روايات

رواية حورية في قلب الليل الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان

رواية حورية في قلب الليل الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان

رواية حورية في قلب الليل البارت الثالث عشر

رواية حورية في قلب الليل الجزء الثالث عشر

رواية حورية في قلب الليل
رواية حورية في قلب الليل

رواية حورية في قلب الليل الحلقة الثالثة عشر

كان ليل ياكل السلالم بغضب بعد ان ثار ونهشت الغيره قلبه عندما وجدها تدلي شعرها وقد لمحها الرجال ليصعد الي السطح ليدخل ليجدها تدور حول نفسها بسعاده لينظر الي اخته ليشير اليها لترتعب من منظره لتنزل مسرعه ليقف يتاملها وبدا الاقتراب منها لتتوقف عن الدوران لتنظر اليه لتجده غاضبا ومنظره لا يبشر بالخير.
لترتعب وتهتف…. ايه فيه ايه.. لتتراجع وهو يتقدم والشرارات تتصاعد من عينيه.
لتهتف… ايه في ايه انت عامل كده ليه.
ليهتف بغضب…. دانا هطلع روحك في يدي دانت يومك زفت علي دماغك.
ليهجم عليها لتصرخ برعب ليشدها من شعرها لتهتف برعب… ايه ماعملتش حاجه ماعملتش حاجه.
ليهتف بحرقه… وشعرك اللي مدلدلهولي من عالسور ده والخلج تحت بتتفرج وانت واجفه تضحكي وصوتك بيرن. اجتلك ادبحك والا اعمل فيكي ايه متجوز واحده معاقه متخلفه.
لتصرخ… طب ايه يعني فيها ايه هو حرام أتصور.
ليصرخ ويشدد علي شعرها لتصرخ.

 

ليقول….. انت يا بت انت عجلك ده مفيش ماعندكيش عجل. شعرك ده اجصهولك اللي فرحانه بيه ومبيناه للخلج تحرجيني تحت والرجاله واجفه هتموت عليكي وعنيهم باصه عليكي.
لتدفعه وتهتف بغلب… انت حد مش طبيعي رجاله ايه انا مشفتش رجاله.
ليهتف بغضب… بقي انا حد مش طبيعي طب انا هوريكي اللي مش طبيعي ده اني ماشدلك شعرك ده وخلاكي جرعه عشان تتكلمي.
لترتعب وتضع يدها علي شعرها وتظن انه سيقصه لتندفع تجري برعب وهو يجري خلفها ولم تلاحظ تلك الفتحه الصغيره المتهالكه في السور لتندفع َتخبط فيها لينهال السور بها لتقع لتجد اعمده الحديد واسياخ مدببه تمسك فيهم. ليرتعب ليل وهيا تصرخ.
ليهتف برعب… امسكي كويس اهدي وامسكي كويس.
كانت تصرخ ومتعلقه في الاسياخ والاسياخ تميل بها.
ليقول…. اهدي اهدي وامسكي زين.
لتصرخ…. ليل هموت انا خايفه والنبي الحقني.

 

ليصرخ…. ماهيحصلكيش حاجه برجبتي اني اهه جارك اهدي ليخلع جلبابه ويحدفها لها ويهتف امسكي في الجلبيه كويس وانا هشدك. لتصرخ… لا لا انا خايفه والنبي انا خايفه.
ليصرخ…. بجولك امسكي في الزفت وانا هشدك كان قلبه سيقف واحس ان روحه ستزهق لتنساب احد الاسياخ.
لتصرخ هيا ليهتف… حوريه اهدي وبصيلي بصيلي بجولك اني اهه وهمسكك َهتبقي كويسه ماشي ماتبصيش تحت. َامسكي الجلابيه ليرمي لها طرف الجلابيه لتمسكها ليهتف لفيها كويس امسكيها كلها وظل يلف في الجلبيه حتي اصبحت كحزمه مستديره لتمسك بها وتتشبث ليهتف نسيب الاسياخ بقه ماشي.
لتصرخ…. انا خايفه..
ليقول…. انا معاكي اهه اهدي يلا شيلي يدك وامسكي الجلاليه بايدك الاتنين.
لتتشجع وتمسك الجلابيه لتتندفع َترتطم بالحائط ليرفع الجلابيه بهدوء ويمسك يدها ليهتف….. مسكتك اهه اهدي ليرفعها برويه ليصعد بها لتصل اليه.
ليشدها بقوه لتندفع عليه لياخذها في احضانه بلهفه كانها روحه وهيا ترتعش بخوف وهو نائم وهيا في احضانه لا يفلتها لتحس انها ستختنق من اعتصاره لها. وَقلبه تحس به سيخرج من صدره.
لتحاول ان تبتعد ليهتف بعنف… اكتمي َماتتحركيش الا اما اهدي لتستكين بخوف وهو محتضنا اياها فكان رعبه من ان يفقدها كلي امامه لينصدم من هول ما بداخله ليدرك انها بداخله. كان بداخله غضب وارتباك ورفض وشئ من الراحه بداخله لادراكه

 

كل تلك المشاعر كان لا يعلم ما به ولكن قلبه سيخرج من مكانه ولا يعرف كيف يسكن ذلك القلب الذي يضخ بعنف وعنوان.
وما كان منه الا ان اراحها بهدوء وانقض عليها يقبلها بجنون لتنصعق من فعلته ليظل فتره يقبلها وهيا تحس بجنون من تهوره فهوه ينهال وينهال وضاع مع شفتيها من شده رعبه وخوفه علي فقدانها لتحس انها ستهلك بين يديه وقلبها سينفجر ليكف اخيرا ويضمها اليه لتشد نفسها ليشدها مره اخري ليهتف بحشرجه… قلت ماتتحركيش احسنلك لتستكين خوفا ليظل يمسد علي جسدها ليقوم بهدوء ويشدها من عالارض وهيا لا تنظر اليه من خجلها.
ليبتسم َو يتنهد.. انت هتجلطيني والله هتجلطيني. كتير عليا مفيش دجيجه معاكي الا حرج هموت اكده.. يا رب.
ليشدها وينزل بها حجرته ويدخل بها ويدفعها ويهتف…. اسمعي بقه واسمعيني كويس شعرك ده يتغطي وماحدش يوعاله وتنفذي لاما هطلع روحك ألاجي راجل والا ست شافو شعرك هفلج دماغك نصين.
لتنظر اليه ببلاهه ولا تعرف لماذا هو غاضب ولماذا يغضب عليها دائما لتتذكر اختها وكلامها ان تكون قويه وان تقف له لتتشجع وتشدد علي يديها لتهتف بقوه ولكنها لم تنظر الي عينيه لتهتف دفعه واحده….. بص بقه انت كل شويه تزعق ماعرفش بتزعق ليه وانا مش هسكتلك بعد كده والله ما هسكتلك انا مش هبله عشان كل شويه تزعلي. هو مفيش غيري الله ماتسيبني في حالي. والله لو زعقت تاني هزعلك وهزعقلك و… و… ظلت تفكر لتقول وهجيب لؤلؤ تطين عيشتك كانت تفرك في يدها وصدرها يهبط ويعلو من توترها.
ليبتسم فجاه فهيا تفعل شيئا لم تفعله من قبل وتبدو كطفله صغير تتذمر ليضحك فجأه علي ما قالت وانفجر ضاحكا..
لتقطب جبينها وتهتف…. انت بتضحك علي ايه والله هزعلك بقلك ومش هسكتلك انت فاكرني ايه هبله..
ليقترب بهدوء وعلي شفتيه ابتسامه تسليه ليقول…. لا انا مش فاكرك انا متأكد انك هبله.. ليقترب لترفع عيونها اليه لترتبك. وَتبتعد.
لتهتف بتلبك… ايه بتقرب ليه عايز ايه انت. ماعتش هسكت خلاص بقه..
ليقترب باستمتاع حتي ركنها علي الحائط ليضع يده حولها لتخفض راسها كطفله صغيره لتتسع ابتسامته ليهمس.. طب والنبي عيدي الفقره دي اكده تاني هتعرفي تعيديها والا هتتلبخي في شبر ميه..
لتبلع ريقها ليضحك… طب بصيلي طيب ياللي ماهتسكتليش حابب اشوف واملي عيني ماهتسكتليش ازاي..

 

ليرفع يده ويرفع وجهها…. يلا شطور اكده جولي من الاول وانت صدرك هيطلع من مكانه اكده والنبي عايز اسمع هتعملي ايه
لترتعش من قربه ليهمس… يلا يا كتكوت جول مستني اهه والله..
لتغتاظ منه وتهتف بغضب… انا مش كتكوت.
ليضحك عاليا.. والله لو فيه حاجه ارج واصغر منه كت جولت بس نعديها يلا جولي.
لتهمس بخجل… اقول ايه..
ليقول ويداعب وجهها…. الشويتين اللي خدتي شوال حبوب شجاعه عليهم..
لتنهج بشده وتتشجع لتهتف ولكنها لم تنظر اليه لتقول… مش هسكتلك
ليضكك ويلمس عرقها النابض في رقبتها.
ليقول…. ازاي طيب ماتعرفيني ودا هينط من مكانه.. ايه جلبت جط صغنن.
لتهمس… مش هسكتلك وهبهدلك والله.
ليبتسم ويحس انه سينقض عليها يأكلها.
ليهتف مبتسما…. مانت مبهدلاني عالاخر من يوم ماشفتك والله مافيه بهدله عن اكده ليلمس شفتيها.
لتشيح بوجهها ليقترب من رقبتها لتحس انها ستنهار ليقول…. طب بعد ماتبهدليني زي مانت شايفه اكده هتعمل ايه يا جط انت..

 

لتنهار وتنساب من لمساته ليهمس…. لا ويمين الله لتجولي دانا علي اخري ونفسي اجيب اخرك في الهبل..
لتغضب وتقطب جبينها.
لتدفعه وتهتف… انا مش هبله وتحترم نفسك بقه وتحترمني عشان عيب. عشان والله هزعلكك بجد انت فاكر اني عبيطه وطيبه لا فوق بقه انا بقيت جامده واقدر اقفلك واقف لكل الرجاله اللي في الدنيا انا بطلت خلاص ابقي ضعيفه ومن هنا ورايح تعملي حساب بقلك اهوه والله والله.. هوريك.
هنا لم يستطع ان يصمد ليندفع اليها ويشدها يحتضنها وينفحر ضاحكا وهيا تتذمر وتضربه ليحملها ويدور بها لتتعلق به كان يضحك وتلبسته حاله من المرح لينزل بها علي الفراش ويشدها اليه.
ليهتف ضاحكة..يا جلبه يا جلبه.. . طب مالك جلبتي وحش اكده والله انت عسليه. حاسس اني في موجه كوميدي دانت هبدتي هبد يكفيكي سنه. اكن الكتكوت هيجف لكل الرجاله اللي في الدنيا. طب مانا اهه ماتجف يا جط. وبطلت يا جامد انت وبجيت جامد وهتوريني انا حاسس اني بجيت واحد تاني من عمايلك. بس من جه جامده فانت جامده جمدان يهز.
لتهتف… ايوه كده اعرف اني جامده وهتعبك.
ليضحك وينزل براسه علي وجهها.
لتصرخ… انت بتضحك علي ايه انت عبيط..

 

ليهتف… انا برضك اللي عبيط يا لهوي. بطني وجعتني من كتر الضحك. انت يا بنتي جايه بهبلك ده منين الجمله دي لو اتجالت لحد مش هيعتج امك. اكنك جامده وهتتعبيني يا جط انت.. بس عايز اعرفك انك هتتعبيني و هدور واخلص عليكي تعب الدنيا.
ليتلمس شفتيها… دول تعبوني والله اخر تعب ليتلمس شعرها… وده لوحده جاب جلبي انا ليل اللي ماليش في الحجات دي رايد دلوك ابقي وابقي.
لتهمس….. حاجات ايه ابعد بقه عيب انت ايه ده.
ليرفع يده ويهتف…. عيب ايه بس بس اوعدك هيجي العيب كله طول مانت اكده.
لتتململ تحته وتهتف…. بقلك بطل واوعي بقه عايزه اتنيل انام.
ليهتف… طب ماننام يا جمر يا ابوشعر جمرين..
لتقطب جبينها… انت انجننت انام فين ابعد..
ليستلقي علي ظهره ويشدها الي احضانها. ليهتف… لاه انت هتنامي اهنه َمفيش غير اهنه. لتخبطه…. ابعد بقه.
ليخبطها علي راسها… ننام بقه مؤدبين عشان انا بجالي ايام بنطحن في بعض فاهمه يا بت الناس.
لتكبت نفسها خوفا و َتتمتم… عبوشكلك ايه ده.
ليقرصها من وسطها لتصرخ… ها هتسكتي والا ايه.
لتخبطه… هتنيل هتنيل بطل بقه ايه ده.لتظل ساهمه تتنهد وتفكر في حالها وهو يحس بتنهيداتها ليحرك يده علي جسدها لترتخي لتهمس ليل..
ليهتف.. اممم
لتهمس… علي فكره صابحه زمانها زعلانه منك.
ليستغفر ربه.. ومالك بزفته دلوك ماكنا رايجين.
لترفع وجهها ليسقط شعرها علي صدره ليرجف قلبه من قربها.
لتهمس… انت ازاي قاسي كده عارف انت لو حبيبي وعملت كده مش هكلمك طول عمري ولا هحبك خالص.
ليسهم في وجهها.. لو كت حبيبك… ليغمض عينه ليهتف تعرفي تسكتي مالك بيها انت.
لتنظر اليه…. يا ليل دي حبيبتك انت ازاي كده زمانها بتعيط جامد دلوقتي والله انا لو منها اعيط كتير عليك لو حبيبي هنقهر.
ليشدها اليه ليهتف… يعني لو انا حبيبك هتزعلي عليا كيف ده.

 

لتتنهد…. اه طبعا ازعل انا لما هحب هعوز حبيبي ليا لوحدي اديله قلبي وروحي وكلي ماهتحملش يبعد. انا اساسا هغرقه حب. انا عمري ماحبيت ولا اتحبيت عشان كده بحس باللي بيحب.
ليتنهد.. هتديله روحك.
لتهمس.. اه والله وكل حاجه. هفرحه بيا واكون ليه زي مايحب.
ليحس بقلبه يصرخ من داخله… ليضغط علي وسطها من شده تحمله.
لترفع وجهها…. طب طب قوم ماتنامش هنا والنبي عشان ماتزعلهاش تهون عليك انت وحش قوي اللي يحب يراعي حبيبه.
ليهتف.. هو اني هكمل مرار لحد ميته.. اديكي بتجولي اللي يحب اني مابتهببش.
لتخبطه.. انت بتكدب ليه خايف مني انا ماهعملكش حاجه.
ليهتف.. ليل الرفاعي مابيخافش انت مخبوله.
لتقفز غاضبه وتهتف… ولما هو كده مزعل حبيبتك ليه. انت بتزعلها ليه ايه ده. انتو الرجاله كده الست اللي تحبكو تقسو عليها. انت بقولك حرام عليك هتروح النار عشان بتعذبها. لتدفعه وتبتعد وتهتف… وابعد بقه احترمها والله اخرج افضحك عندها ايه ده رجاله وحشين كلكو.
ليظل ينظر في السقف.. هما العتامنه كانو عارفين اه عارفين انها هتخلص عليا بعبطها اروح فين بتدافع عن مين دي هيا مخبوله.
ليتنهد ويهتف… حوريه ارجعي مكانك انا جبت أخرى.
لتقطب جبينها… ارجع مكاني فين عيب كده دا مكان صابحه.

 

ليهب ويمد يده ليشدها لتقع عليه ليهتف عارفه لو نطجتي والله ماهيحصل طيب.
لتهتف.. طب وصابحه حبيبتك.
ليصرخ.. جولت مش طين ولا زفت اعمل ايه عشان تصدجي اني مابتهببش ولا جواتي حد.
لتنظر اليه وتخاف… طب غضبان ليه
ليصرخ… عشان تصدجي اني ماجوايش هباب لحد.
لتتنهد ليشدها لتنام ليهتف… اهمدي بقه وبطلي حرج عشان انا هجوم افطسك في يدي.
لتنكنش خوفا ليحس بها ليهتف.. دا مرار ليهتف بتنكمشي ليه انت دلوك.
لتهمس بخوف.. انت عبيط مش قولت هتفطسني.
ليهتف بغلب.. اه ماهو انت ماينفعش معامي تلميحات دماغك مسافره.
لتهتف.. مسافره فين انت بتقول ايه مانا قاعده وبعدين لو فطستني هموت وهتخش السجن.
ليستدير ومسرعا وينحني فوقها ليهتف تصدجي اني بتربي صوح والعتامنه بياخدوا حجهم تالت ومتلت. اني اتكلبشت كلبشه مايعلم بيها الا ربنا
لتبهت من نظراته لتهمس… ابعد عيب
ليهتف.. مش كتي بتسالي هفطسك ازاي اجولك طيب الا انا خلاص ماعتش جادر يمين بالله لينهال عليها ويتوه معها وكلما تململت زاد من ضغطه عليها لتستكين وترتعش من رغباته.
ليهدا ويشدها ويهمس…. نامي نامي احسنلك والله ماهيحصل طيب .

 

لتظل تفرك لا تعرف ان تنام ليهتف.. بطلي فرك ارحمي جتت امي.
لتتنهد وتهتف.. مانا مش بعرف انا إلا اما اكل شوكليت.
ليتنهد بغلب.. عيله اياك كيف الصغار.
لتخبطه وتهتف.. اوعي بطل تقولي كده ومش عايزه منك حاجه انت. كت طلبت منك ايه ده وحش موت.
ليبتسم فهيا كالطفله الصغيره ليقوم ويخرج مرغما.
لتجلس هيا… ايه هو سابني وراح لصابحه صح. لتتنهد بغلب.. طب مايروح مالي بيه انا زعلانه ليه. لتنكمش علي نفسها لتحس نفسها بلا احد لتركن وتسهم وتبدأ في الغناء كان صوتها ياخذ العقل.
ليعود هو ليجدها منكمشه علي روحها وتغني سارحه مع روحها.
ليتنهد… لا كتير البت هتموتني اكده هيا عامله ليه اكده. ليقترب ويلمس خدها لتنتفض ليهمس ماتخافيش بتتنفضي ليه.
لتتنهد مفيش. لتحني راسها ليمد يده ويشدها اليه.
لتهمس…. ابعد عيب انت كت عند صابحه.
ليتنهد ويقترب منها ليهمس.. ومالك زعلانه اكده اني كت عندها.
لتهمس.. لا هزعل ليه يعني.. كانت قاطبه.
ليرفع وجهها… ليه مش جوزك ماتزعليش عليا اياك.
لتنظر اليه ليرجف قلبها من نظراته ليقترب من وجهها ليهمس بس اني ماكتش عندها ولا هكون.
لتخجل وتهمس… امال كت فين.

 

ليقول… يعني الجمر يطلب حاجه ولا اجيبها. لتقطب جبينها. ليقبل خدها ويهتف ايه نسيتي. لتخجل اكثر فهو ملتصقا بها. ليخرج من جيبه قالب شيكولاته كبير لتشهق وتختطفه بفرحه.. ده عشاني يا ليل.
ليهتف بانفعال من قربها ليهمس لروحه… عشانك ياللي خدتي عجله.. ليتنهد.. ايوه ليكي.
لتهمس.. كله كله.
ليهتف.. يا غلبي.. ايوه كله.
لتندفع وتحتضنه… انت حلو وطيب قوي وانا حبيتك خالص.
ليشدد عليها ولم ينطق ليظل ياخذها في احضانه ويشدد عليها حتي قالت.. ليل انت بتخنقني.
ليتنهد ويفك يديه لياخذها ويذهب بها للفراش ويخلع جلبابه يشدها وينام بغلب لتبدا هيا في فتح الشيكولاته وبدات تثرثر ببراءه وهو في دنيا تانيه ليحس بها تضع قطعه من الشيكولاته في فمه لتهمس.. دوق.. دي حلوه قوي الحقلك حته مش هتلاقي.
ليستدير وينظر اليها برغبه… نفسي ألحج كل الحتت بس مش عارف هفطس اقسم بالله.
لتهمس.. طب ليه… خد اهوه انا هديك مش هحوش عنك حاجه.
ليتلمسها بحنان.. صوح والنبي هتديني ماهتحوشيش حاجه.
لتبتسم له بحنان.. طول مانت طيب هديك كل حاجه. انا بس تبقي طيب معايا والله ماهحوش حاجه..

 

ليتنهد.. نفسي أفضل اكده حاسس بجلبي هيخرج من مكانه… مالها ملاك اكده. لتضع قطعه اخري في فمه كان ساهما فيها وهيا تاكل كالاطفال ليحس انه سيهجم عليها يلتهمها ليكلبش فيها غصبا. لتنظر اليه.. ايه فيه ايه.
ليبتلع ريقه ليهتف.. هاه.. لاه مافيش بس كني لمحت فأر معدي.
لتصرخ وتقفز فوقه ليضحك ويحتضنها لتهتف. ايه ايه فين فين.
ليضحك عن اخره لتقطب جبينها.. ليل انت بتضحك عليا.
ليضحك وتدمع عيونه. لتخبطه طب اوعي بقه مخصماك انت وحش وماعتش هكلمك لتبتعد وتنكمش.
ليتنهد… يا غلبك يابن بدران ليلتك ماهي معديه.ليقترب ويحاوطها.
لتهمس اوعي انت وحش.
ليهتف.. طب خلاص كت بهزر.
لتهز راسها ليرفع راسه ويقبل راسها خلاص اني اسف.
لتتنهد ليمسك وجهها طب بصيي طيب لتهز راسها لينزل يقبل خدها خلاص بقه. لتتنهد وتنظر اليه لتتسع ابتسامته.
لتهمس… بطل تبقي وحش عشان احبك.
ليمسك وجهها بيديه ويسهم فيهم لترتبك ليهمس… رايد ابطل كل اللي عايزاه.
لتبتسم بحالميه.. هحبك قوي والله.
ليهتف.. انت بتعملي فيا ايه
لتهمس بحنان.. ماعملتش والله.
ليقترب اكثر لتحمر خجلا.

 

ليهمس.. طب مش هتشكريني علي الشيكولاته اجيبها ومانشكرش.
لتتنهد وتهمس.. شكرا.
ليشدها علي صدره لتركن عليه ليهمس.. لااا اني جبت شيكولاته وليل مش بتاع اكده شوفي جبتلك عشان تنامي واسعدك صوح.
لتبتسم وشعرها منهال علي وجهها بالقرب من وجهه وهو يحس ان قلبه سينفجر. ليشير الي خده لتخجل هيا ويرجف قلبها لتهمس بطل عيب.
ليهتف… طب ماعتش جايب كت هجبلك كل ليله.
لتندفع.. لا خلاص والنبي..
ليهتف طب يلا.
لتبتلع ريقها واقتربت من خده وتقبله بحنان ليغمض عينه ولا ينطق ليظل هكذا.
لتهمس… ليل.
ليهتف.. ماسمعش حسك والله هعمل مصيبه ليشدها علي صدره.
لتسمع دقات قلبه العنيف لتخاف لتهمس… ليل انت تعبان قلبك بيدق جامد.
ليهتف.. من غلبي وسواد ايامي. لتملس علي صدره.. انت تعبان ماتقلقنيش.
ليهتف.. بطلي يمين بالله هفطس وهخلص في يدك يا رب ايه الذل ده. نامي وعدي الليله.. يا رب هنفضح اني عارف اخرتها.

 

لتنام اخيرا متعبه خائفه من افعاله غير المفهومه ولكنها بعد فتره التصقت به اكثر ليتنهد…. طب واني هنام كيف دلوك دا مرار طافح كتير عليا اكده وجامد وهتتعبني البت هبله هبل. جامده َهتتعب امي..وجمر وبوسته جمرين كل اما اعوز اتهبب واجمد عليها مابعرفش بتجلبني اهبل يبقي عايز يتمسخر ويلعب معاها دا حاجه هم. ليل الرفاعي هيجلبها مسخره ويتجال عليه ماشي ورا حرمته.. ليمسد عليها.. امشي وراك يا جمر انت واتفضح بين الخلج وعمتي تعملني مجلته.. انت عامله ليه اكده جمر وحاجه تاخد العجل انا جوايا بيطحني خلصتي عليا.. ليتنهد نام واتخمد واعجل بلا نسوان بلا يحزنون انت ليل اجمد ماتخليش بت العتامنه تركبك يا اهبل هيا عشان جمر بزياده.. دا غلب ..
دخل جاسر حجرته ليجد لؤلؤ نائمه كالملاك لينظر اليها ليخفق قلبه كانت جنيله وشعرها الاسود يفترش الفراش كانت تلبس بيجامه كرتونيه جميله بشورت تحت الرمبه ونص كم كانت كالاطفال الصغار وتحتضن مخدتها بين يديها ليبتسم ويظل يتاملها…
ليهمس…. ايه الحلاوه دي يا واد يا جاسر انت هتجدر تنام جار الجمر ده مؤدب لاه ماهتجدرش والله هتخربط الدنيا وهتهجم عليها تفرتكها. اني مش عارف اتلم علي بعضي اروح للطور اخوي ياجي ينام كاري اه هيوافح ماهو طور مابيبصش عالبت الجشطه اللي معاه اه هنام معاه انا جتتي ولعت.
ليترك الحجره ليخبط علي اخيه كانت حوريه تنام باريحيه بين يديه ليتنهد مين الطور اللي بيخبط دلوك.. ليقوم. يفتح الباب ليجد اخيه.. نعم عايز ايه..

 

ليهتف… تعالي نام جاري
ليقطب ليل جبينه… نعم يا روح امك هو مين اللي ينام جارك.
ليهتف… انت تعالي بس وهات مرتك جنب مرتي اني مش عارف اتهبب
ليهتف ليل… يلا ياض غور من هنا بلا مرتي بلا مرتك.
ليهتف جاسر بانفعال.. يا زفت انت مش جادر انام جنب البت واهملها ههجم عليها اصرعها بص انت تاجي تنام جاري ماهو ماهتفرجش معاك. انت طور لا طايج البت اللي معاك دي ولا عايزها فهملها تنام جنب اختها انا جتتي والعه كفايه عليا مرار اكده هصورلكو فضيحه اهنه.. الله يرضي عنك شيل البت اللي جوا دي هات لجحها جنب اختها واني هنام جارك ماهتفرجش البت مني مانت عادي عندك يا َولد ابوي والجوازه جهر علي دماغك اهوه بجلك هملها وهاتها جنب اختها الا انا ماجادرش والله ماجادر.
ليري نظرات الغضب ليهتف غضبان ليه مانت مش طايج المحرَوجه اللي جوا وعايز تجتلها.. هنا لم يحتمل ليل ورزع الباب في وجه اخيه ليهتف… ايه ده الواد جفل في وشي الباب اتجنن اياك.. يا مراري واستدار ليذهب حجرته مقهورة.
بينما ليل يقف يركن عالباب بغضب… اروح فين من العيله دي اموت حالي كل واحد جافش في رجبتي ومش رايد ومش متهبب علي دماغي.. ليقترب مره اخري من حوريه ليندس بجوارنا ليشدها اليه ويحتضنها ليحس انه سيدخلها اضلعه…. ارَوح فين كلو حزن علي راسي مفيش حد الا اما بيبصلي اني طور ماهعوزش البت لينظر اليها اني ماهعوزكيش اني.. دا غلب ايه ده لو حد وعي للي جواتك هتجلب مجلته وهم. واخوك هيمسك صاجات ويفضحك واخرتها امشي ورا حرمتي يا مري.. منك لله يا جاسر ماكت رايج فورت دمي والبت جاري وفي حضني وكت هنام. انما ازاي لازمن ليل ينجهر طول الوجت.. عمتي مره واخَوي مره وما رايدش َماعايزش وجطران علي اللي جابوني.. اهه اما اتخمد وابعد بقه عنيها البت هتفضحك لو حد وعالك تبصلها ماهي كل اما ابعد تتهب تجبني علي بوزي كيف العيله الصغيره وحارسها وراها اعمل ايه طلعتيلي منين يا رب ليشدد عليها ويتلمسها بحنان ويظل يفكر حتي استسلم للنوم.

 

رجع جاسر الي حجرته ودخل الحمام وظل تحت الماء فتره ليخرج لابسا بنطالا قطنيا خفيفا َشعره مبلل يتساقط علي صدره العاري وجلس عالفراش بقربها ظل فتره ليمد يده يتلمس شعرها.
ليهمس… طب اني هجرب شويه بس وهنام مؤدب او هحاول انام مؤدب اني ما هعملش حاجه َواصل.. ليقترب بهدوء ليندس بجوارها.
ليهمس… يا رب ماتصحي ليقترب اكثر ويشدها اليه لتنام علي صدره العاري ليمسك يدها بين يديه ويقبلها جمر نايم يتاكل اكل والله.. طب ننام بقه والا هفضل احسس واملس لما انجهر.. والله هنجهر اكده يا غلبك يابن بدران.. ليظل فتره يتلمسها حتي تعب اخيرا َلينام ليستيقظ مصروعا علي..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية في قلب الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!