روايات

رواية جنون العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء الحادي عشر

رواية جنون العشق البارت الحادي عشر

رواية جنون العشق الحلقة الحادية عشر

*في صباح يوم جديد تستيقظ همس الساعه السادسه صباحاا لتدلف الي الحمام لتنعم بشاور دافيئ وتخرج مرتديه اسدال الصلاه وتصلي فرضها وبعد الانتهاء تذهب الي غرفه الملابس وتبدل ملابسها الي تيشيرت باللون الاسود وبنطلون اببيض وكوتش اسود وتتركت شعرها*
همس:ياازين قوم يلا عاوزه اروح اشوف البنات
زين:صباح الجمال
همس بابتسامه:صباح الفل يلا قوم خد شاور والهدوم طلعتهالك ويلا علشان نفطر قبل مااروح الامتحان
زين:حاضر ياحبيبتي مش عاوزك تقلقي وحلي وخير ان شاء الله
همس:يلا الحمد لله انا هروح ل فرح وريناد بقا
زين:ماشي ياحبيبيتي
____________________________
*في اوضه فرح*
فرح:اهدييي بقا ياريناد اللي هيتكتب يتكتب
ريناد:يالهوي يالهوي دي اخر سنه لينا (بقلم ايمان صبحي)

 

دخلت عليهم همس يااااعياال
فرح:تعالي ياختي باقي ٣ ساعااات
همس بهدوء:خلاص بقا اللي اتذاكر اتذاكر مشش ناقصين وجع دماغ
ريناد: هو لازم اروح الامتحان
فرح:لا خليكي جمب امك استني اسد😂😂
ريناد: اسكتيي هتفضحيني ابو اللي يقولك حاجه
همس :خلاص بقاا وقدمو علشان ناكل
نزلو تحت لاقو الكل مستنيهم وقاعدين ع السفره
الجد:صباح الخير يابنات
همس:صباح الخير ياجدو
زين:كلي كويس ياهمس علشان الدوا

 

همس:حاضر
ادهم:انتو محسسني أنكم راحين تحار.بو ده انا لما كنت ف 3 كنت بصحي قبل الامتحان بنص ساعه واتفاجئ باسم الماده
ريناد:ماهو انت علشان فاشل ياادهم مانت شايف ابيه زين مهندس قد الدنيا اكيد مكانش بينام
سيف بضحك:هههههههه لا ده كان مقضي الثانوي كلو نوم بس لما كان بيزاكر كان بيزاكرر جامد
زين:مااخلاص بقا يابابا هو لازم فضيحه
الجد:وصلهم معاك ياازين ولما يرجعو هيرجعو مع ااسواق
زين :لا ياجدو هرجعهم انا علشان تبقي متطمن عليهم
الجد:ماشي ياحبيبي
همس:يلا بقا علشان منتأخرش
تبتسم زين وقام ومشيو
في العربيه زين وهمس قدام وريناد وفرح ورا( بقلم ايمان صبحي )
زين:الكلام ليكم انتو ال 3 وبالاخص انتي ياهمس مششش عاوز واحده تتكلم مع واحد خلصو امتحان وانو عليا وانا علي الساعه 1 هبقي هنا قدام المدرسه وركزو وحلو اللي عارفينو دي مش نهايه العالم يعني
همس وريناد وفرح:حاضر

 

زين ل همس:وانتي لو عرفت اي حاجه حصلت مش هرحم.ك وخلي بالك من نفسك ومن اللي ف بطنك
همس:حاضر ياعم
زين: خدي دول خليهم معاكي لو احتاجتي اي حاجه
همس :مش مهم انا مش محتاجه حاجه
زين: انزلي ومتقاوحيش معايا
همس:حاضر
*نزلو هما ال 3 ودخلت المدرسه*
وزين اتصل ب اسد
زين:انت فين ياعم
اسد:الناس بتقول صباح الخير او حاجه انت بادئها كدا
زين:ياااعم دول بتوع العيال الفافي المهم انت فين
اسد:لسه طالع اهو من البيت
زين:تمام تعالي ف الكافيه ده وهرن علي امين وفهد وادهم وقالو اسم الكافيه
اسد:تمام مسافه السكه
_________________________________

 

في مكان اول مره نروحو في اوروبا
*طبعا الكلام مترجم احنا لسه هنترجم*😂😂
مجهول1: يحي دلوقتي اتمسك لازم نشوف حل لانطلعو لا نخلص علي.ه
مجهول2 : مش مهم ارشيه وخلاص
مجهول1:عرضنا عليه فلوس بس هو رافض خالص
مجهول2♡خلاص خلصو مش مهم
مجهول1 :هما هيسيبونا ف حالنا بعد ماا ده يحصل
مجهول2:ايوا مش هيقدرو يمسكو علينا اي حاجه ولو ده حصل مش هنرحمهم
مجهول1:تمام اللي انت عاوزو هحاول اخلص اللي انت عاوزو
مجهول 2:تمام ف أسرع وقت مش عاوزين غلطات
_________________________________
في الكافيه اتجمع الشباب
امين:يااه متجمعناش كدا من سنتين تقريبا
زين:يلا الحمدلله اهو اتجمعنا تاني

 

اسد:اومال انت مجمعنا لي صحيح
زين:طبعا امين عاوز يسافر تاني
امين:ايوا اقعد لي طالما انا جيت عملت اللي عليا وشغلي وكل حاجه برا والشركه اللي هنا مش شغاله بقالها فتره
زين:لا ماهو احنا هنرجع الشراكة تاني
فهد:والله فكره حلوه وغير شركاته برا كويسه
امين:طبعا انا معنديش مانع بس ازاي هفضي اللي هناك ازاي
زين:لا ماهو اللي برا هتبقي موجوده وهنضمها لاسمنا وهنعمل كذا فرع ف كذا محافظه
ادهم:وكدا التمويل هنا هيزيد وهنا هيزيد
زين :بالظبط كدا
امين:والشركات اللي برا هنعمل فيها اي
زين: اكيد رحيم هيديرها وهيعلي بالو منهم واحنا هنبقي بين الاتنين
اسد:طب كويس كداا وبالمره تبقي معانا وجمبنا هنا
فهد:عندك حق والله

 

اسد:طالما متجمعين كدا عاوزه اقولكم حاجه
زين:قول عملت مصيبه
اسد:لا طبعا متجيش مني يعني انا عاوز اتجوز
فهد:اوبااااا مين بنت المحظوظه دي
اسد: بص والله انتو اخواتي وفعلا مكانش قصدي اي حاجه او اني ابص ع أهل بيتكم انا بحب ريناد وعاوزها بجد عارف ان فرق السن كبير بس انا حبيتها من وهي صغيره وبدعي ربنا ليل نهار تكون ليا وخايف متكونش من نصيبي متفكرش غلط يافهد انتو اخواتي والله أعلم بكدا
فهد كان قاعد ساكت ف اسد حس انو رافض
اسد:خلاص يافهد اعتبرني مقولتش حاجه مش عاوز اخسركم بجد

 

فهد: طبعا انت عبيط
روايه جنون العشق الفصل الثاني عشر🫶🏼🌺
*في صباح يوم جديد تستيقظ همس الساعه السادسه صباحاا لتدلف الي الحمام لتنعم بشاور دافيئ وتخرج مرتديه اسدال الصلاه وتصلي فرضها وبعد الانتهاء تذهب الي غرفه الملابس وتبدل ملابسها الي تيشيرت باللون الاسود وبنطلون اببيض وكوتش اسود وتتركت شعرها*
همس:ياازين قوم يلا عاوزه اروح اشوف البنات
زين:صباح الجمال
همس بابتسامه:صباح الفل يلا قوم خد شاور والهدوم طلعتهالك ويلا علشان نفطر قبل مااروح الامتحان
زين:حاضر ياحبيبتي مش عاوزك تقلقي وحلي وخير ان شاء الله
همس:يلا الحمد لله انا هروح ل فرح وريناد بقا
زين:ماشي ياحبيبيتي
____________________________

 

*في اوضه فرح*
فرح:اهدييي بقا ياريناد اللي هيتكتب يتكتب
ريناد:يالهوي يالهوي دي اخر سنه لينا
دخلت عليهم همس يااااعياال
فرح:تعالي ياختي باقي ٣ ساعااات
همس بهدوء:خلاص بقا اللي اتذاكر اتذاكر مشش ناقصين وجع دماغ
ريناد: هو لازم اروح الامتحان
فرح:لا خليكي جمب امك استني اسد😂😂
ريناد: اسكتيي هتفضحيني ابو اللي يقولك حاجه
همس :خلاص بقاا وقدمو علشان ناكل
نزلو تحت لاقو الكل مستنيهم وقاعدين ع السفره
الجد:صباح الخير يابنات
همس:صباح الخير ياجدو
زين:كلي كويس ياهمس علشان الدوا
همس:حاضر

 

ادهم:انتو محسسني أنكم راحين تحار.بو ده انا لما كنت ف 3 كنت بصحي قبل الامتحان بنص ساعه واتفاجئ باسم الماده
ريناد:ماهو انت علشان فاشل ياادهم مانت شايف ابيه زين مهندس قد الدنيا اكيد مكانش بينام
سيف بضحك:هههههههه لا ده كان مقضي الثانوي كلو نوم بس لما كان بيزاكر كان بيزاكرر جامد
زين:مااخلاص بقا يابابا هو لازم فضيحه
الجد:وصلهم معاك ياازين ولما يرجعو هيرجعو مع ااسواق
زين :لا ياجدو هرجعهم انا علشان تبقي متطمن عليهم
الجد:ماشي ياحبيبي
همس:يلا بقا علشان منتأخرش
تبتسم زين وقام ومشيو
في العربيه زين وهمس قدام وريناد وفرح ورا
زين:الكلام ليكم انتو ال 3 وبالاخص انتي ياهمس مششش عاوز واحده تتكلم مع واحد خلصو امتحان وانو عليا وانا علي الساعه 1 هبقي هنا قدام المدرسه وركزو وحلو اللي عارفينو دي مش نهايه العالم يعني
همس وريناد وفرح:حاضر
زين ل همس:وانتي لو عرفت اي حاجه حصلت مش هرحم.ك وخلي بالك من نفسك ومن اللي ف بطنك
همس:حاضر ياعم

 

زين: خدي دول خليهم معاكي لو احتاجتي اي حاجه
همس :مش مهم انا مش محتاجه حاجه
زين: انزلي ومتقاوحيش معايا
همس:حاضر
*نزلو هما ال 3 ودخلت المدرسه*
وزين اتصل ب اسد
زين:انت فين ياعم
اسد:الناس بتقول صباح الخير او حاجه انت بادئها كدا
زين:ياااعم دول بتوع العيال الفافي المهم انت فين
اسد:لسه طالع اهو من البيت
زين:تمام تعالي ف الكافيه ده وهرن علي امين وفهد وادهم وقالو اسم الكافيه
اسد:تمام مسافه السكه
_________________________________

 

في مكان اول مره نروحو في اوروبا
*طبعا الكلام مترجم احنا لسه هنترجم*😂😂
مجهول1: يحي دلوقتي اتمسك لازم نشوف حل لانطلعو لا نخلص علي.ه
مجهول2 : مش مهم ارشيه وخلاص
مجهول1:عرضنا عليه فلوس بس هو رافض خالص
مجهول2♡خلاص خلصو مش مهم
مجهول1 :هما هيسيبونا ف حالنا بعد ماا ده يحصل
مجهول2:ايوا مش هيقدرو يمسكو علينا اي حاجه ولو ده حصل مش هنرحمهم
مجهول1:تمام اللي انت عاوزو هحاول اخلص اللي انت عاوزو
مجهول 2:تمام ف أسرع وقت مش عاوزين غلطات (بقلم ايمان صبحي)
_________________________________
في الكافيه اتجمع الشباب
امين:يااه متجمعناش كدا من سنتين تقريبا
زين:يلا الحمدلله اهو اتجمعنا تاني
اسد:اومال انت مجمعنا لي صحيح
زين:طبعا امين عاوز يسافر تاني

 

امين:ايوا اقعد لي طالما انا جيت عملت اللي عليا وشغلي وكل حاجه برا والشركه اللي هنا مش شغاله بقالها فتره
زين:لا ماهو احنا هنرجع الشراكة تاني
فهد:والله فكره حلوه وغير شركاته برا كويسه
امين:طبعا انا معنديش مانع بس ازاي هفضي اللي هناك ازاي
زين:لا ماهو اللي برا هتبقي موجوده وهنضمها لاسمنا وهنعمل كذا فرع ف كذا محافظه
ادهم:وكدا التمويل هنا هيزيد وهنا هيزيد
زين :بالظبط كدا
امين:والشركات اللي برا هنعمل فيها اي
زين: اكيد رحيم هيديرها وهيعلي بالو منهم واحنا هنبقي بين الاتنين
اسد:طب كويس كداا وطالما احنا متجمعين عاوزكم ف موضوع
زين:عملت مصيبه اي ياخويا
اسد:لا انا عاوز اتجوز
فهد:مين اللي امها داعيه عليها قصدي داعيالها
اسد: بص والله انتو اخواتي وفعلا مكانش قصدي بس مشاعري مش بايدي
ادهم بضحك:يالهوي حبيت ريماس مرات أخويا ولا يكونش حبيت الواد امين
زين بعصبيه :بس يلا لأحسن اقوملك كمل يااسد

 

اسد: انا بحب ريناد وطالب ايديها ف الحلال انا عارف اني كبير عليها بس فعلا مش بايدي احبها انا شوفتها كبرت قدام عيني وجمبي ف حبيتها ومن زمان والله عمري مااكلمتها ولا عملت اي حاجه والرئي رئيكم انتو اخواتها وبص اسد ل فهد
كان فهد قاعد ومتكلمش ف فهم اسد ان فهد رافضو
اسد بحزن :خلاص يافهد انا همشي خالص من البلد اعتبرني محكيتش اي حاجه
فهد:انت عبيطط يلاا ولا مجنو،ن جاااي وتطلب ايد اختي ومفكرني هقبلك دههه انا اسلمهالك بايدي وانا واثق انك مش هتفرط فيها لانها بنتي قبل ماتكون اختي وانا عن نفسي موافق والرئي لسه ل زين وادهم هما اخواتها برضو والرئي الأخير ل ريناد
زين:انا موافق مش هلاقي احسن من اسد ل اختي
ادهم: وانا معنديش مانع بس تزعلها ف يوم مش هتبقي موجود
امين:*الف مبروك ياصاحبي والكل باركلو*
فهد:هستناك يااسد بعد امتحانات ريناد تيجي
اسد بفرحه :مشش مصدق فعلا أنكم موافقين
زين:الف مبروك ياصاحبي ولسه الرئي رئيها انا هقوم بقا اروحلهم علشان طالعين دلوقتي من الامتحان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى