روايات

رواية جنون العشق الفصل السابع 7 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل السابع 7 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء السابع

رواية جنون العشق البارت السابع

رواية جنون العشق الحلقة السابعة

ندي:اي رئيك ف المفاجأه دي ياعروسه
الكل كان واقف مصدوم وكان موجود الاعلاميين والصحافه بيصورو بس فاجأهم رد همس
همس وهي بتمسك ايد زين: لا ياقمر الشويتين دول تعمليهم علي حد تاني او حد معندهوش ثقه ف اللي مرتبط بيه او اللي هتتجوزو لاكن دلوقتي اللي ييبص علي الصور هيلاقي زين كان صغير عن دلوقتي وغير ان هو لو عمل كدا يبقي قبل مايعرفني لاكن دلوقتي هو معايا وجمبي انا وانتي كدا بينتي انك انتي اللي مش كويسه وفضحتي نفسك ف وسط الاعلاميين واللي موجودين
*زين فرح انها واثقه فيه وعرف انها غير ندي*
زين:يلا من هنا انا مش طتيق اشوفك وكفايه اللي هيحصلك لو ممشيتيش هتزعلي بجد لولا انيي ف فرحي كنت عملت حاجه متعجبكيش بس علشان انا مش عاوز اضيع فرحتي ف حسابك تقل اوي
فهد:تعالي يااسد ابعدها من هنا وطلعها
ندي بشر:هطلع بس افتكر انك اللي جيبتو لنفسك وحرقكك دمك عليها
همس:اعملي اللي تعمليه اعلي مافخلك اركبيه انتي متهمنيش ولا يهمني اي حدد

 

*خرجت ندي وهي تتوعدلهم*
(طبعا مكانتش عارفه ان ده اللي هيحصل هي وصلها انهم مجبورين ع الجواز من بعض)
ريناد:ايه البت اللزقه دي بجد فظيعه
فرح:مش عارفه ابيه فهد كان جايبها منين ولا عجبتو فيها اي دي مسلوعه
ضحكو الكل عليهم وبدء الفرح تاني
زين وهو بيرقص مع همس
زين بصوت واطي:علي فكرا انا بحبك اوي وحبيتك اكتر لما دافعتي عني ووثقتي فيا
همس:انا عارفه ان النهارده مكانش هيعدي بالساهل وعملت اللي كان لازم يتعمل انت لو مكاني كنت فكرت ف الصوره وعرفت ان دي مش حقيقه او زمان وانا عملت اللي اي واحده كانت هتعملو
*بعد فتره انتهي الفرح وطلع زين وهمس ع اوضتهم*
زين وهو بيبوس ايديها : مبرووك ياحرم الزين يلا علشان نبدء حياتنا بالصلاه
ابتسمت همس:الله يبارك فيك حاضر هدخل استحميي واغير هدومي واجي
زين:ماشي وانا هروح كمان هغير واجي
همس دخلت وبعد فتره طلعت لقت زين قاعد مستنيها
همس لبست الاسدال وراحت صلت معاه وهو كان امامها
(بعد ماخلصو) همس: صوتك في ترتيل القرآن حلو اوي
زين:طبعا انا خريج ازهر وكمان حافظ القرآن
همس:ماشاء الله ربنا يثبتك يارب
زين:يلا علشان ترتاحي
همس: حاضر يلا هدخل اغير الاسدال
دخلت همس لبست وطلعت
زين:صبرني يارب هعمل فيها اي دييي

 

همس:اي روحت فين
زين: لا انا موجود بس عاوز اسألك ع حاجه
همس:اتفضل
زين:مستعده تكملي حياتك معايا ولا هتشيلي حساب السن
همس:لا عمر ماالسن كان عقبه بالعكس انا حبيتك لاني حسيت معاك بالحنان والحب
ابتسم زين وبدئو حياتهم مع بعض نسيبهم بقا مع بعضهم شويه ونشوف العقارب
😂❤️ (بقلم ايمان صبحي)
__________________________________
ندي: معرفش ياامين ده حصل ازاي
امين:مش انا قولتلكك ان ده هيحصل
ندي:مكنتش متخيله انهم بيحبو بعض كدا ده انت تشوف البت وهي بتتكلم ولا اكنها عارفاه من سنين مش جواز غصب ده
امين:خلاص بقا فكك منهم وخليكي فيا وف حياتنا
ندي: مفيش غير اننا ……………
امين:نعممممم ده انتي هتوديني وهتودي نفسك ف داهيه
ندي:معايا ولا انفذ بنفسي
امين بشر:معاكي وامري لله بسس ننتسلي ب البت وبعدين نخلص

 

ندي:ايوا كدا علشان نكسرها ونكسرو
____________________________________
(في منزل همس)
نسرين:بس مين يابت ياسمر اللي كانت ف الفرح اللي ععملت الصور
سمر:مش عارفه ده احنا دخلنا متنكرين علشان زين ماايشوفناش ودخلنا بصعوبه
نسرين بشر: بس لازم نشوف مين دي شكلنا تفكرينا واحد
سمر:لازم نعرفها وهعرفها
نسرين:قومي نامي دلوقتي ونبقي نتكلم ف كدا بكرا
______________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى