روايات

رواية حور ومازن الفصل الخامس 5 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن الفصل الخامس 5 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن البارت الخامس

رواية حور ومازن الجزء الخامس

رواية حور ومازن
رواية حور ومازن

رواية حور ومازن الحلقة الخامسة

ساره بخبث…. يااااااه البيت وحشني اوي ونتااا كمان يميزو وحشتني اوي
حور بصتلها من فوق لحت بغيظ وقرف وقالت… وحش اماا يلهفك ويبلعك
مازن بحده… حور اطلعي فوق نتي وياقوت
حور بصتلو وقالت بعند…. لا م هطلع يمازن
مازن بزعيق… حور
حور اتنفضت من مكانهاا من صوتو وخافت ياقوت راحت عندها ومسكتها من دراعها وقاالت بهمس… حور تعالي نطلع احنا ملناش دعوه ب حوارتهم
حور بدموع… م هطلع يمازن
مازن لسه هيمشي عليها اسر وقف فوشو ومسكو وقال بهدوء… مازن اهدا م عايزين نبوظ الدنيا
مازن مسح على وشو بضيق وقال… ياقوت خدي حور واطلعو
ياقوت بهدوء.. حاضر يلا ي حور
حور بعند… لا قولت م هطلع وهيااا ايي اللي جابها اصلااا هياا ملهاش حاجه هنا ع تيجي
ساره بضحكه خبيثه… هو من ناحيه ليااا ف ليااا ولياا كتير اوي يحلوه متنسوش يحبيبي منك ليها انو ابوكو كاتبلي نص الفيلاا متقولهم يمازن
مازن ببرود… تمم تقعدي هناا بادبك واحترامك هتسوقي العبط هقل منك ومن اللي يتشددلك
حور بدموع… يعني اييي مستحيل تقعد معايااا فنفس البيت يمازن
مازن بحده… اطلعي فوق
حور لسه هترد
مازن بصلها وهياا خافت اوي سابتهم وطلعت على جناحها فوق
ياقوت راحت وراهاا ع تشوفها
اسر بعصبيه.. يعني ايي يمازن هياا هتقعد معانا ازاي نا م فاهم نتا ناسي
مازن ببرود… م عايز نقاش فالموضوع اللي قولتو هو اللي هيمشي
اسر سابو وخرج الجنينه
وبق رايح جاي وبيشد فشعرو من اللي بيحصل
..
حور كانت بتعيط وياقوت حضنهاا
ياقوت بحنيه… حبيبتي اهدي ع خاطري
حور بدموع… ده بيزعقلي قدامهاا عايز يشمتها فيااا
ياقوت بعدم راحه.. جايتها ديي م ليهاا خير خالص حساهاا بدبر لحاجه
حور مسحت دموعهاا وقالت بتاكيد… ونا متاكده انها جايه ع تاخد مازن مني
ياقوت بعدم تصديق.. تاخد مازن ازاي ديي كبيره عنوو يبنتي نتي بتقولي ايي
حور بشك… هيااا عينها منو وتصرفتها بتقول كد وهياا المرادي م جايه ع تقعد هنا زي مبتقول ثوثو دي جايه ع هدف معين مهيااا معاها الفلوس ايي اللي هتعوزو من هنا
ياقوت بحيره… طيب ونتي هتعملي ايي ديي باين عليهاا م سهله
حور ببرود…. هنشوف
الباب خبط وكان مازن
مازن بهدوء… ياقوت انزلي شوفي اسر تحت فالجنينه
ياقوت بقلق… في ايي مالو
مازن بهدوء… ملوش بس هو مضايق شويه انزلي شوفيه
ياقوت بقلق وخوف… حاضر هجيلك تاني ماشي
حور حضنتهااا واومت براسهااا
ياقوت خرجت ونزلت تحت
__________________________________؛
ياقوت خرجت لاقت اسر قاعد عالارض وساند عالشجره
ياقوت اتقدمت وراحت عندو
اسر بصلها بطرف عينو وقال ببرود…. سلمتي على اختك
ياقوت بهدوء… اه
اسر قام من عالارض وقال ببرود… يلا ع اوصلك
ياقوت قربت منو بقلق ومسكت ايدو وقالت بحنيه… مالك يحبيبي
اسر بص بعيد عنها وقال بتوهان… مخنوق
ياقوت مسكت وشو وعدلتو عليها وقالت بمرح… طيب واللي يفرفشك دلوقتي
اسر برفع حاجب… تفرفشيني ازاي
ياقوت بتفكير… تعالى نعمل تيكتوك او نلف بالعربيه شويه
اسر بخبث… تعالي نعمل تيكتوك عالترند اللي نزل جديد
ياقوت باستغراب… ترند ايدااا
اسر قرب منها وقال بهمس… هشيلك
ياقوت بخجل… طيب خليها يوم الفرح
اسر بصلها بتوهان وهيام وقال… عايز دلوقتي م قولتي هتفرفشيني وريني بق
ياقوت بحيره… طيب
اسر مسك ايدها وراح ورا الفيلا
ياقوت بخوف.. اسر نتا جايبني ليه هنا
اسر حاوطها فالحيطه وقال بهيام… مممم هنعمل الترند
ياقوت بكسوف… ط طيب ممكن تبعد شويه
اسر قرب اكتر وبق يلمس وشهاا بوشو
ياقوت بسرحان… اسر كفايااا ارجوك
اسر راح جنب شفايفهااا وقاال بحب… بس نا حابب كد
ياقوت بخجل شديد… ا ا اسر ارجوك ابعد مينفعش كد
احنا يدوبك مخطوبين وكد حرام
اسر شدها من وسطها وقال بتحكم… متنسيش انو مكتوب كتابنا م مخطوبين
ياقوت بصتلو وتاهت فعيونو وقالت بتوهان…. حاضر
اسر استغل سرحانها وخطف شفايفها فقبله عميقه اوي
وكان بيبوسها بكل حب وعشق…
بعد كام دقيقه اسر بعد بصعوبه…
ياقوت وهيا بتنهج… اسر عايزه امشي
اسر بسرحان… هنعمل الترند… الاول
ياقوت بهدوء… طيب
اسر شغل الفيد وظبط الزوايه والاضاءه والخلفيه
ياقوت بهدوء… اسر لازم نعمل كد
اسر راح عندها وشدها ووقفها قدام كاميره الفون وحضنها من ورا وقال بحب… ممم نفسي اعملو اوي
ياقوت بطاعه… حاضر يلااا
اسر شغل الفيد..
وياقوت فتحت دراعهاا ع يشلها بس اتصدمت لما باسها من شفايفهاا
ياقوت برقت بذهول وكانت ثابته
اسر بعد وقال بضيق… مالك
ياقوت بخوف… م م مفيش بس ممكن اروح
اسر برفع حاجب… م هروحك دلوقتي
ياقوت بضيق.. يعني ايي
اسر ببرود… اتعدلي ي ياقوت بدل معدلك
ياقوت بغيظ… هو نا عملت اييي
اسر بعصبيه…. ياقوت اخر مره هقولهالك وهحذرك اياكي ثم اياكي تردي عليااا او تبجحي مفهوم
ياقوت بدموع… عايزه اروح يا اسر ممكن
اسر شدها وركبها العربيه بضيق وساق ومشي

اسر ببرود… افردي بوزك ده
ياقوت مردتش عليه
اسر وقف العربيه وقال بعصبيه… م بكلمك
ياقوت بدموع وخوف… حاضر
اسر بصلهاا واضايق من نفسو لانو زعلها وعيطها
اسر بهدوء… ياقوت مالك ايي اللي حصل لكل ده
ياقوت مسحت دموعها وقالت بالامبالاه… مفيش بس نا عايزه اروح ايان لوحدو فالبيت
اسر ساق العربيه وسكت
_______________________________________
حور راحت قدام المرايااا وفكت دبابيس الخمار ومتجاهله مازن اللي بيبصلهاا ببرود
مازن راح قعد عالسرير وراها وقال ببرود… حور اخر مره اقولك حاجه وتقولي لا قدام حد
حور مردتش عليه وفكت الخمار
ورمتو باهمال وضيق
مازن راح عندها وشدها من دراعهاا اوي”وعدلهاا ليه
مازن ببرود… هو نااا م بكلم امك دلوقتي
حور بضيق… مازن لو سمحت متجبش سيره ماما
مازن شدها من شعرهاا’جامد”وقال ببرود… لا دنتي تعدلي حالك كد ع مسفلتش وشك بلارض دلوقتي واخليهاا ليله سودااا عليكي وعلى ميتينك
حور بدموع… مازن شعري كلع في ايدك حرام عليك
مازن بصلها بصرامه وقال… المره الجايه هجرجرك من شعرك قدامهم وم ههتم لانك عارفه قد ايي نا بكره اللي بيكسر كلمتي ويقولي لا على حاجه
حور بدموع… يعني نتا مسمعتش قالت ايي ديي بتقولك يميزو نا بقولهالك بتزعقلي وكمان زعقتلي قدامها يمازن شمتها فيها
مازن بتعب…. شيليها من دماغك يحوري هاا
حور بعند… لا لا يمازن ديي بتحبك يمازن دي م مراعيه فرق السن ده م مراعايه انو نتا متجوز اصلا
مازن شالها وراح قعد عالسرير وحضنها وكانت نايمه فخضنو
مازن بعشق… ونااا بحبك نتي يحوري بعشقك نتي هياا لو عملت ايي صدقيني م فدماغي بس نا جبتها هنا ع لازم تبقا تحت عيني
حور دخلو جو حضنو اكتر وقااالت بدموع… متسبنيش يمازن
مازن ضمها ليه وقال بحب… مستحيل اسيبك مستحيل
حور تقريباا نامت فحضنو
مازن شالها وراح نيمها وغطهاا وباس راسها وخرج قفل عليها من بره ونزل
وهو نازل عالسلم قابل ساره فوشو وكانت لابسه روب لحد ركبتها لونو نبيتي وماسكه ماس ف ايدها
ساره بهوس… وحشتني يمازن
مازن منغير ميبصلها… القرف ده تعمليه ف جناحك م هناا بدال مزعلك
ساره قربت منو وحطيت ايدها على صدرو وقالت بخبث… طب متيجي معايااا الجناح وزعلني براحتك
مازن زق ايدها وقال ببرود… مستنضفش اصلاا
وسابها ونزل ركب عربيتو ومشي
ساره قعدت على درج السلم وقالت بضحك…. شويه وقت بس محتاجه شويه وقت يمازن
___________________________________
اسر وصل ياقوت البيت وركن عربيتو
اسر بهدوء… انزبي وابقي كلميني واتس
ياقوت منغير متبصلو… تمم
ولسه هتنزل اسر شدها وباسها من خدها وقال بحنيه… متزعليش مني اسف
ياقوت بصتلو وقالت بهدوء… محصلش حاجه
اسر مش صوابعو على وشهااا بحنيه وقال…. طيب انزلي وابقي طمنيني عليكي
ياقوت بابتسامة… حاضر
اسر بحب… خلي بالك من نفسك
ياقوت نزلت مالعربيه وقالت بحب… حاضر
وسابتو ودخلت
اسر شغل عربيتو وراح عند السوبر ماركت واشترا كل حاجه بتحبها ياقوت
_______________
ياقوت دخلت اوضتها غيرت ولبست اسدال وسابت الطرحه على ضهرها وشعرهاا سايب وطويل لحد ضهرها وناعم واسود
طلعت الصاله طفت التلفزيون
ودخلت اوضت ايان لاقتو قاعد عالفون
ياقوت بصياح… يبني حرام عليك امتحاناتك عالابواب ونتا قاعد بتلعب
ايان بملل… شويه ي ياقوت وهقوم اذاكر والله
ياقوت راحت عندو وسحبت منو الفون وقالت بعند… لا قوم دلوقتي ذاكر لحد م اجهز الاكل
ايان قربمنها ع ياخد الفون بس هياا جريت بره فالصاله وطلعت عالكنبه
ايان بزهق… ياقوت هاتي وبطلي رخامه
ياقوت طلعت لسانها وقالت بغيظ… لا مفيش فون لحد اما تذاكر.
ايان راح عندها وشالها على كتفو وقال بضحك… هاتي الفون بدال موقعك
ياقوت بزعيق وضحك… طب نزلني
ايان كان هيوقها بس رفعها تاني وياقوت صرخت
ياقوت فضلت تضرب على ضهرو وقالت بغيظ… يجبان نزلني وهوريك
ايان طوحها وقال بعند… طب والله لعلقك وم هنزلك
ياقوت بغيظ وصراخ… اه يا ايان الكلب عارف لو طولتك هعمل فيك ايي هموتك
ايان فضل يغيظ فيها ويطوحهااا ويوقع فيهاا ويرفعهااا تاني
الباب خبط ايان رفع راسو ل ياقوت وضيق عينو وقال بغموض… بتت نتي مستنيه حد
ياقوت باستغراب وهياا لسه متشعلقه فيه… لا
ايان راح عند الباب ولسه هيفتح ياقوت مسكت فيه وقالت بغيظ… ولا نتا هتفتح ونتا شايلني نزلني يلااا
ايان طنشهااا وراح فتح
ياقوت بخوف… اسر ايان نزلني يا ايان
ايان وهو بيرقص حواجبو… ثوثو م هنزلك
اسر ببرود… نزلها يلا
ايان بخبث… تدفع كام وانزلها
ياقوت فتحت بوقها بصدمه وقالت… يبن الجزمه تاخد فلوس ف اختك
ايان بضيق… اخلص يعم كتفي اتقلع وهياا بعيد عنك تقيله
ياقوت بصراخ… والله يا ايان لوريك
اسر لسه هيلمس ياقوت ايان بعد وجري بيهاا لجواا
ايان وهو بيرقص وسطوو… ادفع يخوياااا واستلم
اسر طلع فلوس من جيبو وقال بقرف… خود يكش يتطمر فيك
ايان وقع ياقوت وجري خد منو الفلوس…
اسر جري عليهاا وقومها
ولسه هيروح يمسك ايان
جري وطلع لسانو وقال بضحك…. وضحكت عليكو خدت منك فلوس وخدت فوني سمو عليكم
وسابهم ومشي
ياقوت بضحك… الولاا بق صايع اوي
اسر مكنش مركز معاهاا قد م مركز ف شعرها وحلاوتو
ياقوت لاحظت نظراتو ووقفت بصدمه جريت جوا وقفلت الباب
وووو.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ومازن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى