روايات

رواية حبيت مشاغبة الفصل الثاني 2 بقلم هاجر ابراهيم

رواية حبيت مشاغبة الفصل الثاني 2 بقلم هاجر ابراهيم

رواية حبيت مشاغبة الجزء الثاني

رواية حبيت مشاغبة البارت الثاني

رواية حبيت مشاغبة الحلقة الثانية

يبدء الفصل بيوسف وهوا بيقول:اى بتقولى اى.
حور وهيا بتبلع ريأها.
حور:انا انا انا .
يوسف:هوا اى اللى انا انا انا انتى اى .
حور:هوا انت المدير🙁
يوسف:اه ياختى المدير.
حور:الحمدلله اترفدت قبل ما اتوظف …اما امشي احسن بكرامتى بدل ماخرج من غيرها …سلامو عليكوا.
يوسف:خدى يابت انتى اترزعى هنا.
حور:بتا اما تبك هوا انا جاية اشحت منك.
يوسف:اشحت منك 🤨
حور بتوتر :قصدى انا …..انا ماشية.
يوسف بحزم:قولتلك اقعدى هنا احسنلك.
وبدء يفتح السي فى بتاعها ولاقاها مؤهلة جداا للشغلانة واضطر انو يوظفها لانها هتنفعه اووى فى الشغل .
يوسف بصوت عااالى وبينده على السكرتيرة:مناااااااااه.
منه(السكرتيرة):نعم يا مستر يوسف.
يوسف:خدى الاستاذة فهيميها الشغل.
حور بفرحه:اى …وحيات امك انا اتقبلت قول .
يوسف بضحكه خافتة:وحيات امى اتقبلتى وياريت تغورى قصدى تروحى تشوفى شغلك يااا…
حور:اى نسيت تبص على الاسم …اسمى حور .
يوسف:اسمك حور…ولله الاسم مظلوم بجد.
حور:نينينينينيني.
يوسف:يامصبر الوحش على الجحش خوديها من قدامى يامنه بسرعة بدل مارفدها.
حور:لا وعلى اى انا خارجه اهو ياخويا.
السكرتيرة:بصى ياحور انتى دلوقتى هتبقى السكرتيرة مكانى عشان انا هروح الفرع الجديد بتاع الشركه ف انا هفهمك الشغل كويس وخلى بالك ومتغلطيش اى غلطه عشان مستر يوسف عصبي جداا.
حور:ربنا يستر.
وبعد شوية .
يوسف:حوررررررررر.
حور جاية تدخل كان هوا خارج فتقوم فاتحه الباب على وشه.
يوسف:اه ه ه انتى اى ياشيخه اى غورى يالا اعمليلى فنجان قهوة وهاتيهولى بسرعة😠.
حور تخاف من منظرة .
حور:حاضر حاضر بس متزعقش🙄.
يوسف بعصبية :انتى هتتنكى غورررى.
حور تجرى :حاضر حاضر.
وتعمل حور القهوة وتدخل .
يوسف :حطى القهوة هنا واخرجى.
حور:ماشي .
وهيا بتحط القهوة تتلعبك فى الكرسي فتقوم مدلوقه على الورق بتاع يوسف وعلى هدومة .
يوسف:يح يح …..انتى ولله العظيم واحدة متخلفة حد يمسك القهوة كده انتى جاية تقضي عليا يابت انتى هاااا انا غلطان انى وظفت واحدة زيك كده .
حور وهيا بتعيط:انا مسمحلكش تقولى كده انت فاهم .
وتجرى وهيا بتعيط وتاخد شنطتها وتمشي.
ويدخل يوسف يمسح التيشرت بتاع البدلة وينزل وياخد عربيتة ويمشي .
وتكون حور برضو ماشية فى الطريق ف العربية بتاعتها تعطل فى طريق مقطوع كده.
حور:هوا ده وقتك انتى كمان تعطلى هيا ناقصاكى اووف بقاا.
ويكون فى شاب شبه سكران هو واصحابة(الشاب١) :مالك بس ياجميل زعلان لى …
حور:وانت مال اهلك .
(الشاب٢):تؤتؤ كده عيب ..تعالى بس تعالى اوصلك.
حور:اجى فين يا كلب انت وهوا هااا .
(الشاب٣):لا ده لسانها طويل بس قمر اوووى قوموا يلا نجيبها.
حور:تجيبو مين يالا انت وهوا غور ياض.
ويبدؤا يقربوا عليها وهيا تقوم تجرى وتصرخ:يا ناس حد يلحقنى ياناس .
وبالصدفة يكون يوسف ماشي من نفس الطريق ويشوفهم.
يجى (الشاب١)يمسك حور:تعالى بس رايحه فين.
حور:سيبنى يا حيوان.
يوسف:قالتلك سيبها ياحيوان.
حور:مستر يوسف.
(الشاب٢):طب مانتى حلوة اهو اومال مش راضية تيجى معانا لى.
يقوم لسه مكملش كلامة ويقوم يوسف عطيله لكمية فى وشه ويبدء بقااا يضرب فيهم كلهم لغاية لما يهربوا منه.
يوسف:انتى كويسة.
حور:وانت مالك .
يوسف:تصدقى ان انا غلطان .
حور:ايوة غلطان.
يوسف:طب اركبى .
حور:اركب فين ياض انت.
يوسف:ياض…هوا انا بقولك تعالى اما افسحك تعالى اوصلك ولا عايزة حد تانى يجى يضايقك.
حور:……..
يوسف:انتى لسه هتفكرى خلاص براحتك.
حور:لا لا استنى مش رجولة انك تسيب بنت فى الشارع كده لوحدها.
يوسف:انتى مجنونة ولله.. مش انتى اللى مش راضية يابنتى.
حور:اه صح ده اى الغباء ده.
يوسف:😂كويس انك اعترفتى بكده.
وتركب حور وتلاقى يوسف شغل الاغنية اللى هيا بتحبها.
حور وهيا بتغنى بصوت شبه عالى :وياااااااك الحياة تحلى ونا معاك هوا ده اللى انا بتمانااه وللى عينى شايفاه احلى.
يوسف:يابنتى اهدى شوية دماغى صدعت .
حور:لا بقااا عند عمور متقوليش اهدى وكفايه اللى عملتو معايا انهاردة كنت عامل زى الباجور اللى بيهب فى وش الواحد.
يوسف:بااجور اى يابنتى هوا لسانك ده مفيش فيه فلتر خاالص هااا…وعلى العموم ياستى انا اسف.
حور:اسفك مرفوض يسطا.
يوسف:نعم🤨
حور:قصدى اسفك مرفوض يامستر.
يوسف:😂
حور بتكلم نفسها :يخربيت ضحكت امك..قمر.
يوسف:بتقولى اى.
حور:انا .
يوسف:لا امى .
حور:لا بقول انك سم .
يوسف:يارب صبرنى يارب على البلوة دى..انتى مش ناوية تتلمى.
حور:لى شايفنى متبعثرة.
يوسف:اما اسكتبدل ماتزعلى من اللى هقوله.
حور:لا قول مبزعلش ولا اقولك انا اللى هقول.. بقولك
يوسف:اممم.
حور:قول شاكوش.
يوسف:لى .
حور:قول بس .
يوسف :اما نشوف ..شاكوش.
حور بضحك:شعرك منكوش
يوسف:دمك سم….طب اقولك قولى نون.
حور:يالا يا مجنون..ولله انا عسل ودمى سكر خدى بوسه بقاا يا حرحور عشان دمك العسل ده.
يوسف:ولله هبلة والله هبلة والمصحف انا مركب واحده خارجه من العباسية حالا 😂
حور:يالهوى.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت مشاغبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى