روايات

رواية حب الطفوله الفصل الأول 1 بقلم نعيمة علي

رواية حب الطفوله الفصل الأول 1 بقلم نعيمة علي

رواية حب الطفوله البارت الأول

رواية حب الطفوله الجزء الأول

رواية حب الطفوله
رواية حب الطفوله

رواية حب الطفوله الحلقة الأولى

في يوم حار خرجت شهد من منزلها لتذهب للبحث عن وضيفه بينما كان ادم يرتدي بدلته السوداء ويضع عطره الذي تعشقه الفتيات ليخرج للذهاب إلي شركته وركب عربيته وانطلق فصتدم في شخص
خرج من العربيه لقد كانت شهد عندما كانت في طريقا لتجد وضيفه وكانت شاردة البال بسبب الديون التي عليها فصتدمت بسيارة ادم
شهد من عائله فقيره مكونه من اب وبنتان شهد ونور أنها عائلة طيبه عايشه في قريه صغيره نور طيبه القلب
ادم شركات لديه اخ يعتبره مثل ابنه يحبه جدا ذو قلب قاسي من اغني عائله إنه الوريث لعائله الالفي يملك سلسله من الشركات في
نرجع الي المشهد شهد كانت ممسكه قدمها وتتالم بينما ادم كان ينظر لها بإعجاب ويقول في نفسه معقول في حد بالجمال ده
كانت شهد شديدة البياض ذات العيون الزرقاء مثل السماء وذات الجسم الرشيق وكانت جميله
بعد ذالك خرج من شروده وهي كانت تتالم
ادم انتي كويسه اخدك المستشفى
شهدلا شكرا انا بخير فكانت تحاول الوقوف كانت هتقع فامسك بها وحملها ووضعها في العربيه وذهب الي المستشفى وهي تحاول ان تقنعه أنها بخير وهو لا يتحدث وصلو الي المشفي فتح لها باب العربيه فقالت مش رايحه انا بخاف من المستشفي
فحملها ودخل فقال الطبيب لايوجد شي فقط بعض الكدمات ويجب ان ترتاح فقال ادم شكرا لك أيها الطبيب ثم ذهب الي شهد وقال لها كلام الدكتور فقالت انا ماشيه اتاخرت علي المقابلة
ادم. هوصلك
شهد لا شكرا هركب تكسي
ادم. متبقيش عنديه
شهد .حاضر
ادم .اي العنون الي ريحاله
شهد.شركه الالفي
ادم بصدمه. ايه
شهد.شركه الالفي
ادم.في باله هيا جايه لمنصب السكرتيرة الجديده
وصلو الشركه ونزلت شهد ونزل ادم دخلت شهد رات ادم ورائها فخافت وضنت انه يلاحقها
شهد.رات فتاه وذهبت لتسالها اين مكتب المدير
الفنان.شرحت لها المكان
شهد.ذهبت دخلت المكتب صدمت رات ادم يجلس علي مكتب المدير
ادم.اتفضلي اقعدي
شهدبصدمه وفي نفسها:هو المدير يا مراري وفاقت علي صوته ها: ماشي وقدمت له السيره الذاتيه
ادم.من قبل ماينظر الي الملف مبروك عليكي الوضيفه
شهد.بجد شكرا
ادم .كان في باله انه سوف يراها كل يوم وكان مبسوط ولا يعرف لماذا هل لأنه سوف يراها كل يوم ولكنه يقام ويقول لا ايه الي بقوله ده
شهد.خرجت وهي مبسوطة
موضفين الشركه. الم يقبل بها مثل البقيين ولكن صدمو لما شفوها مبسوطة كيف كيف قبلت وأنه رفض الكثير قبلها ونضر لها الجميع بنضره حقد وخرجت من الشركه واقلت تاكسي الي المنزل
شهد.رجعت المنزل فوجدت اختها تحضر الغدا حضنتها وهي مبسوطه وهي تقول لها ماذا حصل في مغامراتها اليوم دخل ولد شهد محمد
محمد. ربنا يبركلي فيكم وتفضلو فرحانين
نور. حكت الحكايه لمحمد وبارك لشهد
في صباح يوم جديد كانت شهد تجهز نفسها للذهاب الي الشغل ونور تجهز للذهاب الي الجامعه انها في السنه الاولي لها في كليه طب وذهبا الي محمد ولدهم ليودعو ثم ذهبو
نور.ذهبت مع صديقتها وصديقه شهد اسماءانه اليوم الاول لهادخلت المحاضر كان الدكتور مالك الالفي
. مالك . السلام عليكم انا الدكتور مالك الالفي كل وحد يعرف نفسه
نور.مالك الالفي سمعت الاسم قبل كده
عرف الكل عن نفسه الدور علي نور
نور. ها نور محمد
مالك اكمل المحاضره
عند شهد شهد. ادم بيه الملف ده عاوز توقيعق
ادم. هتيه الجدول فيه ايه النهارده
شهد عندك اجتماع الساعه10 ووحد علي الساعه 4
ودالوقتي عندك مقابله مع المستثمرين
ادم. ماشي ياله
وذهبو الي المقابله
كان هناك رجل ينظر الي شهد نظرات وقحه وهي كانت محراجه ولاحظ ادم ذلك فمسك الرجل من قميصه
الرجل. في ايه يا ادم بيه
ادم. في انك مش مش متربي ومش محترم المكان الي انتي فيه وقعد يضرب فيه
شهد انهارت بكي وكانت خايفه: ادم باشا خلاص سيبه
لاحظ ادم انها خافه
ادم. انتي كوييسه خايفه ليه وراح وحضنها
شهدبصدمه. ادم بيه ايه الي بيتعمه ده
ادم. لمي الملفات المقابله انتهت والصفقه ملغيه وخرجو وركبو العربيه
شهد. اقف انا هروح لوحدي
ادم: مش عاوزه كلام كتير اخلصي قولي
شهد: انت بتتكلم كده ليه سيبني امشي في حالي
ادم: فقد اعصابه اخلصي ايه هو
شهد. قعدت تبكي 😢😢وقلتلو العنوان
وصلت سياره فخمه في حاره فقيره خرجت منها شهد وادم خرج وراها
ادم: انتي كويسه هتقدري تمشي
شهد: ها اه كويسه
ادم: تمام
شهد: سلام عليكم وشكرا لحضرتك
ادم.: العفو ده من واجبي كمديرك وواجب ان احميكي
شهد. نعم
ادم. اقصد واجبي كا مدير اني احمي الي شغالين عندي
شهد: تمام وشكرا مره تاني واسفه
ادم: علي ايه
شهد: انك لغيت الصفقه علشاني
ادم: مفيش مشكله سلام واتجه الي السياره وبعد ان مشي
شهد:ذهبت الي البيت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!