روايات

رواية حبي الغامض الفصل الرابع 4 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغامض الفصل الرابع 4 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغامض البارت الرابع

رواية حبي الغامض الجزء الرابع

رواية حبي الغامض
رواية حبي الغامض

رواية حبي الغامض الحلقة الرابعة

 انت يابا قوم اصحالي كده
فتح عينه ببطء وقفلها: هو الواحد ميعرفش يهرب منك حتي فالحلم جيالي
رشت عليه مياة: لاء فوقلي يا حبيبي انا فالحقيقة فوق
ادهم فتح عينه وبصلها ب شر و قام فجأه
– جرا اية !!! انتي حد مسلطك عليا
= اها يخويا الدكتور مسلطني قوم قولي روحت فين بأيدك المتشر**حه دي
– ملكيش فيه !
امير دخل بالمياة و الكحول والبيتادين: اهدوا شوية
= اسكت انت لما نشوف اخوك هابه عليه ليه
– بت! امشي اطلعي برا
= ما انت عيل قليل الزوق

 

ادهم مسكها بقوة: مين ده الى عيل ؟؟
– انا الى عيلة حد يمسك عيلة كده سبني انا مش قدك سبني خليك رجولة
= يبقي امشي
– مش همشي غير لما اغيرلك عالجر*ح
= يعني هتغيري وتمشي؟
– اها صدقني
= لاء بردو ميخصكيش ان شالله امو*ت
ليلي بهدوء وبصتله فعينه: عشان خاطري خليني اطمن
ادهم نفخ ومبصلهاش وبعدين مد دراعه ليها بصمت وامير كتم ضحكه ومكنش مصدق انوه هيسبها تغيرلة عالجر*ح بعد ما صحته وهيسكت.
امير بنكش: جدعه يا ليلي
* ادهم بصله بصه سكتتة و خرج *
ليلي بأرتياح: الحمدلله الجر*ح سليم مع انك خرجت امبارح
= اها

 

– وكمان الغر*ز اهي كويسة هغيرلك و حاول متحركهاش شوية كمان لأنه بيلم بسرعه مع انه جرح كبير ؟! انت ازاي كده
= انتي هتقري عليا ؟
– لا مجرد سؤال
= طب بطلي رغي
– انا رغاية!!
= ………
– انا خلصت اهو!
= شكرا اتفضلي بقي
ليلي بتوتر: ادهم هو.. هو انت رفضت سفري عشان خايف عليا؟ ولا بتعاند فيا ولا عشان اية بالظبط
= انا مرفضتش ده مبدئيا ثانيا انا مش هخاف عليكي اكتر من نفسك يعني و تالت حاجه هعاند فيكي بتاع اي؟
ليلي عيونها دمعت ومكنتش قادره تمسكهم للأسف نزلوا بسبب قسوة كلامه معاها
بعياط: ع.. عش.. عشان انت دايما كنت بتخاف عليا واحنا صغيرين و دايما كنا بنعاند سوا
ابتسمت وسط دموعها: حتي كنا دايما نتفق على امير عشان اصغر مننا ونعاند معاه ونضايقه

 

مسحت دموعها وبصتله وعيونها كانت حمرا من كتم العياط: لكن كل ده مبقاش موجود من ناحيتك بس انا هفضل زي مانا مهما عملت معايا مش هديلك ضهري
” لميت حاجتي ومشيت وهو مبصليش كان بيهرب يمكن ضعف وخاف اشوف ضعفه او يمكن مكنش مهتم بكلامي اصلا و روحت على شغلي.. ”
___________________________
صلي على محمد 🩷🦋
” فالبيت عند ادهم كان قاعد مخنوق بسبب عياط ليلي مش قادر يمسك مشاعره وكأنها بتخلي كل حصونه تنهار فكر يعتذر ولكن الفكره اتلغت في ثانيه و قال ان كده احسن وهتبعد عنه ”
– انت ترضي اختك حد يخليها تعيط كده
= اها شكلي مش هخلص منك يا امير ، انت مش عندك درس ؟ اتفضل انت كمان
(ادهم بيقول لأي حد يتفضل وناقص يطردني انا كمان ويقولي اتفضلي و متكتبيش الرواية)
– هقعد اللم وراك واصالحها بدالك لحد امته
= لحد ما امو**ت تقريبا

 

” و دخل و قفل الباب وراه وامير مشي وادهم عمل تلفون ”
– الو.. الوو!
= ادهم بيه انت فين ياعم
– انا جاي على بليل بس عندي مشوار كده
= هغطي عليك
– طيب سلام
_____________________________
صلي على محمد 🩷🦋
– دكتورة ليلي
= ايوة يا دكتور زين؟
– اتمني تكوني فكرتي فالسفر
ابتسمت: ايوه طبعا هاجي
بفرحه: بجد! ده خبر كويس جدا صدقيني هيفيدك كتير
= انا عارفه عشان كده قررت مفوتش الفرصة

 

” مشي زين الى مش مفسره اهتمامه بيا لانه خاطب فا مهتم بيا ليه؟ يلا ادينا بنتكلون ”
” الساعه عدت 12 وانا فالمستشفي وتعبت جدا كان في اربع عمليات مكنوش اصعب حاجه ولكن جهد كتير فا خرجت بره قدام المستشفي كان في كراسي و زرع والجو حلو بصيت للسما و لقيت نجمه ”
– انتي نجمه كبيرة اوي تفتكري انتي كبيرة كفايه عشان تحققي امنيتي؟ نفسي ادهم يحبني.
– ياريت لو أ
حسيت بحد ورايا فا وقفت كلام و بصيت لقيته ادهم اتفاجئت واتخضيت: انت كويس؟ ايدك كويسة ؟؟
استغرب وعقد حواجبه: انا كويس
” ازاي ليه بتقلقي عليا حتي بعد الى عملته معاكي الصبح! لسه مهتمه برضو!؟ ”
– جاي ليه حصل اية ماما كويسة؟؟
= اهدي شوية ، انتي موبايلك فين طنط بترن عليكي
طلعته من جيبها وحاولت تفتحه: يلهوي ده فصل
– اممم طب يلا عشان اروحك مش خلصتي برضو؟
= لاء لسة
– لسه اية؟
بص فالساعه بتاعته: الساعه 12 الا ربع
ليلي بسرعه: اصل..
قاطعهم دخول زين الى بص لأدهم من فوق لتحت: ليلي الورق اهو راجعيه كويس

 

ادهم كان ساكت وبيتفصحه
ليلي عارفة كويس ان ادهم لما بيركز مع حد كده يبقي مقرر يعمل حاجه بلعقت ريها وخدت الورق بسرعه: شكرا يا زين
زين: تحبي اوصلك؟
ادهم رفع حواجبه و وقف قدام ليلي وكلمه: هو انا مش مالي عينيك وبعدين توصلها ازاي؟
زين: معرفش مين حضرتك ، هوقفلها تاكسي
ادهم: تاكسي اهاا لا شكرا لخدماتك.
ليلي كانت عايزه تلطم او الارض تبلعها ايمها اقرب: شكرا يا زين على الورق انا تمام هروح مع اخويا
ادهم ضحك بسخرية على كلمه اخويا و زين مشي فا بصلها: اخوكي اها
ليلي: ممكن يلا؟
ادهم: ده ورق اية بقا ؟
ليلي بعند وهي بتردهاله: وانت مالك مهتم ليه؟
ادهم: مهتم اها طب يلا نغور
ليلي وهي ماشية وراه وقاصده تستفزه: بس هقولك من باب المعلومه وبالمره نودع بعض ده ورق بخصوص ألمانيا عشان

 

كمان يومين هكون بسافر
ادهم وقف وهي خبطت فضهره عشان كانت وراه لف لها وقالها بهدوء: ورق اية؟
– السفر!
= هي طنط وافقت؟
– دي حاجه تخصني
= اها انتي اتجننتي بقا
– هو انت مالك برضو مش فاهمه انت مش قولت انك مرفضتش
ادهم بذكاء: اها بس طنط رفضت وانا مش هسمح لك تعملي ده غصب عنها عشان هي في مقام والدتي
= مممم وانا خلاص قررت ده هيفيد شغلي
– ابقي تفي على وشي لو حصل
ادهم بزعيق: انتي فاكره نفسك اية ؟

 

= دكتورة جراحه وعندي 23 سنة
بعصبيه: انتي مجرد عيلة !
ليلي بزعيق: لاء أنا مش عيلة والعيل ده بقا هو انت
ادهم اتنرفز جدا وراح شد منها الورق قطعه ميت حته
ليلي:………….
______________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الغامض)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى