وقفلت

ـــــــــــــ بقلم می ـــــــــــــــــــــــ

تحت بعد ما ایمان طلعت

 

 

 

 

 

 

 ياسين: انا جعان مش هنفطر ولا اي

حنان: الفطار جاهز اهوو يلا وقامو كلهم ولسه هيقعدو

… حووور

الكل بص لي صوت حور وسيف: انتو /انتي

محمد: فی ای مالکم

حور و ملک جریو علی البنت اللی کانت مع اسر ومحمد

وحضنوها حور: الجزمة اللی اختفت فجائة کدا

ملک: اختفیتی لیه یا زفتة انتی واحشتینا وبعدین ای جایبک مع اسر ومحمد

اسر قرب من تالیا ومسک ایدها: تالیا خطبتی

الکل: نعم

 

 

 

 

 

محمد: انتو مصدومین کدا لیه هو بیقولکم عفریت

حور: مبروک یا تالیا ویا اسر

اسر: الله یبارک فیکی یا حور المهم جیت اعزمکم علی خطوبتی کمان یومین بظبط

حور: اکید هاجی او اقولکم هغیر واجی معاکم ناوو

محمد بضحک: ناو ای بس بیقولک بعد یومین

یاسین: طب اتفضلو اقعدو محمد واسر وتالیا سلمو علی الکل وبعدین قعدو و سیف قام طلع اوضتو عشان فونو رن ووراه اسماء اللی ادیقت اووی لانها کانت خایفة سیف یکون لسه بیحب تالیا پ ایمان نزلت قعدت معاهم ویاسین عرفهم علی سلمی و حمزة و جودی

وقعدو یکلمو سوا

ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم می ـــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

عند سیف رد علی موبیل وخلص کلام وقفل کانت اسماء طلعت

اسماء: ایه مقدرتش تشوف حبیبة الاقلب مع غیرک

سیف: نعم

اسماء: هو ای اللی نعم مش کلامی صح طیب بدال انت بتحبها خطبتنی لیه وکتبت کتابک علیا لیه

سیف: انتی بتقولی ای او بتکلمی علی مین

اسماء بصوت عالی بس مش اووی: حبیبة الاقلب تلیا هانم اللی مقدرتش تشوفها دقایق مع غیرک وطلعت ولا صدمتک لما شوفتها او عرفت انها اتخطبت ای کل دا غلط انا غلطانة انی حبیت واحد زیک یارتنی کنت سمعت کلام ماما لما قالتلی اتجوزی ابن عمک وانا اللی غلطت واتجوزتک انت المفروض کنت ارفضک حتی لو فی الفرح ذات نفسو

سیف بعصبية: خلصتی کلامک طب بصی بقا انک تجیبی سیرة الزفت دا تانی هتزعلی منی المرة الجایة وانتی حرة وبعدین حبیبة قلب مین دی انا کنت برد علی فون مش اکتر يا هانم وبعدين انا لو فعلآ بحبها مكنتش خطبتك او كتبت كتابنا ويلا ننزل

اسماء: سيف انا

 

 

 

 

 

قطعها سيف: يلا ننزل وهيبقا في كلام تاني بعدين اسماء: يلا وكانت هتخرج من باب الاوضة سيف مسك ايدها واسماء بصتلو

سيف: جتى لو زعلنين سوا ايدك تفضل في ايدي

اسماء فرحت جدآ ونزلو سوا والكل تحت كانو قاعدين

محمد: لو سمحت يا حور. بلاش تيجي انتي

حور: نعم يا خويا ليه انشاء الله

محمد: بذمتكم ينفع في خطوبة ملك ادهم كل شوية تبص شمال و يمين اقولك بتعملي اي تقولي استني بس بدورلك على عروسة ينفع الكلام دا

حنان: شاطرة يا قلبي والله

محمد: نعم شاطرة في اي بس دي نصيبة

حور: اتلم يازفت

 

 

 

 

 

محمد بمرح: بتحترمني اووي

اسر: ما هو باين والله واضح وضوح الشمس

محمد: شوفت

سيف نزل هو واسماء وقعدو

اسر: يلا احنا بقا

محمد: يلا

حور: لا خليكم

اسر: الايام جاية كتير يلا سلام وخرجو من الاقصر التلاتة

حنان: فرحتلهم والله

حور وملك: وانا كمان

حمزة: ياسين عايزك في المكتب

ياسين: حاضر بعد الفطار نتكلم

 

 

 

 

 

حنان: يلا يولاد الفطار جاهز

جودي: بابي

ياسين: قلب بابي نعم

جودي: اكلني

سلمي: جودي اكلي نفسك انتي مش صغيرة

ياسين: سلمي ملكيش دعوة انتي لو سمحت

وقعدو الكل يا وياسين بيأكل جودي وبعد وقت قامو كلهم من على الاكل

ياسين: حمزة تعالى ورايا على المكتب

حمزة: حاضر ودخلو المكتب

والكل قاعد سيف: دادة سعاد معلش خلي حد يعملي قهوة عشان دماغي مصدعة ويجبلي مسكن

سعاد: حاضر يابني

 

 

 

حنان: مالك يا سيف

سيف: ماليش يا امي انا خارج الجنينة شويا

اسماء: هدني معاك

سيف: تعالى وخرجو

حور: حاسة اني اسماء وسيف متخانقين سوا

حنان: انا بقا متأكدة

ايمان: انا هروح عند ياسين اقولو حاجة وهاجي

حور: روحي يا ايمو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــ

في المكتب عند ياسين

ياسين: ها اتكلم

حمزة: ثانية واحدة بس ايمان تيجي

ياسين: ليه

 

 

 

 

 

حمزة: عشان ايمان هي اللي هتكلم

ياسين: خير الباب خبط ودخلت ايمان المكتب

ياسين: اقعدي حمزة قال انك عايزة تقولي حاجة

ايمان قعدت: بص هو اصلي انا انا وبعدين غمضت عنيها اووي واتكلمت بسرعة : ياسين انا اللي كنت بساعد فهد

ياسين بسخرية: قديمة

حمزة و ايمان: قديمة

ايمان: يعني انت عارف

ياسين: ايوآ

حمزة: وسكت

ياسين: امنت حور كويس وبعدين كان عندي امل انك تتغيري لي الاحسن

 

 

 

 

 

ايمان: وانا فعلآ اتغيرت اهووو وجاية اعترفلك بكل حاجة و ان فهد بيجهز ورق وهياخد حور ويسافر و انا كنت هساعدو بس انا وحمزة اتفقنا اني هسمع كلامو طبعآ واكني بتفذ اللي بيقولو عشان تعرفو تمسكو متلبس وبجد انا اسفة يا ياسين

ياسين: تمام خليكي على نفس الخطة وكل جديد اكون عارفو بس لو لعبتي من ورايا هتبقي في الاخرة

ايمان: لا والله انا فوقت خلاص

ياسين: اتمنا والله

حمزة: طب هنعكل اي

ياسين: ولا حاجة هنسيبو يجهز الورق وبعدين نديلو على دماغو بس استنا

حمزة: انا بخاف من دماغك دي

ياسين: برا يلا

حمزة: حاسس اني بطرد

ياسين: لا اتأكد

 

 

 

 

 

حمزة: يلا يا ايمو

ايمان: اي ايمو دي وبعدين هو بيطردك انت انا مالي

ياسيضيق انت وهي

وخرجو سوا من مكتب ياسين اللي كان فرحان ان ايمان بقت كويسة مش واحشة زي الاول وانهم واخيرآ ممكن يرتاحو شويا من المشاكل

ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــ

برا في الجنينة الاقصر

اسماء: سيف

سيف: في كلام تاني لسه فكراه

اسماء: انا اسفة انا بس غيرت عليك وبذات اني عارفة انك كنت بتحبها اووي

سيف: مكنش حب كان اعجاب مش اكتر

اسماء: طيب انا اسفة خلاص بقا

سيف: وانا اسف عشان اتعصبت عليكي بس كلامك دايقني وعصبني اووي متزعليش مني انا مش بحب زعلك انتي بس اللي لازم تفهمي ان لا حبيت ولا هحب ولا هشوف غيرك في الدنيا دي كلها

اسماء: بجد معأني حاسة انك بتكدب عليا

 

 

 

 

 

سيف بمرح: ايوآ بكدب عليكي وبحب غيرك وهتجوز عليكي حاجة تانية ولا كفاية كدا

اسماء: سيييييف متعصبنيش

سيف: بموت في عصبيتك دي بيبقا شكلك حلو اووي

اسماء: طب يلا ندخل جواه نقعد معاهم

سيف: يلا

ودخلو وهما مسكين ايد بعض

حور: اتصلحتو

سيف: دا على اساس اننا متخانقين

 

 

 

 

 

ملك: يا ولا بطل كدب بقا ما احنا برضو لحظنا ريأكشن وش اسماء لما تاليا دخلت وبعدين اصلآ سوما بتحكيلنا كل حاجة على فكراه

سيف: ملكوش دعوة انتو

حور: بقا كدا يلي كنت بتكلم نص بنات الجامعة

ملك: وكان ليه دا لحد دلوقتي يا اوختي بيكلم دليا وليلي وعاليا واميرة وصفاء وهنا واسامي كتير اووي مش حفظاهم و بنات الشركة كلهم حتي شوفي فونو كدا وانتي تعرفي

اسماء: نععععم مين دول يا سيف

سيف: محصلش دول بيكدبو عليكي

ايمان وحمزة: هو في اي

حور: ولا اي حاجة

اسماء: سيف هات فونك

 

 

 

 

سيف: فون اي انتي مجنونة

اسماء: يبقا هما كلمهم صح وانت بتكدب

سيف: ياربي يا بنتي هو اي حد يقولك حاجة تصدقيها

اسماء: لا بس انا بقولك هات فونك

حنان: خلااااااص انتو الاتنين حور وملك بطلو هزار

ياسين خرج من مكتبو على صوتهم

ياسين: في اي

جودي: انا هحكيلك يا بابي

ياسين شالها: احكي يا قلب بابي

جودي: اصلي سيفو طلع بيكلم بنات كتييير اووي

ياسين: مين سيفو دا

جودي: اونكل سيف بس انا بدلعو مش اكتر

 

 

 

 

 

ياسين: اي اللي سمعتو دا

سيف بمكر: بص بذمتك مش انت بتكلم بنات الشركة كلهم عادي انت وادهم

ياسين: ايوآ عادي فيها اي

ملك وحور: نعععععععععععم

حور: هو اي اللي عادي انت اتجننت

ياسين: حوووور خدي بالك من كلامك احسلك

ملك: ماشي يا ادهم يا للي بتكلم بنات الشركة انت

ياسين بضيق منهم: بت انتي وهي اخرسو شويا بقا

حور: نخرس لي بقا يعني انا عادي اكلم شباب

ياسين بغضب وعصبية: حوووووووور

 

 

 

 

 

ملك بصوت واطي: يخربيتك بتعدمي نفسك بي ايدك

ياسين: حور اطلعي فوق

حور: لا مش طالعة يا ياسين

ياسين شدها من ايدها وطالعها معاه فوق اوضتهم

ودخلو الاوضة

ياسين: قولي بقا قولتي اي

حور بخوف: ولا اي حاجة

ياسين: والله يا حور لو كلامك دا اتعاد مرة تانية قدامي انتي حرة ساعتها هتشوفي وشي التاني

حور: قصدك وش رابع متغشش الغش حرام

 

 

 

 

 

ياسين: حور امشي من قدامي

حور كانت هتخرج من الاوضة ياسين مسك ايدها

ياسين: رايحة فين

حور: انت مش قولت امشي من قدامي

ياسين: بس مقولتش انزلي تحت يا حور

حور: ياسين هو انت فعلآ بتكلم بنات الشركة

ياسين بتنهيدة: حبيبتي هما مش شغالين في الشركة يعني كلامي معاهم عبارة عن شغل واني اديهم اوامر ينفذوها تبع الشغل مش اكتر

حور: بجد يا ياسين

 

 

 

ياسين: ايوآ يا قلب وروح ياسين

حور: ماشي يا كلب البحر لما انزلك بس

ياسين: حور بتقولي اي

حور: ولا اي حاجة يا حبيبي ممكن انزل

ياسين: شويا وادهم جاي وانا هنزل طبعآ تبقي تنزلي معايا اما دلوقتي لا

حور: ليه

ياسين: عادي عشان متتخنقيش انتي وملك مع سيف اخويا برضو وانتو الاتنين بتتفقو عليه كتير

حور: اوووف حاضر اديني قعدت بقولك اي هات فونك

ياسين: ليه

 

 

 

 

 

حور: عادي فوني فاصل وهو عل الشاحن هلعب بي ولو مدتنيش فونك هعتبرك بتكلم بنات وهخليك تطلقني

ياسين: ياسين يعني لو مدتكيش فوني هتطلقي

حور: ايوآ

ياسين بمرح: عادي ما انا لو اديتك الفون هنطلق برضو

حور: ليه يبقا انت مش بتحبني واكيد متجوز عليا يعني بعد العمر دا كلو تجوز عليا يا ابن حنان يلهوي يلهوي يلهوي ياسين قاطع كلامها

ياسين: بااااااس خدي الفون اهووو وسبيني اشتغل عل الاب توب شويا

حور خدت الفون: ماشي بس الباسورد اي

ياسين: 11/6/2001

 

 

 

 

 

حور: دا تاريخ ميلاد مين

ياسين: ملكيش دعوة واسكتي بقا خليني اشتغل

حور: اكيد تاريخ ميلاد حبيبتك انا عارفة

ياسين: لا دا تاريخ اول مرة حبيبتي تدخل في الاقصر هنا وبقت ملكة قلبي

حور: مفتكرش في اليوم دا ان حد دخل معايا الاقصر

ياسين: مفيش غيرك انتي اصلآ

حور مسكت الفون وفضلت تقلب في وجت مسج على الفون ««حبيبي عامل اي واحشتني اوووي كدا بثالك يوم كامل مش بتكلم مراتك حبيبتك وكمان انت وحشت ولادك اووي يا روحي»»

حور اتصدمت وعنيها قفلت ووقعت اغما عليها

ياسين سمع صوت حاجة اترزعت على الارض جامد بيبص لاقه حور واقعة على الارض قام بسرعة وشالها ونيمها على السرير وجاب برفيوم و حاول يفوقها وبعد دقيقتين فاقت حور

ياسين: حبيبتي مالك انتي كويسة تعالى البسي عشان نروح المستشفي بيكي

 

 

 

 

 

حور مسكت الفون: اي دا يا ياسين كمان متجوز عليا ولا وكمان عندك ولاد طلقني

ياسين: طلاق اي انتي اتجننتي ولا اي وبعدين ولاد مين ومتجوز مين هي الواقعة اثرت على دماغك

حور: مش دا فونك خد اهوو والرسالة اهييه

ياسين مسك الفون وشاف الرسالة

حور: مراتك دي ولا لا وكمان عندك ولاد

ياسين:……….

حور بدموع: طلقني يا ياسين

ياسين: انتي ط ووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!