روايات

رواية حب بالقوة الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

رواية حب بالقوة الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

رواية حب بالقوة الجزء السابع

رواية حب بالقوة البارت السابع

رواية حب بالقوة الحلقة السابعة

ياسين دخل المكتب و فتح الظرف لقي صور ياسمين وهي بتسلم علي مهند و صورة تانيه وهي معاه علي الكافيه و رساله فتح الرساله : انا بعت الصور دي بس لكن مش عاوز اقولك علي ماضي المدام بقي .
ياسين اخد مفتاح العربيه و نزل ساق بطريقه جنونيه .
ياسين : ادة حبيبي جيت بدري يعني وحشتك .
ياسين قرب منها بطريقه وحشيه و جرها من شعرها علي السلم و قام وقفها و اداها بالقلم علي وشها : كنت مفكر انك غيرهم ، و رمي الصور ف وشها ، هو دا القابلتي و قولتيلي انا راحه لهنا ، ياترا روحتي معاه الشقه ولا لسه .
ياسمين استجمعت الباقيلها من كرمتها و ضربت ياسين علي وشه : انا محترمه غظب عنك انت فاهم ، انا قلتلك يامه اسمعني مسمعتنيش ، مهند و بدأت تتكلم برعشه ، مهند دا كابوس حياتي ، كان عاوزني اجيب منك ورقه عشان خاطر يخسرك شغلك الجديد و الصفقه بس انا مردتش ، مقدرتش اخونك مع انك أذتني ، بس هو هددني و كان كل يوم بيهددني و كل يوم ببقي مرعوبه و مبعرفش اهدي غير ونا ف حضنك ، هحكيلك انا عرفت مهند ازاي و قصته و قربت من الكنبه و سندت عليها و قعدت بعياط .
“”نرجع للماضي.”””
ياسمين كانت لسه داخله اولي كليه .
ياسمين : بابي حبيبي صباح الخير .
بابا ياسمين : صباح النور علي اجمل بنت ف الكون ،راحه فين كدا .
ياسمين : يووووة يبابا نسيت انهرده اول يوم كليه .
بابا ياسمين : ايوا نسيت معلش يا ياسو .
ياسمين : فين سامر البارد .
بابا ياسمين : راح الشغل ياحببتي ، مانتي عارفه انه لازم بيعدي علي خطيبته مها الاول .
ياسمين بزعل : ايوا ايوا يعدي علي خطيبته و ينسي يوصل اخته ، طيب يابابا انا نازله .
بابا ياسمين : متزعليش اخوكي بيحبك اوي وانتي عارفه .
ياسمين : ماشي ياحبيبي مع السلامه .
سامر : بخخخ .
ياسمين بفزع :يخربيتك فجعتني .
سامر : مفكرة اني هنسي ان اول يوم ليكي انهرده ، نا معنديش اهم منك ، انتي و مها اغلي اتنين عندي بعد ابويا و امي .
ياسمين حضنته : ربنا يخليك ليا يا احن اخ ف الدنيا .
سامر وصل ياسمين الكليه و سبها .
ياسمين اول ما دخلت مكنتش عارفه حاجه .
ياسمين : لو سمحت هو فين مدرج 102 مجموع (ب)
المجهول : تعالي معايا انا رايح هناك لصاحبي ، هوصلك .
ياسمين : طيب شكرا .
المجهول : انا مهند ، عرفيني عليكي .
ياسمين : انا ياسمين فرقه اولي .
مهند : انا سنه رابعه بس جاي اقابل زميلي ، اتشرفت بيكي .
ياسمين بخجل : انا اكتر .
مهند : اهو دا المدرج .
ياسمين دخلت و اتعرفت جوا علي هنا .
هنا : انا هنا ، ازيك .
ياسمين : وانا ياسووو ، تشرفت بيكي .
هنا : انا اكتر ، خلاص بقي بقينا صحاب .
ياسمين طلعت و خلصت لقيت مهند مستنيها .
مهند : بس بسس .
ياسمين : ادة مهند .
مهند : ايوا ياستي ، قولت بما ان بقينا زمايل ،ممكن نبقي ثحاب بقي .
ياسمين : بص هو اخويا عرفني انه عيب و مينفعش ، اخرنا زمايل كليه و خلاص .
مهند : صدقيني انا كويس و كمان مش عيب كلنا هنا صحاب عادي .
ياسمين كانت لسه عيله و اتحرجت و مرضتش تكسفو : طيب ماشي نبقي صحاب .
مهند : هاتي رقمك بقي .
ياسمين : 012……..
مهند : تمام يا سو .
ياسمين روحت مع هنا و بعدين طلعت حكيت لسامر كل حاجه لكن خافت تحكي علي مهند .
ياسمين كانت لسه هتنام ، رقم غريب رن عليها .
ياسمين : الو مين معايا ..
مهند : انا مهند يبنتي .
ياسمين : معلش والله مكنتش اعرف .
مهند : طب سجلي الرقم بقي و بكرة هشوفك ف الكليه ها .
ياسمين بخجل و ضحكه بسيطه : ماشي سلام .
فضل مهند كل يوم يجي لياسمين الكليه و يقابلها و يقرب منها و هي طبعا صدقته و قربت منه و اقنعها كمان تخرج معاه .
ياسمين : انا مضايقه ، حاسه اني بعمل حاجه غلط .
مهند : متزعليش ، اتخرج بس و هاجي اتقدملك يا سو مانتي عارفه ، يلا بقي نتصور .
ياسمين : لا لا بلاش .
مهند : يبنتي في ايه ، هو انتي صغيرة هفضل كل شوية افهمك انه عادي لحد امتي.
ياسمين : طيب طيب يلا .
مهند كان بيتعمد يقرب منها فالصور و يتصور معاها صور يامه وهو ماسك ايديها و هو محاوطها و بكل حاجه ، ياسمين كانت حاسه بحب ناحيته لكن كانت حاسه بعدم الامان دايما و الخوف ، كانت فيه حاجه جواها هي مش فهماها .
و ف يوم من الايام بعد ما قعدو فترة طويله مع بعض .
ياسمين : يا تيجي تتقدم ياتسبني ف حالي انت فاهم .
مهند : الله الله هو انا خليت القطه تفتح عنيها واول ما تفتحها هتخربشني ولا ايه .
ياسمين : انت اتجننت ، ازاي تسمح لنفسك تكلمني كدا .
مهند بضحك : انا مبتجوزش واحدة مشيت معاها ، و كمان انتي غظب عنك هتفضلي معايا ولا حابه كل حاجه توصل لابوكي و اخوكي .
ياسمين بعياط : حرام عليك انت مش بني ادم .
مهند : فكري كدا و اعقلي ، ملكيش غيري .
عدي اسبوعين .
ابو ياسمين : انا مسافر ياحببتي انا و سامر .
ياسمين بعياط : بلاش يابابا تسبني خليك جمبي.
بابا ياسمين : ياستي دا كام يوم بس هنجيب بضاعه .
عدي كام ساعه ، وصل خبر لياسمين و مامتها ان اخوها و باباها عملو حادثه علي الطريق و للاسف العربيه انفجرت و مقدروش يلحقوهم .
نرجع للمستقبل تاني “”
ياسمين : ومن الوقت دا مهند بعد لان معدش فيه حد يهددني بيه و للاسف لما شافني معاك هددني وانت عملت ايه يا ياسين جيت عليا ، مقدرتش احكيلك عشان هتسبني ازاي هتفضل مع واحدة كانت ع علاقه بواحد ، مكنتش هقدر و دلوقتي ليك الحق تعمل العاوزو ونا موافقه يا ياسين .
ياسين : …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بالقوة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى