روايات

رواية حب وانتقام صقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الجزء الحادي عشر

رواية حب وانتقام صقر البارت الحادي عشر

رواية حب وانتقام صقر
رواية حب وانتقام صقر

رواية حب وانتقام صقر الحلقة الحادية عشر

مر اسبوع بأحداث كثيره من ضمنهم
ظلم عطيات لاسيا وروما وايمي وغشاشه اعيون حكمت لا يعرف انه ظالم بناته ظلما شديدا وقد يتحاسب عليهم امام الله عز وجل 🙂
ظلم ميار ل امل وعائلتها وكل يوم مشكله ميار مع امل وفوق هذا ظلم وذل اخوها لها
غزل زياده ل امنيه وكلامه المعسول لها ومننساش مشكاسته معاها
ظلم وزل رءوف لناديه وكل يوم مشاجرة ما بينهما
في صباح يوم جديد داخل قصر الحديدى وبالخص غرفه صقر يستيقظ علي اشعه الشمس المزعجه يفرك في اعينه من اثر النوم ثم يقوم من فوق الفراش ويتجه نحو الحمام كي ياخذ شاور
ثم تأتي الخادمه وتطرق الباب بهدوء ثم لتسمع صوت مياه لتعرف انه في الحمام لتاخذ بعضه وتذهب الي عملها الي حد ما ينهي ما يقوم به لانها تعرفه جيداً من هو صقر لانه يحذر وبشده لا تدخل الي الجناح في غيابه
فهي حقااا تخشاه وبشده
بعض وقت ليس طويل خرج صقر من الحمام مرتدى بدلة باللون الرمادي وحقاا جذاب بمعني الكلمه ثم مشط شعره واضاف عطره الخاص الذى يجنن بنات العالم برائحته الرائعه
ثم قام بالاتصال علي الخادمه
صقر باستهبال : فين القهوه
الخادمه : جبتها لحضرتك وباين كده يا صقر باشا كنت في الحمام فاخدت بعضي ومشيت قلت بعض ما تخلص اجبها ليك يا باشا
صقر بصرامه : اقل من خمس دقائق وتكون قدامي
الخادمه بخوف رهيب : أوامرك يا باشا
ثم اغلق الهاتف معاها وقام باتصال اخر بس مين هو هذا الشخص
&&&&&&&&______&&&&&&&&
في بيت ناديه ورؤف
رؤوف بوقاحه : انتي يا وليه ما تقومي تحضريلي لقمه اكلها با وش بومه
ناديه بحزن : حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا بعيد ربنا بنتقملي منك
ثم دلفت الي المطبخ لتحضر لها الفطار
مر من الوقت عشر دقائق ثم احضرت الفطار وحطته علي السفره ثم قالت
ناديه بقرف منه : الفطار جاهز
قام رؤوف من علي الانتريه وجلس علي كرسيه الخاص بالسفره شرع بتناول الاكل
ثم جلست ناديه بجواره قائله بكسره
ناديه : مش هتديني حقي وانا مسامحاك ومش هقول نص كلمه
رؤوف بعنف وفمه ملئ بالطعام لا انسي انتي فنظره خادمه وهتفضلي طول عمرك كده ثم ارداف ببرود : وبعدين محدش ضربك علي ايدك وقلك اكتبيلي كل حاجه باسمك نظر اليها قائله : شبعت وحد يبقي قدامه الخلقه ده ونفس تتفتح علي الاكل ثم قام من علي السفره وفضل يدندن ببرود
فضلت ناديه تنظر بفراغ حولها قائله
ناديه : حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت لو اقوى في ال اقوى منك وكانت تشير بيدها الي السماء
ثم دخلت وارتدت هدومها لتذهب الي الحضانه
&&&&&&______&&&&&&&
داخل شركه الاسيوطي
في مكتب يوجد راجل يبان عليه الوقار والاحترام والقوه ذات اكتف عريضه ولحيه سوداء وتميزها القليل من الشعر الابيض
ياخذ الهاتف الموجود علي سطح المكتب ويرن بسكرتاريته الخاصه
ادهم بحزم : سهام في ظرف خمس دقائق حمزه يكون عندى
السكرتيره بأدب : حاضر يا ادهم بيه
ثم قفل ادهم والسكرتيره ذهبت الي مكتب حمزه وطرقت علي الباب فأذن لها بالدخول
سهام بادب واحترام : حمزه باشا ادهم بيه طالب حضرتك ضرورى جدا
حمزه : اوك قوليله جاي
خرجت سهام من مكتب حمزه متجهة إلي مكتبها الصغير التي خصص لها من أجل عملها كسكرتيره خاصه بمدير اكبر الشركات فذهبت نحو مكتب ادهم الاسيوطي قائله
سهام : اهو جاي يا ادهم باشا
ادهم : ماشي تقدرى تتفضلي علي شغلك
بعض وقت ليس طويل دلف حمزه مكتب أبيه باحترام بعض طرقه علي الباب وأذن ادهم له بالدخول
حمزه : خير يا بابا في اي
ادهم : مش لما تقعد الاول هقولك عاوز اي
جلس حمزه علي الكرسي أمام كرسي أبيه
حمزه بتعب : اهو يا بابا قعدت اي في بقي ؟؟!
ادهم : اي اخبار الشغل والصفقات
حمزه بغضب ولكان حاول ان يدارى ونجح بهذا وظهر عكس ما يخفيه
حمزه : عادى لو علي الصفقات هو ابن الحديدى سيبلانااا اي حاجه ما واخد كل حاجه مننا الجمل بم حمل
ادهم بغضب شديد : لانك غبي يا حمزه مش باصص غير للانتقام وبس الانتقام بقي لاحس دماغك خالص ومخليك مش مركز في ولا حاجه
حمزه بغضب مكبوت : انا غبي ؟ غبي علشان عاوز اخد بحقي منه ولا غبي علشان عاوزاك ترفع راسك لفوق ومحدش يذلنا باى حاجه حصلت من الماضي ولا غبي علشان اجيب حقنا كلنا منه غبي علشان اي ولا اي ولا اي
ادهم بهدوء : وده آخرته اي يا حمزه انا عارف انه ملهوش ذنب ولكان حضرتك فكره الانتقام عمياك خالص يا حمزه
حمزه بشراسه :
طالما حضرتك عارف انه صقر ملهوش ذنب بال حصل قولي علشان انا كمان ارتاح وعقلي يرتاح
ادهم بقله حيله : مش هينفع لو ينفع صدقني كنت قولتلك علطول زياد : صدقني انت يا بابا لهاخد حقي منه واطعنه بنفس السكينه ال طعني بيها في ضهرى حتي لو هتحرمني من كل حاجه واي حاجه برضه هعمل ال في دماغي وبراحتكم
ثم هم من علي الكرسي وخرج من المكتب بلا من الشركه بأكملها
ادهم بحيره : يارب جيب العواقب سليمة انا عارف انه حمزه متهور وممكن يعمل حاجه تندموا عليها طول العمر
&&&&&&&_____&&&&&&&&
داخل شركه صقر
يجلس علي كرسيه بهيبه ووقار من ينظر له يهاب نظراته الحاده كالصقر
ياخذ الفون ويقوم بالاتصال علي شخصاااا ماااا تن تن تن تن يرد الشخص قائلا
زياد بمرح : حبيبي يابو الصحاب
صقر بصرامة : اهلا يا استاذ زياد ثم ارداف بسخرية ايه مش ناوى حضرتك تتكرم وتقطع اجازتك اصلي مش عارفين نشتغل من غيرك يا سياده الحكمدار
زياد بغرور وحط رجل فوق رجل : والله يا جدع انا عارف وحاسس انكم مش عارفين تعملوا حاجه من غير اقولك انتوا عاملين زى اي زى الدبان بتلفوا حوالين نفسكم
صقر بغضب جامح من شده نبره صوته اطرش زياد
صقر : نعم يا روح امك باينلك يا زياد بجد بتعلب في عداد عمرك
زياد بخفه : توتوتووووو طيب مالك بفوفتي دلوقتي باينلك كده وحشك الطرقعه بشبشبها علي قفاك الحلو ده
صقر بنبره تحذيريه : طيب بص وقسما بالله يا زياد لو ما بقيت هنا في خلال ساعتين بالظبط تكون لميت شنطتك وحاجتك لكون جيب أجلك واخليك مده حياتك عندك مادام حابب اوى القعده عندك ونت عارفني كويس
زياد بخوف بس بيحاول يخفي ده
زياد بسهوكه : حاضر حاضر يا بيبي هو انت لحقت توحشني هجيب الشنطه وهجيب العيال وهنجي حاضر مسافه السكه لا آله الا الله يا بيبي ثم قفل الخط مسرعا قبل أن يسمع ردت فعل صقر
صقر بصدمه نظر للهاتف ينظر لكي يرى علي الخط اما فصل
صقر بدون استعاب : اقسم بالله الواد اتجن رسمي العلاج حقيقي اثر علي دماغه ده مكنش كده خالص الله يخرييتك يا زياد ده انا ال هخلي فوفه تظبطك بشبشبها بس الصبر عليا
&&&&&&__$$$$___&&&&&&
عند زياد بعض ما قفل مع صقر
تنهاد بخوف وفضل يضحك علي ال عمله في صقر
زياد بضحك: واثق مليون في الميه انه هيجيب اجلي والمشكله فوفه كمان هتجي في صفه ياعيني عليك يا زياد كنت زهره شباب زى القمر ياخويا يا ختيياااااااه
وكانت امنيه تسمعه من وراء الباب وفطسانه ضحك بمعني الكلمه
زياد اخد باله في ظل في الأرض من وراء الباب فتحدث بجديه
زياد : مين وراء الباب
امنيه وهي تلتقط أنفاسها بصعوبه من كثر الضحك وهي تكتم في ضحكاتها
امنيه بجديه مصطنعة
امنيه : انا جايه اطمئن علي سيادتك
زياد بغزل : شفتك بقيت جميل يا جميل انت ثم غمز ليها
امنيه ببعض من الغضب : يوووووه بقي مش هتبطل حركاتك ده
زياد بمرح : لا ده انا معايا حركات احلي من ده يا جميل
امنيه بخجل وبصوت مكتوم: انت بجد باينلك كده العلاج اثر علي دماغك علي راى صاحبك
زياد : علي فكره سامعك طيب بذمتك يرضيكي يفرقنا عن بعض ده حتي يا بخت من وفق رأسين في الحلال ثم غمز لها مجدداً
امنيه بجدال ؛ لا ونبي ال يشوف كلامك ده يقول علينا نعرف بعض وبينا قصه حب ولا روميو وجوليت بلا خيبه بقي
زياد بخبث : طيب واي ال يمنع نبقي قصه حب يا جميل
امنيه : لو سمحت التزم حدودك ونقطني بسكاتك بقي
زياد هو وينصت الي تعليمات امنيه ابتسام بتلاقيه علي شكلها وكلامها الطفوليه ثم ارداف : اوك بس ممكن لو مش غلاسه تساعديني في تجهيز الشنطه
امنيه بعمليه : اوك
&&&&&&&_____&&&&&&
اسيا وصلت الحضانه ألقت السلامه علي الحاضرين ثم اتجهت لتوصل ايمي فصلها بعض ما اطمنت علي ايمي
اسيا بسؤال : لو سمحتي يا مس فين المدام ناديه
المس : شوفيها عند الحوش كده اسيا بشكر : ماشي شكرا ليكي
ذهبت اسيا مسرعه
ناديه : عامله اي يا اسيا
اسيا بابتسامة مشرقه : الحمد لله يا مدام ناديه اي اخبارك انتي
ناديه بنص ابتسامه : الحمد لله نحمده يا بنتي
اسيا : مدام ناديه عاوزاكي في موضوع مهم جدا ومتعلق بحضرتك
ناديه : خير يا بنتي بس تعالي اقعدى الاول
جلسوا علي الاكراسي المجاوره لبعضهما لبعض
ناديه بقلق : هاااا يابنتي احكيلي مالك.شغلتيني عليكي
اسيا بدات تسرد عليها ما تقوم بيه هي ورفقاتيها بالتفصيل الممل ولكان احتفظت ببعض الشئ ولكان يا ترى ما هذا الشئ الذى تخفيه اسيا عن ناديه ولماءا ؟؛!
ناديه بخوف : لا يا بنتي ابعدى انتي مالكيش دعوه وده بعدين بيشكل خطر علي حياتكم
اسيا : ولا خطر ولا حاجه صدقيني مش هيصحل ولا حاجه
ناديه بنبرة تحذيرية وخوف علي اسيا ورفقاتها : بس يا اسيا خلي بالكم من نفسكم هو مش سهل وطماع اوى كمان وممكن يعمل اي حاجه علشان يحصل علي ال هو محتاجه
اسيا بثقه عظيمة : اكيد ربنا مش هيسبنا وهيقف معانا في كل لحظه لأننا بنعمل خير وبنساعد كل واحد ياخد حقه بالحلال
ناديه اخذت اسيا في حضنها قائله بدموع : مش عارفه والله يا بنتي من غيرك كنت عملت اي ربنا يكرمك يا حبيبتي وينصرك علي من يعاديكي
والله يا بنتي ما هنسالك الجميل ده ابدا انتي وصحابك ربنا يباركلكم في شبابكم يارب العالمين
اسيا بابتسامه : علي اي بس احنا زى بناتك تمام واكيد يعني مش هنشوف امنا مش مرتاحه ونسبها كده ومحتاره انا رايحه علي الكلاس بتاعي مش عاوزه حاجه مني
ناديه بشكر : هعوز منك اي اكتر من كده ربنا يسعدك يا حبيبتي ويحميكي
اسيا : سلام يا طنط
اسيا ذهبت الي الكلاس بتاعها بعض ساعه من الوقت
دلفت الحضانه بنت إيه من الجمال
مواصفاتها
ناصعه البياض مع القليل من مساحيق التجميل وجنتيها مثل: لون الفراوله أعينها واسعه كثيره ويحطها رموش كثيفه شفتاها ممتلئ وشكلهم جذاب ومميز مثل : الكريز وجسدها متنسق ومملي برشاقه مثل : الغزال
حقاااا فاتنه الجمال من ينظر لها يدوب ويتوه من شده جمالها
تدلف الحضانه بكل ثقه تسأل عن مكتب المدير ثم تقم بالطرق علي الباب يسمح المدير بالدلوف الي المكتب
Bonjour sir (صباح الخير سيدى)
تدلف وتتمايل ببطئ تحت أنظار رؤوف اول ما وقع نظره عليها فتح فمه ببلاهه وفضل يغلق ويفتح في اعيونه من شده جمالها
رؤوف ببلاهه : اكيد انت فحلمي مش معقول الجمال ده كله يكون قدامي لا مستحيل وفضل يقرص في يده ليرى إذا كان في حلم أو علي ارض الواقع ليفيق علي صوتها الانوثي الصغير
الفتاه : لو سمحت فيني اجلس
المدير قام من علي مكتبه متجها سريعا نحوها ليزيح الكرسي اه طبعا اتفضلي
الفتاه هي وتجلس بثقه وتحط رجل فوق رجل : ميرسي شو انك مهضوم
رؤوف وهو يمشي ليجلس علي كرسيه امام الفتاه يقول بوقاحه : والله ده انتي المهضومه وعوزه تتاكلي اكل يا قطه
صحيح اسمك اي يا قمر
الفتاه بسهوكه : قمر
رؤوف : والله اسم علي مسمه يا قمرى
وهنا تدلف عليهم ناديه وتقطع عليهم كلامهم من اثر الصدمه مش عارفه تتكلم أو تنطق بحرف استسمرت مكانه
رؤوف بغضب ولكنه حاول يخفيه علشان قمر وصورته امامها متتهزش
ناديه بتحاول تجمع الكلام وتبلع ريقها بصعوبة
ناديه : مي مين ده
قمر بابتسامه وهي تنظر لناديه : قمر
ناديه بصدمه :::::::

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى