روايات

رواية جواز تحت تهديد السلاح الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الرحمن

رواية جواز تحت تهديد السلاح الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الرحمن

رواية جواز تحت تهديد السلاح الجزء الرابع

رواية جواز تحت تهديد السلاح البارت الرابع

رواية جواز تحت تهديد السلاح الحلقة الرابعة

عبير دخلت وقالت سلام قوماً من رباً رحيم

فريد بغضب وواقف مشت…..عل من الغضب أقسم بالله لو لمحتها صدفه لعلقها دي كلمه صغيره خليها تبعد عني انا بمتص غضبي علي قد م اقدر منها يا أمي

عبير ؛عيله وغلطت يبني

فريد قام اخد شاور وهو هيفر”قع حرفيا

المقلب كالآتي نسمه جابت خمس بيضات وحطت سمغ علي السرير ولزقت ايدين فريد وكل ميتحرك علشان يفك ايديه البيض بيتكسر عليه

نزل علي الفطار لقاها قاعده بتفطر عادي

نسمه ايدا جوزي سباحنوا عامل أي يراجل

الجد تعالا. يافريد اقعد كل

فريد وهو بيجز علي سنانه انا لوقعدت اكل هفعصها في إيدي

نسمه كانت بتشرب مايه شرقت

نسمه بخوف انا انا شبعت سامو عليكوا

وطلعت تجري علي جمعتها

الجد:مالها دي ملحقتش تفطر اصلا وعندها امتحان

عبير فريد ممكن بعد متخلص اكل تاخدلها سندوتشات الجامعه

فريد كان هيعترض بس تراجع في آخر لحظه

فريد ماشي

الجد وعبير بصوا لبعض ب أستغراب انه وافق بسرعه كده

نسمه في العربيه عايزه بقيت الاجره يسطا

اتفضلي يا انسه

نسمه مردتش عليه واتصلت علي امها أمل

نسمه ام الخلول وحشاني

أمل بعياط البيت وحش من غيرك يابت يانسمه اوي

نسمه في اي بس ياماما

أمل عارفه يختي الفراغ اهو انا افرغ منه من ساعه م اتجوزتي مش لقيه حد عامل دوشه في دماغي

نسمه متعيطيش يا أمي هخلي فريد يجبني عندك

أمل لاء يابت متعطلهوش عن شغله

السواق كان مركز مع نسمه لأنها كانت عجباه

نسمه يسطا ركز في السواقه مش معايا لاوح رقبتك ليه

السواق قال احم وكمل

نسمه ياماما فريد جوزي وبصت للسواق وديه من مسؤلياته علي جنب هنا يسطااا

نزلت وقالت اوف سواق غلس وكملت مشي

خلصت مكلمتها مع امها ولقت فريد واقف قصاد باب الجمعه

فريد انتي جايه مشي لي

نسمه سواق بارد وعمال يبصلي ويعمل حركات غريبه وانا مستريحتلهوش

فريد غلي الد”م في عروقه انا الي بعد كده الي هوصلك

مسمعش حوار انك ركبتي عربيه دي تاني

نسمه اهدا علي نفسك يا وحش المهم بتعمل اي هنا

فريد جبتلك اكل علشان انهارده عندك امتحان

أداها السندوتشات ومشي بسرعه

نسمه ب ابتسامه صغيره عسول والله

ودخلت الجامعه

فريد كان قاعد في المكتب مش عارف يشتغل

فريد خلاص اهدا متفكرش فيها هي مين دي اصلا علشان تفكر فيها ركز في شغلك وفعلا ابتدا يركز فيه بعد شويه حلوين من التفكير في نسمه قدر يركز حبه في شغله

نسمه خلصت امتحان وخرجت علي طول علي البيت

رجعت وقالت يا اهل الدار طابخين لحمه ولا خضار

عبير بضحك فراخ تعالي يابكاشه

نسمه قعدت تاكل وبعد م خلصت قالت بصوا

الجد وعبير بصولها

نسمه انتوا ظالمين فريد بالجوازه دي وغاصبينه عليا

في الوقت ده كان فريد داخل ووقف يستمع للحوار

الجد :علي الوقت هتاخدوا علي بعض

نسمه:وقت اي يا جدو انا بشوفه وهو جوزي بالصدفه اصلا غير انه مش بيحبني ولا انا كمان بحبه طب ايه لازمتها الجوازه دي الجواز مش بالعافيه لازم يكون من موافقه الطرافين علشان يعيشوا حياه مستقره مش طرف بيعافر والتاني حتي مش بيحاول يتعرف عليه لو سمحتوا دي حياتي ودي حياته انتوا ليه غصبنا بجد انا عايزه اطلق انا من اسبوع مش مستحمله بجد

انا خلصت الي عندي بعد اذنكم انا مش مستحمله انا ضاغطي بقاله يومين مرفوع والله

طلعت علي الاوضه وفريد قلبه و”جعه لما بس ذكرت سيره الطلاق ديه

نسمه ببكاء؛لو بابا كان عايش مكنش كل ده هيحصل

فريد طلع علي اوضته علي طول بس مش الي هو بينام فيها اوضته هو ونسمه

فريد نسمه

نسمه مسحت دموعها و…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواز تحت تهديد السلاح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى