روايات

رواية حب الماضي الفصل الثالث 3 بقلم مارينا علي

رواية حب الماضي الفصل الثالث 3 بقلم مارينا علي

رواية حب الماضي الجزء الثالث

رواية حب الماضي البارت الثالث

كارمن
كارمن

رواية حب الماضي الحلقة الثالثة

جنة: ياانا ياهيا فى البيت ده
مازن بااستغراب: مالك ياجنة فى ايه؟ احنا مش كنا خلصنا؟
جنة بغضب: لا يامازن مخصلناش انت ليه مصمم انها تعيش معانا! شكلك مبسوط اوى والموضوع على هواك
مازن بتحذير: جنة احترمى نفسك واعرفى انتى بتقولى ايه والا…
قاطعته جنة: والا ايه يامازن قول هتعمل ايه هااا…
مازن بملل: جنة كفاية
جنة بعناد: لا مش كفاية يامازن والا ايه… هتعمل ايه لو صممت انها تسيب البيت؟ هتطلقنى؟ يلا طلقنى اعملها يامازن يلااا مستنى ايه!
مازن ببرود: خلصتى جنا’ن
جنة بغضب من بروده: لا لسة
مازن ببرود: امممم عايزة تقولى ايه؟
جنة بتوتر: واحدة فينا بس الل هتعيش فى البيت ده وانت الل هتختار!
مازن بهدوء: تمام ياجنة هعملك الل انتى عايزاه كارمن من بكرة هتسيب البيت
جنة بفرحة: بجد يامازن
مازن: ايوة بس بشرط
جنة بااتسغراب: شرط ايه ده؟
مازن بهدوء: هجيب لكارمن شقة تكون قريبة مننا
جنة بحزن: برضو مصمم انها تكون قريبة منك ليه يامازن؟
مازن بتبرير: انتى ليه مش عايزة تفهمى ان كارمن بالنسبالى بنت عمى وبس! وانا بحافظ عليها لانها يتيمة وملهاش حد بعد باباها…. حبيبتي انا فعلا معنديش اى مشاعر اتجاها
جنة بفضول: اممم… بس انتو ليه سبتوا بعض ومين فيكم ساب التانى انا عايزة افهم!
مازن بحزن: من فضلك ياجنة ده كان فى الماضى وانتهى ومش عايز نتكلم فيه تانى انا هروح دلوقتي لكارمن اقولها انى هجيبلها شقة تكون قريبة مننا شكرا ياحبيبتي انك وافقتى انتى اطيب قلب فى الدنيا
جنة: مازن انا وافقت عشان واثقة فيك اوعى تخسر الثقة دى يامازن
مازن بابتسامة: وانا اوعدك انى هحافظ على ثقتك فيا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كانت كارمن ماسكة صورة باباها وبتبكى
كارمن وهيا بتبكى: ليه يابابا سبتنى وروحت انا وحيدة من غيرك ومحدش عايزنى
خبط مازن على اوضة كارمن
مسحت كارمن دموعها وردت
كارمن: اتفضل
مازن: انتى كنتى بتعيطى؟
كارمن بكذب: لا ابدا انا بس فى حاجة دخلت فى عينى عشان كدة حمرا…. المهم كنت جاى ليه؟ اسفة اقصد لو مراتك شافتك هتضايق
مازن بهدوء: كنت عايز اتكلم معاكى فى موضوع الصراحه ياكارمن مش هينفع تقعدى معانا هنا فى البيت.. بس انا هجيبلك شقة تكون قريبة مننا
خرجت كارمن شنطة فيها كل حاجه تخصها
مازن بدهشة: ايه ده!
كارمن بحزن: انا حضرت شنطتى لاننى كنت مقررة اسيب البيت وارجع بيتى تانى وكتر خيرك بجد يامازن انك سمحتلى اقعد معاكم..
مازن برفض: لا ياكارمن انا هجبلك شقة قريبة مننا
كارمن: معلش يامازن مش هينفع خالص انا مش عايزة مشاكل تحصل بينك انت ومراتك بسببى انا همشى دلوقتي
مازن بااستلام: طب ممكن اوصلك؟ ولو احتاجتى اى حاجة انا موجود كلمينى
وفعلا وصلها لبيتها ورجعت حياة مازن وجنة طبيعية زى الاول وكانوا دايما بيسألوا على كارمن
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد ثلاثة ايام
فى منتصف الليل
كان تليفون عمر بيرن صحيت لميس باانزعاج
لميس بنعاس : مين الغب’ى الل بيرن دلوقتي وقفلت الموبايل من غير ماتشوف الاسم بس فضل الفون يرن وعمر كان نايم قامت لميس باانزعاج تشوف مين الل بيرن وانصدمت لما لقت الاسم كارمن فتحت الفون وقبل ماتتكلم
كارمن ببكاء : الحقنى ياعمر فى صوت غريب عندي الظاهر فى حرامى
قفلت لميس الفون ومسحت المكالمة من السجل
بعدها رنت كارمن على مازن
كان مازن صاحى بيخلص شغل اول ماالفون رن وشاف اسم كارمن استغرب بس رد علطول
مازن: ايوا ياكارمن خير
كارمن بانهيار: فى حرامى… فى… البيت….. يامازن…… انا خايفة….. اوى
مازن بقلق وخوف شديد: انا جايلك حالا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الماضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى