روايات

رواية أحبها قلبي وعشقها الفصل الثاني 2 بقلم زينب محمد

رواية أحبها قلبي وعشقها الفصل الثاني 2 بقلم زينب محمد

رواية أحبها قلبي وعشقها الجزء الثاني

رواية أحبها قلبي وعشقها البارت الثاني

أحبها قلبي وعشقها
أحبها قلبي وعشقها

رواية أحبها قلبي وعشقها الحلقة الثانية

ركبت وتين سيارتها وهي تتوعد ل آدم في داخلها وهي في طريقها إصتدمت سيارتها بسياره اخري نزلت وهي في قمه غضبها وتتوعد لهذا الذي صدم سيارتها ( حقها البت لسه دافعه دم قلبها 2500 جنيه ي عاالم حسوا بيها 😂😂😂) نرجع لروايتنا … نزل من السياره الاخري شاب يبدو عليه انه في العشرينات من عمره وبشعره المائل للون البرتقالي ( زي لون شعر الممثل لي دونج ووك ف مسلسل حكايه الثعلب ذو الذيول التسعه كده) وعينيه باللون الأزرق الهادئ سبحان خالقها كأن البحر في عينيه وبشرته البيضاء وجسده أقل ما يقال عنه أنه جسد ملاكم بهذه العضلات وتلك البدله السوداء التي زادته وسامه فوق وسامته .. سمع صوتها وهي تقول ب غضب : ايه ي بابا مالك ما تفتح إنت اعمي ولا ايه
فنظر لها بغضب وتحدي وقال : إنتي بتتكلمي معايا كده ليه يا بت انت إنتي ما تعرفيش انا مين ولا ايه
فأجابته بتحدي و نفاذ صبر : وسع كده ي بابا من طريقي وإنت عامل فيها سبع البرمبه كده مش ناقصاك ع الصبح وربنا كان يوم اسود لما فكرت اروح الجامعه
الشخص : إنتي مجنونه شكلك مش طبيعي لولا إن انتي بنت لكان ليا تصرف تاني معاكي
وتين : لا يا بابا وريني كده هتعمل ايه انت آخرك فاضي اصلا
فغضب بشده من كلامها وأمسطها من ذراعها وجذبعا إليه لتصتدم به وقال : أقسم بالله لو لسانك الحلو ده ما إتلمش لأكون …. وقطع كلامه صفعه قويه منها وابتعدت عنه قائله و الغضب في عينيها : جرا ايه مالك إنت اتجنيت ولا ايه علشان تمسك إيدي كده إنت متخلف ي بابا ولا ايه
وتركته و ذهبت وهو في صدمته مما فعلت تلك الصغيره المجنونه كيف تجرأت علي صفعه وهو التي لم تخلق بعد من تتحداه او تنظر له فكيف أتت هي وضربته بل و أهانته ايضا ، فقال و الشرر يتطاير من عينيه : وربنا لهوريكي وهكرهك ف اليوم اللي اتولدتي فيه ، عمررررررررر
فأتي اليه شاب هو ليس بوسامته ولكن ليده شعر اسود و بشره قمحيه جذابه وعينيه لوزيتان جميلتان للغايه و جسده ليس ببعيد هنا صديق طفولته ولكنه اقوي منه بكثير فهو يفوقه قوه ولذلك هو يخافه ويخاف غضبه
جاء مسرعا وهي خائف من صديقه الذي تحول الآن وقال: نعم .. نعم ي زياد باشا
نظر زياد أسفل قدمه وإبتسم بخبث فقد وجد علي الارض الكارنيه الخاص بوتين فإلتقطه وقال بإبتسامه خبيثه وفي عينيه شر لتلك التي تحدته بضربها له : بقا كده .. ممم … اسمك وتين عامر المحمدي
ثم قال بندر : آاااااه إنتي بنت عامر المحمدي ، صاحب شركات المحمدي
ثم التفت إلي عمر الواقف بجانبها وقال له : عمررر تجيبلي كل المعلومات عن البنت دي إسمها وتين عامر المحمدي ف خلال 24 ساعه المعلومات تبقي ف إيدي فاااهم
فقال له عمر وهو يرتجف خوفا من صديقه الذي يتحول في لحظه : وربنا لولا إنك صاحبي من وإحنا صغيرين لكنت سيبت الشغلانه دي من زماان … زياد بعصبيه : ماتخلص ي روووح اممم*ك إنت هتحكي معااايا
عمر : حاضر حاضر براحه علي نفسك شويه لأحسن يطقلك عرق ي عم هههههه
ضحك زياد علي صديقه المجنون فضحك عمر علي ضحكه ، زياد : والله إنت مجنون أنا مش عارف صابر عليك ليه كل ده
عمر : يبني إنت ماتعرفش أصلاً تقعد من غيري دقيقتين
زياد : هههههه طب يلا ي ظريف إنت علشان مانتأخرش علي الشركه يخويا وماتنساش اللي قولتلك عليه
وإنت عايز معلومات عنها ليه ياخويا ان شاء الله هتعمل ايه ي زياد
فنظر له بخبث وقال : هعمل كل خير .. وبعدين إنت مالك اصلا ويلا قدامي علشان ما اوريكش الوش اللي مش بتحبه
قال عمر بخوف : لا لا لا لا وليه يعني أوامرك ي زياد باشا يلا بينا
زياد بضحكه جذابه : يلااااا … ي جبااان هههه
عمر بطريقه مضحكه : كله الا الوش التاني ي باشا
زياد : طب يلا يا اهبل يلا ههه والله هتموتني ناقص عمر
عمر : حاضر ي معلم هههههه
….والآن فلنعد الي مجنونتنا
وتين : وهو ده اللي حصل
صديقتها : هههههه والله انتي مجنونه ي وتين بقا هو ده اللي مخليكي متعصبه كده لدرجه ان وشك بقا وي الطماطم كده
وتين : ده راجل مستفز اوي ي ساندرا
ساندرا : يبنتي طنشي اعتبري اللي فات مات ي وتين ماتعصبيش نفسك كده
…وتين : ماشي يختي خلينا نركز بقا علشان البوبع ما يقفش
وقبل ان تنهي وتين جملتها سمعت صوتا مألوفا يصرخ بغضب : آنسه وتين تقدري تقوليلي انا كنت بقول
وتين : كنت بتقول المحاضره
الدكتور اتعصب عليها وقال : ما أنا عارف انها زفت محاضره بلاش عبط كنت بتكلم عن ايه
وتيم وهي محرجه جدا فكل من ف المدرج ينظر اليها ويضحك فقالت : بصراحه يا دكتور ماكنتش مركزه معاك
طب اتفضلي برا ولما تبقي مركزه يبقي ادخلي –
بدأت الدموع تتجمع في عينيها وذهبت مسرعه وخرجت من الجامعه بأكملها
حاسبييييييييييييييييي –

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحبها قلبي وعشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى