روايات

رواية حكاية ملك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت الثاني عشر

رواية حكاية ملك الجزء الثاني عشر

رواية حكاية ملك
رواية حكاية ملك

رواية حكاية ملك الحلقة الثانية عشر

ملك كانت بتعدي و فجأة ظهر قدمها عربيه سوده كبير وضربتها سقطط ملك عل ارض مغشي عليها جريت عليها امها و هي تصرخ
سحر. ملك فوقي ي بنتي حد يلحقني رن فون ملك وكان قاسم
قاسم.اي ي ملك فين الملف بتاع الصفقه الجديد
سحر بصريخ. ملك خبطتها عربيه ي ابني
قاسم. اي انتي بتقولي اي طب انتي فين دلوقتي
سحر. انا في الشارع وقفلت السكه
قاسم.الو الو نزل قاسم زي المجنون ركب عربيه ورح عند بيت ملك
عند ام ملك رنت عل يوسف و علي وقالت لهم قاسم طلع السلم لقا ناس نزله بتجري
قاسم. لو سمحت ي كابتن فين بيت الانسه ملك علي
يوسف. انا اخوها في حاجه
قاسم. انا كنت برن عليها و مامته قالتلي انها عاملت حدثه
يوسف بدموع. ايو فعلا وانا رايح لهم

 

قاسم. طب يلا تعاله معايا انا معايا عربيه نزل قاسم يوسف وصلو مكان الحادثة نزل قاسم وشاف ملك غرقانه في دمها بقي زي المجنون ونزل شلها وركبها العربيه وقال ل يوسف
قاسم. يلا بسرعه مفيش وقت هات مامتك ركب يوسف و سحر مع قاسم ووصلوا المستشفى
قاسم بصريخ و صوت عالي. دكتور عايز دكتور بسرعه
جات لي ممرضه جابت لي ترول وحط ملك علي ودخلوا بيها العمليات عل طول
يوسف و قاسم و سحر واقفين قدام بابا العمليات
سحر ب عياط. يارب خليلي بنتي ونبي يارب انا مليش غيرها
يوسف. بس ي ماما اهدي خير أن شاء الله
قاسم رح نحيت سحر وقاعدها عل كرسي
قاسم. اتفضل اقعدي هنا عشان متتعبيش وهنا خرج الدكتور
وجري عليا يوسف وقاسم
قاسم.طمني ي دكتور
الدكتور. والله يفندم الحاله صعبه اوي عندها ارتجاج في المخ وايديها مكسوره وهي حاليا داخله في غيبوبه مؤقته
قاسم. طب وهي هتفوق منها امتي

 

الدكتور. دي حاجه بتاعت ربنا بعد اذنك مشي الدكتور
قاسم قاعد عل اقرب كرسي وبقا يعيط زي العيال الصغير بعد ساعتين
خرج الدكتور وهو يقول. المريضه الحمدلله حالته بقت مستقرة
سحر و يوسف. الحمدلله
سحر. يوسف ي ابني كلم أبوك شوفه فين وهنا جه علي وهو بيجري
علي. طمنوني بنتي عامله اي و اي الي حصل لها حكاه يوسف ل ابو كل حاجة.
علي ل قاسم الي واقف بعيد. انا متشكر ي انبي عل كل الي عمالته
قاسم. شكر اي بس ي عمي
علي. معلش ي ابني بس يعني انت مين وعارف ملك منين
قاسم. انا قاسم الهواري و ملك السكرتيرة الخاصه بيا و لما كلمتها ردد عليا مامته وعرغت منها
علي. انت قاسم الي ضحكت عل بنتي وفاهمتها انك بتحبها
وهنا قاسم عرف أن ملك حكات ليهم عل حصل. والله ي عمي انا مش بضحك عليا انا فعلا بحبها والي حصل ده كان غصب عني مكنتش في واعي صدقني ولو كنت بضحك عليا مكنش زماني واقف معاك هنا وبكر حضرتك تعرف الحقيقة
علي حس بصدقه في الكلام وفعلا باين علي بيحب بنته وقال لي بحب وهو يطبط عل ظهره. انا مصدقك ي ابني والي في الخير ي قدمه ربنا
قاسم. يارب
نزل قاسم اشتر اكل و عصير وطلع قاسم ل سحر
اتفضلي ي امي
سحر. اي ي ابني الي انت جايبه ده ملوش لازوم
قاسم. انتي هنا من بدري ي امي ومكلتيش حاجه

 

سحر اخدت منه الحاجه وشكرته و مر اليوم
قاسم ل علي و سحر. كفايه عليكم كده روحو انتم القعده ملهاش لازمه
علي. اروح ازاي واسيب بنتي هنا
يوسف. فعلا ي بابا قعدتكم ملهاش لازمه خد ماما انت وروح وفعلا علي اخد مراته وروحه
قاسم و يوسف قاعدين
قاسم مسك الفون وكلم واحد من رجالته وقال
قاسم. اسمع العنوان ده عايزك تروح هناك وتشوف الكاميرات عايزك تجبلي العربيه الي خبطت البنت انت فاهم
فاهم ي فندم نص ساعه وتكون عندك قفل قاسم
قاسم ل يوسف. انا هروح مشوار ولو في اي جديد تكلمني عل طول
يوسف. ماشي
خارج قاسم من المستشفى وركب عربيته ورح المخزن
دخل قاسم المخزن

 

احنا ي باشا جبنا الواد الي كان سايق العربيه وهو جوه دلوقتي
قاسم. ماشي ي عتمان امشي انت والرجاله
عتمان. متخليني معاك ي باشا
قاسم. امشي ي عتمان
مشي عتمان و الرجاله ورح قاسم ل الشخص المربوط اتفاجئ قاسم ب ادم
قاسم. انت ي ادم
ادم بخوف. قاسم انا مليش ذنب مايا هي الي قالتلي اعمل كده عشان وقبل م يكمل كلامه كان نازل قاسم في ضرب
ادم. كفايه ابوس ايدك هموت
قاسم. ده انا هوريك النجوم في عز ظهر بس اصبر عليا فين مايا دلوقتي
ادم. هربت لما عرفت انك عرفت والله ي قاسم هي الي قالتلي اقتلها وكمان هي الي خلت الشغاله بتاعتك تحط ليك المخدر في القهوة عشان لما تطالع ليكي تبقي مش في وعيك ويغمه عليك عشان تصورك وانت معاها
قاسم. ي بنت كل….. انا هوريكي ي مايا هعمل فيكي اي

 

قاسم خرج الفون من جيبه وكان كل حاجه متسجله
قاسم ل ادم. مبروك عليك الحبس ي آدم هبقي اجبلك عيش و حلواه وهنا دخلت الشرطه و قبضت على ادم
قاسم. انا متشكر اوي ي زين
زين ظابط صاحب قاسم. شكر اي بس ي قاسم انت اخويا
قاسم. وهو ده العشم برود
رن فون قاسم وكان المتصل يوسف
قاسم. انت بتقول ايييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!