روايات

رواية حرم اليزيد الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الجزء الرابع

رواية حرم اليزيد البارت الرابع

رواية حرم اليزيد الحلقة الرابعة

أبو قمر : مين ده اللي كلب جرا ايه يا يزيد ما تحترم نفسك!!!
يزيد : معلش يا عمي بس هغلط فيك عشان انت ماعرفتش تربى بنتك!!!
ابو قمر بعصبيه : بنتي متربيه غصب عنك وعن الكل!!!
يزيد : وفي واحدة محترمه ترفع على زوجها قضية خلع؟!
ابو قمر بصدمة : ايه؟؟!
يزيد : خد امسك وشوف بنفسك!!!…… وده كله بس عشان متجوز انت ليه معرفتهاش؟!
ابو قمر بياخد الورق منه وبيقراؤا
ابو قمر : ايه الكلام ده يا قمر؟؟!………. انتي تسحبي الدعوة بتاعتك عايزة تطلقي من تاني يوم جواز؟؟!…… عشان بس متجوز!!!
قمر بصدمة من ابوها : يعني انت بجد كنت عارف انوا متجوز ومقولتليش؟؟!
ابو قمر : وفيها ايه يعني لو متجوز؟؟!……. الشرع حلل أربعة وده مش حرام ولا غلط!!!
يزيد : عقلها يا عمي
قمر بدموع : وانا مش هرضى بده انا مصدومة فيك بجد يا بابا مكنتش اعرف انك. كده……. ده حتى ضر*بني شوف ايدي ووشي رقبتي دول كلهم بقوا مزر قين خالص
يزيد بصدمة : كدابه ده كان حته قلم بس مش ده كله
قمر بتبص لمروة بابتسامة ومروة بتبادلها الابتسامة
فلاش باك
قمر وهي خارجه من جناح بسنت بتفتح الباب بتلاقي مروة كانت هتقع عشان كانت سانده على الباب بتتسمع عليهم بس مسكتها بسرعة
قمر بصدمة : كنتي بتتسمعي علينا!!!
مروة بتوتر : لااا انا بس اا
قمر بعصبيه : وربنا لو انك مش حامل مكنتش مسكتك وسبتك تقعي عشان تحرمي
مروة بتتنهد : طب تعالي معايا…… وبتجرها وراها
قمر : هاااا لخصي عايزة ايه عشان مستعجلة خارجه !!!
مروة بحرج : انا بصراحة كنت بتسمع عليكم
قمر برفعة حاجب : ما انا عارفة…… بتتسمعي علينا لييييه؟؟!
مروة : انتي عايزة تطلقي من يزيد صح؟؟!
قمر : ايوة
مروة : طب انا هساعدك خدي ده رقم محامي شاطر انا اعرفه وبصراحة
قمر : ايه؟!
مروة : ده ضر*بك قلم بس ومش باين اوي وشوية واثروا هيمشي ف..
قمر بعدم فهم : ف ايه؟؟!
……………………..
قمر بوجع : حسبي الله ونعم الوكيل فيكي اشوف فيكي يوم وربنا من ما دخلت القصر ده وانا كارهاكي جسمي كلو واجعني واتكسر تقريبا مش عارفة هروح ازاي
مروة : ما انا عملت كده عشان اساعدك ده لمصلحتك وكده هتكسبي من اول جلسة روحي
قمر : طب انا عايزة اسألك سؤال انتي ليه بتساعديني؟؟!……. انا كنت فاكراكي بتكرهيني وانك مش كويسه بس طلعتي عسل
مروة : جرا ايه ياختي انتي هتصاحبيني؟؟!…… انا عملت كده بس عشان مصلحتي وعشان محدش يتكلم عليا ويقول مروة بنت سالم جوزها اتجوز عليها وفعلا مبحبكيش ده حتى مش عدم محبة ده كره
قمر بغيظ : اتوقع منك ايه اساسا ؟؟!………… وبتقوم تروح
ابو قمر وبيبص للعلامات
ابو قمر : دي بقى الامانه اللي اديتهالك؟؟!……… وعاملي فيها دور العاشق الولهان وربنا لندمك انك مديت ايدك عليها وايدك اللي اتمدت عليها دي انا هكسرهالك!!!
بسنت وخديجة بيبصوا للعلامات بصدمة وأنها مكنتش موجودة!!!
ام قمر وبتحضن قمر : يا عيني عليكي يا بنتي استحملتي كل ده؟؟!
يزيد بصدمة وان كل حاجه بقيت ضده : وربنا محصلش قمر يا قمر قولي حاجه؟؟!
ابو قمر باندفاع : تقول ايه هاااااا؟؟!……….. انت اللي هتقول وهتطلقها دلوقتي !!!………… انا لما سكت عن انك متجوز وجوزتهالك فده كان عشان عرفت ان هي بتمشي معاك قبل ما تتقدملها بس انك تمد ايدك عليها ف أنا مش هسكت!!!
يزيد بجمود : وانا مش تطلقها!!!
ابو قمر : يبقى بيننا المحاكم يابن احمد……..وبياخد قمر وبيمشوا
يزيد بيبص على فراغها بحزن وهو زعلان والكل بيبصله بزعل عليه ما عدا مروة
مروة بضحكة شماته : قادرة قمر دي والله
يزيد بعصبيه وزعل : اخرسييييي
مروة بجمود : مش خارسة وعقبال ما الباقي يبقى عندهم د. م ويعملوا زيها…… وبتبص على خديجه وبسنت وبتمشي
خديجة وهي بتبص ليزيد بحزن : فرحانة يا بسنت شوفتي ده كله بسببك
بسنت : والله انا قولت الحق هو غلطان ومد ايده عليها
خديجة : بس قمر زودتها مكنش ده كله
بسنت : عموماً كله ولا لا هو رفع ايده عليها……. وبتمشي وتسيبها
خديجة : يزيد انا عايزة اتكلم معاك في موضوع مهم!!!
يزيد بحزن : عايزة ايه عايزة تطلقي كمان؟؟!
خديجة : ايوة
يزيد بعد انتباه : عايزه ايه؟؟!…… بعدين انتبه للي قالته……… يزيد بصدمة : ايييييييييييييييييه؟!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم اليزيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!