روايات

رواية حبيبتي واخي الفصل الثالث 3 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الفصل الثالث 3 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الجزء الثالث

رواية حبيبتي واخي البارت الثالث

رواية حبيبتي واخي الحلقة الثالثة

صلاح بفرحه…نوران انتى كويسه …
نوران بتعب…..ايوه كويسه بس جسمى بيوجعنى اوى …..
صلاح. ..معلش يا حبي. ..يا نوران اصل انتى عندك كسور فى جسمك وان شى الله هبقى كويسه انا هروح انادى الدكتور….
واتجه الى الباب….
نوران….صلاح ….
صلاح وهو يرجع لها بلهفه….ايوه يا نوران ….
نوران …فين مروان انا مش شيفاه ليه …
صلاح بضيق حاول ان يداريه….مروان نزل الكافتيريا هو ويونس هندهم حالا وانا بنادى الدكتور. …
نوران…ماشى ….
خرج صلاح بسرعه يشعر براحه وسعاده كبيره لان نوران لم تعى الى كلامه وايضا سعيد برؤيتها بخير وصحة. …اخبر صلاح مروان ويونس بان نوران فاقت ودخل لولو الصياد .حبيبتى واخى ..الطبيب وأجرى لها فحوصات واخبرهم بتحسن حالتها وانه سوف يتم تقلها الى غرفه عاديه الآن. ….
بعد مرور بعض الوقت بالفعل تم نقلها الى غرفه اخرى عاديه بعيدا عن العنايه المركزه ومروان ويونس وصلاح الدين معها. …
يونس …ههههههه عروسه مدشدشه ده انتى بقيتى شكلك عبيط اوى. ..
نوران بتعب…مروان قله يسكت انا تعبانه….
مروان ..ههههه بس يا يونس…..
يونس …لا طبعا ده انا مش هبطل تريقة ده انا ما صدقت اتريق عليكى شويه هههههههههههههههه شكلك مسخره احلى شهر عسل بالمستشفى هههههههههه…
نوران ….صلاح …..
صلاح بلهفه ….نعم يا نوران …
نوران …علشان خاطرى خليه يبطل رخامه عليا ….
صلاح ليونس بجديه …خلصنا يا يونس وكفايه هزار…
يونس….احم حاضر ماهو مفيش غيرك بيقدر عليا ……
نوران ….حبيبى يا ابوصلاح ميرسى ليك ….
عندما قالت له نوران حبيبى ولو بطريق المجامله خطف قلبه وكان ان يخرج من مكانه تمنى ولو كانت تلك الكلمه حقيقه وانه بالفعل حبيبها …..
يونس….صلاح صلاح …
صلاح …ها ايه فى ايه….
مروان…بقالنا كتير بنكلمك وانت سرحان…
صلاح باعتذار …اسف مخدتش بالى معلش كنتم بتقولوا ايه ….
يونس …كنت بسالك انت كلمتهم فى مصر. ..
صلاح….لا مكلمتهمش لسه ومش هقول حاجه غير اننا سافرنا فى شغل وخلاص وانا لما سالت الدكتور قالى ان ممكن نوران تخرج كمان يومين ونرجع مصر ان شاء الله…
نوران…بس انا حاسه انى تعبانه يا صلاح…
صلاح…بحنيه …متقلقيش انا هجهز كل حاجه علشان تسافرى مرتاحه…
مروان. ..متخافيش يا نور ان شاء الله هيكون كل حاجة تمام. ..
يونس ….ههههههههههه متقلقيش هى سيجاره حشيش هتنسيكى الدنيا كلها ههههههه
صلاح….يونس خلصنا خلاص قولت وبلاش ظرافه قلت ….
يونس…خلاص خلاص ايه ده وقفلى على الواحده. …
مروان….طيب قوموا انتم روحوا الفندق وانا هقعد من نور …..
صلاح….لا لا انا مش جيلى نوم خالص لو عاوز ترتاح انت ويونس روحوا. …
مروان..بجد انا فعلا تعبان اوى بس متقلقش مش هنتاخر عليك. .
صلاح. .مفيش مشاكل….
يونس. ..سلام يا برنس انا هروح انام ….
خرج يونس ومروان بعد توديع نوران …
صلاح وهو يجلس على كرسى بجانبها. ….نوران عايزه حاجه…
نوران بابتسامه….لا يا صلاح ….
صلاح باستغراب. ..بتضحكى ليه…
نوران…اصل انت دايما تقولى يا نوران عمرك ما اختصرت اسمى زى بابا وجدو تمام….
صلاح…علشان اسمك جميل يا نوران…..
نوران. …ميرسى يا صلاح……..
صلاح….طيب انا هروح اجيب قهوه واجى واجبلك عصير. …
نوران…اوك …متتاخرش…….
صلاح…حاضر …….
عندما خرج صلاح من غرفه نوران وجد هاتفه يرن وكان برقم جده الكبير يونس المغازى وهو رجل معروف بالقوه والجبروب ولا يقدر احد غى الدنيا ان يعصى له امرا وهو من اصول صعيديه …
صلاح….السلام عليكم ازيك يا جدى….
يونس الجد…..الحمد لله كيف تسافر يا ولد انت وولد عمك من غير ما اعرف …
صلاح…اصل يا جدى عندنا شغل. ….
الجد….بلا شغل بلا زفت جولى كيفيكم وهتيجوا امتى ….
صلاح …قريب يا جدى كمان يومين ….
الجد….كويس لانك عاوزك فى موضوع مهم …
صلاح. …خير يا جدى .. .
الجد…وقت ما تيجى هتعرف سلام دلوقتي. …
اغلق صلاح مع الجد ولكن كان بداخله يشعر بالقلق بالجد لا يتكلم هكذا سوى ان كانت هناك مصيبه ما ……..استر يارب العالمين …….

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي واخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!