روايات

رواية حور ومازن الفصل السادس 6 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن الفصل السادس 6 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن البارت السادس

رواية حور ومازن الجزء السادس

رواية حور ومازن
رواية حور ومازن

رواية حور ومازن الحلقة السادسة

اسر قعد عالكنبه واستناهاا تطلع وبيبص ناحيه الباب لاقاها خارجه وبتظبط الطرحه
راحت عندو ووقفت قدامو بخجل….
اسر بهدوء متقعدي…..
ياقوت قعدت جمبو وكان بينهم وبين بعض مسافهه
اسر بحنيه…. ناا حددت معاد الفرح
ياقوت بصتلو بعيون لامعه وقالت بحب….. طيب م تشوف اخوك واخوياااا
اسر قرب منها ومسك وشها ورفعوو
وقاالل بحب…. نا م مضطر اخد رايي حد يحبيبي قولتي ايي
ياقوت بهدوء…. طيب والمدرسه
اسر بنفخ…. نا قولت ايي
ياقوت برجاء… ع خاطري ي اسر
اسر بضيق…. لا
ياقوت بدموع…. اسر نتاا اناني اناني اوي
اسر بصلهاا وقال ببرود…. اه اناني لما احافظ عليكي ابقا اناني بعد مشوفتك ماشيه مع بنات شمال*وودوكي كافيه مشبوه وكنتي هتتمسي ف قضيه دعاره لازم اكون اناني لازم
ياقوت بعصبيه…. نتا ليه م راضي تنسى ليه
اسر مسك ايدها وشدها ليه وقال ببرود… م هنسى منظرك لسه فبالي وهماا ماسكين لو كنتي نسيتي ناا منستش لو حصل ايي وكلمه زياده دبلتك يبنت الناس عندك
ياقوت بدموع…. اسر للدرجادي
اسر قام وقف وعطاهاا ضهرو وقال بوجع… اه ناا راجل واللي عملتيه جرحني وجرح رجولتي
ياقوت بصداع ودموع… طب خلاص ع خاطري
عايز تسبني ي اسر
اسر اتعدل وبصلها وقال بعشق…. مقدرش ي ياقوت مقدرش
وكمل وهو بيقول بتحذير… لاكن لو صدرت منك حاجه زي كد تاني انسيني نتي بق نتي عارفه انو مفيش اهم من كرامتي ورجولتي صح
ياقوت بهدوء…. تمم ي اسر
اسر قرب منها ومسك وشها بايدو وقال بحنيه…. الثانويه ديي وحشه اوي ي ياقوت فيها بنات توديكي اللومان وبنات م كويسه ونتي طيبه اوي وايي حدد يقدر يضحك عليكي
ياقوت بتفهم…. طيب خلاص
اسر بتنهيده…. كملي تعليمك يستي ولو عايزه تدخلي جامعه موافق.
ياقوت بفرحه…. بجد ي اسر
اسر بحب… جد الجد يعيون اسر
ياقوت قربت منو وحضنتو واتعلقت فرقبتو وقالت بحب… بحبك اوي ي اسر بموت فيك……
اسر بعد عنها وقال بضحك… طب ابعدي ع احنا لوحدنا والشيطان تالتنا ودي مصيبه
ياقوت ضحكت بكسوف….
اسر بهدوء… همشي نا دلوقتي ع الوقت اتاخر
ياقوت بهدوء… ماشي يحبيبي خلي بالك من نفسك
اسر راح عند الباب وياقوت كنت واقفه عند الباب ع تقفل وراه وقبل ميمشي شدها وباسها من خدهاا ومشي
ياقوت حطيت ايدها على خدها وقالت بحب…. ربنا يخليك ليااا يحبيبي وميحرمنيش منك ابداا
ودخلت وقفلت الباب
____________________________________________
حور صحيت مالنوم بصت حواليهاا ملقتش مازن قامت جابت الفون ورنت عليه
حور بضيق…. مازن مشيت ليه
مازن وهو بيسوق…. اسف يحبيبي كان في مشوار مهم واضطريت امشي
حور بزهق…. طب هتيجي امته
مازن بهدوء…. جاي دلوقتي فالسكه
حور بمللل شديد… طيب يلااا بسرعه ونبي ع زهقانه اوي
مازن بحب… حاضر يحبيبي
حور بضيق… مازن هاتلي حاجه حلوه
مازن بضحك…. حاضر يقلب مازن اقفلي دلوقتي
حور قفلت وقامت خدتت شاور دافي وطلعت لبست بيجامه بنص لونهاا ابيض ف بينك
قعدت قدام المرايههه وبقت تسرح شعرهااا
وشغلت اغاني على فونهااا
خلصت وقامت تروق الاوضه وبقت تتمايل وتترقص عالاغنيه وهياا بتلم الهدوم
حور بحب…. خدت مني روحي عمري وسايبني بقلب عليه يليي حبك نتا مجنني معذبني نوريني الويلل لا لا لا لا لا
_________________________________________
ساره كانت قاعده في اوضتهاا بتشرب
والشغاله قاعده تحت رجلهاا بتدعكهالهااا فميه سخنه
الشغاله بخبث…. بس يستي البيه بيحبها اوي
ساره بعصبيه… مخلاص يزفته نتي عرفت انو هوو بيحبهاا خلصنااا
الشغاله سكتت بخوف
ساره بتفكير وخبث…. بقلك ايي يبت يسماح
سماح بهمس….. قولي يستي تحت امرك
ساره جابت علبه ادويه من تحت المخده اللي جمبيهاا ومسكتهاا ووقالت بخبث… بصي يبت كل يوم تحطي حبايه من الدوااا دهه ل حور فالاكل فالعصير ف ايي حاجه عمتاا بتحبهاا حور وشى اساسي فيومهااا
ايي هو
سماح بتذكير…. الهانم بتحب عصير القصب اوي م بيعدي يوم الا وتشرب منو
ساره بخبث اكبر… طيب كل يوم تحطي حبايه فالعصير بتاعهاا وتتاكدي انهاا شربتو كلو
سماح خدت منها العلبه وخبتها فصدرهااا وقال باستفسار…… بس الدواا ده بتاع ايي يستي
ساره بزعيق… ونتي مالك نتي نتي تعملي اللي اقولك عليه وبس
سماح بخوف… حاضر حاضر
ساره حاشت رجليهاا من ايدهاا وقامت
ساره بمكر… هو هيجي امته
سماح….. هو تقريباا معادو دهه
ساره. طلعت فلوس من الدرج ورمتها ل سماح
وسماح شديت الغلوس وبقت تعدهاا بطمع
ساره بقرف… الفلوس ديي ع متفتحيش بوقك بكلمه
وعارفه لو اللي حصل ده حد عرف بيه عارفه هعمل فيكي ايي طبعاا ناا م هقولك هعمل ايي نتي عارفه
سماح بخوف شديد… ولا ايي حد يستي ولا سمعت ولا شوفت
ساره بخبث… جدعه روحي دلوقتي
سماح مشت
وساره راحت قدام المراياااا وحطت رج ورسمت كحل وطلعت وقفت عالسلم
____________________
حور لبست اسدال وطلعت تستنااا مازن بره
…………..
مازن كان وصل وركن عربيتو فالجراش ودخل الفيلااا
بص فوقيه لاقه ساره واقفه باغراء
طلع عالسلم من الناحيه التانيه لاقه حور واقفه بتلعب فالفون
مازن بهدوء….. بتعملي ايي عندك
حور بخضه….. خضتني م تعمل ايي حركه
مازن بحب… بتعملي اييي
حور راحت عندو وميلت عليه وقالت بحب… بعمل تيكتوك
مازن بصلهاا وقال بعشق…… مممم طب عايز اعمل معاكي
حور برقه وهيااابتلعب فدقنو…. تحب نعمل على اييي
مازن سند جبينو على جبينها وقال بهيام….. عندي لعنيكي كلام
حور بحب…. ماشي بس نتاا اللي هتغنيهالي
مازن حاوطها بدراعو وقال بعشق….. اه يعمري يلااا
حور شغلت الاغنيه ومازن هو اللي كان بيعمل فالاول بعد كد دخل حور الفيد وحضنهاا وبق يغني وهو باصص لعيونهااا بعشق وبينغني من قلبو
ساره كانت واقفه وراهم وبقت تضغط عالكاس بغضب شديد رمت الكاس اتكسر وراحت عندهم
ساره بقرف….. الحجات ديي م عالسلم
حور وقفت الفيد وقفلت الفون واتعلت عليهاا وقالت بردح….. هههههه لا اصحي كد يعين امك وفوقي نتي هناا ملكيش حاجه ونصيبك نتي قاعده في الناحيه التانيه يبقااا تخليكي فحالك يصورم يصفرااااا
مازن بصلهاا وبق يضحك عليهاا وعلى طريقتهااا
ساره فتحت العبايه بتاعتهاااا وعملت حركه بيئه اوي وقالت…… ناااا من امبابه يروحمك عارفه يعني ايي امبابه
حور باستفزاز…. اه عارفه نتي هتقوليلي كلهااا ناس وسخه والعينه قدامي اهييي يعععع نا م هقدر اقولك احسن ناس لا دنتوووو اعفن ناس
ساره بحقد وغللل….. مبقاش غيرك يتكلم
حور اتعصبت منهاا وقربت عليهااا وشدت شعرهااا
ومازن جري عليهاا بسرعه ومسكهاا وحاشهاا عنهاا بالعافيهه
ساره بعصبيه….. وحيات امك ايدك ديي لاقطعهالك
مازن كان شايل حور وهيااا بتفلفس من ايدوو ع تفلت منو وتجيبهااا الارض
مازن بحده…. حور كفايهه كد ادخلي جوه
حور بغيظ وعصبيه… لا م هدخل هدر عليهاا المعفنه دييي هرد عليهاا يمازن
مازن حاول يكتم ضحكو على طفولتهاا وعنادهاااا وطريقتهاااا
حور بعدت عن مازن وجريت على ساره وساره جريت بعيد عنهاا بخوف منهااا
حور بزعيق…. تعالي هنااا يعره الحريم دلوقتي كشيتي اتفو عليكي مره ناقصه
مازن راح مسكهاا ودخلها الاوضه وهياا بتقاومو
دخلها وحطها عالسرير وقفل الباب
حور قامت وقالت بعصبيه….. م هسيبها يمازن وربنا مهسيبهااا هضربهااا
مازن بضحك…. يبت اتهدي دنتي شعرهااا ف ايدك اهدي بق
حور بغيظ…. لا م هسيبهاا خطافه الرجاله ديي
مازن قرب منهاا وقال بمشاكسههه….دنتي طلعتي جامده وكيادههه اوي يحوري
حور بثقه….. طول عمري يحبيبي استناا عليااا بس وشوف ناا هعملك فيهاأ اييي
مازن بجديه….. حور م عايز مشاكل نا مبحبش لت وعجن النسوان دهه
حور بدموع….. يتمشيهااا يتمشيني
مازن مسك وشهاا بايدو وقال بحنيه…. نتي هناا ست البيت كلو والهانم بتاعتو
حور برفض…. لا يمازن نا عايزه امشي
مازن بهدوء… طيب نشوف الحوار دهه بعدين
حور برفض ودموع… لا يمازن عايزه امشي من هنااا
مازن بحده…. حور قولت بعدين
وسابهااا ودخل الحمام
حور قلعت الاسدال بعصبيه ورمتو بعيد وقعدت وكانت لابسه….. قميص اسود بارز مفاتن جسمهااا ومفتوح من ضهرها وبحملات
قعدت عالسرير
وبعد دقايق مازن خرج مالحمام
وكان لابس بنطلون بيتي وتشرت خفيف بكم اسود….
راح عند المراياااا وكان بيظبط شعرو
حور بصت عليه وقالت…. ايي الروقانن ده بق
مازن بهدوء…. وفيهاا ايي لما اكون رايق يست حور
حور قامت وراحت عندو ووقفت جمبو وقالت بهدوء…. يعني غير العاده اول مره اشوفك كد
مازن قرب منها وحاوط وسطها وقال بوقاحه…. اوووف جامده اوي جسمك جامد يحوري
حور بتلاعب…. جسمي بس
مازن بحب…. ثوثو جسمك وشعرك وعيونك و وشفايفك اللي بدمنهم دول مل حاجه يحوري
حور مشت صوابعها على وشو وقالت بمحن…..يعني ناا احلاااا ولا العقربه اللي اسمهااا ساره
مازن ضحك بصوت عالي اوي وقال…. ثوثوو اوعي تقارني نفسك بالقرف اللي تسمهاا ساره ديي نتي اجمل منها بكتير وتكه يحوري
حور برقههه… ديي عيونك يجوزي…..
مازن سمع كلمتهاا ديي ودتو فعالم تاني ميل على شفايفهاا وباسهاا بعشق وعمق
وبعد ونزل على رقبتهااا ودفن راسو فيهاا وبق يتعمق اكتررر
شالهاا وحطها عالسرير وبق يزيح القميص من عليهااا
ووو
____________________________________
في صباح يوم جديد
حور صحت مالنوم وبصت على مازن لاقيتو نايم
حور بحب…. يحبيبي حبيبي
مازن مكنش بيرد
ولسه هتصحي فيه تاني
الباب خبط جامد وكان هيتكسر من كتر الخبط….
ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ومازن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى